Onur Bulut 6 Aralık 2013 Paylaş 6 Aralık 2013 (düzenlendi) 2014 Civic Type R'da dört egzoz çıkışı, aracın iddiasının ne denli arttığına bir işaret, 280 HP'lik turbo beslemeli 2.0 lt'lik motorun yarattığı ivmeyi yere bastırma görevini devasa bir spoyler üstlenecek. Honda’nın merakla beklenen yeni nesil Civic Type R’ının, gün be gün sırları açıklanırken, artık caddelerin ateşli hatchback’inde sadece VTEC değil, turbo besleme ve direkt enjeksiyona da görev verilecek. Honda’daki yenilikler bu 2.0 lt’lik motorla sınırlı değil, 1.0 ve 1.5 lt’lik yeni VTEC’ler de turbo desteğini arkasına alıyor. Son dönemde sürekli yaygınlaşan "downsizing" (Hacmi küçültülmüş), yani aşırı beslemeli sistemler sayesinde "küçük" hacimden "büyük" güç üreten motorların akımına Honda da katılıyor. Japon üretici bu sefer, yıllardır kullandığı VTEC teknolojisini, turbo ve direkt püskürtmeli yakıt sistemiyle birleştirerek, 1.0, 1.5 ve 2.0 lt hacmindeki benzinli motorları geliştirdi. Bu motorlar, özellikle Avrupa pazarı için geliştirilirken Euro 6 emisyon standartlarını şimdiden karşılıyor. Bu motorların yakıt tüketimi ve emisyon değerleri, güncel versiyonlara nazaran azalırken, performans artışı da sağlanacak. Honda'nın Jazz veya City gibi küçük sınıftaki modellerinde kullanmayı planladığı, 3 silindirli 1.0 lt'lik motorun 90 ile 110 HP arasında güç üretmesi planlanırken, 180 Nm maksimum tork sunulacak. Bir diğer motor olan 1.5 lt'liğin ise 150 HP güç üreteceği belirtiliyor. Bu ünite öncelikle Civic Tourer'da, ardından kompakt sınıf modellerde görev yapacak. Bu noktada önemli olan yeniliklerden bir diğerinin ucu Türkiye'ye de dokunuyor olabilir. Tokyo Motor Show 2013'te, Vezel ismiyle tanıtılan crossover, CR-V'nin altına konumlandırılacak ve Honda'nın Gebze'deki Fabrikası, Avrupa üretimi için adaylardan bir tanesi. Tokyo'da tanıtılan Vezel Hybrid'de, benzinli motor olarak bu 1.5 lt'lik üniteye yer veriliyor. Aracın Avrupa pazarı için adının değiştirilmesi ise yüksek ihtimal dahilinde… Bu serinin en iddialı motoru ise Civic Type R'da görev yapacak olan 2.0 lt'lik VTEC Turbo! Maksimum gücü 280 HP olan bu ünite önce 2015'te Civic Type R'da, İngiltere'de üretilecek, ardından Accord ile CR-V gibi modellere de entegre edilecek. Motoru kadar görünümüyle de iddialı bir model olan Civic Type R, şişkin çamurlukları, dev spoylerleri, büyük difüzörleri, ikisi sağda ve ikisi de solda bulunan 4 egzoz çıkışı, 235/35 ZR19 ebadındaki lastikleri, kırmızı renkli Brembo marka fren kaliperleri ve kocaman fren diskleriyle standart Civic HB'ten ayrılacak. Bu heybetli görünümlü araç, Almanya'daki Nürburgring Pisti'nde, Honda'nın WTCC sürücüsü Gabriele Tarquini tarafından test edildi. 6 Aralık 2013 tarihinde Onur Bulut tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 6 Aralık 2013 Paylaş 6 Aralık 2013 280 bence çok değil 2.0turbo bir vtec motora göre çok az hatta. Zaten atmosferik 240hp alıyorlar s2000'ler vtec motorlardan... 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 6 Aralık 2013 Paylaş 6 Aralık 2013 İmpreza alır, tokadı basarım, tırt honda Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 6 Aralık 2013 Paylaş 6 Aralık 2013 Güç önemli değildir denge önemlidir. Pardon ? Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 6 Aralık 2013 Paylaş 6 Aralık 2013 Ford mühendisleri geri zekalı senin kadar düşünemeyip 350hp'lik RS yapmışlar. Vah onların haline Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 6 Aralık 2013 Paylaş 6 Aralık 2013 Onda kaldırıyor dedikleri diferansiyel bile tam anlamıyla kaldırmıyor, bunlarda o diferansiyel de yoksa ne yapsınlar? O zaman 1.6 Turbo Vtec = 280 hp yapacaklar. Yerse... Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 6 Aralık 2013 Paylaş 6 Aralık 2013 1.6 Turbo 750 beygir motor bile var. İhtiyaçları olsa yaparlar. Trafikte dur kalk yapacak bu arabalar. Ben nerdeyim sen nerdesin Murat ya. Ben motordan bahsediyorum, motor eski vtec'lerine göre verimsiz . Yorum bağlantısı
Alper Keskin 7 Aralık 2013 Paylaş 7 Aralık 2013 Eskiden emisyonmuş falanmış filanmış aynı yakıtla daha fazla yolmuş pek takmıyorlardı.Şimdiki sınırlamalar yüzünden bence öyle.Yoksa honda mühendisleri de eşek değil ya.Adamlar yıllar önce 1.6 motordan 160 hp, 2.0 motordan 240 hp (atmosferik) almış.2 litre turbodan tabi ki daha fazla güç çıkarabilirlerdi... 2 Yorum bağlantısı
Taner Gündüz 7 Aralık 2013 Paylaş 7 Aralık 2013 280 bence çok değil 2.0turbo bir vtec motora göre çok az hatta. Zaten atmosferik 240hp alıyorlar s2000'ler vtec motorlardan... Atmosferik olmadığı için her türlü oynanır bunda 350 400 arası çıkan çok olucaktır diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Misafir 7 Aralık 2013 Paylaş 7 Aralık 2013 Bunlar Vtec e fabrikasyon turbo takıyorlar, FCTR de Zetec e el yapımı turbo takıyoruz Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 7 Aralık 2013 Paylaş 7 Aralık 2013 Atmosferik olmadığı için her türlü oynanır bunda 350 400 arası çıkan çok olucaktır diye düşünüyorum. Senelerdir turbolulara haram beygir diyen atmosferik hondacılar, standart 40 beygir için bence zaten girmezler o işe 1 Yorum bağlantısı
Taner Gündüz 7 Aralık 2013 Paylaş 7 Aralık 2013 Senelerdir turbolulara haram beygir diyen atmosferik hondacılar, standart 40 beygir için bence zaten girmezler o işe Duramaz durdurulamaz içinde dürtü olduğu sürece her türlü el atarlar alacağı 40 dan fazlası olur tahminim. n/a yürüyen typerlar artık efsane olma yolunda Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 7 Aralık 2013 Paylaş 7 Aralık 2013 Duramaz durdurulamaz içinde dürtü olduğu sürece her türlü el atarlar alacağı 40 dan fazlası olur tahminim. n/a yürüyen typerlar artık efsane olma yolunda Ama yiyecekleri lafları da hesaba katacaklar tabi Noooldu hani haram beygirdi lafları 1 Yorum bağlantısı
Taner Gündüz 7 Aralık 2013 Paylaş 7 Aralık 2013 Ama yiyecekleri lafları da hesaba katacaklar tabi Noooldu hani haram beygirdi lafları Hiç onu söyleme tsi ayarcıları fena bozulacak yok haram beygirdi yok bilmem neydi Yorum bağlantısı
Fatih Aydın 7 Aralık 2013 Paylaş 7 Aralık 2013 Honda ilk kez turbolu motor üretmiyor ki. Sadece şimdiye kadar Türkiye'ye getirmedi. K23A1 motor kodu. Araç Acura Rdx. 240hp 353 nm. 0-60 mph:6.4 sn 1/4 mile:14.8 sn http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_K23_engine#K23 Yorum bağlantısı
Misafir 7 Aralık 2013 Paylaş 7 Aralık 2013 Vti civic ler 1.6 atmosferik ile 162 hp alıyor ken bencede ekonomiye uyum amaçlı 2.0 turbo 280 hp olmuştur ki Honda sever değilim fanatiği de değilim ama yiğidi öldürürken hakkını vermek lazım bu adamlar gerçekden performanslı motor yapıyorlar. Honda çoğu kez kendi sınıfındaki araçlardan seri ve güçlü oldu. Bu kez de böyle olucak. Yorum bağlantısı
Alper Keskin 7 Aralık 2013 Paylaş 7 Aralık 2013 Artık turbolu araçların çalışma şekline elektronik olarak müdahalede bulunarak daha homojen hızlanma sağlanıyor.Şöyle söyleyim; eskisi gibi ölü alt devirler ve turbo dolunca oluşan turbo patlamaları ve akabinde oluşan tutunma problemleri yok.Araçlar homojen bir şekilde neredeyse atmosferikmiçesine hızlanıyor yeni turbolarla. Eminim Honda da geniş devir bandına yayacaktır bu gücü.Yani turbo alt devirlerden itibaren dolup üst devirlere kadar homojen bir güç dağılımı sunacak tahminimce.Dolayısı ile atmosferik severlerde eskisi kadar tepki göstermeyecektir... Yorum bağlantısı
Recommended Posts