İçeriğe Yönlendir

Karda Buzda Sürüş Teknikleri.


Misafir

Recommended Posts

İlgili içerikler çok konu başlığı altında mevcut belki ama tek bir konuda olsa daha kolay erişilebilir diye çeşitli içeriklerden derleme yapmaya çalıştım.

 

Karda Buzda Sürüş Teknikleri;

 

Hemen hemen tüm sürücülerin korkulu rüyası haline gelen kar ve buzlanmaya karşı güvenli sürüş için yapılması gerekenleri yeterince biliyor musunuz?

Kötü hava şartlarında güvenli sürüş için, sürüş tekniğinin yanında, araçta bulundurulması gereken malzemeler de önemli rol oynuyor. Bu arada karlı ve buzlu havada trafiğe çıkacak sürücülerin sürüş stilini yol ve hava şartlarına uydurmak ve her zamankinden daha dikkatli araç kullanmak büyük önem taşıyor.

 

- Bir kazadan kaçınmanın en iyi yolu önceden tahmin etmektir. Bu nedenle önünüzdeki araçla aranızdaki takip mesafesini normalin iki katına çıkarın. Buzlanmanın olabileceği yerlerde öndeki aracı en az 4 sn mesafeden takip ediniz.

 

- Buzda çivili lastik dışında tutunma olanaksızdır.

 

- Hava sıcaklığının 3 derecenin altına düştüğü andan itibaren yoldaki tüm ıslaklıkları buz olarak düşünmek gerekir.

 

- Silecek suyunu sık kullanın eğer silecek suyu donmuşsa yoldaki suda donmuştur. Derhal hız azaltılmalıdır.

 

- Yavaşlama mutlaka kuru olan yol kesimlerinde başlamalıdır. Aracınızdaki fren sistemini mutlaka öğrenmelisiniz. ABS fren sistemi olan bir araçta fren ve debriyaja sonuna kadar basılmalı ve durma sağlanıncaya kadar fren basıncı azaltılmamalıdır.

 

- ABS, fren sistemi olmayan otolarda fren sırasında mutlaka debriyaja basılmalı ve sert fren sonunda kilitlenen tekerleklerin kendi ekseni etrafında dönebilmesi için derhal fren basıncı azaltılmalıdır. (Dönmeyen ön tekerleklere yön verilemez)

 

- Buzda ve karda bütün hareketler yumuşatılmalıdır. Direksiyon sert ve ani çevrilmemelidir. Debriyajdan ayak sert çekilmemelidir. Vites küçültmelerinden mümkün olduğunca kaçınılmalıdır. (Çekiş olan tekerleklerde kilitlenme yaşanabilir)

 

- Manuel şanzımanlı araç kullananlar debriyaj pedalını dikkatli kullanmalı, pedalı sertçe bırakmamalı. Otomatik şanzımanlı araç kullananlarsa hızlanmalarda asla gaz pedalına sonuna kadar basmamalı.

 

- Gereğinden fazla gaza basılmış ve otomobilin ön veya arka tekerlekleri patinaj çekmeye başlamış ise derhal debriyaja basılmalıdır.

- Buzlu ya da karla kaplı bir yokuş inerken mümkün olduğunca motorun frenleme gücünden faydalanılmalı, belirli aralıklarla fren pedalına hafifçe basılmalı.

 

- Öndeki aracın izinden giderek patinaj riskini azaltabilirsiniz.

 

- Arkadaki araçların takip mesafelerini mutlaka kontrol ediniz, eğer  sizi yakın takip eden varsa mutlaka yol veriniz.

 

- Dikiz aynalarına bakma süresini 5 sn üzerine çıkarmayınız.

 

- 3 şeritli yollarda daima orta şeridi kullanınız.

 

- Bulunduğunuz yerden 15 sn sonra olacağınız yerdeki tehlike yaratabilecek her şeyi görmeye çalışınız.

 

- Göstergedeki buzlanma uyarısını mutlaka dikkate alınız.

 

- Tepe üstleri, köprüler, viyadükler, rüzgar alan yol kesimleri, güneş görmeyen yol kesimleri daha çabuk buzlanır, buralara yaklaşırken hızınızı mutlaka azaltınız.

 

- Otomobil eğer ön taraftan virajın dışına savruluyorsa, debriyaja basılmalı yada ayak derhal gazdan çekilerek direksiyon yumuşatılmalıdır. (direksiyonu yumuşatmak lastiklerin yol tutuşunu arttıracaktır)

 

- Otomobilin eğer arkası virajın dışına savruluyorsa derhal debriyaja basılmalı yada ayak gazdan çekilerek direksiyon gitmek istenilen yöne çevrilmelidir.( otomobilin arkası ne yöne kayıyorsa direksiyon o yöne çevrilir)

 

- Vites küçültme sırasında oluşan ani kompresyon çekiş olan tekerleklerin kilitlenmesini sağlar, böyle bir durumda derhal debriyaja basılarak oluşan kompresyon önlenmelidir.

 

- Tüm dikkatinizi yaptığınız işe veriniz ve dikkatinizi dağıtacak hiçbir şeye müsaade etmeyiniz. (Cep telefonu ile konuşmayınız)

 

- Otomobilinize gereğinden fazla ve dengesiz yükleme yapmayınız.

 

- İleride bir tehlike hissettiğinizde dörtlü ikazları yakarak arkadan gelen araçları zamanında uyarınız.

 

 

Diğer;

 

- Otomobilinizin kış bakımları mutlaka yaptırılmış olmalıdır.

- Camlar buğulandığında ise yan camlardan birini hafifçe aralayın, havalandırmayı en sıcak konuma getirin, fanı en yüksek hıza getirip ön cama yönlendirin.

- Sağlam bir zincir, çekme halatı, takoz, yedek ampuller, eldiven ve sizi sıcak tutacak yedek giysiler acil durumlardan kurtulmanızı kolaylaştıracaktır.

- Kar küreği, buz kazıyıcısı ve buz ve buğu çözücü spreyler otomobilini açık havaya park eden sürücüler için en gerekli ekipmanlar arasında yer alıyor.

- Yolda kaldığınızda açlığınız bastıracak ve enerji verecek bir paket çikolata da otomobilde bulunmalı.

 

- Cam ve silecek süpürgeleri arasına karton koyarak soğuk gecelerde sileceklerin donup cama yapışmasını önlemeye çalışın.

- Yedek silecek lastiği: Kar ve buz, silecek lastiğinin camla temas eden yüzünü kolaylıkla tahrip ederek hasara uğratabilir. Yanınızda bir takım yedek silecek lastiği bulundurmanız ve lastiklerinizi altı ayda bir değiştirmeniz gerekli.

- Akü güçlendirme paketi: Akünüz soğuğa dayanamaz ya da kazara akünüzü boşaltacak olursanız; taşınabilir akü güçlendirme paketi yola devam etmeniz yardımcı olabilir.

- Yakıt sistemi antifrizi: Otomobilinizin yakıt kanallarında biriken nem, soğuk havada donarak sizi zor durumda bırakabilir. Yakıt deponuza düzenli aralıklarla yakıt sistemi antifrizi dökerek nemi otomobilinizin yakıt sisteminden uzak tutun.

- Battaniye ve öbür temel gereçler: Ne kadar çok önlem alırsanız alın, yine de kış mevsiminin hava koşullarında yolda kalabilirsiniz. Otomobilinize eski battaniyeler koyarak kendinizi koruyun. Ayrıca sizi sıcak tutacak giysiler, cep fenerleri ve işaret fişeklerini de unutmayın.

 

Unutulmaması gereken en önemli şey; ne kadar teknik bilgi yada beceri sahibi olursanız olun fizik kurallarının el verdiği ölçüde bir şeyler yapabileceğinizdir.

Buz yada kar üzerinde kahramanlık yapılamayacağını hatırlatır, güvenli Sürüşler dileriz.

 

Alıntıdır.

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Dışarda ve haberlerde gördüğüm en büyük hata araç patinaj çekmeye başladığında gaza daha fazla yükleniyorlar. Yeni nesil araçların çoğunda anti patinaj sistemi var ve gaza aşırı yüklenince sistemin devreden çıkmasına neden oluyor(zarar görmemesi için) yavaş yavaş gaz verseler anti patinaj sistemi sayesinde birçok yerde hiç sorun yaşamıycaklar aslında.

Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz

Bas Bas Bas yok tabii ağır sakin olacan karda buzda ... Güzel anlatım..:)

Yorum bağlantısı
Safak Acar

Valla ecobostta anti patinaj sistemi var ama işe yaramıyor..Geçen İstanbul da tutan kar sonucu boş alanda denemeler yaptım.. Araçtaki bütün donanım fasa fiso kar+buz da : :D  

 

Buzda zincir harici işe yaramaz.. Kış lastiğim var bana bişi olmaz deyip kendimizi kandırmayalım..

 

Bide şu kar çorabını denicem ilk fırsatta  :blush: />

 


:D

 

 

 

Kerem sen bu duyguları zor yaşıcak gibi gözüküyorsun :D Trakya da kar yok beaa :D :D

 

İstanbul da  kar kıyamet... Trakya günlük güneşlik.. :p

Yorum bağlantısı

....

Kerem sen bu duyguları zor yaşıcak gibi gözüküyorsun :D Trakya da kar yok beaa : :D:D

 

İstanbul da  kar kıyamet... Trakya günlük güneşlik.. :p

Olmadı biz geliriz sizin köftenizi yemeye  ;) Hemde o duyguları yaşarım  :D

Yorum bağlantısı
Safak Acar

Olmadı biz geliriz sizin köftenizi yemeye  ;) Hemde o duyguları yaşarım  :D

O olur bak gel beklerim.. :D burda Balığa gideriz ;)   ama şuan elimizde kar kalmadı :D İstanbul da tık yok :D 

Gece dönerken yollarda da bişi yoktu..

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...