İçeriğe Yönlendir

Debriyajın Basılı Kalması (Rover 45)


Misafir

Recommended Posts

Yeni aldıgım rover 45 in(2004) debriyajı çok fazla yukarıdaydı, aldigım kişi baskı balatayı yeni değişmişti voleo marka.Sorduğumda kendisine serviste bunların yüksekte durmasının normal olduğunu diger 45 ler de-de aynı olduğunu bizzat göstermişler.Geçen eğilip baktığımda debriyajın dibinde merkeze giden küçük plastik bir körük ve orda bir sekmanın boşta durduğunu gördüm tanıdık ustaya gösterdim hallederiz dedi ve etti.Orası kitap gibi yerine oturmuş durumda ve pedallar eşit duruyor.Kavrama güzel sıkıntı yok.Aracın eski sahibiyle bugün konuştum hallettirdim dedim debriyajı keşke elletmeseydin dedi, basılı kalır debriyajı yersin dedi nasıl giderken debriyajin üzerinde ayaklarini sürekli tutanlar olur kısa zamanda debriyaji yerler ya ,ayni hesap dedi.şimdi kafama taklidi size sorum: debriyaj basılı kalıyor mudur gerçekten.bunu nasıl anlarim çekişte kalkista bi problem yok.Debriyaj tam bırakıldığında ayırıp ayırmadıgını basılı kalıp baskı balatayı yemediğini nasıl anlarim bilgi ve deneyimi olan arkadaşlarımın tecrübe ve yorumlarını bekliyorum.Saygılar...

Yorum bağlantısı
Uğur Samyeli

Bence debriyaj pedal yayının boşalmasından oluşmuş bir sorun.Doğruyu yapmış ustan..

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Pedal kavrama noktasına gelinceye kadar ayağınıza çok az direnç gösterir. Direncin arttığı nokta debriyaj bilyasının baskıya temas ettiği noktadır. Bu noktadan sonra pedal max. sertliğe ulaşır. Tabi bu sertlik debriyaj sisteminin ve aracın özelliklerine göre her araçta farklılık gösterir.Debriyajın basılı kalması sözünden kastınız nedir bilmiyorum ama, sağlıklı bir mekanizmada pedala basılı değilken asla bilya baskıya temas etmez, yani ilk başta hissedeceğiniz minimum direnç mutlaka olmalıdır. Eğer pedala dokunduğunuz anda kavrama sertliğini hissediyorsanız sorun var demektir.

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Pedal kavrama noktasına gelinceye kadar ayağınıza çok az direnç gösterir. Direncin arttığı nokta debriyaj bilyasının baskıya temas ettiği noktadır. Bu noktadan sonra pedal max. sertliğe ulaşır. Tabi bu sertlik debriyaj sisteminin ve aracın özelliklerine göre her araçta farklılık gösterir.Debriyajın basılı kalması sözünden kastınız nedir bilmiyorum ama, sağlıklı bir mekanizmada pedala basılı değilken asla bilya baskıya temas etmez, yani ilk başta hissedeceğiniz minimum direnç mutlaka olmalıdır. Eğer pedala dokunduğunuz anda kavrama sertliğini hissediyorsanız sorun var demektir.

İlk basışta sert biraz yada daha Alışamadım.Basılı kalması söylemimden kasıt işlemden sonraki pozisyonda acaba debriyaj orijinal pozisyondamıdır yoksa şuanki konumu debriyaja mukavemet uygulanarak verilmiş bir pozisyonmudur eğer öyleyse debriyajın ömrü çok az olup yolda bırakmazmı beni.
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hızlanışınızdan anlarsınız bir sorun olup olmadığını zaten.

Yorum bağlantısı

Hızlanışınızdan anlarsınız bir sorun olup olmadığını zaten.

Hızlanmada sorun yok 1640 kg araç tüp hariç vitesi boşa aldımmı akmıyor diğer araçlarım gibi,tekerlerden sıkma da yok ağırlığından diye düşündüm bu konuyla alakası yoktur dur herhalde onun haricinde çekişte kavramada güzel.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...