İçeriğe Yönlendir

Mondeo IV - Dizel Otomatik Şanzıman Hakkında


Ergün Ekinci

Recommended Posts

Ergün Ekinci
(düzenlendi)

Arkadaşlar merhaba

 

Kuga almayı düşünüyordum ama gerçekten değişik sıkıntıları olan bir Suv olduğundan dolayı ( kendi kanaatimce) vazgeçtim.

 

Çok Öncedende Bir Mondeo Kullanıcısı olarak yazmak istedim.

 

Almayı Düşündüğüm Araç: Mondeo mk4 dizel otomatik selective

 

Mondeo teknik detayları benim için önemli değil zaten herşey yazılı belli sadece forumda detaylı bir bilgi edinemediğim Şanzıman kısmıyla ilgileniyorum.

 

Şanzıman Olarak tam anlamıyla beni bilgilendirecek bir üstat arıyorum. Tşkler

 

1-Şanzıman Kronik Sorunları Artıları Eksileri Lütfen

 

2-Şanzımanın Ford teknik şemadaki kodu? örnek mk2 cd4e kullanıyordu.

 

3-Şanzıman Bakım aralığı nedir standart 60binmi yine ? Ve Hangi yağı kullanıyor (kod olarak)

 

4-Dizelde Cvt kullanmışlardı yanlış hatırlamıyorsam Focus Dizel CVT tork yüzünden sıkıntı yaşıyordu şanzıman ve problemli bir şanzıman olmuştu. Bunda öyle bir söz konusu varmı şanzımanda?

Mondeo Dizelde mk3 de jatco kullanıyorlar efsane şanzımandır :)

 

5-Şuana kadar forumda bilinen şanzıman sıkıntısı oldumu olduysa nasıl bir yol cizildi.

 

Teşekkür etmek istiyorum şimdiden, Ne demişler motor alma şanzıman al :)

 

Motordan korkmam, Şanzımandan korktuğum kadar :)

tarihinde Ergün Ekinci tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fırat Şenol

Mk4 kasalarda Powershift olarak adlandırılan çift kavramalı bir otomatik şanzıman tercih etmiş Ford. Diğer detayları üstadlar paylaşacaktır zaten...   :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ergün Ekinci

Mk4 kasalarda Powershift olarak adlandırılan çift kavramalı bir otomatik şanzıman tercih etmiş Ford. Diğer detayları üstadlar paylaşacaktır zaten...   :)

Hepsi Powershift değil ama sanırsam 2010 kadar olanlar değil ondan sonra geçmişler powershift şanzımana ? 

Yorum bağlantısı
Ergün Ekinci
(düzenlendi)

Mk4 kasa powershift geçmeden kullanılan mk4 şanzımanları AWF21 kodu olarak üretilen Aisin firmasına aitmiş, Japonyanın en iyi şanzıman şirketi olarak bilinirmiş. Şanzıman Real Kodu AWTF-80 SC olarak görünüyor. bilginiz olsun. bende yeni öğrendim.

 

AWTF-80 SC
From Wikipedia, the free encyclopedia
The Aisin AW TF-8# SC series is a 6 speed automatic transmission designed for use in transverse engine applications. It is designed to handle a maximum of 440 N·m (324.5 ft·lbf) of torque. It is built in Anjo, Japan. It is also called the TF-80SC (AWF21, AF40-6, AM6, AW6A-EL) and TF-81SC (AF21) .
The design team set out to create a 6 speed automatic that fits in the same space as a manual gearbox. It measures 358 mm (14.1 in) in length and weighs 90 kg (198 lb). Its combined use of a conventional 5-pinion planetary gearset and a compound Ravigneaux gearset makes it incredibly light and compact. This combination is known as a Lepelletier arrangement. The shifting of gears is managed by a sophisticated computer programme which oversees a clutch-to-clutch actuation. Gear changes are accomplished by one clutch engaging the instant the clutch from the previous gear disengages. The transmission control module (TCM) is located inside the transmission housing, instead of being located outside it. The advantage of this is to reduce external wiring as well as to provide a constant environment for TCM operation which encourages longevity. One aspect of the advanced nature of the electronics is at idle, it automatically selects neutral gear to reduce internal temperatures and improves fuel economy.
It utilises a special AW-1 transmission fluid which is labelled as being maintenance free. It has a fluid capacity of 8.0 litres (1.8 imp gal; 2.1 US gal).
All wheel drive transfer cases can be fitted to the AWTF-80 SC, making it ideal for use in cross-over type SUVs.
Specifications[edit]
 
Gear Ratios:
1 2 3 4 5 6 R Final Drive
4.148 2.370 1.556 1.155 0.859 0.686 3.394 3.20
Maximum Shift speeds:
7000 rpm (up to 350 Nm)
6500 rpm (350 Nm to 400 Nm)
Torque Converter Diameter:
260 mm (10.2 in)
 
Kullanılan Araçlar
 
Alfa Romeo 159 - 1.9 JTDm; 2.4 JTDm; 3.2 JTS
Alfa Romeo Brera - 2.4 JTDm; 3.2 JTS
Alfa Romeo Spider - 2.4 JTDm; 3.2 JTS
Cadillac BLS - 1.9 D; 1.9 D (TST);
Chevrolet Cruze (US market; 2.0L Turbo Diesel)
Citroën C4
Citroën C5
Citroën C6
Citroën DS4
Citroën DS5
Fiat Croma - 1.9 JTDm; 2.4 JTDm;
Ford Five Hundred
Ford Fusion
Ford Mondeo
Lancia Delta (2008) - 1.8 DI Turbo
Land Rover Freelander 2
Land Rover Range Rover Evoque
Lincoln Zephyr
Lincoln MKZ
Mazda 6
Mazda CX-7
Mazda CX-9
Mazda MPV
Mercury Milan
Mercury Montego
Opel/Vauxhall Astra
Opel/Vauxhall Vectra/Signum
Opel/Vauxhall Zafira
Opel/Vauxhall Insignia
Peugeot 307
Peugeot 308
Peugeot 408
Peugeot 508
Peugeot 607
Peugeot 3008
Peugeot 5008
Range Rover Evoque
Renault Espace
Renault Vel Satis
Saab 9-3 - 1.9 TiD; 1.9 TTiD;
Volvo C30 D3 and D4
Volvo S40 D3 and D4
Volvo V50 D3 and D4
Volvo S60 2.4D, D5, D5 AWD, T6 AWD and R AWD 06-07; 08-
Volvo V60 D3; D5; D5 AWD; T6 AWD;
Volvo S80 T6 AWD, V8 AWD, D5 and D5 AWD
Volvo V70 T6 AWD, 2.4D, D5, D5 AWD and R AWD 06-07; 08-
Volvo XC60
Volvo XC70
Volvo XC90 3.2 and V8 AWD
 
 
  FWD Series img_th_table02.gif 8-
Speed 6-Speed 5-Speed 4-Speed TG Series TF80 Series TM Series TF70 Series TF60 Series 95 Series 55 Series 90 Series 50 Series 60 Series TS Series 80 Series img_td_table02_12.gif img_td_table02_01_ac.gif img_td_table02_02.gif img_td_table02_03.gif img_td_table02_04.gif img_td_table02_05.gif img_td_table02_06.gif img_td_table02_07.gif img_td_table02_08.gif img_td_table02_09.gif img_td_table02_11.gif img_td_table02_10.gif
High Torque Capacity FWD 6-speed Automatic Transmission (TF-80SC)
  • Improved fuel efficiency of the vehicle by the lightweight and high efficient unit
  • Achieves better vehicle drivability due to improved shift-response

Sanırsam kronik olmasada bir sıkıntıları varmış şanzımanın

 

Videoda belli

 

http://www.youtube.com/watch?v=IK66JIwIRwo

tarihinde Ergün Ekinci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ergün Ekinci

2007 - 2009 arası üretilen mk4 kasa mondeo  dizel otomatiklerde üretildi ama Ülkemizde 2010 mk4 kasada bile bu şanzımanı görebiliyoruz.Çünkü 2010 model olan araçlar geneli 11/2009 tarihinde üretilmiş onun için öyle 2010 şase üzerinde 2010 yılın içinde üretilen mondeolar powershift olarak geliyor, Bu nokta dikkat edilmesi lazım...

 

 

Marka FORD Model Mondeo 2.0 Duratorq TDCi Auto (96/103kW - AWF21) Yıl 2007 - 2009

 

Uygulama Tavsiye Yılı Motor (DT) Teknik Servise Danisin 2007 - 2009 Mekanik Sanziman - 2007 - 2009 Otomatik transfer (Aisin AWF21 6 Speed) Teknik Servise Danisin 2007 - 2009 Diferansiyel Vites Kutusundan 2007 - 2009 Sogutucu (50%) DEW ORGANIC ANTIFREEZE    tikla.png 2007 - 2009 Fren yagi Teknik Servise Danisin 2007 - 2009 Debriyaj yagi Teknik Servise Danisin 2007 - 2009 Servo direksiyon Teknik Servise Danisin 2007 - 2009
 
Yorum bağlantısı
Fırat Şenol

Siz en iyisi bir tane 2007 Ghia alın, Jatco'lu Jatco'lu sürüşün keyfine varın... Kafanıza da bir şey takmayın...   :D  ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ergün Ekinci

Siz en iyisi bir tane 2007 Ghia alın, Jatco'lu Jatco'lu sürüşün keyfine varın... Kafanıza da bir şey takmayın...   :D  ;)

vallaha aklımda var aslında ama mk4 kasaları çok beğeniyorum 

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol

vallaha aklımda var aslında ama mk4 kasaları çok beğeniyorum

Mk4'lerin dış dizayn ile Mk3'lerin iç dizaynını bir araya getirselermiş daha başarılı bir model ortaya çıkarmış bana göre. Ben kesinlikle Mk3'lerin iç dizaynını açık ara daha çok beğeniyorum...
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

vallaha aklımda var aslında ama mk4 kasaları çok beğeniyorum 

 

Bende bu aralar mondeo selective ile ilgileniyorum. Son 1-2 senedir çift kavramalılar ile ilgili sıkıntılı yazılardan sonra otomatik kullanan biri olarak kafam oldukça karışık.Mk4 2009-2010 modeller sanırsam Aisin üretimi tork konvertörlü madel. O modeller içindede titanium x paketli olanlar cazip fakat 2011 den sonraki  makyaklı selektive olanlar daha çok hoşuma gidiyor onlarda çift kaframalı powershif. Şimdide aşağı yukarı mondeo ile aynı paraya 2011 volvo D3 bakıyorum 163 hp şanzıman tork konvertörlü. Bakmaktan gözlerim bozulacak :)

Yorum bağlantısı
Ergün Ekinci

Hakiisiniz ama özellikle powershiftten sikayet problem gibi şeyler varmi ? Yada kronik sıkıntılar

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

1,6 larda kullanılan modelinde sıkıntılar var. Aynı şanzıman Edc olarak reno dada kullanılıyor ondada sıkıntılar var. Ama 2,0 model mondeo larda kullanılanla ilgili takip ettiğim 2 forumdada kullanıcısı yok sanırım yada şikayete rastlamadım. 2,0 240 ecobost ile s60 ve rover evoq ta powershift kullanıyorlardı fakat her ikiside kullanımını bıraktı. s60 geçen ay içinde aisin firmasının yeni ürettiği 8 ileri tork konvertörlü şanzımanına geçtiler.Rowerda ya aisin yada zf 'ye geçti.

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ergün Ekinci

Ozaman sizce mk4 kasada powershift olmayan modeli secmek dahami mantikli sizce 2007 son ayindan itibaren mk4ler cikti bildigim kadari ile 2010 son ayina kadar powersift yokkkk?

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Vallahi ne desem bilmiyorum.70,000 tl civarinda skoda octavia yada golf 7 alacağıma 2,0 dizel yada benzinli bir şeyler alayım diyorum. Ben otomatik araçlarımı sıfır aldım hiç sorun yaşamadım ama kullanılmış olunca korkutuyor. Jatco sorunsuz ama 6-7 yaşında mondeo çokta içime sinmiyor. Belkide fazla pinpirikleniyoruz.  Bende araç olduğundan tuzum kuru rahat haraket edebiliyorum...:) Benim km.yada değişen takıntım yok yeterki beğeneyim ve sorunsuz güvenilir birinden araç bulayım...

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Hakan SARAYLI

Selam arkadaşlar yeni üyeyim. Bugün 2011 haziran trafik çıkışlı 2.0 TDCi  140 hp Titanyum otomatik 89.000 km. deki ve henüz garantisi devam eden araç için otokoç ile anlaştım ve ödemelerini yaptım bir aksilik olmazsa salı günü teslim almayı düşünüyorum. Bu araç hakkında kafamdaki tek soru işareti şanzımanıydı, bir kere powershift olduğunu burada sizlerin sayenizde öğrenmiş bulunuyorum,  tork konvektör diye biliyordum (ilanlarda sadece 163 hp olanlar Powershift olarak yazılıyor). Alacağım aracın Powershift olmasına sevineyim mi yoksa üzüleyim mi bilemedim şimdi. Powershift kullananan arkadaşlardan şikayet yada memnuniyet konusunda fikir belirtirse sevinirim. 

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Cevdet Kapusuz

benim aracımın bilgilerinde aşağıdaki şekilde yazıyor, aracım 2010 mondeo titanium

Temel Özellikler İmal Tarihi:   26.03.2010 Araç Hattı:   Mondeo 2007- Gövde Tarzı:   4 Kapı Sedan Versiyon:   60 Serileri Motor:   2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW Vites Kutusu:   6 Vitesli Otom. Vit. Kutusu - AWF21 Çekiş:   LHD FWD Egzoz Salımı:   Kademe IV + DPF Emisyonları Klima:   Çift Kum. Otom. Sıc. Den. Klima Bölge:   (+)"TR" Boya:   Firtina Grisi Metalik İç Kumaş:   New York/Lüks / Abanoz
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Yahya Özdemir

1,6 larda kullanılan modelinde sıkıntılar var. Aynı şanzıman Edc olarak reno dada kullanılıyor ondada sıkıntılar var. Ama 2,0 model mondeo larda kullanılanla ilgili takip ettiğim 2 forumdada kullanıcısı yok sanırım yada şikayete rastlamadım. 2,0 240 ecobost ile s60 ve rover evoq ta powershift kullanıyorlardı fakat her ikiside kullanımını bıraktı. s60 geçen ay içinde aisin firmasının yeni ürettiği 8 ileri tork konvertörlü şanzımanına geçtiler.Rowerda ya aisin yada zf 'ye geçti.

Mondeo 2.0 Ecoboost motoru 2012 den sonra kullanmadı, ama Ford Powershift ten vazgeçmedi. 163 hp dizellerde kullanmaya devam ediyor.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Hasan Basri Bayraktar

Powershıft ve  durashıft arasındaki farklılıklara dair tatmin edici bilgiye ulaşamadım...Bilgisi olan bi el atsın... :biggrin:

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara
(düzenlendi)

Powershıft ve durashıft arasındaki farklılıklara dair tatmin edici bilgiye ulaşamadım...Bilgisi olan bi el atsın... :biggrin:

Aisin AWF-21 şanzıman 2007-2011 yılları arasında Kuga ve Mondeo 2.0 TDCI 140 ps araçlarda kullanılan, tork konvertörlü 6 ileri sorunsuz bir şanzımandır, yakıt ekonomisi ve emisyon uyumu yönünden rakiplerine göre geride kalmaktadır.

Avrupa'da Powershift, Ford araçlarda 2011 yılından itibaren Kuga 2.0 TDCI 140ps ve Mondeo 2.0 Ecoboost araçlarda satışa sunuldu. 2012 yılında (üretim yılı, 2011 son çeyrek makyajlı kasalar Aisin benimki de öyle) Mondeo'da 2.0 TDCI 163 ps ile kullanılmaya başlamıştır. Olanların vites topuzu üzerinde Powershift ibaresi mutlaka bulunur. %10 üzerinde yakıt tasarrufu sağlamaktadır (bizzat tecrübe ettim bana verilen ikame araçta).

Ford'un ünlü şanzıman üreticisi Getrag ve Luk ile ortaklaşa geliştirdiği çift kavramalı bir vites kutusudur, ıslak (yağlı) ve kuru tip olarak iki versiyonu bulunmaktadır. Bu versiyonlarda temel fark DSG'de olduğu gibi soğutma sistemleridir. Bu da tork limitlerini etkilemektedir; kuru kavramalı şanzıman 250nm (6DCT250) ve ıslak kavramalı 500 nm (6DCT450 ve 6DCT470) kadar kullanılmaktadır.

Pazara Volvo S60 ve Ford Lincoln ile 2010 yılında ıslak tip kullanılarak sunulmuştur. Kuru tip kavramalı olanlar Fiesta, B-Max ve Focus'ta kullanılanlardır. Sarsıntılı vites geçişleri ve kararsız sürüş dinamikleri sebebiyle bu tipte çok fazla şikayet bulunmaktadır. Getrag Mayıs 2013'te yaptığı sunumda 6DCT250 şanzımana alternatif 7DCT300 kodlu yedi ileri ve 300 nm üzeri torklara dayanıklı yağlı tip yeni bir vites kutusu geliştirdiğini duyurmuştur. 7 ileri versiyon içerisinde 7DCT500 kodlu 560 nm torka dayanıklı bir şanzıman daha bulunmaktadır. 7DCT300'ün 2015 yılından itibaren özellikle hybrid araçları da içeren bir yelpazede pazara sunulacağı bilinmektedir.

Bildiğim derlediğim hususları not ettim. Umarım faydası olur.

tarihinde Ayhan Sırtıkara tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
(düzenlendi)

Ayhan Bey...Teşekkürler...2007 -2009  yılları arsında durashıft daha sonra 10 ve 11 yıllarında powershıft  kullanıldığını düşünmüştüm...demek ki 2007  4 kasa ve 2010 yılı sonuna kadar ki araçların şanzımanları aynı...şimdi bir sorum daha var..2008 model 130 hp lik araçlardaki durum da aynı mı...ki sanırım motor farklı şanzıman aynı...tekrar teşekkürler...

tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Ayhan Bey...Teşekkürler...2007 -2009  yılları arsında durashıft daha sonra 10 ve 11 yıllarında powershıft  kullanıldığını düşünmüştüm...demek ki 2007  4 kasa ve 2010 yılı sonuna kadar ki araçların şanzımanları aynı...şimdi bir sorum daha var..2008 model 130 hp lik araçlardaki durum da aynı mı...ki sanırım motor farklı şanzıman aynı...tekrar teşekkürler...

Hasan Basri hocam, motor 2012 yılında değişti PUG ile ortak geliştirilen 163ps motor dışında TDCI ile Powershift kombinasyonu yok. MK4 Mondeo 2007-2011 yılı üretimliler makyajlılar dahil aynı motor ve şanzımandır; 140 Ps duratorq ve 6 ileri durashift (Aisin AWF-21).

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Mehmet Dağlı

2008-2010 powershift şanzıman Mondeo tdci düşünüyorum. Araç nasıl bir araçtır aydınlatırsanız sevinirim.

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

2008-2010 POWERSHİFT ŞANZIMAN MONDEO TDCİ DÜŞÜNÜYORUM. ARAÇ NASIL BİR ARAÇTIR AYDINLATIRSANIZ SEVİNİRİM.TEŞEKKÜRLER.

Mesajlarımızı yazarken tamamı büyük harfle yazmıyoruz :)
Yorum bağlantısı
Mehmet Dağlı

Tamam Çok Tşk ederim.Bilgilendirdiğiniz İçin Mehmet Bey.


2006 TDCİ otomatik ghia x mondeo sahibiydim. üst modellere geçmek için sattım.Fakat powershift şanzıman konusunda  sorunlu diye  duydum.gerçekten  sıkıntılı araçmıdır 2008-2010 arası mondeo .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Dağlı

kullanan ve bilgisi olan arkadaşların yardımlarından dolayı şimdiden Tşk ederim.


2008 yılındabaşladı ben biliyorum.ama kullanmadım Arda Bey.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...