İçeriğe Yönlendir

Yüksek Hızda Kontrol Sorunu


Emrah çelik

Recommended Posts

Emrah çelik

Merhabalar aracimi alali 1.5 hafta oldu bir kaç sefer test etme şansı buldum araç 150 160 dan sonra kontrol imkani neredeyse 0 seviyelerine iniyor (aracimi 0 aldim) ve dik rampada aracimin kalkisi cok zorlasiyor neredeyse hiç gaz yemiyor gibi ayni sorunlari yaşan varmidir?

Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz

Merhabalar aracimi alali 1.5 hafta oldu bir kaç sefer test etme şansı buldum araç 150 160 dan sonra kontrol imkani neredeyse 0 seviyelerine iniyor (aracimi 0 aldim) ve dik rampada aracimin kalkisi cok zorlasiyor neredeyse hiç gaz yemiyor gibi ayni sorunlari yaşan varmidir?

0 km dememek lazım bi rot balans ayarı yaptırmak lazım...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Merhabalar aracimi alali 1.5 hafta oldu bir kaç sefer test etme şansı buldum araç 150 160 dan sonra kontrol imkani neredeyse 0 seviyelerine iniyor (aracimi 0 aldim) ve dik rampada aracimin kalkisi cok zorlasiyor neredeyse hiç gaz yemiyor gibi ayni sorunlari yaşan varmidir?

lastik havaları ne alemde?

Yorum bağlantısı
Emrah çelik
(düzenlendi)

Evet rot balansi dusunememistim bir gostermekte yarar var dogru soyluyorsunuz. Lastiklerime baktim 33 34 arasindaydi farkli olarak ben hepsini 30'a çektim doğrumudur?

tarihinde Emrah çelik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emrah çelik

Ilginiz için teşekkür ederim en kisa sürede düzeltmeleri yapip geri bildirimde bulunacağim

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Merhabalar aracimi alali 1.5 hafta oldu bir kaç sefer test etme şansı buldum araç 150 160 dan sonra kontrol imkani neredeyse 0 seviyelerine iniyor (aracimi 0 aldim) ve dik rampada aracimin kalkisi cok zorlasiyor neredeyse hiç gaz yemiyor gibi ayni sorunlari yaşan varmidir?

kontrol imkanı sıfır oluyor derken ne oluyor yani.araba sağa sola mı gidiyor,şerit mi değiştiriyor,direksiyon mu dönmüyor,fren mi tutmuyor,gaz mı yemiyor.

zaten bahsettiğiniz hızlar yaşamla ölüm arasındaki çizginin bir adım ötesi.altınızdaki neticede fiesta,b sınıfı araç ve 1,25 motor.

neyin kontrolü kayboluyorsa da normaldir bence.

araç nispeten hafif(tir sanıyorum),yan rüzgarlardan etkileniyordur.hız arttıkça araçlar hafifler-yere basınçları azalır.sizin solladığınız otobüsün rüzgarı bile sizi sallar.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Safak Acar

31 26 benimki sizinki de öyle olmalı. 

Evren abi arkalara 26 cok düşük değilmi ?  :unsure2:

Yorum bağlantısı
Emrah çelik

Erkin bey merhaba kullandigim ilk araba degil tir yada otobus yanindan gecerken neler olabilecegini gayet iyi biliyorum b sinifin daha uygun bir markasini satip bu araci aldim o yuzden b klasmanina yeteri kadar hakimim. Bir onceki aracimda 205 km gordum şuandaki aracim kadar titreme ve sallama yapmiyordu. Simdi tutupda o hizlarda (150-160) titrer derseniz titremenin boyutu yuksek oldugu icin kontrol sifir yazdim zaten

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Cam

daha önceki araçlarda yapılan hız denemeleri önemli değil bence. şu an hangi aracı hangi hava-yol-yük durumlarında kullandığınız önemlidir. herşeyi normal şartlarda sayarsak, rot -balans kontrolü, hazır aracın altına girmişken ne kadar gevşeyen varsa hepsinin kontrolü. araba da sonradan eklenen rüzgarlık filan varmı? deneme yapılan yolda yan rüzgar durumları nedir? herşey normal ise ve sadece aracın direksiyonu çok yumuşuyorsa (su gibi oldu derler ya) o zaman aracın altına fazla rüzgar giriyordur. en ufak direksiyon hareketinde araba yolda gezinme eğilimi gösteriyordur.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Erkin bey merhaba kullandigim ilk araba degil tir yada otobus yanindan gecerken neler olabilecegini gayet iyi biliyorum b sinifin daha uygun bir markasini satip bu araci aldim o yuzden b klasmanina yeteri kadar hakimim. Bir onceki aracimda 205 km gordum şuandaki aracim kadar titreme ve sallama yapmiyordu. Simdi tutupda o hizlarda (150-160) titrer derseniz titremenin boyutu yuksek oldugu icin kontrol sifir yazdim zaten

 

Erkin demişsiniz ama,öyle biri cevap yazmamış,sanırım beni kastettiniz.

öncelikle estağfurullah,araçlar konusundaki tecrübenizle ilgili birşey demedim zaten.ilk mesajınızda açık yazmadığınız ve gerçekten anlayamadığım için sordum;kontrol imkanı yok derken neyi kastettiğinizi.o yüzden ben aklıma gelen şeyleri yazdım,bunlar mı dedim.

bu mesajda yazmışsınız aşırı titreme oluyormuş.titreme normalde lastiklerden olur,balans ayarı bozukluğundan,ancak bu titreme 80-100 arası hızlarda olur,daha yavaş veya daha ahızlı giderken hissetmezsiniz.ayrıca aracınız daha yepyeni,ben balans sorunu olduğunu sanmıyorum.yalnız fabrikasyon hata ile lastik veya jantlarda hata,eğiklik,yamukluk var mı,bakmak gerek+ön takım kontrolü yaptırmak gerek(ondan da birşey çıkacağını sanmıyorum).

hava,yol ve asfalt kalitesiyle ilgili olduğunu,genel bir problem olmayabileceğini düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Emrah çelik

Benim kastetmek istediğim şuydu daha düşük klasmandaki araçlarda daha az titreme daha iyi yol tutuşu yaşadım daha öncelerde. Fiestayı alırken en çok dikkatimi çeken şey formda yol tutuşuydu bir anda yol tutuşunun kötü olması beni meraklandırdı ve formda paylaştım ama benim aracımda bahsettiğiniz üzere bir sorun olduğunu düşünüyorum iyi bir ustaya en kısa sürede götürüp sizler ile paylaşacağım. Lastik ayarı rot balans ön takım vs bir sorun muhakkak var 

Yorum bağlantısı
Fırat Çakıroğlu

Kimsede dememiş 1.5 haftalık araçta 150 -160 hız nedir diye. Ben mi yanlış düşünüyorum. Yüksek bir devir değil mi?

Yorum bağlantısı
Murat Gök

Firat beye katiliyorun bende. Araba yeni daha yuksek devir yuksek hiz saglikli olur mu ki?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Fabrika yapmış, araç alınmış deneme amaçlı her türlü pedala basılabilir, hiç mi basan olmadı yollarda, sürat felakettir, diyelim

Önceklikle lastik hava basıncını kontrol ettirin, %99 çok tüksek çıkacak, olması gereken değer kitapçıkta yazar, 32 civarı olmalı sonra bu durumu 444FORD a şikayet edin, aracınıza ait kayıtlı PDI formu var, onu görmeyi talep edin ford dan, son kontrol nasıl yapılmışsa? basınç yüksek ise

Yorum bağlantısı
Fırat Çakıroğlu

Kullanım Klavuzu derki ilk 1500 km yüksek devirli kullanmayın. Sürekli aynı viteste ve devirde gitmeyin. Vites değiştirin. Kılavuzu n yalancısıyım.

Lastik basıncına gelirsek ben de aracımı sıfır aldığımda ön arka 40 kusur basılıydı. Kılavuzu açıp ön 32 arka 26 yaptım. Araç yumuşadı.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Emrah çelik

Tekrardan merhaba. 

Aracı bir kaç defa daha deneme fırsatı buldum gene aynı olayla karşılaştım ve servise gittim. Gerekli kontrolleri yaptılar görünen bir şey olmadığını belirtiler aracımla ilgilenen ustayla biraz sohbet ettik kendisi 150 üzeri aracın çok iyi yol hakimiyeti olmayabileceğini söyledi ve anormal birşey olmadığını belirtti bende eski aracımdaki deneyimimi paylaştım kendisinde varmış aynı araçtan ve yol tutuşları farklı olabileceğini belirtti eski aracım ile şimdiki fiestam arasında yükseklik farklı olduğu için 150 den sonra yol tutuşu daha aza inebilirmiş. Max yapılabilecek olan şey ise jant ve yay takılarak aracı basık hale getirmekmiş. (sonrada ilk tümsekte tampon bırakırız)

Serviste bir fiesta sahibiylede tanıştırdı servis yetkilisi aracını bakıma getirmiş aynı sorunu yaşmış jant ve yay taktırmış şuan araçtan çok memun olduğunu ve yol tutuşunun çok iyi seviyede olduğunu belirtti.

Ama ne olursa olsun bir gömlek daha düşük araçtan daha iyi performans almak beni üzdü. İyi formlar.   

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Tekrardan merhaba. 

Aracı bir kaç defa daha deneme fırsatı buldum gene aynı olayla karşılaştım ve servise gittim. Gerekli kontrolleri yaptılar görünen bir şey olmadığını belirtiler aracımla ilgilenen ustayla biraz sohbet ettik kendisi 150 üzeri aracın çok iyi yol hakimiyeti olmayabileceğini söyledi ve anormal birşey olmadığını belirtti bende eski aracımdaki deneyimimi paylaştım kendisinde varmış aynı araçtan ve yol tutuşları farklı olabileceğini belirtti eski aracım ile şimdiki fiestam arasında yükseklik farklı olduğu için 150 den sonra yol tutuşu daha aza inebilirmiş. Max yapılabilecek olan şey ise jant ve yay takılarak aracı basık hale getirmekmiş. (sonrada ilk tümsekte tampon bırakırız)

Serviste bir fiesta sahibiylede tanıştırdı servis yetkilisi aracını bakıma getirmiş aynı sorunu yaşmış jant ve yay taktırmış şuan araçtan çok memun olduğunu ve yol tutuşunun çok iyi seviyede olduğunu belirtti.

Ama ne olursa olsun bir gömlek daha düşük araçtan daha iyi performans almak beni üzdü. İyi formlar.   

Üzgünüm ama ne yazıkki durum bu, yenilerde bu sıkıntı var, ayrıca frenlerde de kayıp var, bir gömlek düşük derken eski kasadan bahsediyorsanız, bir gömlek daha düşük değil, sadece bir önceki seri demeniz daha iyi olur, çünki tartışmasız daha iyi yol tutuşa sahip eski kasa, ne yazıkki konforu arttıralım derken başka şeylerden feragat etmişler, defalarca denememe rağmen bende bundan emin oldum, jant ve yay kullanıp alçaltınca daha iyi oluyor evet, ama aynı şeyi eski kasada da yaparsanız yine fark hissedeceksiniz...

150 km de dediğiniz gezme olayı sadece rüzgar varsa olur, rüzgarsız yolda viraj ve yolda dalgalanma olsa dahi araç çizgisinden sapmamalı, birde 130-140 la giderken (hatta 110 bile yeter) virajlı bir yolda hafif engebeli bir bölgeden geçin, yani virajdayken arabayı hafiften hoplatacak ufak bir kasis olduğunu düşünün, araç zıplayıp yere indiğinde hakimiyet kaybı olduğunu göreceksiniz (direksiyonunuz iyi değilse bu hızda sakın denemeyin, zira aracın ne yapacağını kestiremiyorsunuz, anormal sapmalar yaşıyor), hemde korkutucu şiddette, eski kasada bu olmuyor, artık nesini değiştilerse konforu arttırırken başka şeyi bozmuşlar, kötü değil ama bir kayıp var, o yüzden o hızlara çıkmayın siz.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Uğur Samyeli

Evet yakın çevremden bir örnek vermek isterim.2012 model aynı arabayı almak için 2007 fiestasını sattı.Fakat 1 ay sonra sırf bu yol tutuşunu beğenmediğinden aracını satıp,2008 fiestaya geri döndü...Aynı şikayetleri ondan da duymuştum..

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)

Üzgünüm ama ne yazıkki durum bu, yenilerde bu sıkıntı var, ayrıca frenlerde de kayıp var, bir gömlek düşük derken eski kasadan bahsediyorsanız, bir gömlek daha düşük değil, sadece bir önceki seri demeniz daha iyi olur, çünki tartışmasız daha iyi yol tutuşa sahip eski kasa, ne yazıkki konforu arttıralım derken başka şeylerden feragat etmişler, defalarca denememe rağmen bende bundan emin oldum, jant ve yay kullanıp alçaltınca daha iyi oluyor evet, ama aynı şeyi eski kasada da yaparsanız yine fark hissedeceksiniz...

150 km de dediğiniz gezme olayı sadece rüzgar varsa olur, rüzgarsız yolda viraj ve yolda dalgalanma olsa dahi araç çizgisinden sapmamalı, birde 130-140 la giderken (hatta 110 bile yeter) virajlı bir yolda hafif engebeli bir bölgeden geçin, yani virajdayken arabayı hafiften hoplatacak ufak bir kasis olduğunu düşünün, araç zıplayıp yere indiğinde hakimiyet kaybı olduğunu göreceksiniz (direksiyonunuz iyi değilse bu hızda sakın denemeyin, zira aracın ne yapacağını kestiremiyorsunuz, anormal sapmalar yaşıyor), hemde korkutucu şiddette, eski kasada bu olmuyor, artık nesini değiştilerse konforu arttırırken başka şeyi bozmuşlar, kötü değil ama bir kayıp var, o yüzden o hızlara çıkmayın siz.

 

Eski aracından bahsetmiş abi arkadaş :) Aynı sınıf daha makul bir marka aracı satarak, bunu aldım demiş daha önceki mesajlarda o aracından bahsediyor :) O yüzden de beklenti fazla haliyle ve hayal kırıklığı yaşamış.

 

Lastiklerin taban genişliği ve yanak genişliğinden de çok farkediyor. Bilmiyorum yenileri kullanmadım ama, eski fiestamda 14 kapaklı jantlarımda 175/65/14 lastik vardı, jant alıp 195/50/15 yaptım inanılmaz farketti. 14"leri havalar bozulunca geri takıyordum arabadan soğutuyordu beni. Görsellik olarak değil de verdiği tepkiler ve hissettiremediği abuk subuk tepkilerden dolayı her seferinde 15" jantları geri takıyordum.

 

Değiştirin düzelir diyemiyorum ama lastik tabanları inceyse ondan da yapabilir benim tahminim.

 

Birde rot/balans ve kamber ayarlarına baktırabilirsiniz. Şimdiki aracımda bir sefer nedenini anlamadığım şekilde 120km üzeri acayip bir titreme ve zıplama oluyordu, Düzce'den İstanbula gidemedim titremekten, İzmitten çıktım sanayiye girdim. Ön sağ lastiğin Kamber ayarı bozulmuş. Bütün ayarlarına baktılar hepsini optimum ayarlara getirdiler, o gün bu gündür maksimum hıza kadar zerre titreme sallama yok.

tarihinde Yiğitcan Coşar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emrah çelik
(düzenlendi)

Ali Bey, Yiğit arkadaşın anladığı gibi durum yani başka bir markanın aracından inip fiesta aldım bana göre daha düşük bir seviye idi ve daha eski idi segment olarak aynı tabi. form kurallarını tam bilmediğim için marka ve model vermek istemedim o yüzden de net bir açıklama olmadı hali ile. 

 

Yiğit arkadaşın dediği gibi servis görevlisi de aynı şekilde yanak genişliğinden bahsetti herhalde sorunumu jant ve lastik alarak düzelteceğime inanıyorum.Artık o kadar para verdik bin lira daha vereceğim. 

Benim amacım burada kesinlikle araç kötülemek değil bilgi alışverişi yaparak verdiğim paranın hakkını almaya çalışıyorum. 

tarihinde Emrah çelik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ali Bey, Yiğit arkadaşın anladığı gibi durum yani başka bir markanın aracından inip fiesta aldım bana göre daha düşük bir seviye idi ve daha eski idi segment olarak aynı tabi. form kurallarını tam bilmediğim için marka ve model vermek istemedim o yüzden de net bir açıklama olmadı hali ile. 

 

Yiğit arkadaşın dediği gibi servis görevlisi de aynı şekilde yanak genişliğinden bahsetti herhalde sorunumu jant ve lastik alarak düzelteceğime inanıyorum.Artık o kadar para verdik bin lira daha vereceğim. 

Benim amacım burada kesinlikle araç kötülemek değil bilgi alışverişi yaparak verdiğim paranın hakkını almaya çalışıyorum. 

Ha durum farklı o zaman, elbette istemek hakkın, biz yinede söylemiş olalım, bu yazdığım sorunlar ne yazıkki mk7 lerde var, neyse jant lastikle sorun minimuma iniyor nasılsa  :flowers:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...