İçeriğe Yönlendir

Lpg Araçlar Için Motor Devir Transfer Ünitesi


Yakup Başaran

Recommended Posts

Yakup Başaran

İnternette Nil Elektronik isminde bir firmada bu ünite ile ilgili aşağıdaki bilgiler mevcut. Kullanan ve kullanmayı tavsiye eden/etmeyen arkadaşlar varsa bilgilerini paylaşırlarsa memnun olurum.

 

RPM TRANSMETER Lpg sistemi montajı için gerekli rpm devir sayısı sinyalini herhangi bir benzin enjektöründen alarak ve düzenleyerek lpg sisteminde bulunan elektronik kontrol ünitesine (LPG ECU)transfer eden elektronik kontrol modülüdür.

 

NEDEN RPM TRANSMETER Lpg sıralı sistem montajı yapılan otomobillerde lpg sisteminin sağlıklı çalışabilmesi için otomobilin (ECU) Elektronik kontrol ünitesinin rpm sinyali çıkışından alınması gerekmektedir. Bu işlem montajcı için zor ve riskli bir uygulamadır. Bundan dolayı genellikle lpg sistemi montajında rpm sinyali otomobilin ateşleme bobininden temin edilir. Ancak bu sinyaller motor ve bobin ısısına göre değer değişimi gösterir. Bu değerlerin değişimi neticesinde lpg sistemindeki elektronik kontrol ünitesi (LPG ECU) tarafından arıza olarak algılanır ve şöyle sorunlarla karşılaşılır.

 

LPG MONTAJINDA DEVİRİN ATEŞLEME BOBİNİNDEN ALINMASI SONUCUNDA YAŞANAN SORUNLAR :

* Aracın benzin konumuna geçmesi

* Motorun düzensiz çalışması

* Lpg sistemindeki elektronik kontrol ünitesinin(ECU) hasar görmesi

* Otomobilin ateşleme bobinine zarar vermesi gibi birçok sorunlara neden olmaktadır.

Bu sorunların giderilmesi için NİL RPM TRANSMETER takmanız yeterli olacaktır.

 

MONTAJI Lpg montajı gerçekleştirilecek otomobil için benzin enjektörünün herhangi birinden bağlantı alınır ve NİL RPM transfer modülü sayesinde sinyaller düzenli bir şekilde lpg ECU rpm girişine bağlantısı yapılır.

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

yani şu bizim sonradan icat edilen her elektronik devreyi alıp arabama taksaydım motor bölümünde ayrı bir elektronik kısmı olurdu galiba. artık bilemiyorum hangi icat işe yarar. hangisi zihni sinir projesi.

Yorum bağlantısı
Yakup Başaran
(düzenlendi)

LPG takıldıktan sonra benim araçta sürekli bobin arızası başgösterdi. 6 yılda 4 defa bobin değişti. Son olarakta ECU'yu yaktım. Bu ürünü üreten ve satan nil elektronikteki arkadaşla geçen gün telefonda konuştum. Bu arızaların hepsinin yüksek voltajdan kaynaklandığını, bu ürünün araca montajının çok basit olduğunu devir transfer ünitesini taktıktan sonra bu problemlerin ortadan kalkacağını belirtti. Sanayideki LPG ustası da bobin ve ECU yanıklarının voltaj yüksekliğinden kaynaklandığını söylüyordu. Bana mantıklı geldi, hatta 1 adet sipariş verdim. Sonuç nasıl olur şu anda kestiremiyorum.

tarihinde Yakup Başaran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yakup Başaran

kullanmadan yorum yapmaktansa kullanan varsa yorum yaparsa memnun olurum...

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Hatayı hatayla örten sistem :)

Tamamen meraktan soruyorum;

1-İlk hata nedir?

2-İkinci hata nedir?

3-Bu ikisi yüzünden oluşacak asıl sorun nedir?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

1: %100 kararlı çalışamayan lpg ecusu aldığı veriyi düzgün analiz edemiyor.

 

2: lpg ecusunun okuyamadığı veriyi okuyabileceği hale getiriyor sistem. Yani ecunun okuyabileceği veri kadar bilgi gonderiyor ara modül.

 

3: Asıl sorun, hiçbirzaman gerçek zamanlı yakıt tüketilemiyecek, ceplerimizden fazla para çıkacak. Belki litre bazında krş olacak ama yüzbinkm de   rakam farkı kayda değer olacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

benim anlamadığım elektrik yine aynı yerden alınıyor? motor ve bobin ısısından  etkilenmemesi için o modül ne yapıyor? değişik bir şeymiş. bobin arızası yapan sistemler lpg kitinin tüm elektrik ihtiyacını aynı yerden alanlar diye biliyordum. bobin üzerinden sadece devir değeri almanın öyle büyük akım çeken bir şey olduğunu bilmiyordum.

 

hiç denemedim böyle bir ürün faydası varsa ne mutlu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Yakup Başaran

8 aydır kullanıyorum. takıldıktan sonra, bobin yakmadım, hız sensörü değiştirtmedim... yaklaşık 16000 km oldu takılalı... 

Yorum bağlantısı
Baki köseoğlu

Takılmasının hiçbir zararı yok motor devrini enjektörden okumuş oluyor yani LPG'nin devir kablosunu modüle bağlıyoruz.

Ancak Servet Aydın bey'in dediği gibi ya verileri düzgün okuyamayan LPG ecusu ya da devrin bağlandığı bobinin arızasından kaynaklanıyordur devir okuyamaması.

Bobin yanması ise bazı kötü sistemlerin voltajı anlık yüksek vermesinden kaynaklanıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Yakup Başaran

SON DURUM: araçta benzin pompası arızalanınca aracı direkt lpg de çalıştıramadım. önce sorunun kaynağını anlamamıştım. aracı ite kaka servise götürdüm (çekiciyle). önceki gün araçta lpg komple iptal oldu. sonra baktık ki lpg ecu devir okuyamıyor. rpm i iptal ettik, direk bobine bağladık araç lpg de çalışmaya devam etti. bizim devir sensörü arızalanmış meğer. arızayı önlesin diye takılan cihaz, kendi arızalandı.

NEYMİŞ: Bir daha asla şu şunu önler cihazlarını, şu tasarruf sağlar kitlerini, şu iyidir modüllerini, karışımlarını vs. kesinlikle araca sokmayacakmışım. hatta lpg kitini de söktüreceğim yakında.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

İher ürün arıza yapar bu son derece normal bir durum. Milyonluk sistemler kuruyoruz o bile arıza çıkartıyor ;) bence ürünü garantiden değişip kullanmaya devam ediniz. Enjektörden devir okuma işide ilginç geldi bana, benzin enjektörü lpg de çalışan araçta niye çalışıyor ki ?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

benzin enjektörü lpg de çalışan araçta niye çalışıyor ki ?

Lpg ecusuna benzin enjektörleri bağlanır. Ecu içerisinde kör yük dirençleri ile araç ecusu çalışır. Lpg ecusu benzin enjektörlerinden komut tetikleri alınarak lpg enjektörleri açlıp kapanır. Yani kopyalama yapar ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yakup Başaran

servet bey şöyle bir soru; LPG ecusundan kaynaklanan bir arıza araç beynini etkilermi. sanayide LPG ecusunu sökelim aracı sadece benzinde çalıştıralım dediğimde, lpg ecusunu sökersek araç benzinde de çalışmaz gibi bir cevapla karşılaştım.  

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yanlış bağlantı veya tesisat kısa devreleri tabiki sisteme hasar verebilir.

LPG ecusu soketinden çıkarıldığında araç çalışmaz. Yukarıda anlattığım gibi benzin enjektörleri bobim uçları lpg ecusu üzerinden geçmekte. Ehil bir elektrikçi sistemi sökerek tesisatı eski halina getirebilir

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...