İçeriğe Yönlendir

Hacim Küçültme Akımının Ardındaki Gerçekler


Kadir Türkeli

Recommended Posts

Kadir Türkeli
(düzenlendi)

Daha az yakıtla daha fazla performansa olanak tanıdığı öne sürülen ufak hacimli turbo motorlar, gerçekten vaatlerini yerine getirebiliyorlar mı?

ajety8yq.jpg

Markaların motor hacimlerini gitgide düşürerek aşırı beslemeye geçmesine 'downsizing', yani hacim küçültme akımı deniyor. Bir yandan daha az tüketirken bir yandan da daha fazla performans sunduğu iddia edilen bu yeni nesil üniteler, Consumer Reports'un raporuna göre yüksek hacimli geleneksel motorlardan hem daha yavaşlar, hem de daha çok yakıyorlar.

Kurum bilhassa yeni Ford Mondeo'daki (Fusion) 1.6-litre hacimli Ecoboost'a işaret ediyor. Testlere göre bu motorla Mondeo'nun hızlanma verileri çoğu rakibinin gerisinde ve 9,4 litre/100 km'lik test tüketimi de tüm orta sınıf modellerden daha yüksek.

Teste tabi tutulan Chevrolet Cruze, Hyundai Sonata Turbo ve Kia Sportage Turbo gibi diğer modellerde de durum aynı. Ancak, BMW 328i'deki 2.0-litrelik dört silindirli makinenin bir istisna olarak beklentileri karşıladığı ifade ediliyor.

【Alıntıdır】

tarihinde Kadir Türkeli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Amerikalılar için bir şey ifade etmeyebilir ama avrupa için turbo şart. Çünkü benzin pahalı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Taşdelen

Amerikalılar için bir şey ifade etmeyebilir ama avrupa için turbo şart. Çünkü benzin pahalı.

İyi de turbo ile fazla hava basarsınız fakat bu hava kendi kendine yanmaz bunun için yakıtı da fazla vermeniz gerekir. Ne kadar ekmek kadar köfte.
Yorum bağlantısı

İnanmıyorum bu habere :), Ayrıca youtube da ecoboost c max yüksek hızda giderken yakıt tüketimini gösteren videolar var. Ayrıca kendimden biliyorum şu an :D

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Hocam teknik veriler belli, alt devirde tork yüksek var , 1.2tsi 1.6mpi den çok daha az yakıyor.

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Ben 1.6 atmosferik motorla sakin kullanımda, şehir içinde, çok da trafiğe girmeden, 24km hızla 10 litrenşn altına indiremiyorum ama çok kolay üstüne çıkartabiliyorum.

1.2 turbo kullananlar 8.5 litre ile dolaşıyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

1.2 tsi ile aynı yolu 6.6 Lt ile giderken 1.6mpi ile aynı yolu 7.5 ile gidiyorum.. Lpg girince işin içine 7.5Lt daha değerli oluyor :)

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Saçma bence, ben daha 7 litre ortalamayı görmedim arabamda, 2006 1,6 ti-vct focusumla benzinde ve 100 km sabit hızda 7 litrenin altına düşürememiştim. Bal gibi az yakıyor bu motorlar. Performans deseniz atmosferik standart benzinlilerin 1.8 cc ye kadar alayıyla kapışır. Bence tek soru işareti dayanıklılık olurdu bundan dem vursalar anlarım ama tüketim ve performans konusunda hak vermiyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Yazıda "test kullanımı" demiş. test kullanımında arabayı çalmış gibi kullandılarsa elbette az yakmaz. normal kullanımda az yakar.  üretici niye yapsın ki bunu? Az yakıyor ki yapıyor. Emisyon ve diğer konularda bu şekilde tutturabiliyor değerleri.  Diğer firmaların satış devam etsin diye pohpohladıkları ya da atmosferikçi dinozor editörlerin yağ yaktıkları bir yazı bu.  GDO lu ürünler sağlıya yararlıdır babından..


downsizing ABD de 1980 lerde de yaşandı.  2.2 litre daytona turbo kullanmıştım. o da az yakardı mesela emsallerine göre.  Turbo mitsubishi galant vardı. nissanlar vardı.  aynı meselelerdi. yağ kalitesi ve keçe meçe yüzünden turbolar 100bin milde giderdi ama değişirdi sonuçta.  haber yanlış.. abd bu süreci bir kez yaşadı bu ikincisi...

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Küçük hacim, yüksek basınç düşük emisyon demek. Yazıyı hazırlayanlar v8 sesine hayran fanatiklerden sanırsam :)

Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin

Turbo motorlardan vazgeçilemez artık. Hatta çift turbo ya da supercharger dediğimiz olay bile on yıl içerisinde birçok araçta kullanılabilir...

 

 

 

Not: Kadir paylaşırken alıntının nerden yapıldığını belirt lütfen. Çünkü bazıları sıkma haber gibi geliyor...

Yorum bağlantısı
Sedat Ünsal

Turbo motorlardan vazgeçilemez artık. Hatta çift turbo ya da supercharger dediğimiz olay bile on yıl içerisinde birçok araçta kullanılabilir...

 

 

 

Not: Kadir paylaşırken alıntının nerden yapıldığını belirt lütfen. Çünkü bazıları sıkma haber gibi geliyor...

 

 

benim komşuda 2008 model golf 1.4 tsi 140 bg var.çifty turbolu. araba arıza yapacak diye aklı gidiyor. ama vazgeçemiyor.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

İyi de turbo ile fazla hava basarsınız fakat bu hava kendi kendine yanmaz bunun için yakıtı da fazla vermeniz gerekir. Ne kadar ekmek kadar köfte.

 

dur kalk trafiğinde düşük hızlarda küçük hacimli, güç ve büyük hızlarda yüksek hacimli gibi davranır küçük hacimli aşırı beslemeli araçlar. Farklı bir bakış ile atmosferik motor pistonlara havayı bekler, turbolu olan havayı iter ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Küçük motor hacmine turbo beslemesi yapıldığında kullanıcı açısından asıl avantaj; güç sıkıntısı yaratmadan min ve max. tüketim aralığını oldukça geniş sunabilmesi... Az yakması için ya oldukça dikkatli kullanmanız lazım yada BMW lerdekine benzer eco sürüş moduna benzer sürüş kontrol sistemleri ile yakıt ve hava beslemesinin kontrol altına alınarak kısılması gerekiyor, elbette bu ekonomik durumun sürüş keyfini tamamen ortadan kaldırması kaçınılmaz... 10 bin km kadar 1.4 TSI 160 Ps Golf kullandım, 100 Km'de ortalama 4.4 litre de yaktırdığım da oldu, 14 litrede... Şahsi fikrim 150 beygir üzerinde 2.0 litre yada üzeri hacimde benzinli hiçbir aracı 4,5 litre/100Km altında tüketecek kadar ekonomik kullanamazsınız...

Üretici açısından asıl avantaj ise üretim maliyetinin ve emisyonunun daha düşük olması ki; bence bu piyasada olmalarının asıl sebebi...

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Küçük motor hacmine turbo beslemesi yapıldığında kullanıcı açısından asıl avantaj; güç sıkıntısı yaratmadan min ve max. tüketim aralığını oldukça geniş sunabilmesi... Az yakması için ya oldukça dikkatli kullanmanız lazım yada BMW lerdekine benzer eco sürüş moduna benzer sürüş kontrol sistemleri ile yakıt ve hava beslemesinin kontrol altına alınarak kısılması gerekiyor, elbette bu ekonomik durumun sürüş keyfini tamamen ortadan kaldırması kaçınılmaz... 10 bin km kadar 1.4 TSI 160 Ps Golf kullandım, 100 Km'de ortalama 4.4 litre de yaktırdığım da oldu, 14 litrede... Şahsi fikrim 150 beygir üzerinde 2.0 litre yada üzeri hacimde benzinli hiçbir aracı 4,5 litre/100Km altında tüketecek kadar ekonomik kullanamazsınız...

Üretici açısından asıl avantaj ise üretim maliyetinin ve emisyonunun daha düşük olması ki; bence bu piyasada olmalarının asıl sebebi...

Örneğin 1.8 tsi 180hp passat ile 1.4 tsi 180hp pasatı kıyaslar isek ve aynı kullanım tarzı ile kullanırsak hangisinin motor ömrü daha fazla olur ;). Buda önemli bir husus herşey bizim için olmayaniliir ;)

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Örneğin 1.8 tsi 180hp passat ile 1.4 tsi 180hp pasatı kıyaslar isek ve aynı kullanım tarzı ile kullanırsak hangisinin motor ömrü daha fazla olur ;). Buda önemli bir husus herşey bizim için olmayaniliir ;)

Önemli olan kullanılan malzeme bence, özellikle motor bloğunun metal kalitesi v.s. Ancak her ikisinin de birebir aynı kalitede ve aynı şartlarda kullanıldığını varsayarsak (ki genelde pek öyle olmaz, tahmin ederim, sıkıştırılmış düşük hacimlinin dayanım toleransları nispeten yüksek tutulur); sanırım 1.4 TSI sıkıştırma oranı, silindir çapı ve strok dikkate alındığında motor üzerindeki birim alana düşen yükün, aşınmanın v.s. nispeten fazlalığı nedeniyle daha çok yorulur ve daha erken deforme olabilir... Üretilirken bunlar hep bilinerek hareket edilir... Kaldı ki bence bu durum günümüzde dikkate almaya değmeyecek kadar düşük bi detay... Neticede artık hemen hemen bütün endüstriyel ürünlerin ekonomik ömrünün kısaldığı gibi bir gerçek var... Yok artık öyle ömürlük araba, motor, buzdolabı felan :)

İlle kardeş olacak bir araba arıyorsan git 2000 model öncesi elektronik aksamı mümkün olduğunca az olan bir Mercedes felan al :)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Küçük motor hacmine turbo beslemesi yapıldığında kullanıcı açısından asıl avantaj; güç sıkıntısı yaratmadan min ve max. tüketim aralığını oldukça geniş sunabilmesi... Az yakması için ya oldukça dikkatli kullanmanız lazım yada BMW lerdekine benzer eco sürüş moduna benzer sürüş kontrol sistemleri ile yakıt ve hava beslemesinin kontrol altına alınarak kısılması gerekiyor, elbette bu ekonomik durumun sürüş keyfini tamamen ortadan kaldırması kaçınılmaz... 10 bin km kadar 1.4 TSI 160 Ps Golf kullandım, 100 Km'de ortalama 4.4 litre de yaktırdığım da oldu, 14 litrede... Şahsi fikrim 150 beygir üzerinde 2.0 litre yada üzeri hacimde benzinli hiçbir aracı 4,5 litre/100Km altında tüketecek kadar ekonomik kullanamazsınız...

Üretici açısından asıl avantaj ise üretim maliyetinin ve emisyonunun daha düşük olması ki; bence bu piyasada olmalarının asıl sebebi...

Üretim maliyeti daha düşük olamaz fakat. Diğerlerine katılıyorum. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Dün passat (1.4 tsi 122) ile izmit'ten  kartal sahile geldim. 105 km ye takılı geldim cruise. kimse de rahatsız etmedi orta şeritten.  4.9L/100 km yaktım. lastiklerim 35 hava basılı kış lastiği. araçta iki kişi var.


Örneğin 1.8 tsi 180hp passat ile 1.4 tsi 180hp pasatı kıyaslar isek ve aynı kullanım tarzı ile kullanırsak hangisinin motor ömrü daha fazla olur ;). Buda önemli bir husus herşey bizim için olmayaniliir ;)

 

motor ömrü bitiyor diye çöpe giden herhangi bir araç gördünüz mü? tyurbolu ya da turbosuz?

 

motor ömrü denilen şeyler genellikle bir parçanın (su pompası felan) kendini koyvermesi ile gelişen zincirleme olaylarla belirlenir. Aşınma en geridedir ve zaten çözümü kolaydır.  Üretim kalitesine bağlı olarak 1.8 tsi ya da 1.4 tsi daha uzun aşınma özelliklerine sahip olabilir. kullanılan sekman çelik kalitesi, gömlek sürtünme katsayısı, yağın değeri, turbo basıncı vs vs. bütün bunlar kötü bile olsa motor yine yapılır sürüşe devam edilir.   

 

günümüzde araçların çöpe gitmesinin nedenleri pert olma ve aşırı derecede parça fiyatlarının yüksek olması ve bulunamaması olabilir. (mesela 1980 model ferrari, lotus felan gibi)


bu niye ucuz?

 

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ferrari-ss-motors-2000-360-modena-f1-hamann-egzoz-zeytinoglu-cikisli-148839502/detay


Ya da bu:

 

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-lotus-cok-temiz-garaj-arabasi-139729182/detay

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Dün passat (1.4 tsi 122) ile izmit'ten  kartal sahile geldim. 105 km ye takılı geldim cruise. kimse de rahatsız etmedi orta şeritten.  4.9L/100 km yaktım. lastiklerim 35 hava basılı kış lastiği. araçta iki kişi var.

 

motor ömrü bitiyor diye çöpe giden herhangi bir araç gördünüz mü? tyurbolu ya da turbosuz?

 

motor ömrü denilen şeyler genellikle bir parçanın (su pompası felan) kendini koyvermesi ile gelişen zincirleme olaylarla belirlenir. Aşınma en geridedir ve zaten çözümü kolaydır.  Üretim kalitesine bağlı olarak 1.8 tsi ya da 1.4 tsi daha uzun aşınma özelliklerine sahip olabilir. kullanılan sekman çelik kalitesi, gömlek sürtünme katsayısı, yağın değeri, turbo basıncı vs vs. bütün bunlar kötü bile olsa motor yine yapılır sürüşe devam edilir.   

 

günümüzde araçların çöpe gitmesinin nedenleri pert olma ve aşırı derecede parça fiyatlarının yüksek olması ve bulunamaması olabilir. (mesela 1980 model ferrari, lotus felan gibi)

bu niye ucuz?

 

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ferrari-ss-motors-2000-360-modena-f1-hamann-egzoz-zeytinoglu-cikisli-148839502/detay

Ya da bu:

 

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-lotus-cok-temiz-garaj-arabasi-139729182/detay

Motoru yüzünden çöpe atılan araba = mondeo v6 2.5 ;)

Aynı güçte hacim farkı olab motorların arasındaki fark. Birini ekonomi yaptırıyor ama uzun vadede açtığı sıkıntıları unıtmamalıyız ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

170 likte senin sanırım model yılı sebebiyle katalitik için doule injection özelliği yok. bu özellikte ilk birkaç km motor çabuk ısınsın diye "malesef" çift enjeksiyon yapılıyor. aslında çevre için sadece. katalitik çalışma ısısına çabuk gelsin diye.

 

ancak bir kötü tarafı var, bazı dengesiz durumlarda silindir çeperine bu yakıt yapışıyor ordan aşağı akıyor yağı yok ediyor ve bazı TSI motorlarda duyduğumuz piston kırdı vaziyetleri doğabiliyor. yani ilk 3-5 km dikkatli gitmek lazım. sıkıştırmadan.

 

diğer mecrada farklı yakma sebebi:

 

 

1- vites oranı. 100 ile giderken kaç devir kesin bir ölçer misin? 

2- lastik çapı ve tabanı

3- aerodinamik yapı

4- muhtemel yazılım ayarı (emisyon vs)


http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-sahibinden-ford-mondeo-147049572/detay

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

170 likte senin sanırım model yılı sebebiyle katalitik için doule injection özelliği yok. bu özellikte ilk birkaç km motor çabuk ısınsın diye "malesef" çift enjeksiyon yapılıyor. aslında çevre için sadece. katalitik çalışma ısısına çabuk gelsin diye.

 

ancak bir kötü tarafı var, bazı dengesiz durumlarda silindir çeperine bu yakıt yapışıyor ordan aşağı akıyor yağı yok ediyor ve bazı TSI motorlarda duyduğumuz piston kırdı vaziyetleri doğabiliyor. yani ilk 3-5 km dikkatli gitmek lazım. sıkıştırmadan.

 

diğer mecrada farklı yakma sebebi:

 

 

1- vites oranı. 100 ile giderken kaç devir kesin bir ölçer misin? 

2- lastik çapı ve tabanı

3- aerodinamik yapı

4- muhtemel yazılım ayarı (emisyon vs)

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-sahibinden-ford-mondeo-147049572/detay

 

Hocam hangi aracı ölçeyim anlayamadım ? Bunun yanı sıra dediğiniz gibi soğuk motorda hassasiyet önemli ben kullandığım araçlarda katalitik iptali ve egr körleme işi yapıyorum bu konuda olumsuz bir düşünceniz var mı motor sağlığı açısından .

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yavuza söylemiştim. 122.

 

katalitik iptali sorun yok, faydası var.

EGR tartışılır. ama onun da neticede yoktur pislik geri girmesin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

EGR de benim tek düşüncem silindir tepe sıcaklığı daha yüksek oluyor. kritik değildir herhalde.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...