İçeriğe Yönlendir

16'' Jant Ebadından 18'' Janta Geçiş Hakkında Yardım


Onur Durmuş

Recommended Posts

Onur Durmuş

Selamlar aracımın orijinal ebatları olan 16'' 205/55/16 jant ebatlarını hem görüntüsünü beğenmediğim hem de araca yakışmadığını düşündüğüm için 18'' 235/40/18 oem jant ile değiştirmeyi düşünüyorum ikisinin de bijon aralıkları 5*108. artıları eksileri kullanan fikir verirse sevinirim yakıt tüketimi artışı ;konfor düşüşü olacağını biliyorum başka öngöremediğim olumsuzluklar yaşarmıyım? Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

ielerleyen günlerde bende düşünüyorum. sadece yakıtın biraz artacağını düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Eren

ielerleyen günlerde bende düşünüyorum. sadece yakıtın biraz artacağını düşünüyorum.

Abi üzerindeki jantlar 17 mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Eren

Mondeolar 17 değil mi yoksa donanım paketine göre değişiyor mu?

Yorum bağlantısı
Cem Boneval
(düzenlendi)

Aklıma gelenleri yazayım, size tekrar da gelebilir:

 

İnce yanaklı geniş tabanlı lastiklerde...

  1. Yuvarlanma direnci artar, bu da tüketime olumsuz yansır
  2. Kuruda ve ıslakta genel olarak tutunma ve fren performansı artar
  3. Suda kızaklama olumsuz etkilenir, su birikintilerinde ciddi yavaşlama ve dikkat gerektirir
  4. Lastik gürültüsü artar
  5. Konfor ince yanak nedeniyle olumsuz etkilenir
  6. Yine ince yanak nedeniyle çukurlarda ciddi darbe alırsa lastik yanında jantı zedeleme olasılığı artar
  7. Yoldaki ince çatlak ve oyukları fena halde takip eder, yani düz gidiş kısmen olumsuz etkilenir
  8. Daha pahalıdır
  9. Çap/çevre farkı olduğunda hız göstergesi ve km sayacı ± sapma gösterir
  10. Stepne kullanıldığında sürüş sevimsiz olur
  11. Çap/çevre artarsa ivmelenme azalır, son viteste aynı hıza daha düşük devirde ulaşılır, çağ/çevre azalırsa tersi olur. 

Bunların bir kısmı pratikte gerçekleşir, bir kısmı ise teoride kalır, günlük kullanımda pek etkilenmezsiniz.

Bence 2.0 Mondeo için böyle bir değişim şart ve ben yapardım.

Ebad özeline girersek 235/40-18 hız göstergesinde çap/çevre artışından eksi yönde yaklaşık %2 sapma gösterir, yani 100 km/h ile seyir halindeyken 102 ile gidiyor olursunuz, ama hız göstergesindeki zorunlu artı sapma (%4-7) bununla kısmen telafi edilmiş olur. Alternatif 225/40-18 kullanılabilir, sapma %1 altına düşer.

Bir de not alacağınız jantların ağırlığı da önemli. 

Hareket eden kütlenin (jant, lastik, süspansiyon)  hareket etmeyen kütleye (karoseri) oranı konfor, yol tutuş performansı, yıpranma vb. değişik faktörleri etkiler. Alaşım janta geçilmesinin temel nedenlerinden biri de  buhafifliktir. Yani şu andaki lastik + jant kombinasyonuna ağırlık olarak en yakını seçmeye çalışın.

Pek bilinmez ve dillendirilmez, eminim jant satıcıları elinde baskülle dolaşan birine pek alışık değildir, ama bence önemli bir tercih kriteridir hafiflik.  

tarihinde Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Ali Eren

hocam mk3 ler bildiğim kadarıyla 16''

Abi Mehmet Kaya'nın jantlar 17 diye biliyorum. Değişmiş mi acaba. 

 

 

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

benzinli ile dizel farklımı bilmiyorum, Mehmet hocam değişmiş olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Abi Mehmet Kaya'nın jantlar 17 diye biliyorum. Değişmiş mi acaba. 

 

 

benzinli ile dizel farklımı bilmiyorum, Mehmet hocam değişmiş olabilir.

Abi bende ki GhiaX olduğu için jantları 17 inch

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Eren

Abi bende ki GhiaX olduğu için jantları 17 inch

Şimdi anlaşıldı mesele.  :good1:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Misafir

Mondeolar 17 değil mi yoksa donanım paketine göre değişiyor mu?

mondeo 2009 model aracım 16 lık

Yorum bağlantısı
Bora Ozdis

benim araçta 18" 235/40/18 lastik var şehir içi ortalama 6,8 yakıyor aracım 2.0TDCI

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Ayhan SIRTIKARA abimiz bu değişimi yapmış 205/55R16 dan 225/45 R18'e geçmişti sanırım, kendisi konforun pek değişmediğini söylemişti. Ayrıca çokta şık duruyordu.

Yorum bağlantısı
Onur Durmuş

Herkese verdiği değerli bilgiler için teşekkür ederim. İlginçtir böyle bir aracı 16'' olarak üretmek sunmak hiç anlayabilmiş değilim tabiki bu mühendislik işi kabul ediyorum ama sonraki kasalrda 17'' hatta makyajlılarda 18'' jantlarla fabrikadan çıkıyor ve taşıma kolları süspansiyon sistemleri olarak aynı sistemleri kullandığından da eminim yakın zamanda bende 18'' jantlara geçiş yapıcam 16'' gerçekten bu arabaya yakışmıyor ve basit duruyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...