Ali Eren 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 Vergiden de vergi alıyoruz, hesap gayet normal. Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 Kur artışını da dikkate alıyorsunuz umarım. 70 liralık c4 picasso bir haftada 85 oldu Yorum bağlantısı
Başar Mert 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 Sadık abim doğru söylemiş kendileri yasayı ona göre ayarlayınca bir sakınca olmuyor kimseyi uyandırmadan çifte vergilendirmeyi yasal hale getiriyorlar. hem arabanın kdv si hemde ötvnin tekrar kdvsi Minareyi çalan kılıfınıda uydurur hesabı işte... 1 Yorum bağlantısı
Safak Acar 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 Panelvan olarak vergilendirilir.Eğer cam ve arka koltuklar varsa... Var abi arka ful camlı . yani nekadar olucak yıllık toplam vergisi? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 (düzenlendi) Var abi arka ful camlı . yani nekadar olucak yıllık toplam vergisi? 859 tl yıllık vergisi.. 1.9 motora kadar olanlar.. 14 Ocak 2014 tarihinde Ayhan Onaran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 Vergiler bu kadar yüksek,yakıt bu kadar pahalı ama bir o kadar da araba piyasada,2000 model altı araba kalmadı nerdeyse bence hep böyle kalsın ya ucuzlarsa trafik daha da berbat olur aman(!) Yanılıyorsun Ozan, Ortalıkta cipleri, arabaları ile fink atanlar koca İstanbul'da sınırlı sayıda bir azınlık, kalabalık bu kadar yüz ölçümünde bu kadar insanın olmasıdır, hiçbir iktisadi değeri olmayan 'millette para var ki geziyor baksan köprü trafiğine' yorumunu kabul edemiyorum, salakça geliyor. Yorum bağlantısı
Onur Bulut 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 Otomobilin fabrika çıkış fiyatı kadar vergi bu nasıl bir düzen nasıl bir vergi anlayışı anlamak güç. Yorum bağlantısı
Misafir 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 Otomobilin fabrika çıkış fiyatı kadar vergi bu nasıl bir düzen nasıl bir vergi anlayışı anlamak güç. Zaten anlamadan alıyoruz özel tüketim mallarının hepsini. Acaba diyorum havaya sakinleştirici gazmı salıyorlar Yada suya... Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 Otomobilin fabrika çıkış fiyatı kadar vergi bu nasıl bir düzen nasıl bir vergi anlayışı anlamak güç. telefon, telefon ücreti, içinde TV geçen bilimum mamülün vergisi tasarlayan ve üretip satan adamdan daha yüksel bedelde. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 ortalıkta şöyle bir söylenti var. Artık telefonlar nakit olarak satılacakmış kredi kartına taksit olmayacakmış. O nedenle satışlarda patlama varmış Evkur ve benzeri firmalar satış patlaması yapacak ozaman. Köşeyi dönecekler.. Adamlaar bu günleri (kredi kartına taksit iptalini) yıllar önce görmüşler herhalde.. Kartsız senetle 36 ay hatta 48 ay taksit yapıyorlar... Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 Benim yakın takip ettiğim ve herkesin pahalı satıldığına inandığı 1,4 tsi act + dsg golf'ün almanyadaki fiyatı (doğuş biraz ilave özeelikli donanım ile getirmektedir.) 27,722 € X 2,993 = 82971 TL. Almanyadaki bu aracın fiyatı. Doğuşun sitesinde ise aynı araç 76,000 TL. Herkes vergilerden şikayet ediyor ama hala bu aracın fiyatı üretildiği ülkeden ucuza satılıyorsa demekki Almanyadaki tüketiciler bu araca daha fazla verdi vermektedirler. Şikayet etmeden önce Biraz araştırmak herkesin çok zamanını almayacaktır 1600cc ve altı avrupadan ucuzdur ülkemizde. 1600 üstünde ÖTV'den dolayı pahalanmaktadır... http://www.volkswagen.de/de/CC5.html 1 Yorum bağlantısı
Misafir 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 Benim yakın takip ettiğim ve herkesin pahalı satıldığına inandığı 1,4 tsi act + dsg golf'ün almanyadaki fiyatı (doğuş biraz ilave özeelikli donanım ile getirmektedir.) 27,722 € X 2,993 = 82971 TL. Almanyadaki bu aracın fiyatı. Doğuşun sitesinde ise aynı araç 76,000 TL. Herkes vergilerden şikayet ediyor ama hala bu aracın fiyatı üretildiği ülkeden ucuza satılıyorsa demekki Almanyadaki tüketiciler bu araca daha fazla verdi vermektedirler. Şikayet etmeden önce Biraz araştırmak herkesin çok zamanını almayacaktır 1600cc ve altı avrupadan ucuzdur ülkemizde. 1600 üstünde ÖTV'den dolayı pahalanmaktadır... http://www.volkswagen.de/de/CC5.html Fatih Abicim. Kendi kurumuzla çarpıp yapılan hesap bence çok gerçekçi olmayacaktır. Şöyle ki ülkemizde 1000 Tl alan bir adamın Alman muadili en az 1200-1500 € almaktadır.. Yani kendi paraları ile karşılaştırıldığında çokta pahalı değil aslında Golf orada Sen burada Golf almak için 83 ay çalışman gerekirken, Almanya da 25 aydan kısa sürede bir Golf alabiliyorsun.. Yanlış hesap BAğdat tan döner Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 (düzenlendi) Fatih Abicim. Kendi kurumuzla çarpıp yapılan hesap bence çok gerçekçi olmayacaktır. Şöyle ki ülkemizde 1000 Tl alan bir adamın Alman muadili en az 1200-1500 € almaktadır.. Yani kendi paraları ile karşılaştırıldığında çokta pahalı değil aslında Golf orada Sen burada Golf almak için 83 ay çalışman gerekirken, Almanya da 25 aydan kısa sürede bir Golf alabiliyorsun.. Yanlış hesap BAğdat tan döner Konu alım gücü ile alakalı değil. Araçtaki vergi çokluğu ile alakalı. Konuyu saptırmayalım lütfen fatih abi bir ara euro ülkemizde 2,5 idi. Bir anda fırladı gitti. O kurada göre 70 ediyor fiyart. Kur yanıltıcı bu konuda Serbest piyasa ekonomisi böyle işliyor maalesef...2,5 olduğundada bu araç 64,000 tl idi yani yine ordan ucuz idi... 14 Ocak 2014 tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Semih İzgi 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 Benim yakın takip ettiğim ve herkesin pahalı satıldığına inandığı 1,4 tsi act + dsg golf'ün almanyadaki fiyatı (doğuş biraz ilave özeelikli donanım ile getirmektedir.) 27,722 € X 2,993 = 82971 TL. Almanyadaki bu aracın fiyatı. Doğuşun sitesinde ise aynı araç 76,000 TL. Herkes vergilerden şikayet ediyor ama hala bu aracın fiyatı üretildiği ülkeden ucuza satılıyorsa demekki Almanyadaki tüketiciler bu araca daha fazla verdi vermektedirler. Şikayet etmeden önce Biraz araştırmak herkesin çok zamanını almayacaktır 1600cc ve altı avrupadan ucuzdur ülkemizde. 1600 üstünde ÖTV'den dolayı pahalanmaktadır... http://www.volkswagen.de/de/CC5.html Aylık gelir ? Kişi başı milli gelir? Biz rakamlarla delicesine oynasak bile ulaşamadığımız gelirleri enflasyonları ? Yıllık ithalat ihracat rakamları? Alman üretici acaba 'Ya biz bu arabayı zengin halkımıza 27.000 euro'dan veriyoruz da, TL bizim para birimi karşısında değer kaybetti, onlara ayıp olmasın diye kendi halkımıza daha ucuzdan verelim' mi diyecekler? Almanlar böyle pasta yapmayı nerden öğrendi? Yorum bağlantısı
Misafir 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 Konu alım gücü ile alakalı değil. Araçtaki vergi çokluğu ile alakalı. Konuyu saptırmayalım lütfen Serbest piyasa ekonomisi böyle işliyor maalesef...2,5 olduğundada bu araç 64,000 tl idi yani yine ordan ucuz idi... Saptırma yok Abicim. Aynı alım gücüne sahip 2 ülke vatandaşı, aynı aracı, sırf bir ülkedeki yüksek vergiden dolayı, kendi alım gücüne göre daha yüksek fiyattan alıyor yani.. Yorum bağlantısı
Misafir 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 Yanılıyorsun Ozan, Ortalıkta cipleri, arabaları ile fink atanlar koca İstanbul'da sınırlı sayıda bir azınlık, kalabalık bu kadar yüz ölçümünde bu kadar insanın olmasıdır, hiçbir iktisadi değeri olmayan 'millette para var ki geziyor baksan köprü trafiğine' yorumunu kabul edemiyorum, salakça geliyor. Ironiydi abi zaten benimki parantwz ici unlem o yuzden Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 Benim yakın takip ettiğim ve herkesin pahalı satıldığına inandığı 1,4 tsi act + dsg golf'ün almanyadaki fiyatı (doğuş biraz ilave özeelikli donanım ile getirmektedir.) 27,722 € X 2,993 = 82971 TL. Almanyadaki bu aracın fiyatı. Doğuşun sitesinde ise aynı araç 76,000 TL. Herkes vergilerden şikayet ediyor ama hala bu aracın fiyatı üretildiği ülkeden ucuza satılıyorsa demekki Almanyadaki tüketiciler bu araca daha fazla verdi vermektedirler. Şikayet etmeden önce Biraz araştırmak herkesin çok zamanını almayacaktır 1600cc ve altı avrupadan ucuzdur ülkemizde. 1600 üstünde ÖTV'den dolayı pahalanmaktadır... http://www.volkswagen.de/de/CC5.html donanım listesine bakmalı, çok farklı olabilir 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Karabulut 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 (düzenlendi) 20 bin liralık araba fazlasını beklemek ayıp, lastik sesi de olacak, rüzgar sesi de 2009 yılı mart ayında aldığım Mus'un faturası, hemi de ötv indirimli hali 14 Ocak 2014 tarihinde Mustafa Karabulut tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 2011 yilinda 0 km mondeo 2.0 tdci selective 95bin tl idi, su anda 150bin tl. Bu aracin yeni kasasinin Abd satış fiyatı 25bin dolar, yani 51bin civari... ÖTV işte... Bmw 320d modernline icin Aralık ayinda fiyat almıştık, o zamanki döviz kuruna göre, bayi kârı da dahil aracın satış fiyatı bizim eklettigimiz aksesuarlarla birlikte 68bin TL oluyordu, ama ÖTV ve KDV girince 160bin TL oldu. Aradaki fark vergi, ve aynı arabayı kişi başı geliri bizim bilmem kaç katımız olan Almanya'nın vatandaşı bizimkinin yarısını ödeyerek alıyor. 1 Yorum bağlantısı
Yasir Uslan 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 Maliye Bakanlığı, Herhangi Bir Ürün Almaya Gerek Kalmadan Vergi Ödeme İmkanı Sunan Yeni Sistemi Tanıttı http://www.zaytung.com/haberdetay.asp?newsid=234966 1 Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 Benim yakın takip ettiğim ve herkesin pahalı satıldığına inandığı 1,4 tsi act + dsg golf'ün almanyadaki fiyatı (doğuş biraz ilave özeelikli donanım ile getirmektedir.) 27,722 € X 2,993 = 82971 TL. Almanyadaki bu aracın fiyatı. Doğuşun sitesinde ise aynı araç 76,000 TL. Herkes vergilerden şikayet ediyor ama hala bu aracın fiyatı üretildiği ülkeden ucuza satılıyorsa demekki Almanyadaki tüketiciler bu araca daha fazla verdi vermektedirler. Şikayet etmeden önce Biraz araştırmak herkesin çok zamanını almayacaktır 1600cc ve altı avrupadan ucuzdur ülkemizde. 1600 üstünde ÖTV'den dolayı pahalanmaktadır... http://www.volkswagen.de/de/CC5.html yanlışım varsa affola ancak duyumum(doğruluğu mechul), Firmalar belli modellerde ana merkezden, ülkedeki vergilendirmeden ötürü farklı fiyat istendiği ve ona göre fiyatlandırılıdığını duymuştum. Yani Alman vatandaşları bu aracı kura bağlı olarak bakıldığında bizden pahalı olduğunu söylesekte yinede son kalem alım gücü. Aynı durum mercedes-benz ve BMW'de de olduğunu hatırlıyorum araştırıp tekrar yazacağım. Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 Bunlar hep arz talep meselesi arkadaşlar... 30 bin liralık araç değil 50 küsür bin, 100 küsür bin liraya çıkıyorsa bile; Üretilen satılabiliyor mu? Satılıyorsa sorun yok... Problem satın alamayanın problemi, piyasanın yada toplumun değil... İnsanlar alamasalar ve talep düşerse zaten emin olun fiyatlar düşer, ama vergilerin düşmesiyle, ama üreticilerin fiyat çekmesiyle... Bu yüzden, verginin çokluğunun, azlığının, yada aracın kendisinin pahalı olmasının önemi yok... Satılmazsa şartlar kendiliğinden oluşur, boşuna yorulmayın 1 Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 (düzenlendi) yanlışım varsa affola ancak duyumum(doğruluğu mechul), Firmalar belli modellerde ana merkezden, ülkedeki vergilendirmeden ötürü farklı fiyat istendiği ve ona göre fiyatlandırılıdığını duymuştum. Yani Alman vatandaşları bu aracı kura bağlı olarak bakıldığında bizden pahalı olduğunu söylesekte yinede son kalem alım gücü. Aynı durum mercedes-benz ve BMW'de de olduğunu hatırlıyorum araştırıp tekrar yazacağım. Vw bir araçtan diyelimki ortalama 1000 € kazanmayı hedeflemiş. Bunu belirlerken ülke umurunda olmazki. Türkiye yada Türkleri neden düşünsünki? neticede vag grubu 9 milyon üstünde araç satıyor bunun 125,000 adedi ülkemizde.Ha bu yıl lider olmak için biraz destek verebilir mi verebilir ama Dünya sanayisinde ortalama kazanç %5 tir. bunun ne kadarını doğuşa bırakır onu bilemem. Olay tamamen arz talep meselesi ve dolaysız vergileri toplamayı beceremeyen ülkelerin dolaylı vergiler ile kolay vergi toplamaya gitmesidir. Avrupalılar ve bizim ülkemiz Amerika gibi dolaysız vergiyi toplamayı beceremediklerinden kdv türündeki dolaylı vergilere yüklenir iş bu kadar basittir. Amerikada benzin taşıt vergisi gibi vergiler ya yoktur yada çok cüzidir nedemi? adam gelir vergisi toplamayı 1930 larda oturtmuş ve hiç taviz vermeden bugüne kadar uygulamıştır...Bu nedenlede dolaylı vergiye ihtiyacı yoktur. Özel çalışan doktor yeni Lüx araca biner devlet hastanesinde çalışan doktor 2.ci el dizel focusa . Hangisi daha fazla vergi verir ? Sorun bunun düzelememesinde...Ne zaman düzelir bilemem ben göremem ama İnşaallah torunlarım görür birgün... Not: doktor sadece serbest çalışanlar adına verilmiş basit bir örnektir kimseyi rencide etmek için yazılmamıştır. 14 Ocak 2014 tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Onur Bulut 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 Zaten anlamadan alıyoruz özel tüketim mallarının hepsini. Acaba diyorum havaya sakinleştirici gazmı salıyorlar Yada suya... Abi güzel şeyler saldıkları kesin bunca insan sessiz durduğuna göre zaten sesi çıkanın sesi kesiliyor direk. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Gülle 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 levent abinin mi bir skeci vardı zamcık diye anlaşılan devletimiz yine bize küçük bir zamcık yapmış zamımıza koydular 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts