Furkan Avcı 24 Ocak 2014 Paylaş 24 Ocak 2014 Bildiğiniz gibi benim araç 2003 model ve yaklaşık 270.000 km de. Fabrika versinie göre 0-100 km/s hızlanması 7.5 sn. Ben geçenlerde net ölçemedim ama 8-9 sn arası bir değeri var galiba. Tabi bunda 10 yaşın etkisi büyüktür. Bu kilometre ve yaşdaki arabayı ilk günkü performnasına yaklaştırmak için neler yapılması gerekir? Birde performansı ekstradan artırmak için uçuk olmayan (motoru çok bozmadan) ne gibi işlemler yapılabilir? Not: Neyine yetmiyor dediğinizi duyar gibiyim. Ama yetme yetmeme meselesi değil bu araca kısmetse uzun süre bineyim diyorum o yüzden soruyorum. 3 Yorum bağlantısı
Tahir İlter 24 Ocak 2014 Paylaş 24 Ocak 2014 Ateşleme sistemi komple orjinal parça ile yenilenebilir, CC yapılabilir. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 24 Ocak 2014 Yazar Paylaş 24 Ocak 2014 Ateşleme sistemi komple orjinal parça ile yenilenebilir, CC yapılabilir. Bu kilometredeki motorda CC ile ilgili sıkıntılar oluşabilir mi acaba? 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 24 Ocak 2014 Paylaş 24 Ocak 2014 İyi duydun mu, sesimi biraz daha yükselteyim mi abi 1 Yorum bağlantısı
Tahir İlter 24 Ocak 2014 Paylaş 24 Ocak 2014 Düzgün bir yerde yapılırsa sıkıntı olmaz belki ama tam emin değilim.Egzoz sistemi komple yenilenebilir. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 24 Ocak 2014 Yazar Paylaş 24 Ocak 2014 İyi duydun mu, sesimi biraz daha yükselteyim mi abi Böyle bir kulak çınlaması yok 1 Yorum bağlantısı
Akan Belen 24 Ocak 2014 Paylaş 24 Ocak 2014 Çok anlamamakla birlikte benim de merak ettiğim bir durum bu.Bakım yapıyoruz ama genelde bilinen durumlar.Diğerleri bozuldukça değişiyor yada tamir ediliyor.Neler yapılması lazım aslında amaç binmek ise araca bu önemli.Hadi bakalım ustalar yazsın bizlerde öğrenelim 2 Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz 24 Ocak 2014 Paylaş 24 Ocak 2014 Kaybolan gücün en önemli kısmı şanzımandan dolayı oluşuyor. Kesinlikle geçmişinde CC yapılmadıysa bu kmde ilk defa yapmayın zarar vermeme ihtimali yok isterse bu işin mucidi yapsın. Bakım aralıklarını kısaltabilirsiniz. Bu tip modeli eski ve teknolojik araçlarda sensörler de eskiyince gücünü azaltıyor arabanın 1 Yorum bağlantısı
Misafir 24 Ocak 2014 Paylaş 24 Ocak 2014 Teorik olarak klasik silindirli motorların güç kaybı ilk günden itibaren başlayacaktır. Silindirlerdeki aşıntı nedeniyle kompresyon düşecek dolayısıyla güç ve verim kaybı oluşacaktır. Motor kalitesine ve kullanım ömrüne göre bu kayıplar farklılık gösterir. Tofaş'ın Murat 124 ile başlayıp Şahinlerle biten araçların motorlarında yaklaşık 150.000 km. de yağ eksilmesi max. düzeye ulaşır, mutlaka motor revizyonu gerekirdi. Şimdi ise 600-700.000, hatta bir milyon km.lere ulaşabilen motorlar duyuyoruz. Şimdi Furkan senin aracın kalite açısından dünyada ilk sıralarda yer alan bir marka. Ben 1 Milyon km. sözünü ilk kez Mercedes için duymuştum ve kendimce; hususi kullanımda bir ömürde yapamayacağım bir mesafe! demiştim. Ama; marka ve model ne olursa olsun ilk paragrafta belirttiğim olaylar senin aracın için de geçerli ve sürtünme nedeniyle oluşan eskimeden senin aracın da etkileniyor. Bence motor için yapabileceğin fazla bir şey yok. Ancak; rulman, balata, lastik, yağ, filtre vb gibi motor dışında yol ve hava ile sürtünmeyi azaltan malzemeleri zamanında değiştirerek, motor gücünün doğrudan yola aktarılmasına yardımcı olabilirsin. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 24 Ocak 2014 Yazar Paylaş 24 Ocak 2014 İyi duydun mu, sesimi biraz daha yükselteyim mi abi Sani gönül bunu istiyorda fiyat çok yüksek http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-c32-amg-354-hp-full-plusfull-turkiyede-sadece-4-tane-var-146175027/detay Teorik olarak klasik silindirli motorların güç kaybı ilk günden itibaren başlayacaktır. Silindirlerdeki aşıntı nedeniyle kompresyon düşecek dolayısıyla güç ve verim kaybı oluşacaktır. Motor kalitesine ve kullanım ömrüne göre bu kayıplar farklılık gösterir. Tofaş'ın Murat 124 ile başlayıp Şahinlerle biten araçların motorlarında yaklaşık 150.000 km. de yağ eksilmesi max. düzeye ulaşır, mutlaka motor revizyonu gerekirdi. Şimdi ise 600-700.000, hatta bir milyon km.lere ulaşabilen motorlar duyuyoruz. Şimdi Furkan senin aracın kalite açısından dünyada ilk sıralarda yer alan bir marka. Ben 1 Milyon km. sözünü ilk kez Mercedes için duymuştum ve kendimce; hususi kullanımda bir ömürde yapamayacağım bir mesafe! demiştim. Ama; marka ve model ne olursa olsun ilk paragrafta belirttiğim olaylar senin aracın için de geçerli ve sürtünme nedeniyle oluşan eskimeden senin aracın da etkileniyor. Bence motor için yapabileceğin fazla bir şey yok. Ancak; rulman, balata, lastik, yağ, filtre vb gibi motor dışında yol ve hava ile sürtünmeyi azaltan malzemeleri zamanında değiştirerek, motor gücünün doğrudan yola aktarılmasına yardımcı olabilirsin. Abi çok şükür motordan yana bir sıkıntım yok ama mesela bu kompresyon oranı düşmüşse yapılan işlem çok maliyetli bir işlem mi? 1 Yorum bağlantısı
Misafir 24 Ocak 2014 Paylaş 24 Ocak 2014 Sani gönül bunu istiyorda fiyat çok yüksek http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-c32-amg-354-hp-full-plusfull-turkiyede-sadece-4-tane-var-146175027/detay Abi çok şükür motordan yana bir sıkıntım yok ama mesela bu kompresyon oranı düşmüşse yapılan işlem çok maliyetli bir işlem mi? Kompresyondaki düşme, sibopların ayarsızlığından, buji diplerindeki kaçaklardan, yağın durumundan vb sebeplerle de olabilir ve bu sıkıntılar motordan şüphelenmeden önce ve nispeten çok daha düşük harcamalarla giderilir. Benim sözünü ettiğim düşüş ise, silindirlerde ve piston segmanlarında oluşan aşıntı nedeniyle oluşandır. Bu sıkıntı basit bir şekilde giderilemez, halk diliyle "motor yaptırmak"tır. Ağır maliyetli bir işlemdir. Taksicilik yaparken 100 Km.de 1 litre yağ eksiltene kadar sabreder, yağ sarfiyatıyla benzin sarfiyatı birbirine yaklaştığında motor yapardık. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 24 Ocak 2014 Yazar Paylaş 24 Ocak 2014 Abi motordan çok şanzuman yıpranmıştır periyodik bakımlar dışında hiç bir şeye gerek yok ne zaman bir ses arıza verir ozaman yaptırırsın.Egzoz sisteminde tıkanma olabilir ve su borular&soğutma sistemi özellikle lpg ile birleşen yerler oraları kontrol etmen yeterli merso bu en az 500 bin gidersin gibime geliyor. Bahtiyar, bana da şanzıman turbinini bakımdan geçirmek ciddi katkı sağlar gibi geliyor. Zaten bir sıkıntım yok motorla ilgili çok şükür, sadece neler yapılabilir merak ettim. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 24 Ocak 2014 Paylaş 24 Ocak 2014 Önce Mercedes'in bu ölçümü hangi şartlar altında yaptığına bakmak lazım. En basitinden, bu değere sürücü ağırlığı dahil mi? Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 24 Ocak 2014 Paylaş 24 Ocak 2014 Furkan, Sana şöyle bir soru sorayım. Şimdi 32 yaşındasın benim yaşıma geldiğinde aynı şekilde kalarak şu anki performansı gösterebilecekmisin? Hiç cevap vermeye çalışma sonuç belli zaten. Senin yaşlarında benimde hep kaşıntım olurdu şunumu yapsam bunumu yapsam diye sonra bir bakmışım araba yenilenmiş Hanım bazen takılırdı beni ne zaman değiştireceksin diye ... Metalin doğal yorgunluğu oluyor ne yaparsan yap. Yola gücü aktaran ve bana göre araçlardaki en önemli parça şanzımandır. Gerçi sendeki jatko gibi kaliteli değildir ama şanzıman yağı konusunu atlama aracın sesi ve geçişleri oldukça değişiyor. 3 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 24 Ocak 2014 Yazar Paylaş 24 Ocak 2014 Önce Mercedes'in bu ölçümü hangi şartlar altında yaptığına bakmak lazım. En basitinden, bu değere sürücü ağırlığı dahil mi? Hiç düşünmedim bunu Nihat hocam dediğin gibi standart bir sürücüye göre 30 kg ben fazlayım, en az 50 kg LPG tankı ve aparatları vardır ??? Birde Servet abi, LPG için benzin elektrik tesisatına yapılan kesme/eklemeler arabanın benzindeki verimini bile düşürebiliyor demişti ??? Diyelimki en kötü 9 sn olsa 1-1.5 sn etkilemesi normal galiba. O zamanda 11 yaşında ve 270.000 km deki motora göre normal oluyor. Furkan, Sana şöyle bir soru sorayım. Şimdi 32 yaşındasın benim yaşıma geldiğinde aynı şekilde kalarak şu anki performansı gösterebilecekmisin? Hiç cevap vermeye çalışma sonuç belli zaten. Senin yaşlarında benimde hep kaşıntım olurdu şunumu yapsam bunumu yapsam diye sonra bir bakmışım araba yenilenmiş Hanım bazen takılırdı beni ne zaman değiştireceksin diye ... Metalin doğal yorgunluğu oluyor ne yaparsan yap. Yola gücü aktaran ve bana göre araçlardaki en önemli parça şanzımandır. Gerçi sendeki jatko gibi kaliteli değildir ama şanzıman yağı konusunu atlama aracın sesi ve geçişleri oldukça değişiyor. Şanzıman yağını geçen nisan değiştim ama tirbündeki yağı değişemedik, filtrenin altında küçük çapak denilen döküntülerden biraz vardı Bu arada 270.000 de jatco var mı/ varsa durumu nedir acaba? Yorum bağlantısı
Akan Belen 24 Ocak 2014 Paylaş 24 Ocak 2014 Hiç düşünmedim bunu Nihat hocam dediğin gibi standart bir sürücüye göre 30 kg ben fazlayım, en az 50 kg LPG tankı ve aparatları vardır ??? Birde Servet abi, LPG için benzin elektrik tesisatına yapılan kesme/eklemeler arabanın benzindeki verimini bile düşürebiliyor demişti ??? Diyelimki en kötü 9 sn olsa 1-1.5 sn etkilemesi normal galiba. O zamanda 11 yaşında ve 270.000 km deki motora göre normal oluyor. Şanzıman yağını geçen nisan değiştim ama tirbündeki yağı değişemedik, filtrenin altında küçük çapak denilen döküntülerden biraz vardı Bu arada 270.000 de jatco var mı/ varsa durumu nedir acaba? 240 var olurmu 1 Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 24 Ocak 2014 Paylaş 24 Ocak 2014 Hayatında kaç kere 0-100 yapacaksın yada neden yapacaksın? Önemli olan normal kullanımda sakin sessiz gidiyormu? yeri geldiğinde basınca ( sollama vs.için) güzel tepki veriyormu? herşeyden önemlisi güven veriyormu ben bunlara bakarım gerisi ıvır zıvırdır... 1 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 24 Ocak 2014 Paylaş 24 Ocak 2014 Hiç düşünmedim bunu Nihat hocam dediğin gibi standart bir sürücüye göre 30 kg ben fazlayım, en az 50 kg LPG tankı ve aparatları vardır ??? Birde Servet abi, LPG için benzin elektrik tesisatına yapılan kesme/eklemeler arabanın benzindeki verimini bile düşürebiliyor demişti ??? Diyelimki en kötü 9 sn olsa 1-1.5 sn etkilemesi normal galiba. O zamanda 11 yaşında ve 270.000 km deki motora göre normal oluyor. Belki de hiç sürücü olmadan benzin ışığı bile yanık olacak şekilde hesap ediyorlar. Tv veya nette izledim tam hatırlamıyorum, amg nin birini tam teşekküllü 3-4 kez test ettiler, 1 saniye fazla çıkıyordu Gerçi senin yaptığın test de doğru olmayabilir, saniye tutup km saatine bakıyorsun muhtemelen. Bence senin arabanda anormallik yok, olsa mutlaka hissederdin. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 24 Ocak 2014 Yazar Paylaş 24 Ocak 2014 Hayatında kaç kere 0-100 yapacaksın yada neden yapacaksın? Önemli olan normal kullanımda sakin sessiz gidiyormu? yeri geldiğinde basınca ( sollama vs.için) güzel tepki veriyormu? herşeyden önemlisi güven veriyormu ben bunlara bakarım gerisi ıvır zıvırdır... Beim derdim arabanın bu yaş ve km de ekstra neler yapılması gerektiği ile ilgilidi lakin 0-100 bende çok oluyor abi çevre yolu gibi yerlerdeki ışıklarda yanımda artizzzz durursa yüksek sürati sevmiyorum ama 0-100'ü severim (Şehir içinde kesinlikle değil) daha bir yada iki kere oda otobanda 205'i geçmedim. Onun haricinde şehirler arası benzinde kullandığım için sollama falan gibi durumlarda hiç sıkıntı yaşamadım çok şükür. Belki de hiç sürücü olmadan benzin ışığı bile yanık olacak şekilde hesap ediyorlar. Tv veya nette izledim tam hatırlamıyorum, amg nin birini tam teşekküllü 3-4 kez test ettiler, 1 saniye fazla çıkıyordu Gerçi senin yaptığın test de doğru olmayabilir, saniye tutup km saatine bakıyorsun muhtemelen. Bence senin arabanda anormallik yok, olsa mutlaka hissederdin. Aynen öyle OBD cihazıyla yapayım dedim ölçemedim Yorum bağlantısı
Turgut Bakar 24 Ocak 2014 Paylaş 24 Ocak 2014 (düzenlendi) Ateşleme sistemi komple orjinal parça ile yenilenebilir, CC yapılabilir. cc nin performansa veya ömüre etkisi varmıdır bu yastan sonra? 24 Ocak 2014 tarihinde Turgut Bakar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 24 Ocak 2014 Yazar Paylaş 24 Ocak 2014 cc nin performansa veya ömüre etkisi varmıdır?yoksa konfor amaçlımı dediniz? CC = Carbon-Clean 1 Yorum bağlantısı
Turgut Bakar 24 Ocak 2014 Paylaş 24 Ocak 2014 diğer cc anlamıştım düzelttim farkına varınca:) Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 24 Ocak 2014 Paylaş 24 Ocak 2014 0-100 bende çok oluyor abi çevre yolu gibi yerlerdeki ışıklarda yanımda artizzzz durursa yüksek sürati sevmiyorum ama 0-100'ü severim (Şehir içinde kesinlikle değil) daha bir yada iki kere oda otobanda 205'i geçmedim. Onun haricinde şehirler arası benzinde kullandığım için sollama falan gibi durumlarda hiç sıkıntı yaşamadım çok şükür. Sonuçta zevk arabası kullanıyorsun, uygun şartlarda tadını almayacaksan ne anlamı var 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 24 Ocak 2014 Yazar Paylaş 24 Ocak 2014 Sonuçta zevk arabası kullanıyorsun, uygun şartlarda tadını almayacaksan ne anlamı var abi 0-100 yetiyor bana zevk için (bazen dolu arabalara denk gelmiyor da değilim ) kadran kaçı görür hiç denemedim bile hanımın ısrarlarına rağmen 1 Yorum bağlantısı
Tahir İlter 24 Ocak 2014 Paylaş 24 Ocak 2014 Furkan Tunap veya benzeri ürünlerden denedin mi ? Yorum bağlantısı
Recommended Posts