İçeriğe Yönlendir

2006 C- Max Ghia Rolantide Titreme Sorunu


Ersin Ertürk

Recommended Posts

Aracınız hayırlı olsun, size mutluluk getirsin. Buradaki ve diğer ford forumlarındaki yorumları araçlarımızı almadan önce okusaydık hiç birimiz ford almazdık. Ama başka araç da alamazdık. Çünkü otomobil forumları problemleri paylaşıp çözüm bulmak amacıyla kurulmuştur. (Bizim forum bunun biraz dışına çıkar, bizde kebap ve mangal konusu da otomobil konusu kadar önemlidir :D ) Bu nedenle hangi aracın konusuna girerseniz girin korku filmi izlemiş gibi olursunuz. Çok az üyemiz "aracımı 10 yıldır kullanıyorum daha tık demedi" diyerek konu açar. Açılan konuların sorunlar üzerine yoğunlaşması sizi ürkütmesin. Aracınızın bakımlarını yaptırıp keyfini çıkarmaya bakın.

 

Fatih Bey size cvt ile ilgili bilgileri yazmış, içimizdeki en tecrübeli kullanıcılardandır. Onun tavsiyeleri her birimiz için çok önemlidir.

 

Bir de serviste bakılıp da yaptırılmayan işlemler için çok takılmayın, zira hepimiz servis fiyatlarını görünce aynı işlemleri daha uygun fiyatlarla kendi ustalarımıza yaptırıyoruz. Bence sizin araçta da öyle olmuştur. Kontrolde hepsi ortaya çıkacaktır.

 

Sizin aracınız şanzımanı nedeniyle "özel" bir araçtır. Bu nedenle "bir alan, bir de almayan pişman" sözünü tam olarak hakeder. İnşallah siz alıp da pişman olmayanlar grubuna girersiniz.

Yorum bağlantısı
Rıfat Hasar

Aynen,sorun şanzıman ile alakalı olmayabilir,bakımlı bir CVT şanzıman (ama bakımlı) gayet uzun kmler kullanılabilir,genelde Türkiye şartlarında kimse otomatik şanzıman araba kullanmayı bilmediği için şanzuman kısa sürede arızaya geçebiliyor,ayrıca şanzuman bakımı diye bir araç bakım kültürümüzde yok.Ersin kardeş güvendiğin bildiğin işinin ehli bir ustan varsa şıp diye anlar sorunu bunu dert etme,götür göster sonra bakılır çaresine.

Aracınız bu arada hayırlı olsun,güle güle sağlıklı kazasız kullanın inşallah.

Ben aracı park edip el freni çekmeyen adamları biliyorum ve aracın ( VW Golf 6 ) DSG şanzıman 20.000. km'de arıza yaptı.

Yorum bağlantısı
Rıfat Hasar

Değerli fordclub üyeleri bundan bir hafta önce fusion aracımı satıp üzerine borca girip 2006 model dizel c-max 1.6 otomatik cvt şazıman bir araba aldım. Arabayı ilk görüşte aşık oldum benim ihtiyaçlarım ve amaçlarım doğrultusunda yapılmış gibiydi. Arabayı alıp sanayide ustalarıma gösterdim ustalarım arabanın değişensiz olduğu motorunun iyi durumda olduğunu söylediler arabanın 160.000 de olmasının çok önemli olmadığını söylediler ve kaçırma bu arabayı al dediler. Arabamın gidişi tabiri caizse yağ gibi ancak frene basıp durunca motorda küçük bir titremesi vardı. Vitesin D de N de P de veya manuelde olması değişmeksizin bu ufak rolanti titremesine motorcu ustam “önemli bir şey değil gibi gözüküyor müsait bir zamanda gel az bir paraya düzeltirim önemsiz” dedi. Sen bu arabayı kaçırma al dedi. Ben de full özellikleri olan arabayı almanın mutluluğuyla eve geldim. Akşam çocuklarımla uzun yola çıkma hayali kurup tatil sitelerine bakarken bir de bizim form a danışayım ne olabilir bu titreme diye oturdum ve yazdıklarınızı okudum o anda dünyalar başıma yıkıldı. Sevgili üyeler yazdıklarınız beni o kadar etkiledi ki bir haftadır gece rüyalarımda cvt şanzıman tamirleriyle uğraşıyorum yolda kalıyorum vs… hatta sayıklamaya bile başlamışım. O minik titreme şimdi bana 9 şiddetinde deprem gibi geliyor. Acaba ben borca harca girip çocuklarımın rızkını çok kötü bir arabaya mı bağladım? Bu mesuliyet duygusu beni bir haftada inanın çok yıprattı. Özellikle Mehmet bey sizin yorumlarınız çok önemli. Neden cvt dizeller için herkes hep kötü söylemiş arabamdaki titremeyi tekrardan ustama veya servise göstermeye korkar oldum. Arabadan soğumaya başladım hatta 3 -5 bin zararına hemen satmayı bile düşünmeye başladım. Çok mu kötü bir araç bu c max lar ve neden en kötü eleştiriler hep bizim formda. Lütfen cevap ve yardımlarınızı bekliyorum.

Aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın Otomatik araç kullanımı Türkiye'de sıfır adamlar park konumunda el freni çekmeden aracı bırakanları bilirim ve aracın DSG otomatik şanzıman 20000 km'de arıza yaptı onun arızasını'da ben tespit ettim garantiden yaptılar. Yalnız size şunu belirteyim motor titremesi şanzıman ile hemen nasıl bağlantı kurdunuz bilemiyorum, benim arkadaşımda Golf 6 var araç rolantide çalışırken motor tekliyor gibi oluyor arada ve bu 1.6 motorlarında kronikmiş meğer servisten söylemişler. Eğer senin aracın şanzımanında arıza varsa hareket halindeyken 1 ve 2 vites geçişlerinde ve frene bastığınızda araç tam durmaya yakın normal manuel araçlarda durmaya yakın debriyaja basıp boşa almadığınız zaman istop edermiş gibi oluyorsa o zaman bahsettiğiniz sorun olabilir. ( Yalnız  ''arabanın 160.000 de olmasının çok önemli olmadığını söylediler ve kaçırma bu arabayı al dediler. Arabamın gidişi tabiri caizse yağ gibi ancak frene basıp durunca motorda küçük bir titremesi vardı. Vitesin D de N de P de veya manuelde olması değişmeksizin bu ufak rolanti titremesine motorcu ustam “önemli bir şey değil gibi gözüküyor müsait bir zamanda gel az bir paraya düzeltirim önemsiz” dedi'' Frene basıp dururken mi yoksa duurduktan sonra  rolantide mi bu bahsettiğiniz titreme ? )

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıfat Hasar

evet sevgili forumdaşlarım bu gün korkularımı yenip servise gittim bana arabayı satan kaymakam bey her ne kadar bütün bakımlarını yaptırdım bir sıkıntısı yoktu dese de arabanın özgeçmişini ve sıkıntılarını bir bir ortaya çıkardık kısaca araba her rutin kontrolunü serviste yaptırmış ancak 90 000 km de kaymakam bey şanzıman yağ bakımını ve kontrolunu zaman sebebiyle reddetmiş ve 150 000 km ye kadar da şanzımanın belasından kurtulamamış tam 4 kez şanzıman sorunuyla servise gelmiş bazı işlemler yaptırmışen son 150000 de (9 ay önce) konverte değişimi vb değişikler yaptırmış. komple revizyon gibi bir ifade de  okudum. yine aynı bakımda enjektör pulu ve saplamalarının bir kaçını daa değişmiş en son 158 000 de bizimkine krank kasnağı değişimini egzantirik zincirinin ve kasnağının değişimini v kayış hazır olmuşken trigerin de değişimini teklif etmişler (1.600 tl) ve bir hafta sonra gelirim demiş sonra ortada yok. şimdi iki ihtimal ya var bizim c max adamı yedi bitirdi adam pes etti sattı. ya da temize çıkardı arabadan soğudu sattı. servis krank kasnağının, v kayışının trigerin değişip değişmediğini bilmiyor. açıp bakmak için ayrı para istediler reddettim. benim tahminim zincir falan değil de krank kasnağı sebebiyle araba rolantide titriyor dışardan aldığım fiyat ise 400 tlye hepsinin değişimi (triger seti v kayışlı, zincir seti) arada çok fark var ne yapmalıyım acaba. ustam yarın dükkana gel kasnağı değiştiririz diğerlerini de kontrol ederiz dedi kasnak. v kayış + işçilik 250 civarı dedi. mehmet ve çağlar bey hala güzel yorumlarınız gelmedi :(

Geçmiş olsun...Bu yazınızı ve bundan önceki yazınızı okumadan yorum yaptım siz aracın scrs'ni çıkarmışsınız zaten.

Yorum bağlantısı
Ersin Ertürk
(düzenlendi)

öncelikle herbir değerli yorumlarınız için teşekkür ederim bugün aracımı ustama götürdüm ustam saolsun kendi arabası gibi açar bakar ne eksikse yapar beni daha fazla borca sokmadan hallet şu arabayı dedim, yanında da bekledim. krank kasnağı değişecek dedi v kayışı değişecek triger değişecek dedi egzantrik zincirinin daha ömrü var dedi. aldık, yaptı ve kafama takılan her parçayı ayrı ayrı kontrol etti açtı baktı kapattı temizledi çok yoruldu saolsun. hepsine çok iyi dedi. ustam titreme için beni kusurlu buldu çok pinpirikli ( sanırım kıl demek istedi) davrandığımı dizeller için normal denecek kadar az bir titreme olduğunu bu problemi unutmam gerektiğini ve motorumun çok ama çok iyi olduğunu söyledi. eğer fazla kurcalarsam bir motor parası daha harcayacağımı söyledi. ısrarla arabayı yormazsam 30- 40 bin gözüm kapalı binebileceğimi söyledi. yedek parçalar artı işçilik toplam 450 tl yi buldu. bende arabama atlayıp bu kadar stresin ardından açtım müziği açtım sunroofumu arabamın keyfini çıkardım 30 tl lik dizelin hepsini bitirene kadar gezdim. titreme mi ? ne titremesi ! unuttum bile.  :) sanırım yok öyle bir şey :D dünyanın en ama en güzel arabası c max mış onu anladım çünkü o an anahtarı bendeydi.

tarihinde Ersin Ertürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmetcan Yiğit

Siz siz olun 300 bine kadar sürmeyin. Arabayı hurda gibi anlıyorlar kilometreyi söyleyince. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Birol Şahingöz

Ben aracı park edip el freni çekmeyen adamları biliyorum ve aracın ( VW Golf 6 ) DSG şanzıman 20.000. km'de arıza yaptı.

+1

öncelikle herbir değerli yorumlarınız için teşekkür ederim bugün aracımı ustama götürdüm ustam saolsun kendi arabası gibi açar bakar ne eksikse yapar beni daha fazla borca sokmadan hallet şu arabayı dedim, yanında da bekledim. krank kasnağı değişecek dedi v kayışı değişecek triger değişecek dedi egzantrik zincirinin daha ömrü var dedi. aldık, yaptı ve kafama takılan her parçayı ayrı ayrı kontrol etti açtı baktı kapattı temizledi çok yoruldu saolsun. hepsine çok iyi dedi. ustam titreme için beni kusurlu buldu çok pinpirikli ( sanırım kıl demek istedi) davrandığımı dizeller için normal denecek kadar az bir titreme olduğunu bu problemi unutmam gerektiğini ve motorumun çok ama çok iyi olduğunu söyledi. eğer fazla kurcalarsam bir motor parası daha harcayacağımı söyledi. ısrarla arabayı yormazsam 30- 40 bin gözüm kapalı binebileceğimi söyledi. yedek parçalar artı işçilik toplam 450 tl yi buldu. bende arabama atlayıp bu kadar stresin ardından açtım müziği açtım sunroofumu arabamın keyfini çıkardım 30 tl lik dizelin hepsini bitirene kadar gezdim. titreme mi ? ne titremesi ! unuttum bile.  :) sanırım yok öyle bir şey :D dünyanın en ama en güzel arabası c max mış onu anladım çünkü o an anahtarı bendeydi.

+10000

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Raşit Köksal

bahsettiğiniz rolantide titreme sorunu benim araçtada var sebebi ise bozulan orinal motor takozunun yerine yan sanayi motor takozu takılması.Herhangibir sıkıntı yok.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...