Tufan Günaydın 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 arkadaslar dikkat edersenız bence yeni icat edilmiş bi motor değil eski motora 2.turboyu takmıslar farkı bu bence renault motor ve araba konusunda yine başarılı değil bu ikinci turbo uygulaması zaten kullanılan bi yontem di renaultta devrim olan onların bu uygulamayı kullanmaya gecmesi bizim 1.6 tdci motora ikinci turboyu atsan 180 bg iri gorur Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Şubat 2014 Yazar Paylaş 21 Şubat 2014 arkadaslar dikkat edersenız bence yeni icat edilmiş bi motor değil eski motora 2.turboyu takmıslar farkı bu bence renault motor ve araba konusunda yine başarılı değil bu ikinci turbo uygulaması zaten kullanılan bi yontem di renaultta devrim olan onların bu uygulamayı kullanmaya gecmesi bizim 1.6 tdci motora ikinci turboyu atsan 180 bg iri gorur Ford'u tutan nedir peki Tufan bey? 10 senedir kullandığı 1.6tdci'a ikinci turboyu ekleyemiyorken Renault'un daha 2-3 senelik 1.6'sını hala geliştirebilmesi de mi bir başarı değildir? Belki bunca zamandır tipsiz araçlar yapıyordu ama, daha kaç tane DCI motor gördünüz ki, sanayide? Mercedes nasıl bir hata etmiş ki, hem motorunu aldı bu markanın, hem de kasasını... 2 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 160 reno beygiri = 115 focus beygiri Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 Ford'u tutan nedir peki Tufan bey? 10 senedir kullandığı 1.6tdci'a ikinci turboyu ekleyemiyorken Renault'un daha 2-3 senelik 1.6'sını hala geliştirebilmesi de mi bir başarı değildir? Belki bunca zamandır tipsiz araçlar yapıyordu ama, daha kaç tane DCI motor gördünüz ki, sanayide? Mercedes nasıl bir hata etmiş ki, hem motorunu aldı bu markanın, hem de kasasını... ford 2.0 altında dizel üretmiyor ki Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 Ford'un motor teknolojisi ile Renault'un bu motorunu TDCİ ile karşılaştırmak Ankara metrosu ile Londra metrosunu karşılaştırmak gibi olur.. Birkere yıl 91 2.0cc 360hp Cosword motor yapılmalı Ayrıca Renault'un 0.9cc Turbo motoru ile Ford'un 1.0 Ecoboost motorunuda karşılaştırmak gerekir ki Teknolojiyi değerlendirelim TDCİ motor ile Renault'un bu motorunu kıyaslamak yersiz.. Kıyaslayacak ursuz dci her zaman ezici olur.. Bekleyip, görmek lazım.. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Şubat 2014 Yazar Paylaş 21 Şubat 2014 ford 2.0 altında dizel üretmiyor ki PSA'da Ford'un da ortaklığı mevcut biliyorsun ki. Mühendisleri mevcut. Geliştirmesini kendisi yapabilir 160 reno beygiri = 115 focus beygiri Neyse ki Fatih abi, Faruk abi, Servet abi ve YSB şahit, 105reno beygiri > 115hp ford beygiri Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 vesile ile twin dediklerine bakmayın, çift turbo olarak tercüme yanılıtır Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 Ford'un motor teknolojisi ile Renault'un bu motorunu TDCİ ile karşılaştırmak Ankara metrosu ile Londra metrosunu karşılaştırmak gibi olur.. Birkere yıl 91 2.0cc 360hp Cosword motor yapılmalı Ayrıca Renault'un 0.9cc Turbo motoru ile Ford'un 1.0 Ecoboost motorunuda karşılaştırmak gerekir ki Teknolojiyi değerlendirelim TDCİ motor ile Renault'un bu motorunu kıyaslamak yersiz.. Kıyaslayacak ursuz dci her zaman ezici olur.. Bekleyip, görmek lazım.. cosword neyla cosworth olmasın hem o ayrı bi motor üreticisi bir çok markayada motor verdi bi arada fordun yarış motorlarını yapıyordu o kadar vesile ile twin dediklerine bakmayın, çift turbo olarak tercüme yanılıtır başta kayışa felan da odaklanmış. tam göremedim ama supercharger felan olmasın. çift besleme felan geyiğine Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 kompresör + turbo pahalı gelir röno müşteri kitlesine, filoya yani 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 mercedesler için geliştirilmiştir belki bi tık üst kitleye seslenme babında Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 2.3L Duratec engine =350 hp çift turbo ve bazı artılarla http://www.superstreetonline.com/featuredvehicles/130_0610_2005_ford_focus_twin_turbo/modifications.html yapan yapıyor kardesim okadar da uzay teknolojisi değil renaultun yaptığı bunu modifiyecilerde yapıyor bu kadar basit. Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 cosword neyla cosworth olmasın hem o ayrı bi motor üreticisi bir çok markayada motor verdi bi arada fordun yarış motorlarını yapıyordu o kadar başta kayışa felan da odaklanmış. tam göremedim ama supercharger felan olmasın. çift besleme felan geyiğine Cahalam, dua et bunu bile yazamıyordum Cossi yazıp geçiyordum İngiliz Motor üreticisi olduğunu biliyorum canım Sonrasında Subaru'yada verdi Motor. Demek istediğim o yıllarda Escort ve Sierradan başka o şaşeye o güçte bir motor teknolijinin verildiği.. Şimdi ise 2.0cc a45 amg 360hp, 450nm. var mesela, Motor teknolojisinde euro 6 ile rakipsiz 1 Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 Ford'u tutan nedir peki Tufan bey? 10 senedir kullandığı 1.6tdci'a ikinci turboyu ekleyemiyorken Renault'un daha 2-3 senelik 1.6'sını hala geliştirebilmesi de mi bir başarı değildir? Belki bunca zamandır tipsiz araçlar yapıyordu ama, daha kaç tane DCI motor gördünüz ki, sanayide? Mercedes nasıl bir hata etmiş ki, hem motorunu aldı bu markanın, hem de kasasını... güzel kardesim ben dci motorlara sorunlu motor demedim yazılarımı okursan sadece devrim niteliğinde değil dedim bizim tdcilerde chip ile o değerleri görüyor fransızlar renaultu ihraç eder citronene kendileri biner Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 (düzenlendi) güzel kardesim ben dci motorlara sorunlu motor demedim yazılarımı okursan sadece devrim niteliğinde değil dedim bizim tdcilerde chip ile o değerleri görüyor Tufan Bey, Chip ayrı bir durumdur.. Fabrikasyon değer ayrı bir durumdur.. TDCİ motor ile yapılan chip ile 150hp görürsünüz Bu motor aynı hacim ile 160hp, birde remap yapılırsa 210hp olur.. Bu motorlar yapılırken, emisyon değerleride gözardı edilmemektedir.. 1.6 hacim ve Düşük Emisyon ile 160hp güç çok ayrı, TDCİ motor ile kıyaslamak çok yanlış 21 Şubat 2014 tarihinde İ.Göksel Yaman tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Şubat 2014 Yazar Paylaş 21 Şubat 2014 güzel kardesim ben dci motorlara sorunlu motor demedim yazılarımı okursan sadece devrim niteliğinde değil dedim bizim tdcilerde chip ile o değerleri görüyor fransızlar renaultu ihraç eder citronene kendileri biner Chip bambaşka? Chip'i nereden karıştırdınız anlayamadım. Biz burada 1.6dizel motorda ekonomi ile 160hp yi buluşturan bir yapıdan bahsediyoruz. 160hp'liyi de dediğiniz gibi chip'lersek mazallah, yolda rakip kalmaz Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 (düzenlendi) Chip bambaşka? Chip'i nereden karıştırdınız anlayamadım. Biz burada 1.6dizel motorda ekonomi ile 160hp yi buluşturan bir yapıdan bahsediyoruz. 160hp'liyi de dediğiniz gibi chip'lersek mazallah, yolda rakip kalmaz sen renaultta 210 hp i yakalardan mazallah yolda yaba daba duuuuuuu demeye başlarsın benden demesi bide şu acıdan düşünelim o zaman tdci yi savunduğum için değil ama 1.6 tdci 110 hp tek turbo cift turbo ile bu değer zaten tdci motorda veya farklı dizel motorlardada basitçe yakalanabilecek veriler dönem donem otomobil üreticileri farklı motorlar sunarlar şu anda ellerınde 10 sene sonrasının motorları var neden hemen piyasaya sunmuyorlar ve dikkat ettinizmi neden farklı otomaotiv firmaları aynı anda yeni geliştirdikleri dizel motorları piyasaya sürmezler bu işin kaymagını yeme durumudur. bu teknolojiler fordda opelde vs var ve yeni motor üretiyorlarda renault bana sunu yapsa motor sistemini değiştirse buna piston gömlekten başlanabilir (seramik teknoloji) çok çok farklı bi motor yapısı sunsaydı şapka cıkarırdım ama bunu yapacak en son marka renaulttur diye düşünüyorum. 21 Şubat 2014 tarihinde Tufan Günaydın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Şubat 2014 Yazar Paylaş 21 Şubat 2014 ototeknikveri'den alıntı: Renault, 130 hp güç üreten 1.6 litrelik dizel motorunun daha yüksek güç değeri ile dikkat çeken farklı bir versiyonunu geliştirdiğini resmi olarak duyurdu. Uzun bir süredir beklenen bu seçenek, Twün Turbo adı verile çift turbo teknolojisi sayesinde 160 hp güç üretiyor. 1 litre hacimden 100 hp güç anlamına gelen bu değeri ile dikkatleri üzerine çeken bu yeni motor Energy dCi 160 olarak adlandırılıyor. 2 litrelik bir dizel motor ile benzer performans hissinin yanında yüzde 25 daha ekonomik olacağı ifade edilen yeni Energy dCi 160 adlı motorun, Fransız markanın D ve E segmentinde yer alan modellerinde kullanılacağı belirtilse de, Nissan ve Mercedes modellerinde de kullanılabileceği tahmin ediliyor. 1.598 cc hacme sahip olan yeni motor, 160 hp güç ve 380 Nm tork değeriyle, aynı güçteki 2.0 litrelik bir dizel motora göre yüzde 25 daha ekonomik ve çevreci olmasıyla öne çıkıyor. Renault'un geçtiğimiz günlerde duyurduğu 1.6 litrelik Formula 1 motorunda kullanılan teknoloji ile geliştirilen güçlü dizel ünitedeki sıralı çift turbodan, ilk turbo, yüzde 90'lık torkun 1.500 devirden itibaren üretilmesiyle, kalkış ve düşük ivmeli hızlanmalarda görev alırken, ikincisi ani hızlanmalarda devreye girerek, litre başına 100 hp gücün üretilmesini sağlıyor. Enine su akış sistemi sayesinde yanma odasının daha hızlı ve daha verimli soğututulduğu yeni motordaki, U-Flex segmanlar sıcaklık ve basınç hareketlerinden kaynaklanan silindir duvarları şekil değişimlerinde, verimlilik ve sürtünme arasında optimum denge kurulabilmesini sağlıyor. 1.800 barlık bir basınçta çalışan, Twin Turbo yakıt enjeksiyon sistemine sahip Energy dCi 160, Euro 6b emisyon mevzuatı ile uyumlu olmasıyla öne çıkıyor. Yakıt tüketimi daha açıklanmamış. Ancak anladığım, 2.0'lardan ekonomik olacağı, 1.5 ve 1.6 130hp'den çok yakacağı. Şehir içi 7lt olacak muhtemelen. 2.0dci'lar şehir içi 8'le geziyor. 1.5 105-110, 1.6 130'luklar ise şehir içi 6.5lt ile geziyor. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Şubat 2014 Yazar Paylaş 21 Şubat 2014 sen renaultta 210 hp i yakalardan mazallah yolda yaba daba duuuuuuu demeye başlarsın benden demesi bide şu acıdan düşünelim o zaman tdci yi savunduğum için değil ama 1.6 tdci 110 hp tek turbo cift turbo ile bu değer zaten tdci motorda veya farklı dizel motorlardada basitçe yakalanabilecek veriler dönem donem otomobil üreticileri farklı motorlar sunarlar şu anda ellerınde 10 sene sonrasının motorları var neden hemen piyasaya sunmuyorlar ve dikkat ettinizmi neden farklı otomaotiv firmaları aynı anda yeni geliştirdikleri dizel motorları piyasaya sürmezler bu işin kaymagını yeme durumudur. bu teknolojiler fordda opelde vs var ve yeni motor üretiyorlarda renault bana sunu yapsa motor sistemini değiştirse buna piston gömlekten başlanabilir (seramik teknoloji) çok çok farklı bi motor yapısı sunsaydı şapka cıkarırdım ama bunu yapacak en son marka renaulttur diye düşünüyorum. Megane RS'i duymadınız sanıyorum 2.0 turbo motoru ile 265hp Nurnberg'te en hızlı önden çekişli ünvanına sahip. Şu marka fanatikliğini bıraktığımız gün, gerçekten tartışabilir duruma geleceğiz. Zira size ne örnek göstersem, eminim ki hiç bir şeye ikna olmayacaksınız maalesef. Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 (düzenlendi) 1.6 tdci 110 hp tek turbo cift turbo ile bu değer zaten tdci motorda veya farklı dizel motorlardada basitçe yakalanabilecek veriler Sizin tabirinizle konuşacak olursak 1.5dci motor tek turbo ile 105hp.. Buna ne diyeceğiz ? 21 Şubat 2014 tarihinde İ.Göksel Yaman tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 (düzenlendi) arkadaşlar bide renault amca insallah o motoru şu andakı kasalara koymaz marka takıntısı olsa senelerce renaultta binmezdim şimdiden sonrada binmem ben ford diye savunmuyorum wolswagen toyota honda varken ranaulta yönümü dönüp bakmam sani kardesim haklısın türkiyiyede bizim millette bi marka fanatikliği var zamanında renault 12 lerle başlayan renault sevdası hala devam etmekte renault 12 devrinde klimalı araçlar olmasına ragmen bizim milleti kalasa bindirmişler ve hala aynı ne kadar reklam o kadar satışşş ve bide ben canımı yolda bulmadım 1 lt fazla yaksın ama kemikli güvenlikli bir araba olsun kazada o 160 bg lik motorunu kucagıma almayayım Sizin tabirinizle konuşacak olursak 1.5dci motor tek turbo ile 105hp.. Buna ne diyeceğiz ? o turboyu buyultursen 110 hp yıde gorursun bu ulasılamayacak bi durum değil uzay teknolojisi değil burada reno nun önem verdiği yakıt ekonomisi sadece yolcu güvenliği ikinci planda nedeni insanların ilk olarak yakıt ekonomisnine bakması güvenliği ikinci plana atması bu durum sadece bizim yani orta gelirlilerin tercihini ön plana almaları. 21 Şubat 2014 tarihinde Tufan Günaydın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Şubat 2014 Yazar Paylaş 21 Şubat 2014 arkadaşlar bide renault amca insallah o motoru şu andakı kasalara koymaz marka takıntısı olsa senelerce renaultta binmezdim şimdiden sonrada binmem ben ford diye savunmuyorum wolswagen toyota honda varken ranaulta yönümü dönüp bakmam sani kardesim haklısın türkiyiyede bizim millette bi marka fanatikliği var zamanında renault 12 lerle başlayan renault sevdası hala devam etmekte renault 12 devrinde klimalı araçlar olmasına ragmen bizim milleti kalasa bindirmişler ve hala aynı ne kadar reklam o kadar satışşş ve bide ben canımı yolda bulmadım 1 lt fazla yaksın ama kemikli güvenlikli bir araba olsun kazada o 160 bg lik motorunu kucagıma almayayım Marka fanatikliğinizi geçtim, teknik veriye de sahip değilsiniz anladığım kadarı ile. Zira Renault'un filosunda ncap'ten 5 yıldız aşağısı yok. Üstüne üstlük bunu da yapan ilk markadır kendisi. 2006 yılında tüm modellerinde ncap'ten 5 yıldız aldı. 1 Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 renault %90 orta sınıfa hitap eden ucuz ürünler piyasaya sürüyor mesela dacia en buyuk faciaaaa Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın 21 Şubat 2014 Paylaş 21 Şubat 2014 şaninede ferrari motoru takanlar var binermisin o sahine sayın hocam geceniz iyi olsun benim amacım markaları kotülemek değil ama gördüğümü soyluyorum renaultun yaptığıda olmayan bi şey değil olanı motoruna eklemıs zamanla gorürsünüz diğer firmalarda ikinci turboya gecerler renaultun verilerini alt ust ederler tıpkı benzinli turbo motorlardakı rekabet gibi Yorum bağlantısı
Recommended Posts