İçeriğe Yönlendir

225 45 R/17 Ebatında Yazlık Lastik Önerisi


Mahmut Şahin

Recommended Posts

Mahmut Şahin

değerli arkadaşlar,

 

bu sene kış hiç gelmemiş olsa bile artık bahara doğru ilerliyoruz ve kışlık lastikleri çıkarma zamanı sayılır. bu sebeple 4 adet yazlık lastik almak niyetindeyim. ancak alacağım lastiklerin ön ve arka ebatları birbirlerinden farklı. ön lastikler 225 45 R17 iken arka lastikler 245 40 R17. ADAC ın 2013 yaz lastikleri testinde continental conti sport 5 ve Good year eagle 2 asimeterik lastikleri ön plana çıkmışlar. ancak bu iki lastik markası dışında bu ebatlarda kullanıcı tecrübesi olanların tavsiylerini de almak isterim. fiyat avantajından ve yerli olması sebebiyle petlas ve lassaya da özel bir hevesim olduğunu da belirtmek isterim. şimdiden teşekkürler.

adacın metinde bahsettiğim testinin linki:http://www.oponeo.com.tr/haberler/2013-adac-yaz-lastigi-testi-225-45-r17-w-y-ebati

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

İlteber'in önerimleri ile Petlas PT741 aldım, 205 50 17'de. Biraz sesli olmasına rağmen yol tutuşundan gayet memnunum. Islakta ani frende fren mesafesi normalden uzun. Ancak yol tutuşundan pek bir şey kaybetmiyor.

Yorum bağlantısı
Doğan Can Demir

Continental good year yumusak lastikler bence Continental alin o lastik ebatlarinda hem cok iyi performans verir hem cok iyi konfor hemde cok ses cikarmaz kumho petlas gibi markalar konforsuz seslidir

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

değerli arkadaşlar,

 

bu sene kış hiç gelmemiş olsa bile artık bahara doğru ilerliyoruz ve kışlık lastikleri çıkarma zamanı sayılır. bu sebeple 4 adet yazlık lastik almak niyetindeyim. ancak alacağım lastiklerin ön ve arka ebatları birbirlerinden farklı. ön lastikler 225 45 R17 iken arka lastikler 245 40 R17. ADAC ın 2013 yaz lastikleri testinde continental conti sport 5 ve Good year eagle 2 asimeterik lastikleri ön plana çıkmışlar. ancak bu iki lastik markası dışında bu ebatlarda kullanıcı tecrübesi olanların tavsiylerini de almak isterim. fiyat avantajından ve yerli olması sebebiyle petlas ve lassaya da özel bir hevesim olduğunu da belirtmek isterim. şimdiden teşekkürler.

adacın metinde bahsettiğim testinin linki:http://www.oponeo.com.tr/haberler/2013-adac-yaz-lastigi-testi-225-45-r17-w-y-ebati

Abi bende Conti Sport Contact 5 vardı, önlerde 225/45 arkada 245/40. Arkaları değişsem mi diye düşünüyorum.

Değişirsem de Conti SportContact5 alacağım, 4'ünü birden değişecek olsaydım aklımda olan diğer lastikte GoodYear Eagle F1 Asymetric2 idi.

Yokohoma da düşünülebilecek lastiklerden. Ama model bilgim yok.

Yorum bağlantısı
Doğan Can Demir

Yokohoma da iyi ama lastik sesi conti ye gore biraz fazla ama yol tutusu daha iyidir

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Sivas için yazlıkları takmak daha erken :) nisan mayıs lastiklerde ölü bir mevsimdir ve kampanya yada indirim çok olur. 1-2 ay daha sabrederseniz yarım lastik parası az verirsiniz ....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Can Demir

Aynen oyle lastikse paraya kiyacaksiniz arabanin yere basan tek kismi sonucta prelli felanda hikaye 2 marka var dunyada continental mishelin ama mishelin bizim Turkiye sartlarina gore nadir kaliyor cabuk eskiyor petlasmis kumho mus hankook mus prelli mis hepsi fasa fiso

Yorum bağlantısı

ContiSportContact 5 kullanıyorum bu ölçülerde. Daha önce kullandığım bir çok marka lastikten aldığım tecrübe ile diyebilirim ki, mükemmel bir lastik. Eğer bütçe sorununuz yoksa kesinlikle continental. alternatif olarak Michelin PilotSport. Daha uygun bütçeye denk bir lastik isterseniz de Petlas Velox PT-741...

PT 741 ben kullandım ıslak zeminde ne yapıcağını şaşırıyor ;) Conti SC5 parasını sonuna kadar hak ediyor ;)

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Abi sen Conti SportContact5 al hatta denk gelirse SportContact5 MO al (Mercedese has üretilmiş model, kendi sitesinde açıklaması var)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Aynen oyle lastikse paraya kiyacaksiniz arabanin yere basan tek kismi sonucta prelli felanda hikaye 2 marka var dunyada continental mishelin ama mishelin bizim Turkiye sartlarina gore nadir kaliyor cabuk eskiyor petlasmis kumho mus hankook mus prelli mis hepsi fasa fiso

Senelerin pirelli'sini harcadınız bir anda. Ne diyeyim :)

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Ben Pirelli Pzero Nero serisinden gayet memnumdum.

 

Michelin'den hiç memnun kalmadım , hala da memnun değilim. Conti ise çok çabuk bitiyor , ilk onbin km. performansı ile sonrası arasında dağlar var.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Ben Pirelli Pzero Nero serisinden gayet memnumdum.

 

Michelin'den hiç memnun kalmadım , hala da memnun değilim. Conti ise çok çabuk bitiyor , ilk onbin km. performansı ile sonrası arasında dağlar var.

Bir yanlışın olmasın, Conti çabuk biter ama bitene kadar aynı performansı gösterir derler hep. 

Yere göğe sığdırılmayan Pirelli P7 Cinturato, 10.000 km den sonra Kumho ayarına düştü bizzat test ettim,onayladım, Usta bile yuh dedi.

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Bir yanlışın olmasın, Conti çabuk biter ama bitene kadar aynı performansı gösterir derler hep. 

Yere göğe sığdırılmayan Pirelli P7 Cinturato, 10.000 km den sonra Kumho ayarına düştü bizzat test ettim,onayladım, Usta bile yuh dedi.

 

Ben 10.000 de bitirmiştim işte abi. :)  Sonraki hali perişandı. P7 kullanmadım bilemeyeceğim de , Pzero gayet başarılı idi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

şu ana kafamda 3 alternatif kaldı sadece.

 

  ALMAYI PLANLADIĞIM LASTİK                   AB ETİKET BİLGİLERİ (A en yüksek puan E en düşük puan)                   FİYAT

1- Continental ContiSportContact 5          tasarruf derecesi C - Islak zemin fren perf. B - Gürültü düzeyi 71 dB.       En pahalı: 1400 TL.

2- Good-Year Eagle F1 Asymetric 2         tasarruf derecesi E - Islak zemin fren perf. A - Gürültü düzeyi 69 dB.       Pahalı     : 1.388 TL.

3- Petlas Velox Sport PT 741                    tasarruf derecesi C - Islak zemin fren perf. B - Gürültü düzeyi 71 dB.       Ucuz       : 900 TL.

 

Lastikleri mukayese ederken AB etiket bilgilerinden istifade ettim. bu şekilde neredeyse arabama uyan piyasada bulunabilecek tüm lastiklere tek tek bakarak en makul 3 lastikte artık araştırmaya son verdim. AB etiket bilgilerini kendimce analiz ederken tasarrruf derecesini sadece ıslak zemin performansı ve gürültü düzeyi eşit iki lastiği bir biri ile karşılaştırırken kullandım. baştan söyleyeyim yanlışlık olmasın, bu analizlerimi deneyler yaparak bulmadım, hatta bundan sonra analiz yerine yorumlarım diyeyim. 

 

Yakıt tasarruf puanı: tasarrruf derecesini tek başına bir veri olarak kullanmadım. çünkü bu derecelendirmede tasarruf değerinde en yüksek puan olan A ile bir sonraki değer olan B puanı arasında 100 km. de sadece 0,1 lt. yakıt tüketimi farkı var.

Islak zeminde fren performansı: benim için en önemli değer ıslak zemindeki fren performansı idi. çünkü yazlık lastiklerin hemen hemen büyük bir kısmı kuru zeminde zaten yeterli fren performansı sunuyorken iyi diyebileceğimiz bir lastik ile idare eder yada kötü arasındaki farkı ıslak zemin fren perf. belirliyor gibi. ayrıca bu kategoride iki puan arasındaki fark 3 metre. yani bu kategoride B puanı alan bir lastik A puanı alan bir lastiğe göre 3 metre sonra duruyor. arabamın ön tamponu ile sürücü koltuğu arasındaki mesafe 3 metre olmadığına göre bu yağmurlu bir havada yapılması muhtemel bir kazada önünüzdeki arabaya B puanlı bir lastik ile çarparken A sınıfı bir lastikle kazanın 3 metre gerisinde durabilme ihtimalim var. bu yüzden benim için en önemli değer olarak bu kategoriyi kendime esas aldım.

Gürültü düzeyi: bu puanı kendimce konfor olarak yorumladım. yani ıslak fren performansından bana göre sınıfı geçen lastiklerin arasından 72 dB in altında olan lastikleri seçtim. çünkü bu sene aldığım kışlık lastiklerim 72 dB. ve kışlık lastik için makul bir değer. o halde yazlık lastik bundan biraz daha sessiz olabilir diyerek bu kararı aldım. bunun dışında başka bir yoruma gitmedim.

 

sonuçta gerek ıslak fren performansında, gerekse de gürültü düzeyindeki başarısı ile good year eagle F1 asymetric 2 bence bu 3 lastik arasında almam gereken ilk lastik olarak karar kıldım. Continental ContiSportContact 5 i ise AB etiket bilgileri ile Petlasın dengi gibi dursa dahi bu durumu Continin başarıszlığı olarak değil Petlasın başarısı olarak kabul ediyorum. tabi burada continin hakkını yemek istemiyorum. çünkü petlas bu özelliklerini ne kadar süre devam ettirebilir sorusuna kafamda net bir cevap bulamazken Continin kalitesine ve marka gücüne inanıyorum. bu sebeple pahalı diyebileceğim bir lastik alırsam ya good year eagle F1 Asymetric 2 yada Conti almaya karar verdim. parayı kısarsam ise kesinlikle tercihim petlas olacaktır. hatta bugün  petlas için 900 TL. fiyat veren ve aynı zamanda  good year bayisi olan bir yerden good year için de son bir fiyat istedim. gelen cevap good year için iyi bir indirim olursa kesin kes good year alırım. aksi durumda sanırım petlas ile yola devam edecez gibi inşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

fiyat geldi ve bu işi bir karara bağladım. yerli malı yurdun malı olacak inşallah. petlas velox star siparişini verdim. artık yağmurlu havalarda biraz daha sürat kesmem gerekecek. en azından aldığım lastiğin ıslak zeminde en iyi olmadığını bilerek daha fazla temkinli bir sürüşü seçerek bu olumsuzluğu gidermek benim için tek geçer akçe olacak. Petlası seçmemdeki bir diğer etken ise yaptığım bu üç lastik testi içerisinde yük indeksi en yüksek olan lastik petlastı. haliyle çukurlu, tümsekli bozuk yollarda düşük yanak sebebiyle balon yapma ihtimalinden bu lastikle daha az korkabilirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Hayırlısı olsun abi, umarım yanılmış olmazsın.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...