Tayfun Öztürk 11 Mart 2014 Paylaş 11 Mart 2014 Merhaba arkadaşlar yaklaşık 5 ay önce uzun zamandır hep hevesla baktığım bir KA sahibi olmak banada kısmet oldu. Belki ilk arabam olduğundan belkide benim talihsizliğime aldığımdan beri ufak tefek sorunlarıyla her ay kesintisiz uğraştım ve bu süreçte tecrübelerinizden de oldukça faydalandım. Hepinize çok teşekkür ederim. Sorum/Sorunum; Aracımla 100 Km hızı bulmak biraz zaman alıyor. 125 km'yi geçip geçemeyeceği konusunda ise şüphelerim var... 2. ve 3. vitesteki hızlanması normal gibi... Aracım LPG'li ancak Benzinlide de performansını denediğimde önemli bir değişiklik olmuyor... Normal olmadığını düşünerek sizlerin önerilerine ihtiyacım var. Tekrar Teşekkür Ederim. Selamlar Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 11 Mart 2014 Paylaş 11 Mart 2014 Hoşgeldiniz. Baskı balata kontrol edilmeli. Subap ayarı kontrol edilmeli. Ateşleme sisteminde sıkıntı olabilir mi? Tekleme vs var mı? Benim öncelik sıram olsaydı, baskı balata sonra ateşleme sistemi. 155km'yi görmeli KA'lar. 1 Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 11 Mart 2014 Paylaş 11 Mart 2014 Sani bey dikkat edilmesi gerekenleri yazmış son hız 155 belki zorlasanız 10km daha geçer ama ka ile denemek istemezdim. Yorum bağlantısı
Misafir 11 Mart 2014 Paylaş 11 Mart 2014 Bu kadar yavaş hızlanması normal değil gerçekten. İşin mekanik kısmı ile ilgili fazla bilgim yok, Sani Bey'in tavsiyeleri ise her zaman nokta atışı yorumlardır. Kendi aracımda bir kere otobanda boş ve düz yolda deneme amaçlı yüklenmiştim ve 175 km hızı gördüm. Ama bu hız motordan ziyade yürüyen aksamın yetersizliği dolayısıyla çok tedirgin ediyor ve gerçekten hiçkimseye tavsiye etmiyorum. Yorum bağlantısı
Murat Gök 11 Mart 2014 Paylaş 11 Mart 2014 100 km hiz iyidir,he 150 yi de gorurse gorun orda birakin,acil olmadikca o hizlara cikmayin bence.. Yorum bağlantısı
Alkım Hoşgör 18 Mart 2014 Paylaş 18 Mart 2014 Hava filtreniz egsoz sisteminiz enjektörleriniz de etki edecektir ama sani bey haklı önce baskı balata. Yorum bağlantısı
Burak Fidan 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 (düzenlendi) Selamlar konuyu açan arkadaşa sormak istiyorum belki mesaj ulaşır, Sorun çözüldü mü? Eğer çözüldü ise nasıl çözüldü paylaşabilir misiniz? teşekkürler. benzer problem benim arabadada var. Dün teknik föyü incelediğimde en iyi hızlanmanın 1. viteste 5500rpm, 2. viteste 5500 rpm, 3. viteste 5500 rpm, 4. viteste 5250 rpm ve 5 te de maks hıza böyle ulaşılıyormuş. (bu bilgisayar oyunlarından gören varsa bilir en iyi devirde vites geçişi muhabbeti) fakat bizim arabalarda devir saati yok yoksa var mı 15 Mayıs 2014 tarihinde Burak Fidan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 Selamlar konuyu açan arkadaşa sormak istiyorum belki mesaj ulaşır, Sorun çözüldü mü? Eğer çözüldü ise nasıl çözüldü paylaşabilir misiniz? teşekkürler. benzer problem benim arabadada var. Dün teknik föyü incelediğimde en iyi hızlanmanın 1. viteste 5500rpm, 2. viteste 5500 rpm, 3. viteste 5500 rpm, 4. viteste 5250 rpm ve 5 te de maks hıza böyle ulaşılıyormuş. (bu bilgisayar oyunlarından gören varsa bilir en iyi devirde vites geçişi muhabbeti) fakat bizim arabalarda devir saati yok yoksa var mı Devir saatiniz var ama siz göremiyorsunuz OBD ile bağlanırsanız motorun devrini okuyabilirsiniz. Bu arada elinizdeki bilgileri yanlış değerlendirmiş olmalısınız zira KA'nın motoru zaten maksimum 5500, sürekli 5250 devir çevirebilir. Maksimum torkunu ise 3bin'lerde veriyordu diye hatırlıyorum. Yorum bağlantısı
Burak Fidan 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 Hocam Herkes şu devirle gittim bu devirle geçtim yazınca biyerlerden okunduğu belli de o tabi işin latifesi diyelim.. Obd ne olduğunu az önce duydum ve ilginç geldi. Biraz araştırayım. Valla teknik föylerde yazan rakamlar aklımda kaldığı kadarıyla öyleydi 5500. Föyün fotosunu çeker paylaşırım. Lastik basınçları vs elektrik sigorta paneli notları vs Bu arada az önce test ettim arabayı 2 kişi olarak düz yolda gaz en dipte iken 140 gördüm virajlı yoldu çok uzun tutamadım. Ama olsun olsun 145 olurdu düz yolda herhal. Bayır aşağı 152 falan gördüm. Bu 98lerdeki baskı balata 19 cm mi 20 cm mi? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 15 Mayıs 2014 Paylaş 15 Mayıs 2014 Hocam Herkes şu devirle gittim bu devirle geçtim yazınca biyerlerden okunduğu belli de o tabi işin latifesi diyelim.. Obd ne olduğunu az önce duydum ve ilginç geldi. Biraz araştırayım. Valla teknik föylerde yazan rakamlar aklımda kaldığı kadarıyla öyleydi 5500. Föyün fotosunu çeker paylaşırım. Lastik basınçları vs elektrik sigorta paneli notları vs Bu arada az önce test ettim arabayı 2 kişi olarak düz yolda gaz en dipte iken 140 gördüm virajlı yoldu çok uzun tutamadım. Ama olsun olsun 145 olurdu düz yolda herhal. Bayır aşağı 152 falan gördüm. Bu 98lerdeki baskı balata 19 cm mi 20 cm mi? Çapını bilemiyorum maalesef. Görebileceğiniz maksimum hızları görmüşsünüz. Ben 155'i görmüştüm. Yorum bağlantısı
Burak Fidan 16 Mayıs 2014 Paylaş 16 Mayıs 2014 Çapını bilemiyorum maalesef. Görebileceğiniz maksimum hızları görmüşsünüz. Ben 155'i görmüştüm. Teknik föylerden fotolar Yakıt tüketim 42 mpg 1mile=1,6km 1galon3,78lt Ortalama yakıt tüketim 3,78lt ile 42*1,6= 67km 100km de 5,6litre manasına geliyor... Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 16 Mayıs 2014 Paylaş 16 Mayıs 2014 Benzinli bi araç için ne kadar yüksek devir, o kadar yüksek hız. Ancak belli bi devirden sonra akselarasyonu kaybedeceği için, o kadar yükseğe çıkmaya gerek yok. Bu tüketimleri kaale almayın. İstanbul içinde mesela 7-8lt'nin altında gezebilen yoktur. Ben bi depo(40-42lt) ile 550km yapıyordum. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 16 Mayıs 2014 Paylaş 16 Mayıs 2014 Bu arada, Türkçe kılavuz için: http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/175561-ford-ka-kullanma-k%C4%B1lavuzu/ 1 Yorum bağlantısı
Burak Fidan 16 Mayıs 2014 Paylaş 16 Mayıs 2014 Konuyu açan kişi 1 mesaj yazmış sanırım sorunu çözmekle hiç uğraşmadan arabayı satmış 1 Yorum bağlantısı
yavuz caner şentürk 2 Eylül 2014 Paylaş 2 Eylül 2014 140 km yi gördüm 2001 modek ka arabam ile.. çok korkunç olmuyor Yorum bağlantısı
Recommended Posts