İçeriğe Yönlendir

Makine Otomotiv Vizyon Dokümanı


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

Tübitak'tan bir anket geldi görüş istiyor. Şunları yazdım öncelikli olarak. Uygun mudur sizce?

Başka görüşleriniz varsa ileteyim.

 

Ülkemizin yeni üzerinde yoğunlaştığı ve yeni sektörde marka olarak girmeyi planladığı "Elektrikli Araçlara" yönelik "Enerji Yönetim Sistemleri" ve "Motor Kontrol Üniteleri". Bunların 2020 yılında seri üretime geçebilecek biçimde çok gelişmiş arayüz ve algoritmalarla tamamlanması gerekmektedir. Yazılımın yerli olması belirleyicidir. 2 Araç içi-dışında otonom çalışan bileşenlerin geliştirilmesi. Teknolojik gelişme paralelinde şöförle birlikte araç içinde farklı işler yaparak şöförün algısını iyileştiren, bazı işleri ise onun sorumluluğundan alan otonom çalışan araç içi (asistan,yorgunluk tesbit,kalp atışı, davranış izleme) ya da dışı (tehlikeli yol, uçurum vs) sistem. 2020 hedef. 3 Tarımsal otomasyona yönelik her türlü, özellikle kendi kendine tarla ya da bozuk arazi üzerinde operasyon yürütebilen otonom traktörlerin ve araçların geliştirilmesi. Mevcut traktörlerin (yeni üretilecek) ve diğer tarım makinelerinin sensör tabanlı gömülü sistemlerle donatılarak 24 saat hizmet verebilir hale getirilmesi. 2020 hedef alınmalıdır. 4 Ağ bağlantılı sürücü bilişim, kontrol ve navigasyon sistemleri: Bu sistemlerin yol üzerindeki sinyallerle, diğer araçlarla haberleşerek sensör ağları oluşturması, bu ağların trafik yönetiminde ve yolculuk konfor artışında kullanılması. Ağ bağlantılı sürücü kavramının ve olası yenilkçi özelliklerin geliştirilmesi. 2018 hedef. 5 Ana motor yönetim birimi (ECU) ya da yardımcı birimlerin yerli kaynak ile prototip araç üzerinde geliştirilmesi. Halihazırda hiçbir otomotiv firmamızın ECU üretimi yoktur. ECU yazılımı ile ilgili tecrübe bulunmamaktadır. Airbag, ABS, ESP, Info gibi bus üzerinde birbirleri ile haberleşen yardımcı birimlerin geliştirilmesi hedeflenmeli. 2018 hedef. Diğer Görüşleriniz: Otomotivde yeni marka arayışı çerçevesinde elektrikli araçlarda "marka odaklı çalışmalara" genel bir destek yaklaşımı takip edilebilir. 2 kişilik araçlara, motorsiklet ve triportör benzeri araçlara da destek verilebilir.

 


mesaj şuydu (paylaşmakta sakınca yok burda)

 

Ulusal Bilim, Teknoloji ve Yenilik Stratejisi 2011-2016 kapsamında Ar- Ge ve yenilik kapasitemizin güçlü olduğu alanlardan olan otomotiv, makine-imalat ve BİT sektörleri özelinde “otomotiv ve makine sektörlerinde gömülü sistemler” konusunda Teknoloji Yol Haritası hazırlanması planlanmaktadır.

Teknoloji Yol Haritası, belirlenen konularda somut Ar-Ge ve yenilik hedefleri ile bu hedeflerin gerçekleşmesi için gerekli kilometre taşlarını içerecektir. Bu sayede, bu alanda hedef ve ihtiyaç odaklı, izlenebilir sonuçları olan projelerin desteklenmesi sürecine katkı sağlanacaktır.

Teknoloji Yol Haritası oluşturulması sürecinin bu ilk aşamasında katılımcılardan “Otomotiv ve Makine Sektörlerinde Gömülü Sistemler” konusunda ülkemizin odaklanması gereken hedefler konusunda katkılar alınacaktır.

Hedef önerilerinin basitsomutölçülebilirulaşılabilirzamanlı olması çalışmanın etkinliği açısından önem arz etmektedir.

Sonraki aşamada ise elde edilecek hedef önerileri konsolide edilecek; hedef ifadeleri yapılabilirlik ve önem düzeylerine göre Delfi anketi ve oluşturulacak odak uzman grubu aracılığıyla sorgulanacaktır.

“Otomotiv ve Makine Sektörlerinde Gömülü Sistemler” konusundaki uzmanlığınıza dayanarak, hedef önerilerinizi ve görüşlerinizi 3 Nisan 2014 Perşembe günü mesai bitime kada

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Hocam , önce bu yazıyı paragraflara ayırmak lazım. :) 

 

2. maddede belirttiğiniz otonom sistemlerin benzerleri kullanılıyor. Fakat , sürücünün dikkatini bu seferde bu bilgi ekranlarının çektiğini düşünüyorum. Fakat tarımda kullanılan araç ve makinelerde geliştirmeye gitmek çok faydalı ve karlı bir iş olur.

 

 

Akşam vakit bulursam , konunuza daha detaylı destek olmaya çalışacağım. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

paragraf idi. yapıştırınca gitti :) düzeltmeye çalışayım.


burada sözü edilen birçok  kavramın prototipleri ya da yabancı ticari örnekleri zaten mevcut. Bu temel araştırma olmadığı ve ihracata ya da ithal ikamesine yönelik olduğu için benzerinin yapılmış olmasında sorun yok.  hatta faydası var. (yapılabilirliğinin ispatı açısından).

 

 

şöförün dikkatini dağıtanlar başarısız sistemler. Başarılı sistem yanında sessiz bir yolcu gibi oturur. lazım olduğunda hop dikkat et. der. vs vs.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

İlk etapta çok fazla uçmadan ismi Türkçe , yazılımı , mekaniği , elektrik ve elektroniği yerli olan bir otomobil üretilmeli. 

 

Üretilen üstünden geliştirmeler yapılarak ilerlenmeli. Elektrikli olması , teknoloji üretebilme ve yenilik açısından daha güzel olabilir. Otonom bir sistem olarak , çok iyi çalışan bir trafik yoğunluk haritalı navigasyon eklenmeli. ABS-ESP vb. sistemler standart olmalı , ve bu sistemler baz alınarak kendimize ait sistemler geliştirmeliyiz. ( Honda - VSA gibi ) 

 

Tarımda ki makineleşmeden öte , seri üretim diyebileceğimiz sistemlere ihtiyacımız var. Ülkemizin tarım alanları yeterince işlenemiyor , ve yeteri kadar verim alamıyoruz. Nadasın hayatımızdan çıkması gerekiyor. Bu yönde traktörlerimizi geliştirmeliyiz. Fakat ne kadar geliştirsek de , tarımda en önemli konu sulama ve ısı. Makinelerde yapılacak geliştirme işleri , gap benzeri projelerle birlikte yürümeli. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Motor kontrol ünitelerinin tasarımı ve verimi hakkında vaktinde çalışma yapmıştım. Yazımınsal sorun yok. İstediğimiz özelliği tasarlıyoruz. Tek sorun komponenetler. Üretim yapacak alt yapımız yok. Sektörümüzün en büyük kaybı. Heleki benim sektörümde deli paralar gidiyor gavura. Yerli üretim şart

Otomotiv için özel servo motorlar tasarlanmalı. An itibarı ile çok yüksek verim alıyoruz. Femsan motor imal ediyor ama yine sürücü işinde gavura bağımlı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...