İçeriğe Yönlendir

Benzinden Lpg Ye Geçiş


Rifat Gelve

Recommended Posts

Rifat Gelve

Benzinden lpg ye çabuk geçmek için sıcaklığın düşük olmasının ne gibi riskleri vardır. Lpg sistemine veya motora herhangi bir zararı var mıdır? Yoksa sadece çekiş düşüklüğü veya silkeleme gibi şikayetlerden dolayı mı sıcaklık biraz yüksek tutuluyor. Mesela benim arabanın lpg ye geçiş sıcaklığı 25 derece herhangi bir şikayetim de yok. Neden sıcaklığı 35-40 derecelere çıkartıyım. Teknik olarak bilgisi olan varsa bilgi verirse sevinirim.

Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Benzinden lpg ye çabuk geçmek için sıcaklığın düşük olmasının ne gibi riskleri vardır. Lpg sistemine veya motora herhangi bir zararı var mıdır? Yoksa sadece çekiş düşüklüğü veya silkeleme gibi şikayetlerden dolayı mı sıcaklık biraz yüksek tutuluyor. Mesela benim arabanın lpg ye geçiş sıcaklığı 25 derece herhangi bir şikayetim de yok. Neden sıcaklığı 35-40 derecelere çıkartıyım. Teknik olarak bilgisi olan varsa bilgi verirse sevinirim.

Bildiğim kadarıyla LPG kitinin sıvı haldeki LPG'yi gaz haline getirmesi için ısıtması gerekiyor. Isıtma işleminde ise araç sıcaklığından faydalanılıyor.

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Benim de derece 25'te 2 yıldır. Her hangi bir sorun yaşamadım. Ayrıca karbüratörlü tüm araçlar direk LPG ile çalışıyor, öyle ciddi bir sorun olsaydı tüm karbüratörlü araçlar bir süre sonra arıza çıkarırdı.

Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek

Benim de derece 25'te 2 yıldır. Her hangi bir sorun yaşamadım. Ayrıca karbüratörlü tüm araçlar direk LPG ile çalışıyor, öyle ciddi bir sorun olsaydı tüm karbüratörlü araçlar bir süre sonra arıza çıkarırdı.

aynı soruyu nen soracaktım şimdi. Sistem farklı sanırım
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ateşleme sistemine de zararı olur..LPG nin sıvı halden gaz haline geçmiş olması gerekiyor düzgün yanması için.Yazın 25-30 kışın 30-35 derece idealdir.

Yorum bağlantısı

Öncelikle LPG li araç kullananlar, LPG li araçların çalışma prensibini öğrenmeliler.

 

LPG, depomuzda sıvı halde bulunur. Enjektörlerden, silindir yanma odalarına gaz halde püskürtülmeleri gerekir.

 

Yoksa verimsiz yanma olur, performans düşüklüğü, yakıt sisteminde gaz-sıvı karışımı yakıt v.s. gibi tutarsızlıklar, emniyetsizlikler olur.

 

Bu yüzden motor suyu sıcaklığından yararlanılan, buharlaştırıcılar kullanılır. LPG 35-40 derecede buharlaşır. Bu yazın da kışında böyledir.

 

Sonuç olarak, emniyetli ve uzun ömürlü bir kullanım için lpg ye geçiş sıcaklığı 35 e sabitlenip, depoda da bir miktar benzin bulundurup kullanım yapılmalıdır.

Yorum bağlantısı
Önder Kuru
(düzenlendi)

Lpg'nin araçlara verdiği zarar soğuk olmasından değil benzinden daha yüksek yanma ısısına sahip olmasındandır. O yüzdendir ki çelik olmayan magnezyum alaşımlı subaplar erime yapıyor. Şu an 5000-6000 tl'ye takılan kitler lpgyi direk sıvı gönderiyor, böylece daha yüksek performans ve lpgnin yüksek ısısını dengeleyen sıvı LPG yanma durumu sağlanıyor. Ancak mevcut LPG sistemleri sıvı olmayan ısıtılmış LPG te göre düzenlenmiş. En verimli LPG sıcaklığı 50-55 derecedir. 2500 cc motorda takılan regülatör, yüksek devirde lpgyi yeteri kadar ısıtamadan gönderdiği için araya ekstra ısıtıcı aparat takıldı. Ancak ben buna pek takilmiyorum benim için önemli olan aracımın sabah benzinle çalışma süresi. O yüzden kışın 25 derece(3 dk falan sürüyor. Yada 700-800 metre). Yazın 35 derece(yine 2-3 dk yada 600 -700 metre) ayarlayip öyle kullanıyorum çok memnunum...

tarihinde Önder Kuru tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Evet kendi kendine teorini çürütmüşsün :) Kapalı sistemde lpg ısıtılmadan gaz haline geçemiyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...