İçeriğe Yönlendir

Bayiden Sıfır Aldığım B-Max'de Boya Sorunu


Niyazi Ramazanoğlu

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Şimdiye kadar 11 aracım oldu. Çeşitli nedenler ile hapsinde ufak yada büyük her zaman boya oldu. Ama satarken hiç bir zaman sorun olmadı. Tam olarak nedenini anlamış değilim ama son bir kaç senedir türeyen bir alıcı kitlesi sadece arabalarda boya konuşur oldu. Araçlardaki en basit detay boyadır bana göre. Bir turbo yada enjektör yada km azaltılması boyadan çok daha fazla sorun . Şase yamulacak kadar bir kaza geçiren araba zaten kafadan girmişse hemen pert oluyor.

Çok nlamsız bir şey bu boya muhabbeti...Bizim ev belki 10 kere boyandı satarken sorun olacakmı bayağı merak ediyorum :)

Elin dingilizi aracın ana gövdesine, motoruna ve yürüyenine bakar, sağlamsa sonra boyasına  bakar, ama boyanın orjinalliğine değil, iyi durumdamı pas çürük vs. varmı ona, güzelce boyanmış 10 senelik aracı bile pahalıya alabilir.... sonrada dış kabuğa bakar, yamuk yer varmı çamurluk vs. düzgünmü, bizdeyse boya varsa o araba perttir...

 

Aslında bizdeki mantık basit, dediğim gibi, üçkağıda nasıl tufaya getirir karşıdakine kazık atar üç beş kuruş kar ederim mantığına sahip bir kültürde olduğumuzan ne yazıkki durum bu....

 

Benim arabada 8 yaşında, dahada satmam, bunu satıp aynı sınıf alacaksam öyle değecek model yok, yani daha süslü püslüsü var elbet ama ne olacak yani, değmez dememin sebebi bu, sıfır alacak olsam daha üst sınıf alırım, onlarında fiyatları iyice saçmaladı zaten....

Bu durumda en doğru yol aldığın arabayı en az 10 sene kullanmak, bunu toplum olarak yapabilsek, ne bu saçma fiyatlar, ne baş belası ve müşteriyi umursamayan distirbütör ve satıcı firmalar nede saçma fiyatlara satılan 2. el araba kalır, Alaman gibi oluruz, kullan senelerce sonra git sıfır al, sıfır al ama adam gibi olsun, hata olmasın olursa da mahkemeye gitmeden direk aldığın yerde işi çözebil...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Öncelikle geçmiş olsun. Mikron kalınlığı bence de fazla olmuş. Daha geçen gün kaportacı arkadaşımla elimize geçen bir boya cihazı ile takasa aldığı Mondeo'ya baktık ve macunla işlem görmüş bölgeler 300 mikronu geçiyordu. Benim sattığım araçta boyalı iki parçamı ölçtüklerinde ise 200-210 değerleri vardı. Aracın boyalı gözüken yeri kaput olduğu için bazı kısımlar anlamlı gelmiyor.

Eğer o kaputun her bölgesinde o kalınlık varsa sadece kaputun etkilendiği lokal bir hasar üzerine birşey düşmesi olabilir. Ancak nasıl birşey düştü ki, her bölümünde boya bu kadar kalınlığa ulaştı?Macun bile olsa niye her yerine macun çekildi? Motor kaputu değişebilen bir parça olduğundan değişim yerine "0" km araca niye boya tercih edildi? Boyanın üstüne boya atmışlar kısmı ise bana göre yanlış. Bildiğim kadarı ile boyanın üstüne ikinci kat bir boya atılmaz, boyanın evsafı değişir bu şekilde, çatlama yapabilir, soyulabilir. Her ne olursa olsun burada elinizde faturası olan bir mal için haklarınız olmalı ve bu aracı teslim eden bayi bir araştırma yapmalı. Yapmıyorsa siz bu işlemi Ford'un yurtdışı müşteri hizmeti ile yazışmalısınız hatta servisiniz fabrikada 2 kat boya atıldığını belirterek bu sorunu size bağlamaktadır diye belirtmelisiniz.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Reşit Can Yurdacan

Çok geçmiş olsun ama en güzeli bir hukukcuyla bu konuyu konuşmanız olacaktır belki siz bu araçtan çok yoruldunuz ama iyi bir avukatla bu yorgunluğunuzu ve zararınızı alırsınız diye düşünüyorum Allah kolaylıklar versin şimdiden.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Macun filan denmiş ama fabrika çıkışlı bir araca macun işlemi yapılmış olabilir mi? Bazı ilanlarda görüyoruz aracın fabrika çıkışlı kalın mikron boyalı olduğu yazıyor, bu durum çok çok istisnai bir durum mudur?

Yorum bağlantısı
Osman Nuri Köknar

Bir çok kişi hukuki yola başvurun demiş ama araç sahibi bu yolu düşünmüyor galiba. Ben olsam çok rahat şekilde o bayiden veya sorumlusu kim ise parayı söke söke alırım. Firma ismi vermek istemiyorum ama bu ülkenin en büyük firmalarından mercedes range Rover distribütörü olan firma bile böyle araba satmış arabanın ön tamponu boyalı şekilde satılmış. Adam davayı açtı çatır çatır alacak şimdi zararını. Bu ülke de her şey olabiliyor her ihtimali düşünmek lazım

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Macun filan denmiş ama fabrika çıkışlı bir araca macun işlemi yapılmış olabilir mi? Bazı ilanlarda görüyoruz aracın fabrika çıkışlı kalın mikron boyalı olduğu yazıyor, bu durum çok çok istisnai bir durum mudur?

macunsuz boya olmaz, fabrika dılşnda;miktarı önemli,

kalın mikron boya, fabrika içinden çıkmadan, kupa halinde iken boyada kusur var ise tekrar boya bandına dönüp boyanmasıdır, şahsen böyle araba bulsam bayide kaçırmam, cilalal parlat yıllar sonra bile daha dayanıklı olur, 2 defa fabrika boyahanesi başka işlem...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Niyazi Ramazanoğlu

ya fabrikadan değilse boya işi? nasıl bileceğiz?

Yorum bağlantısı
Niyazi Ramazanoğlu

Ayrıca kalın boya iyi değildir.Zaman içinde çatlamaya müsait olur.katılıyorum.önemli değil belkide,yapılan etik değil.Sıfır değilde 2.el elırdım daha uygun fiyatlara.Şimdi satarsam fiyat kıracaklar.Onlara versem yeniden ford al diyecekler.İlerde satarsam ihtimal boya atım yapacak.çatlak/patlama şeklinde.Bayi bilerek sattı ise hem ayıp hem etik değil,ticarete sığmaz.Ford böyle satışlar yapıyorsa,vay hepimizin haline !

Yorum bağlantısı
Niyazi Ramazanoğlu

Bu arada ford'a bildirdim.(merkeze) bayinin zaten haberi var.ford-mrkz den haber bekliyoruz deniyor.Ancak yeni bir araç alırsam yardımcı olacaklarını söylüyorlar.Bekliyorum.Akmı karamı zaman gösterecek.Şu an için zararda olan benim.ilerde de sizler olabilirsiniz.Ford buradaki kararla hepimizi aydınlatacak.Bekleyip göreceğiz.Red gibi karar gelirse ana firmanın ayıbı dahada büyüyecek.Tabiki satan bayininde.Bu yazdıklarımızı okurlarsa onlarıda ilgilendirdiğini anlayacaklar.Çünki,muhatap olarak,karşımda üst düzey yetkili çıkmadı.personelin pek umurunda olmaz.Bayi sahibi/ Ford ana merkezin ilgilenmesi gereken önemli bir olaydır bu.Bana Sıfır diye kaputu boyanmış hemde normalin 3 katı oranında çıkan 320/360 mikron gibi değerler varken söyleyecekleri birşeyler olmalı.aracın heryeri 90/100 iken kaput sol 300,320 sağa doğru ise;320/360 değerleri ne demektir.! Bu satış yanlıştır,Etik değildir,Ticarette olmaması gereken davranışdır.Güven bozucudur.Bugün itibariyle,herhangi bir markanın, bayisinden araç alınırsa alınsın, bir kuşku olacaktır.

Yorum bağlantısı
Niyazi Ramazanoğlu

ist.dan bir ford yetkilisi arayıp,bu boya değerleri bize göre normal desinmi!arkadaş, sol ön kaput 290 dan başlayıp sağa doğru 360 oluyor bu nasıl iş desemde;. anladımki boşa konuşuyorum.Ford büyük firma olabilir,ama türkiye ayağı şarklı zihniyet içinde.Bizide enayi olarak görüyorlar.Boyalı arabayı sıfır diye sattılar,birde sinir katsayımı tavana vurduruyorlar.Bana ne istiyorsunuz onu anlayamadım diyor...bir cevap veriirim ama sonu ya adliyede ya'da karakolda biter.Arabamı aldım dertmi aldım anlayamadım.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Abi ver mahkemeye hiiiç uğraşma, üzme kendini, mahkeme boyuncada kullan aracı bak keyfine, sonra geri verir paranıda alırsın zaten, onlar düşünsün artık.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Sarp D. Uygur

Abi ver mahkemeye hiiiç uğraşma, üzme kendini, mahkeme boyuncada kullan aracı bak keyfine, sonra geri verir paranıda alırsın zaten, onlar düşünsün artık.

 

Aynen Ali abinin dediği gibi siz Ford'un bu değerleri kabul ettiğine veya kendilerince normal olduğunu belirttiklerine dair bir belge alarak başvurun ve gerisini onlar düşünsün. O belgeyi vermeseler de sizin başvurularınıza muhakkak bir numara verilmiştir bir kayıt açılmıştır, o başvuru veya şikayet numaralarından bahsederek davanızı açın. Varsın onlar düşünsünler siz niye düşünüyorsunuz üzmeyin kendinizi...

Yorum bağlantısı
Osman Nuri Köknar

Gerçekten çok merak ediyorum. Bu kadar dert yanıyorsunuz ama çözüm yolu olarak hukuki yolları tercih etmeyi düşünüyor musunuz veya bir hukukçu ile bu olayı konuşup fikir aldınız mı? Bu olaylar sıcağı sıcağına üstüne gidilmeli. Kendinizi üzmeyin bu sorunların çözümleri için bekleyen hakimler ve mahkemeler var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Niyazi Ramazanoğlu

Arkadaşlar,burası dert köşesi değil,dertlere ortak çözüm üretme merkezi bence.fikirler çok önemli. Bu arada Ford merkezini  kınayarak başlıyor,bu uğurda yardımını esirgemeyip, tek ilgilenen kişinin;; mrsn-ergn srvs md.Burak beye; teşekkürlerimi iletmek isterim.Aracı normal fiyatına kabul ettirdiği ve yardımları için.Avukat arkadaşımla görüşüp ne yapabiliriz diye tartışırken bu olayı tatlıya bağladı.Ford merkez;sinir katsayımı tavan yaptırdığı anda bitirdiği için sağolsun.

Yorum bağlantısı
Kerim Bilgehan Arbek

Bu yüzden artık forddan araba almıyoruz. Çok premium takılıyorlar ama icraatlarda fiattan bile gerideler. Hem servis hem satış konusunda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Kavuk

Geçmiş olsun. Benim satın aldıktan 5 yıl sonra sattığım arabanın marşbiyeri boyalı ve işlemli çıktı. Tavan dahil her noktasında 200 mikron üzeri boya okundu. Ford Otokoç'a gittik. 300 mikrona kadar normal dendi. 200 mikron konusuna o şekilde ikna ettik. Ama marşbiyeri kim boyadı, bulamadık. Boyalı çıkmasını boşverdim, satışını yaptığım kişiye karşı yalancı durumuna düşmek çok zoruma gitmişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

aracın heryeri 90/100 iken kaput sol 300,320 sağa doğru ise;320/360 değerleri ne demektir.!

İşte bu, fabrikada iki kat boya atılmış olma ihtimalini tamamiyle ortadan kaldırıyor bence.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...