İçeriğe Yönlendir

Bayiden Sıfır Aldığım B-Max'de Boya Sorunu


Niyazi Ramazanoğlu

Recommended Posts

Niyazi Ramazanoğlu

Marka derken banamı sordunuz acaba?2013 B-max 1,6 powershift 2013 ,aldığımdan beri servisten çıkmadım,takip eden bilir.

Yorum bağlantısı
Osman Nuri Köknar

Bu konuyu bir avukatla konuşmanızı öneririm. Burada herkes bu durumdan sorumlu olabilir sadece siz hariç. Bu yüzden yasal yola başvurup sonuca ulaşacağınızı düşünüyorum. Geçmiş olsun ..

Yorum bağlantısı
Niyazi Ramazanoğlu

Türkçesi satmaya kalkın bakın ne senaryolar ortaya çıkıyor,

Yorum bağlantısı
Niyazi Ramazanoğlu

Normalde 1 yaşında araba satılmaz.devamlı değişen arkadaşlarda var tabiki.yalnız sorunlar beni yordu,bu tip şeylere alışkınım ancak sıfır aldığım için üzdü beni.

Fiyat kırıyor!

O'da fiyat kırıyor,peki suç bendemi?

Yorum bağlantısı
Osman Nuri Köknar

Normalde 1 yaşında araba satılmaz.devamlı değişen arkadaşlarda var tabiki.yalnız sorunlar beni yordu,bu tip şeylere alışkınım ancak sıfır aldığım için üzdü beni.

Fiyat kırıyor!

O'da fiyat kırıyor,peki suç bendemi?

Bakın eğer bir zararınız varsa ve sorumluların başkası olduğuna inanıyorsanız mahkemelerce delil tespiti yaptırıp bu delilide tazminat davası açarak hakkınızı arayabilirsiniz. Yaptığım is gereği bu tür şeylerle karşılaşıyoruz. Geçenlerde 680 bin liralık araçta böyle bir sorun vardı ve keşfe gidip delil tespitinde bulunduk. Hukuk yollarına başvurun bence
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşkun Yılmaz

ford da olmuş türk telekom gibi anasını satayım.... geçmiş olsun geçmezde insallah buna cevap yazdığınızda zaiatsız geçmiştir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Erbay

Cok gecmis olsun uzucu ve uzuldum. Bendede 2008 firsta var sag on kapi da yeniden vernik atilmis hemde sifirken serviste.. Butun firmalarda ayni durum soz konusu olabiliyor. Fakat aracin bu kusurunu aliciya soylenip fiyatida ona gore yeniden hesaplanmali. Bu resmen hirsizliktir. Haksiz yere orjinal degerinde satamazlar!!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Dün akşam yatınca bu konu aklıma takıldı. Fabrikasyon atılan boya 90-120 iken yani bu kalınlıkta boya ile piyasaya sürülen aracın üstüne nedeni ne olursa olsun 360 kalınlığa varacak kadar boya neden atılsınıki? Yani çok saçma bir iş gibi.Ya bunları boyayan rabot takıldı o bolgeyi fazladan boyamış olabilir. Yada bilerek atılmış olabilirmi.

 

Niyazi Bey, aldığınız bayide sıfır B max varsa onun kaput boyasını ölçmeniz mümkünmü hazır elinizde cihaz varken?

Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

"Bizim ev belki 10 kere boyandı" kompile mi abi.....!!! :D  :D  :D  :sandalye:

Yorum bağlantısı

Geçmiş olsun.. Sıkıcı bir durum. Özellikle günümüzde aracın tüm değeri boyadan ölçülürken..  :(

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

Geçmiş olsun... Bence burada yapmanız gereken aradaki fiyat farkını bayiden talep etmeniz ve ya aracı takas edeceğiniz rakama bayinin satın alması.

Yorum bağlantısı
Niyazi Ramazanoğlu

Bende artık tik oldu,her modeli ölçüyorum.b-max ler 100- 120 çıkıyor,160 geçeni henüz görmedim.

Yorum bağlantısı
Niyazi Ramazanoğlu

Bence,ustalar daha iyi bilir tabiki de!boya katıyla bu değer çıkmaz diyorum,macundan diye düşünüyorum.FAbrika bantında boya atan makine diyelimki hata yaptı,defolu derler ayırırlar,çünki tüm dünyaya satıyorlar.hadi bir şekilde çizildi diyelim,bir adamı bu işe koşupta tekrardan macunlu boya atacağını hiç ama hiç düşünemem.Fabrikada seri imalatta bu olmaz.boya katı bu değeri vermez.Bu değerler ancak macunla oluşur fikrindeyim.Boya işinde olan bir arkadaş,bu yazıları okuyup bizi aydınlatsa güzel olurdu,boya işinde olan tanıdıklarımda bana hak verdiler bu konuda.Olay sıfır alınan arabada böyle birşey ç ı k a m a z.Etik değil.

Yorum bağlantısı
Rifat Şeker

Siz sıfır araç aldığınız için aldığınız malı satıcının taahhüt ettiği özelliklere sahip olmalıdır. Aldığınız mal ayıplı bir maldır , hukuk yardımı ile ayıbı oranında indirim veya aracın iadesini ve paranızı talep edebilirsiniz. Yanlış hatırlamıyorsam Makine mühendisleri odasından bilirkişi raporu alınıyor bu aracın sizin tarafınızdan boyanmadığını belirtir. Sonrasında mahkeme süreci devam ediyor. Duyumlarıma göre uzayabilen bir süreç fakat hemen hemen hepsinde müşteri haklı bulundu diye biliyorum. Bu arada yeni tüketici kanunu da işin içine gireceği için belki oradan da bir kaç şey yapılabilir.

Yorum bağlantısı
Niyazi Ramazanoğlu

Bu arada bayinin verdiği rakam alt fiyat,ancak ford dan yeni bir araba alınırsa piyasa fiyatını söylediler,hatta piyasadan genede aşağı?

Şimdi,ben neden yeni araca baktım,değiştirmeye kalktım! Usandığımdan problemler vs.tekrar aynı arabayı vy focus vb.aracı neden tekrar alayımki?focus yeğenimde vardı, o'da kalkışta sallıyor.Neden arabayı tekrar onlardan alırsam değerine yakın oluyor?her türlü halde zarardayım.

Mahkemelerin uzun sürmesi,şirketlerin hukuk bürolarıyla geniş çaplı çalışması,bayilerin vurdumduymazlığı bizleri zorlayan hususlardır.Ancak buralarda okunan bu yazılardan sonra,sanırım herkes daha dikkatli olacaktır,araç alırken.

Yorum bağlantısı
Rifat Şeker

Niyazi bey bu konuda en iyi yardımı hukuki olarak alırsınız. Buyurun bu linkte benzer davalardaki yargıtay kararları mevcut.

Yorum bağlantısı
Niyazi Ramazanoğlu

Ford un boya kalınlığı fazladır deniyor, peki 3 katı normalmi deyince fabrika öyle yapmış denirse ne denir,,,soruyorum sizlere?

Şu an önümdeki her yol,kademeli,uzun ve zorlu masraflı.Ford bakalım ne diyecek?(bayi söyleyeceğini söyledi) beklemedeyim?

Sizlerde bayiden araba alırken,ölçüm isteyip gözünüzle normal değerleri görmeden almayın derim.Sonra benim gibi başınız ağrır.

Yorum bağlantısı
Rifat Şeker
(düzenlendi)

Fabrikanın ne yaptığından çok sizin nasıl etkilendiğiniz ile alakalı bir konudur. Aracın boyası 100 araç içinde 99 arabada aynı 1 arabada farklı ise o zaman o mal yine ayıplıdır. O zaman o malın bedeli diğer 99 araç ile aynı olamaz. Ayıbı oranında indirimli olarak satılması ve alıcıya bunun bildirilmesi gereklidir. Kanunda da bu zorunludur. Sonuçta fabrika bir standart çerçevesinde araç üretmektedir. Her birisi için ayrı ayrı boya kalınlığı olması kabul edilecek bir durum değildir. Bu şekilde söylenen bir cümle ancak ve ancak kendini kurtarma çabasıdır. Fabrikanın boyayı fazla atması gibi bir durum bana göre ihtimal dışındadır. Türkiye'deki servislerin işgüzarlığından başka bir şey değildir. Muhtemelen araç sevkiyat esnasında hasar almış ve boyanmıştır.

tarihinde Rifat Şeker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sarp D. Uygur

Bazen araclar tırlarda taşınırken indirilirken ... vs zarar görebiliyor bunların servislerde boyandığını duymuştum büyük ihtimal sizinkide öyledir . Aracta kaza yok boyasında atma  yok boyalı olsa ne olcak ama işte alanda satarken sıkıntı cekeceni bildiği icin bakıyor tamamen kısır bir döndü .

 

Bundan birkaç ay önce gözümüzün önünde tırdan alfa romeolar indiriliyorlardı, koltuklarında naylonları duruyordu, ilk alfa geri geri gelirken bir çatırtı geldi ve tırın arkasında asılı kaldı arka tampon yere vurdu, araba tam ortadan tıra oturdu. Ne oldu sonrasında çok merak ediyorum ama malesef satış noktaları bir şekilde kılıfına uydurup hatayı örtbas ederek müşteriye aracı veriyorlar. Ya tutarsa mantığı. Çoğu zaman da malesef alırken incelemediğimiz için farkına bile varmıyoruz bu olaylara kadar..

 

Bakın eğer bir zararınız varsa ve sorumluların başkası olduğuna inanıyorsanız mahkemelerce delil tespiti yaptırıp bu delilide tazminat davası açarak hakkınızı arayabilirsiniz. Yaptığım is gereği bu tür şeylerle karşılaşıyoruz. Geçenlerde 680 bin liralık araçta böyle bir sorun vardı ve keşfe gidip delil tespitinde bulunduk. Hukuk yollarına başvurun bence

 

Arkadaşın dediği doğru, hukuk mahkemelerine tazminat talepli bir başvuruda bulunun, bunun öncesinde servisten ne yapıp ne edip ölçtüğünüz değerin fabrikasyon değeri olduğunu kabul ettikleri bir yazı alın. Atıyorum ön kaputun ölçülen 320 mikronluk boya kalınlığı fabrika çıkış değeridir diye bir yazı versinler size. Daha sonra dava dilekçenize de bu raporu ekleyip tazminat isteyebilirsiniz. Bilirkişi atanacak vs. olacak bir şekilde sizin arabanızda olmaması gereken hatayı tespit edecekler ve firmanın bunu kabullenmesi nedeniyle de tazminat talebiniz kabul görecek. Bu şekilde arabayı satıştan kaybedeceğiniz rakam ve manevi tazminat ile biraz da olsa gönlünüz ferahlayabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bence tüketici mahkemesine verin ve aracı çatır çatır kullanın, dava bitince zaten kullanacağınızdan şimdi yeni arabaya masraf yapınca oluşacak zarar 2 sene sonra yapmış olacaksınız, zira b-max i az bir fiyat düşüşüyle aynen geri vereceksiniz, kullandığınız yanınıza kar kalacak, bu arada hep derim, yine yazayım, Ford dan makyaj yemeden yeni çıkan model alınmaz.

Yorum bağlantısı

İnsanlar sırf 2. el aracın risklerinden, piyasadaki olumsuz durumlardan (Boyanan-değişen) kaçmak için sıfır araba alıyor.

 

Satarken hem mahçup olduğu yanlış anlaşıldığı bir yana birde zarar ediyor.

 

Kaportacı, boyacı ustayla sıfır araba almaya gittikten sonra insanlar neden "5-6 bin fazla vereyim kafam ağrımasın desinler ki?"

 

Allah kahretsin böyle sistemi..!

Yorum bağlantısı
Emre Erdoğmuş
(düzenlendi)

Cok gecmis olsun uzucu ve uzuldum. Bendede 2008 firsta var sag on kapi da yeniden vernik atilmis hemde sifirken serviste.. Butun firmalarda ayni durum soz konusu olabiliyor. Fakat aracin bu kusurunu aliciya soylenip fiyatida ona gore yeniden hesaplanmali. Bu resmen hirsizliktir. Haksiz yere orjinal degerinde satamazlar!!

 

Yurdum insanı, yurdum esnafı satabiliyor daha fazla kazanmak için her türlü üçkağıdı yapabiliyorlar.. Bunların öbür tarafta yatacak yeri yok!!!

 

Büyük geçmiş olsun...

tarihinde Emre Erdoğmuş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

abi geçmiş olsun, daha önceki sorunlarıda biliyorum, bir de üstüne bu büyük talihsizlik olmuş, geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...