İçeriğe Yönlendir

Rölantide Yağ Lambası Yakma Sorunu


Alkan Demirhan

Recommended Posts

Alkan Demirhan

Resmen kafayı yemek üzereyim.    Bende 2006 model lpg'li 73000 km de ford focus var.

 

Araç yaklaşık bir hafta önce ara ara yağ lambası yaktı sonra aracı durdurdum tekrar çalıştırınca söndü. Bunun üzerine Sivastan Ankaraya kadar geldim hiç yanmadı. Daha sonra Ankara da yine yandı. Aracı ford yetkili servisine götürdüm. Zaten bakımı da gelmişti. Burada yağ, yağ filtresi, polen filtresi hava filitresi lpg filitreleri değişti sorun çözülmedi. Yağ müşüründendir dediler değişti yine sorun çözülmedi. Yağ pompasındadır dediler değiştirin dedim  bu seferde değiştirsek bile sorun çözülmeyebilir çünkü yağ pompasının basıncını ölçtürdük normal çıktı dediler.İsterseniz değiştirelim birde öyle deneyelim diyorlar. Yine  çözülmezse ne olacak diyorum o zamanda motor yatakları zarar görmüş olabilir motoru açıp bakacağız zarar gördüyse  motor revizyona girecek diyorlar. 73000 de araç revizyonamı girer yahu. Aracı çıkardım Ankaradan Sivasa kadar geldim yağ lambası yanmadı sabah birazcık rölantide çalıştırayım yanacak mı diye baktım tekrar yandı.Anlamadım ki nasıl servisti bu.Ustalar sorunu hala bulamadılar.

 

Araba çalışınca sorun yok. Biraz çalışınca rölantide iken yağ lambası yanıyor, hafif gaz verince sönüyor. Araba ile biraz yol yapınca lamba sönüyor bir daha yanmıyor.

 

Çıldırmak üzereyim .

 

Daha önce bu sorunla karşılaşan var mı acaba? 

 

Gerçekten dedikleri gibi motor yatakları zarar görmüş olabilir mi?

 

Tek umudum tesisatta kaldı tesisatta da sorun çıkmaz sa ne yapabilirim varmı çözüm yolunu bilen ?

 

Ustalardan umudu kestim forumda aramaya başladım çareyi Yardımlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Fatih Emre

Rölantide yağ pompasının bastığı yağ basıncı düşük oluyor yağ lambası yanıyor. Halbuki rölantide de yağ lambasının yanmaması lazım. Gaz verince yağ pompasının devri de yükseliyor bunun sonucunda yağ basıncı yükseliyor ve lamba sönüyor.

 

Aklıma gelen iki ihtimal:

 

1) En basidi: Yağ seviyesi az. Araçta en az 4 litre yağ olmalı  Aracı stop edip 1 saat sonra yağ kartere süzülünce yağ çubuğuna baktığınızda yağ seviyesi MAX'da olacak şekilde yağ eklenmeli ve deneme yapılmalı. 

 

2) Yağ pompası istenen basıncı sağlamıyor. Yağ pompası karter tabanından emiş yapamıyor emme tıkalı veya yağ filtresi tıkalı veya yağ pompası arızalı. Yağ pompası arızalanan pek araç da görmedim ama.....

 

Aklıma gelenler bunlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alkan Demirhan

Yağ seviyesi normal görünüyor zaten yağ yağ filitresi ve yağ müşürü orjinali ile  serviste yeni değişti.  karter temizliğide yapıldı. Yağ pompasının basıncı da serviste ölçüldü normal dediler . Zaten araba ısınınca yağ lambası yakıyor ilk çalışmada sorun yok . 

Acaba elektirik tesisatında sorun olabilirmi? Elektirik tesisatında sorun varsa eğer neden bir yanıp bir sönüyor yada arabaya biraz gaz verilince neden sönüyor bunlarla bağlantılı birşey olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Hasan Armagan

Aynisi fiat sienada olmuştu.  Yağ müşürü degistirmistim duzelmisti. Müşürü. Tekrar mi kontrol ettirseniz zaten en ucuzu o şu aşamada 

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Yağ pompasının basıncını nasıl ölçmüşler?

Motor ilk çalıştırmada yüksek rölantide çalıştığı sırada yağ basıncı yeterli olduğu için lambayı yakmıyor. Bence problem tamamen yağ basıncıyla alakalı. Motor ısınınca normal rölanti devrine düşünce yağ basıncı yetersiz kalıyor.

Yağ pompası kolay arıza yapabilecek bir parça değil. Ancak bir şekilde yetersizlik var gibi.

Aklıma 2 şey geliyor.

1. Sizden önce karterden bir darbe almış olabilir. Tam yağ pompa süzgecinin olduğu bölge ezilmiş ve süzgecin emiş alanı daralmış olabilir...

2. Aracın rölanti devri olması gerekenden daha düşük olabilir...

 

Yataklardaki herhangi bir hasar, ancak sonuç olabilir. Asla yağ lambası yakmaz... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Yağ pompasının süzgeci içinde birikmiş tortular, ya da süzgecin delikleri kısmen kapalı olabilir.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Acil olarak kontrol. Motor yatak sarmaya kadar götürür.

Pompa, filtre, müşür ve seviye kontrolü. Zaten başka sebebi yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alkan Demirhan

Aynisi fiat sienada olmuştu.  Yağ müşürü degistirmistim duzelmisti. Müşürü. Tekrar mi kontrol ettirseniz zaten en ucuzu o şu aşamada 

Yağ müşürü iki kez değişti en son değişim yetkili serviste idi . Yinede bir sonuç alamadım

Yağ pompasının basıncını nasıl ölçmüşler?

Motor ilk çalıştırmada yüksek rölantide çalıştığı sırada yağ basıncı yeterli olduğu için lambayı yakmıyor. Bence problem tamamen yağ basıncıyla alakalı. Motor ısınınca normal rölanti devrine düşünce yağ basıncı yetersiz kalıyor.

Yağ pompası kolay arıza yapabilecek bir parça değil. Ancak bir şekilde yetersizlik var gibi.

Aklıma 2 şey geliyor.

1. Sizden önce karterden bir darbe almış olabilir. Tam yağ pompa süzgecinin olduğu bölge ezilmiş ve süzgecin emiş alanı daralmış olabilir...

2. Aracın rölanti devri olması gerekenden daha düşük olabilir...

 

Yataklardaki herhangi bir hasar, ancak sonuç olabilir. Asla yağ lambası yakmaz... 

Yetkili serviste bir cihaz yardımı ile ölçtüklerini söylediler yinede bir sonuç alamadık . Değerler fabrika verilerinde çıkmış. O yüzden yağ pompasının  değişip değişmemesini bana bıraktılar . Kesin sonuç alamayabiliriz dediler bende pompara şimdilik dokundurmadım.

Arabanın herhangi biryerinde hiç bir hasar yok kontrollerdede bu çıktı zaten

ARacın rolanti devrini kontrol ettireceğim ayrın bakalım ne sonuç verecek 

Rolanti devri düşük olsa neden bir süre sonra sönsün. yağ lambası bir süre sonra sönüyor 

Yağ pompasının süzgeci içinde birikmiş tortular, ya da süzgecin delikleri kısmen kapalı olabilir.

Yok hocam ondan değil karter temizliği yaptırdığımda oralarda temizlendi oda çözüm olmadı

Acil olarak kontrol. Motor yatak sarmaya kadar götürür.

Pompa, filtre, müşür ve seviye kontrolü. Zaten başka sebebi yok.

Bu dediklerinizin içinde değişmeyen bir pompa var . Onuda sorunsuz çalıştığı basınçları normal olduğu söylendi. 

Açık konuşayım kafayı yemek üzereyim. Kanser gibi bu hastalık belli ama çözümü bulunmuyor. Çok can sıkıcı.

Acaba elektirik aksamında sorun olabilir mi?

bir forumda müşür ile gösterge arasındaki kabloyu değiştirdik sorun ortadan kalktı diye yazmış biri. Ben alakayı çözemedim ama yinede bir onada baktıracağım.

Yorum bağlantısı
Alkan Demirhan

Sadece yağ filtresini değişin bakalım fark edecek mi..

 

Yağ ve yağ filitresi de değişti orjinali ile yine sonuç yok.

Pompa da değişsin derim.

 

Pompada sorun olsa değerleri düşük yada dıkıntılı çıkmaz mı ? Yetkili serviste pompa ölçüm verileri normal dediler.  

En son çare olarak zaten onları da değiştireceğim.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Yağ ve yağ filitresi de değişti orjinali ile yine sonuç yok.

 

Pompada sorun olsa değerleri düşük yada dıkıntılı çıkmaz mı ? Yetkili serviste pompa ölçüm verileri normal dediler.  

En son çare olarak zaten onları da değiştireceğim.

Yağ ne konuldu ,5w30 mu

Yorum bağlantısı
Alkan Demirhan

Yağ da yağ filitreside orjinali ile değişti. Yağ 5w-30 formula sanırım . bundan önce castrol 5w-30 koyduk ondada sonuç alamadık

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Bence yapılan işlerde bir eksik var gibi.İşlemler yapılırken aracın yanındamıydınız...Aracı cihaza bağlatın hata kodu alıyor mu bakın, müşür konusunda yönlendirici olabilir..Filtre çok ucuz yenisi takılabilir..geriye pompa kalıyor o son ihtimal olsun

Yorum bağlantısı
Alkan Demirhan

Bir sorum daha olacak aracın yağ pompasından kaynaklı olarak motorda güç azalması olabilir mi. Yada ben araçtan soğuduğum için mi bana böyle geliyor. Sanki ivmelenmesi biraz yavaş oluyor gibi.

Yorum bağlantısı
Yunus Emre Kurul

Sevgili arkadaşım aynı şey benimde başıma gelmişti. Şuan böyle bir durum aracımda kalmadı. 

 

-5w.40 yağ koydular aracıma

-Sente ayarı yapıldı

Yorum bağlantısı
Alkan Demirhan

Sevgili arkadaşım aynı şey benimde başıma gelmişti. Şuan böyle bir durum aracımda kalmadı. 

 

-5w.40 yağ koydular aracıma

-Sente ayarı yapıldı

 

Bu yöntemi de ustamla paylaşıp deneyeceğim. Zaten denemediğim bir bu yöntem kaldı gibi. Aklıma gelen ve duyduğum tüm önerileri tek tek uygulattım. Hatta ustanın biri yağ pompasının içindeki yayı bile değiştirmeyi denedi. ama yinede bir çözüm bulamadım. Son çare olarak yağ pompasını da değiştireceğim. inşallah o zaman sorun çözülür. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sevgili arkadaşım aynı şey benimde başıma gelmişti. Şuan böyle bir durum aracımda kalmadı. 

 

-5w.40 yağ koydular aracıma

-Sente ayarı yapıldı

daha bin tl li masraftan , bu yöntemle kurutuşlnamz aksine tamir masrafı artar, daha kalın yağ veya katkı vb. ile yağ lambsını söndürmek sebebini ortadan kaldırmadığı için bir süre sonra çok ağır hatta şimdiikneden daha ağır masraf açailir

Yorum bağlantısı
Yunus Emre Kurul

daha bin tl li masraftan , bu yöntemle kurutuşlnamz aksine tamir masrafı artar, daha kalın yağ veya katkı vb. ile yağ lambsını söndürmek sebebini ortadan kaldırmadığı için bir süre sonra çok ağır hatta şimdiikneden daha ağır masraf açailir

Vallahi 5 tane ustaya sormusumdur. Hic bir problem olmayacagini soylemislerdi ki olmadida zaten. Insallah bundan sonrada olmaz.

Yorum bağlantısı
Alkan Demirhan

Bence pcm yi en son seviye kalibrasyon ile guncelleyin

 ustam pcm derken ? ne demek istediğinizi pek anlayamadım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Benim hatırladığım kadarı ile yağ hattında bir farklı görevi olan filtre vardı. O tıkanıyordu. bu filtre değişen kısımda değildi. İçerde bri yerdeydi.

 

Buna ek olarak motorunuza bor, motorsilk, benzeri katkı koyuldu mu önceden? içerdeki kanallar tıkanmış olabilir sanki. 

 

ik çalıştırmada nasıl davranıyor. Mutlaka yanıp azar azar gele gide tamamen sönüyor mu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Hmmm... sensör kablonuz şase alıyor bir yerden olabilir:

 

"The oil pressure warning light system receives its information from an oil pressure sensor threaded into a major oil passage. Inside the oil pressure sensor is a diaphragm that touches a ground wire when there is little or no oil pressure—this is what causes the warning light to illuminate. When the engine is running, the oil pressure pushes against the diaphragm and disconnects the ground to the warning light, turning it off."


Vallahi 5 tane ustaya sormusumdur. Hic bir problem olmayacagini soylemislerdi ki olmadida zaten. Insallah bundan sonrada olmaz.

 

O ustaları falakaya yatıralım. Başı ağrıyan hastanın midesine vurup başağrısını geçirebilir misin?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alkan Demirhan

Benim hatırladığım kadarı ile yağ hattında bir farklı görevi olan filtre vardı. O tıkanıyordu. bu filtre değişen kısımda değildi. İçerde bri yerdeydi.

 

Buna ek olarak motorunuza bor, motorsilk, benzeri katkı koyuldu mu önceden? içerdeki kanallar tıkanmış olabilir sanki. 

 

ik çalıştırmada nasıl davranıyor. Mutlaka yanıp azar azar gele gide tamamen sönüyor mu?

İlk çalışmada hiç sıkıntı yok gayet herşey normal. motorada bu güne kadar hiç bir yağ katkısı koymadım. lamba ilk çalıştırmada yanmıyor zaten. araba rolantide bir süre çalıştıktan sonra yada şehir içinde yoğun trafikte dur-kalk çok yaptığında yanıyor gaza basınca sönüyor. lambanın sönmesi için gaza hafif basmam yetiyor. ayağımı gazdan çekince yine yanıyor

Sizin bahsettiğiniz bu yağ hattındaki filitreyi hiç bir usta söylemedi tam olarak bunu nasıl değiştirtebilirim.?

yoksa yağ pompasını değiştireceğim mecburen.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...