İçeriğe Yönlendir

Dizel & Benzinli & Lpg'li Araç Sahipleri


Emre Yıldırım 2

Recommended Posts

Bu devirde mantıklısı dizel gibi görünüyordu bende benzin-lpg li c-max ımı satıp dizelini aldım.Şayet; Lpg li araç sahibi arkadaşlar alıp satarken araç fiyatına LPG kit fiyatını da yansıttıklarına göre , o zaman dizel mantıklı olmuyor mu? Zaten bir aracın (Örneğin benim ghia c-max ın) benzinlisi ile dizeli arasında 2000-3000 lira var.Bu da LPG kitinin takılma maliyetine yakın bir meblağ ediyor.

Şahsen dizel araç almamdaki en büyük sebep LPG nin problemlerinden bıkmamdı. "iyi usta", "iyi kit" vs. kelimelerini yazacak olan arkadaşlar varsa lütfen ellerini yormasınlar. Problem yaşamayanların oranı %10 u geçmez diye düşünüyorum. Taksiciler hala dizel kullanıyorlar. Alayı multijet çi olmuş. Lpg lileride var ama dizel taksi daha fazla. Bence bu bir ölçüdür. 

LPG de yaptım ekonomiyi bir sibop yaktım benim ekonomi "puf" oldu. Bütçe meselesi bir yerde. Her araç arıza yapabilir.İster benzinli ister dizel. LPG aracı belli süre sonra bozuyor. Modeli ne olursa olsun.Etrafım örnekleriyle dolu. LPG li araç binmem için LPg nin bu günün fiyatlarına göre 1,5-2 lira civarı olması gerekir ki, yan etkilerine katlanayım.Yoksa bence gerek yok.1-2  model düşük alırım, beklerim, km düşük denk getirip dizel alırım.

Yorum bağlantısı
Emre Demir

Altlarında fındık motorlu dizel araçları sol şerit canavarı sanan arkadaşlar varya :seytan:

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Dizelin bakim maliyetindeki farktan kimse bahsetmemis, dizelin turbo arizalarindan kimse bahsetmemis ama yinede dizel candir. Arkadaslarinda dedigi gibi rampalarda kalkisa gecen ucak gibi şaha kalkmasinin tadini lpgciler anca lunaparkta yasiyoruz :)

Yorum bağlantısı
Önder Kuru
(düzenlendi)

Atmosferik lpgli motorlarla turbolu 16v dizelleri karşılaştırmak pek doğru değil kanımca. Bu arada benzinli bir aracın başına gelebilecek en ağır arıza ile dizel motorun başına gelebilecek en ağır arıza arasında ne kadar maliyet farkı olur?

tarihinde Önder Kuru tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Dizelin bakim maliyetindeki farktan kimse bahsetmemis, dizelin turbo arizalarindan kimse bahsetmemis ama yinede dizel candir. Arkadaslarinda dedigi gibi rampalarda kalkisa gecen ucak gibi şaha kalkmasinin tadini lpgciler anca lunaparkta yasiyoruz :)

Dizelin bakım maliyet farkı yoktur.

Günümüzde yeni nesil benzinliler artık turbolu, yani risk ve masraf aynı.

Gerisine sözüm yok :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

Aslında fındık motorlu (1,3 75bg) dizeller, 1,6 105 bg benzinlilerden üstünler diye düşünüyorum. :fiuw:

Yorum bağlantısı
Özcan Cepheci

Bu konu böyle uzar gider..Sonuç ; Elde var sıfır.

Aynen katılıyorum. Herkes arabasını en mükemmel olarak görür :) Ancak içinde herkes bilir ki en iyi yakıtlar dizel ve benzin'dir Lpg şehir içinde kısa mesafede fazla zorlamadan kullanılacak arabalar içindir birkaç ayda bir servis ile gazcı arasında sorunlar için mekik dokurlar. Ama yapacak bir şey yok bu vergilerle herkes bütçesine göre seçim yapmak zorunda kalıyor.Benzin soğuk bölgelerin yakıtı dizel sıcak bölgelerin.Dizel ülkemizde fiyat ve tüketim deki ekonomiklik yüzünden tercih ediliyor ancak uzun yolda ve rampalarda dizel motorlar kendini belli ediyor. Yurt dışında genelde dizel yakıtlar az bir fark ile benzinden pahalıdır.Bizde ise bütün nakliye tarım ve ulaşım dizel üzerinden yapıldığından devlet bir miktar sübvanse ediyor.Bakım masraflarına gelince onlar genelde aynı hatta dizelde mazot filtresi dışında bir ekstra değişim gerektiren birşey yok onuda 2 yılda bir yapıyorsun.Benzinli motorda bulunan Ateşleme sistemi ve arıza olasılıklarından tamamen arındırılmıştır.En kalitesiz mazotuda atsan hafif vuruntu dışında genelde sorun çıkarmadan çalışan bir motordur.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...