İçeriğe Yönlendir

Radyatör Hortumu Şişti


Ugur Koca

Recommended Posts

Ugur Koca

Merhaba

 

98 model 87000 km 2 hafta önce ford ka alarak aranıza katıldım =) 2 haftadadır herşey yolundaydı...

 

Seyir halindeyken pedalların ordan gelen hafif bir sıcak hava hissettim.Sonra aracın fanlarını açtım,soğukta olmasına rağmen çok sıcak bir hava üflüyordu içeriye.Araçta klima yok ama soğukta açınca en azından dışardaki havayı içeri üflüyordu.

 

Aracı Park ettim, Kaputu açtığımda radyatör hortumunun şiştiğini gördüm.Su seviyesi normal konumdaydı hiç eksiltme yok.Aracın fanı devreye giriyordu,1-2 dakika çalışıp kapanıyordu.Sorun sizce nedir ? Osman ustaya bakıma götürmeyi düşünüyordum önümüzdeki hafta.Bu sorun çıktı, 15-20 km gitmesinde bir sakınca olurmu sizce ?

 

d4b054.jpg

Yorum bağlantısı
Onur Bulut

Çok ilginç orası öyle neden şişik bir şeymi tıkadı acaba çıkarsaydınız hortumu baksaydınız keşke.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence Osman'ı arayıp bilgi alıp öyle gidin.... 

Trafiğin aktığı bir saatte giderseniz sorun olacağını sanmıyorum... 

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

Termostad acmadigi icin sismis olabikir ordaki baglanri noktasinin altinda termostad var.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Termostatta sorun var galiba.

Aman dikkat, patlarsa susuz kalırsınız, hararet falan derken, 100-150tl den 3bin'li rakamlara çıkabilir durum.

Yorum bağlantısı
Mevlut kurucu

Arkadaslar bu iceriye sicak hava ufleme sorunu bende de var. Araba 70-80 in ustune cikinca direk sicak ufluyo. Termostad dan olur filan dediler ama bilememdim. Varmidir hal caresi yada bi tamirciye goturmeden once kontrol etmem gereken yerler???
 

Yorum bağlantısı
Mevlut kurucu

Soğuk konumdayken bile mi içeriye sıcak geliyor kaloriferden?

Soğuk konumdayken bile mi içeriye sıcak geliyor kaloriferden?

Aynen oyle oluyo araci aldigim arkdas soguk,sicak hortumlarina kör tipa taktirmisti. Ama aldiktan sonra fark ettim hala sicaklik geliyo.

Yorum bağlantısı
Mevlut kurucu

O musluk hakkinda bi form acilmisti yanlis hatirlamiyosam. Resimli guzel bi anlatim vardi. Sizde guzel yonlendiriyosunuz tesekkurler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Termostat açmamış.olabilir. yağ çubuğunu çekin bakın su karıştırma varmı yağa.bujiler sökülüp uçlarına bakılacak yağ su varmı.üstkapak contası yanmış olabilir.sisteminde kompresyon var çünkü ihmal etmeyin.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Ugur Koca

Merhaba 

 

Sorun Termostat daymış No Name servise götürdüm,sağolsun Fatih usta sorunu çözdü.Kalöriferden soğuktayken sıcak üfleme sorunu için "arada bir yapar öyle Kalorifer arızalanabiliyor Bu araçlarda" dedi Fatih usta.Hazır gitmişken bakımlarıda yaptı.Şimdi herhangi bir sıkıntı yok.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
alptekin sünnetci

Arkadaşlar merhaba,

 

Sanırım benzer bir sıkıntı bende de var ve çok canımı sıkıyor..

Klima kapalı konumda ve havalandırma soğukta iken içeriye sıcak hava üflüyor. Ve bu çok canımı sıkıyor, bu konuda nasıl bir tavsiyede bulunabilirsiniz?

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

Arkadaşlar merhaba,

 

Sanırım benzer bir sıkıntı bende de var ve çok canımı sıkıyor..

Klima kapalı konumda ve havalandırma soğukta iken içeriye sıcak hava üflüyor. Ve bu çok canımı sıkıyor, bu konuda nasıl bir tavsiyede bulunabilirsiniz?

 kalorifer musluğu arızalı  büyük ihtimal,  kalorifer musluğu ile ilgili konulara bakarak detaylı açıklamalara ve çözümlere ulaşabilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Fidan
(düzenlendi)

Arkadaşlar merhaba,

Sanırım benzer bir sıkıntı bende de var ve çok canımı sıkıyor..

Klima kapalı konumda ve havalandırma soğukta iken içeriye sıcak hava üflüyor. Ve bu çok canımı sıkıyor, bu konuda nasıl bir tavsiyede bulunabilirsiniz?

Aynı şey bende de var. Yapılması gerekenlerden ziyade problemin kaynağını çok kısa özetlemeye çalışırsam;

Ön camın sağ tarafındaki bakalitin hemen altında kalan polen filtresi kutusunun altında havalandırma motoru var. Amacı dışarıdan soğuk havayı çekip içeriye 1-2-3-4 hız ayarına göre içeriye hava üflemek.

Şayet havalandırma motoru kapalı iken içeri hava geliyorsa tek sebebi var, havalandırma motorunun bulunduğu kanala basınçlı hava girişi oluyor. ve bu hava da araç sürüş istikameti göz önüne alındığında burundan gelen hava. Haliyle bu hava da motorun sıcaklığını geriye doğru yani hava emişinin oraya doğru ittirdiği için sıcak basınçlı bir hava, aracın tam da havalandırma motorunun hava alış yerine doğru sızıyor. Havalandırma motoru çalışmasa dahi bu basınç sebebiyle az da olsa içeri hava kaçıyor.

Yapılması gereken , araç motoru ile o hava alış kutusunun ( polen filtre kutusunun) bulunduğu hacmin hava sızdırmazlığının sağlanması.

tarihinde Burak Fidan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
alptekin sünnetci

Bilgilendirme için teşekkür ederim bu konuyla ilgili çalışmalara yarın itibariyle başlıyor olacağım.. Umarım sorunumu çözebilirim :)

Yorum bağlantısı
Burak Fidan

Bendeki o izole olması gereken bölgede üstte balon fitil yoktu, bi çok siyah bakalit kırık ve açıklıklar vardı, polen filtrem yoktu.

70% oranda bakalitlerdeki çatlak ve kırıkları tamir ettim, polen filtre kutusuna polen filtresi koydum, üst alnına balon fitil aldım taktım. Hiçbir değişiklik olmadı. Tam izolasyon olmadığı zaman yapılanlar fayda etmiyor.

Aslında şunu denemek lazım eğer imkanın varsa dene,

polen filtre kutusunun içine gazete kağıdı veya o kanalın içine hava girmesini önleyecek birşey tıkayıp arabayla bi 80 km hızda bi deneme yapabilirsin. Kesip kesmediğinden emin olabiliriz bölece.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...