Murat Yalçın 19 Ağustos 2014 Paylaş 19 Ağustos 2014 Arkadaslar Selamlar , Yeni aracımız geldi 1.2 Dizel Trend Polo , bu alette ABS dısında hic birşey yok sanırım , donanım özelliklerini bilen veya kullanan arkadaşlar var mı ? Araç benzinliden sonra çok ölü geldi bana , gaz tepkilerine alışmaya çalışıyorum , 1500dd motor çok hantal geldi bana 2000 dd üzeri toparlıyor ... Bu aracı nasıl kullanmalı ben benzinlide 2500 dd vites değiştiriyordum cok verimli oluyordu:) Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu 19 Ağustos 2014 Paylaş 19 Ağustos 2014 piyasadaki en ekonomik araçtır bunlar tartışmasız siz 1.2 tdi dan performans bekliyorsanız yanlış seçim yaptınız 1.6 tdi alacaktınız hem canavar gibi hem de ekonomik donanım olarak gerçekten boş bir araç siz dolduracaksınız artık bana göre 1.2 tdi=1.4 tdci gaz tepkisi gidiş vs. ancak yakıt daha ekonomik 2000 devir olayına da takılmayın bence çünkü 2.0 altı bütün dizeller 2000 devirden sonra toparlanır vitesleri düz yolda 2.5 devir gibi yokuşta falan 3 devire kadar çıkarıp atabilirsiniz Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 19 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2014 piyasadaki en ekonomik araçtır bunlar tartışmasız siz 1.2 tdi dan performans bekliyorsanız yanlış seçim yaptınız 1.6 tdi alacaktınız hem canavar gibi hem de ekonomik donanım olarak gerçekten boş bir araç siz dolduracaksınız artık bana göre 1.2 tdi=1.4 tdci gaz tepkisi gidiş vs. ancak yakıt daha ekonomik 2000 devir olayına da takılmayın bence çünkü 2.0 altı bütün dizeller 2000 devirden sonra toparlanır vitesleri düz yolda 2.5 devir gibi yokuşta falan 3 devire kadar çıkarıp atabilirsiniz Hocam selamlar , ben benzinlide de dediginiz sekilde 25000 / 3000 dd da vites degiştiriyordum , o zaman bu araba ile 2000 dd altına dusmemek lazım sanırım arac kiralık arac uzun süreli kiralandı ekonomik ve sınıfına göre daha kaliteli olsun diye , önceki araçda 1.2 benzinli corsa idi o a aynı şekilde en boş modeliydi sanırım alışkanlkla alakalı biraz kullandıktan sonra alışıcaz tepkilerine. Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu 19 Ağustos 2014 Paylaş 19 Ağustos 2014 Hocam selamlar , ben benzinlide de dediginiz sekilde 25000 / 3000 dd da vites degiştiriyordum , o zaman bu araba ile 2000 dd altına dusmemek lazım sanırım arac kiralık arac uzun süreli kiralandı ekonomik ve sınıfına göre daha kaliteli olsun diye , önceki araçda 1.2 benzinli corsa idi o a aynı şekilde en boş modeliydi sanırım alışkanlkla alakalı biraz kullandıktan sonra alışıcaz tepkilerine. aynen alışırsınız benzinli 1.2 corsadan sonra daha iyi gelir size en azından torku yüksek rampada ara hızlanmada bayılmaz Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 19 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2014 peki normalde dizel arac nasil kullanilmami yuksek devir ? dusuk devir ? aletin bir tork grafigi varmI acaba max torku kac bin dd uretiyor belkide buna gore kullanmak gerekli Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu 19 Ağustos 2014 Paylaş 19 Ağustos 2014 peki normalde dizel arac nasil kullanilmami yuksek devir ? dusuk devir ? aletin bir tork grafigi varmI acaba max torku kac bin dd uretiyor belkide buna gore kullanmak gerekli tabiki de var yüksek devir sürekli kullanılmaz turbo araçlar çok düşük devir de pek sağlıklı olmuyor sizin için en güzel devir aralığı 1700-3500 bu aralıkta kullanın bence ve en önemlisi ayağı gazdan çekip ani gaza asılmayın ilk çalıştırmada mutlaka 1 dk bekleyin turbo vs yağlansın motor ısınana kadar düşük devirde kullanın turbo ömrü açısından ve uzun süreli sabit hızla gittikten sonra da stop etmeden önce 1-2 dk bekleyin turbo dinlensin otobana çıkarsınız 200 le gidersiniz yine sıkıntı olmaz bu araçlarla 4000-4200 devir arası yapar bu hızı en sevdiğim özellikleri bu 1.6 tdi leri çok hoşuma gidiyo 260 çevirebilen vites oranı var uzun yolda asla bağırmıyor Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 19 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2014 tabiki de var yüksek devir sürekli kullanılmaz turbo araçlar çok düşük devir de pek sağlıklı olmuyor sizin için en güzel devir aralığı 1700-3500 bu aralıkta kullanın bence ve en önemlisi ayağı gazdan çekip ani gaza asılmayın ilk çalıştırmada mutlaka 1 dk bekleyin turbo vs yağlansın motor ısınana kadar düşük devirde kullanın turbo ömrü açısından ve uzun süreli sabit hızla gittikten sonra da stop etmeden önce 1-2 dk bekleyin turbo dinlensin otobana çıkarsınız 200 le gidersiniz yine sıkıntı olmaz bu araçlarla 4000-4200 devir arası yapar bu hızı en sevdiğim özellikleri bu 1.6 tdi leri çok hoşuma gidiyo 260 çevirebilen vites oranı var uzun yolda asla bağırmıyor Evet hocam bende dikkat ettim düşük devir de biraz şanzıman uğultusu vardı fakat yuksek devirde 2000 dd ve üzeri bu ugultu kaybodu , birde düşük devir çevirmek yani 1500 civari sürekli bu araçlarda Dizel Partikül Filtresinin kurum bağlamasına sebep oluyor sanırım hatta bu kurumları yakmak için yuksek vites ve hızda bir muddet yol almak gerekiyor diye aklımda kalmış yanlışsam düzeltin lütfen Yorum bağlantısı
Selahattin Topçu 19 Ağustos 2014 Paylaş 19 Ağustos 2014 (düzenlendi) 19 Ağustos 2014 tarihinde Selahattin Topçu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu 19 Ağustos 2014 Paylaş 19 Ağustos 2014 Evet hocam bende dikkat ettim düşük devir de biraz şanzıman uğultusu vardı fakat yuksek devirde 2000 dd ve üzeri bu ugultu kaybodu , birde düşük devir çevirmek yani 1500 civari sürekli bu araçlarda Dizel Partikül Filtresinin kurum bağlamasına sebep oluyor sanırım hatta bu kurumları yakmak için yuksek vites ve hızda bir muddet yol almak gerekiyor diye aklımda kalmış yanlışsam düzeltin lütfen aynen öyle arada bir 3000 devirde kullanın diyolar sabit hızda aracı ki boşaltsın diye zamanla bütünleşirsiniz zaten araçla Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 19 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2014 Bir üst vitese geçtiğinizde devir 2000 olacak şekilde ayarlarsanız hem yeterli performans hemde ekonomik bir sürüş elde etmiş olursunuz hmm o zaman bu 3000 dd vites değiştirmek demek kabaca ortalama 1000 dd kayıp oluyor çünkü bir üst vitese geçerken Polo 1.2 Trend de yol bilgisayarı yok sanırrım sadece toplam KM yi gösterip birde TRIP seçeneği var ,peki follow my vay diye bir özellik vardı kapıları kumanda dan kapadığınızda yada açtığınızda farlar otomatik yanıyordu 5-10 sn sonra otomatik kapanıyordu , bu özellik var mı acaba ? Yorum bağlantısı
Necati Dur 19 Ağustos 2014 Paylaş 19 Ağustos 2014 Var ancak vag kablosuyla kodlama yapılması gerekiyor. Aynı şekilde bu şekilde yol bilgisayarıda aktif olabiliyor. Ancak kalan menzil, anlık yakıt tüketimi gibi verilere geçiş yapabilmek için silecek kolunun değişmesi gerekiyor Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 19 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2014 Var ancak vag kablosuyla kodlama yapılması gerekiyor. Aynı şekilde bu şekilde yol bilgisayarıda aktif olabiliyor. Ancak kalan menzil, anlık yakıt tüketimi gibi verilere geçiş yapabilmek için silecek kolunun değişmesi gerekiyor alaalla neden bu kadar dertli anlamadım , silecek kolunun değişmesi , kodlama vs ... Opel de aktif hale getirmek için basit bir kombinasyon sonrasında secenekler arasında ON - OFF yapmak gerekyordu örnegin farların yanması , kontak anahtarından sonra teybim kapanması veya acık kalması vs vs , ben şu halde sadece çok basit yakıt ve km görücem o zaman başka birşey görmem ve opeldekine benzer aktif pasif yapmam mümkün değil ? Yorum bağlantısı
Necati Dur 19 Ağustos 2014 Paylaş 19 Ağustos 2014 Vw'de daha basit ve fazla özellikleri açmak mümkün. Kablo 50 lira civarına alınabiliyor. Yol bilgisayarını kol olmodan açabiliyorsunuz. Ama veriler arasında geçiş yapmak için silecek kolundaki tuş olmadığından sadece bir veriyi görebilirsiniz. Mesela vag kablosu yardımıyla otoban sinyalini 3'ten 5'e bir tıklamayla sahip olabilirsiniz Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 20 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 20 Ağustos 2014 Vw'de daha basit ve fazla özellikleri açmak mümkün. Kablo 50 lira civarına alınabiliyor. Yol bilgisayarını kol olmodan açabiliyorsunuz. Ama veriler arasında geçiş yapmak için silecek kolundaki tuş olmadığından sadece bir veriyi görebilirsiniz. Mesela vag kablosu yardımıyla otoban sinyalini 3'ten 5'e bir tıklamayla sahip olabilirsiniz Necati hocam sadece kablo yeterli degildir herhalde değil mi ? Birde doğru yazılımı kullanmak gerekir, peki doğru yazılımı nerden bulucaz ? Birde Otoban sinyali derken tam olarak neyi kast ettiğinizi anlamadım ben 3 den 5 e cıkarmak için. Bu yazılımı ve aracın açılabilir özelliklerini gösteren doküman falan bulmak lazım aslında en güzeli. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 20 Ağustos 2014 Paylaş 20 Ağustos 2014 Sürekli 3000 devirde vites değiştirilirse ekonomikliği kalmaz. Ne anlamadım ben o zaman dizelden. Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 20 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 20 Ağustos 2014 bu aslinda birazda ayaginizi debriyajdan cekis suresiyle alaki bir durum eger hizli cekerseniz tabi 1000 dd kayip olmaz daha az olacaktir ... arac su an zaten sanki tum parcalari birbirine alisiyor modda km si dusuk oldugundan ben biraz dikkatli nazik kullaniyorum rodaj suresindeyiz malum Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 20 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 20 Ağustos 2014 Bu aracı 4. vites 1500 dd da kullanmak zararlımıdır arkadaşlar ? Birde bu araç bluemotion gibi 3 silindir mi 4 mü acaba merak ettim Tşklr, Yorum bağlantısı
Necati Dur 20 Ağustos 2014 Paylaş 20 Ağustos 2014 Necati hocam sadece kablo yeterli degildir herhalde değil mi ? Birde doğru yazılımı kullanmak gerekir, peki doğru yazılımı nerden bulucaz ? Birde Otoban sinyali derken tam olarak neyi kast ettiğinizi anlamadım ben 3 den 5 e cıkarmak için. Bu yazılımı ve aracın açılabilir özelliklerini gösteren doküman falan bulmak lazım aslında en güzeli. Sinyale dokunduğunda Ford'da olduğu gibi VW'lerde 3 kez sinyal verir ve durur. Bu bazen yetersiz gibi duruyor ya ondan demiştim. Bunu siz 3 kezden 5 keze çıkarabiliyorsun. Tabiki kablonun yanında yazılımıda mevcut. Vag .com kodlama diye arattığınızda nasıl olacağı ve kodlamalar hakkında birçok bilgi mevcut. Benim henüz kablom yok ama yakın zamanda olacak Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 21 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 21 Ağustos 2014 Sinyale dokunduğunda Ford'da olduğu gibi VW'lerde 3 kez sinyal verir ve durur. Bu bazen yetersiz gibi duruyor ya ondan demiştim. Bunu siz 3 kezden 5 keze çıkarabiliyorsun. Tabiki kablonun yanında yazılımıda mevcut. Vag .com kodlama diye arattığınızda nasıl olacağı ve kodlamalar hakkında birçok bilgi mevcut. Benim henüz kablom yok ama yakın zamanda olacak Hocam vag kablosuna baktım birazda bu kabloda motor ile ilgili de değişiklikler yapılabiliyor sanırım bilmedigimiz şeyleri kurcalamamak lazım yada özellikler için bir guide lazım sanırım Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 21 Ağustos 2014 Paylaş 21 Ağustos 2014 Bu aracı 4. vites 1500 dd da kullanmak zararlımıdır arkadaşlar ? Birde bu araç bluemotion gibi 3 silindir mi 4 mü acaba merak ettim Tşklr, Aracınız 3 silindir. Düz yolda 1500 devir ile rahatça gider. Fakat hızlanmak için vites düşürün. Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 21 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 21 Ağustos 2014 1.2 Polo TDI sahibi olan arkadaşlar , ses sistemini nasıl buldunuz aracın ? Ben çok iyi bulmadım yada ayarlarını yapmam lazım ses sanki mono ymuş gibi BAS cok fazla ve net değil gibi geldi kolonlordan mı acaba ? Sanırım sadece ön kapı larda var arkada kolon yok ... Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 23 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 23 Ağustos 2014 Sinyale dokunduğunda Ford'da olduğu gibi VW'lerde 3 kez sinyal verir ve durur. Bu bazen yetersiz gibi duruyor ya ondan demiştim. Bunu siz 3 kezden 5 keze çıkarabiliyorsun. Tabiki kablonun yanında yazılımıda mevcut. Vag .com kodlama diye arattığınızda nasıl olacağı ve kodlamalar hakkında birçok bilgi mevcut. Benim henüz kablom yok ama yakın zamanda olacak Necati Bey Selamlar , ben aracımda Vag kablosu ile ben aracımda hangi opsiyonları açabileceğimi nerden bulabilirim ? Mesela geri vitese takınca sağ aynanın acısını yer e eğmesi , vb özellikleri açabilirmiyim ? Yorum bağlantısı
Necati Dur 23 Ağustos 2014 Paylaş 23 Ağustos 2014 O donanım yok bildiğim kadarıyla. Olsaydı yapılırdı Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 23 Ağustos 2014 Yazar Paylaş 23 Ağustos 2014 O donanım yok bildiğim kadarıyla. Olsaydı yapılırdı o zaman geriye şu kapıları açıp kapadıgımızdaki far ların yanma olayı kaldı belki birde gösterlerin kontak açıldıgında sonuna kadar gidip gelmesi gibi birşey var sanırım, bunun dışında birşey olmayabilir Yorum bağlantısı
Necati Dur 24 Ağustos 2014 Paylaş 24 Ağustos 2014 VW ve polo forumlarında bayağı bir bilgi mevcut. RCD 210'un ekranında hız olabiliyormuş Yorum bağlantısı
Recommended Posts