İçeriğe Yönlendir

Aracımda Ani Fren Yaptığımda Rölantide Düşme Farlarda Zayıflama


Ahmet Erdoğan Özkan
Çözüme git Ahmet Erdoğan Özkan tarafından,

Recommended Posts

Sani Gerşon

Cem bey mesela göbeklerden dönerken aracı park ederken rölantide düşme oluyor evet.Klimayı yaşadğım yerde havaların genelde güzel olması nedeniyle kullanmadım yanlış bilgi vermiyim sonucu ne olur bilmiyorum. Ama sorun şu mesela 2 viteste 30 la ilerliyoruz teyibimiz açık farlar açık devir saatimiz 2300 2500 arası bi an gösterge farlar gidip geliyor o anda teyp duruyor.Kendine gelince hiç bişey olmamış gibi devam ediyor.Arada abs lambası yanıyor kafasına göre yol otoban taşlık farketmiyor.Yani böyle garip şeyler rölantide camı kapatıryorum tamamen kapandığında elimi çekmezssem cam otomatiğinden farlar devir göstergesi kısılıyor.Bazen selektrör atınca teyip açılıp kapanıyor. Ve şu aralar buna harcayabilecek param kalmadı.Elimde arabadan söktüğüm dinamo elimde duruyor İstanbul a gidicem  bi kaç hafta sonra No Name servise uğrayıp söktüğüm dinamoyu verip diyotsa diyor kömürse kömür yaptırıcam.Kenarda dursun. Arabayla uzun yola çıkmaktan çekiniyorum özellikle akşamları yapıcak bişeyimde kalmadı.

Sizin aracınızın kırpma değil, bayağı elektrik kesintisi oluyor.

Sigorta paneli de kontrol edilmeli derim. Beyine kadar gider bu durum maalesef.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Gülsoy

O tarz sorun bizdede vardi direksiyonu felan cevirince aracın elektriği felan azaliyordu teyp açılıp kapaniyodu.kalkarken stop bile ediyodu biz çok çektik sorundan disardaki ustalar hiç anlamiyo orasini değiştir burasini değiştir bikmistik artık sonra servise götürdük bi kac kere ilk basta anliyamadilar.sonradan anladilar tabi arabanin bütün kablolari değişti allaha Şükür araba düzeldi bi sikintimiz yok.

Yorum bağlantısı
Hakan Gülsoy

Cem bey mesela göbeklerden dönerken aracı park ederken rölantide düşme oluyor evet.Klimayı yaşadğım yerde havaların genelde güzel olması nedeniyle kullanmadım yanlış bilgi vermiyim sonucu ne olur bilmiyorum. Ama sorun şu mesela 2 viteste 30 la ilerliyoruz teyibimiz açık farlar açık devir saatimiz 2300 2500 arası bi an gösterge farlar gidip geliyor o anda teyp duruyor.Kendine gelince hiç bişey olmamış gibi devam ediyor.Arada abs lambası yanıyor kafasına göre yol otoban taşlık farketmiyor.Yani böyle garip şeyler rölantide camı kapatıryorum tamamen kapandığında elimi çekmezssem cam otomatiğinden farlar devir göstergesi kısılıyor.Bazen selektrör atınca teyip açılıp kapanıyor. Ve şu aralar buna harcayabilecek param kalmadı.Elimde arabadan söktüğüm dinamo elimde duruyor İstanbul a gidicem bi kaç hafta sonra No Name servise uğrayıp söktüğüm dinamoyu verip diyotsa diyor kömürse kömür yaptırıcam.Kenarda dursun. Arabayla uzun yola çıkmaktan çekiniyorum özellikle akşamları yapıcak bişeyimde kalmadı.

Kardeşim ayni sorundan bizde çektik.servise götür anlarlar disardaki ustalar anlamiyor genel olarak götürdük biz arabanin motor ordaki bütün Şase kablolari değişti. Araba düzeldi çok şükür
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasin Çalışkan

O tarz sorun bizdede vardi direksiyonu felan cevirince aracın elektriği felan azaliyordu teyp açılıp kapaniyodu.kalkarken stop bile ediyodu biz çok çektik sorundan disardaki ustalar hiç anlamiyo orasini değiştir burasini değiştir bikmistik artık sonra servise götürdük bi kac kere ilk basta anliyamadilar.sonradan anladilar tabi arabanin bütün kablolari değişti allaha Şükür araba düzeldi bi sikintimiz yok.

 

maliyeti ne oldu acaba

Yorum bağlantısı
Hakan Gülsoy

maliyeti ne oldu acaba

Maliyet toplam 600 felan çıkmıştı. 1 ay parça bekledik otosanda yok parça disardan getirdiler.
Yorum bağlantısı
Hakan Gülsoy
(düzenlendi)

Maliyet toplam 600 felan çıkmıştı. 1 ay parça bekledik otosanda yok parça disardan getirdiler.

Size tavsiyem arabayi dışardan hic bi ustaya gostermeyin çünkü anliyamiyolar direk ford servisine götürün sorununuzu anlatin anlarlar.istanbulda atasehir ford servisini tavsiye ederim.

Bizim araba 2010 focus dizel onu diyim.

tarihinde Hakan Gülsoy tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Erdoğan Özkan

Edirne forda götürdüm direk dinamo dediler.Değiştirdik geçmedi.Bu sefer keşan forda gidip orda çözüm arıycam Sani Bey beyine kadar gider demişsiniz.Beyinde bi problem olsa başka aksamlardanda farketmem gerekmez mi.Çünkü bildiğim kadarıyla beyin kolay kolay arızalanan bi parça değil rölanti sorunu çoğu focusta var Ben 2000 km yol yaptım ne bi şarj lambası yandı ne bişey sonra ölçüm yapınca kıllandım değiştirdim yani ne bileyim daha çok masraf açıcaksa ona göre bişeyler düşünücem.


Ayrıca arabamda hiç bir şekilde stop etme yok.

Yorum bağlantısı
Hakan Gülsoy

Edirne forda götürdüm direk dinamo dediler.Değiştirdik geçmedi.Bu sefer keşan forda gidip orda çözüm arıycam Sani Bey beyine kadar gider demişsiniz.Beyinde bi problem olsa başka aksamlardanda farketmem gerekmez mi.Çünkü bildiğim kadarıyla beyin kolay kolay arızalanan bi parça değil rölanti sorunu çoğu focusta var Ben 2000 km yol yaptım ne bi şarj lambası yandı ne bişey sonra ölçüm yapınca kıllandım değiştirdim yani ne bileyim daha çok masraf açıcaksa ona göre bişeyler düşünücem.

Ayrıca arabamda hiç bir şekilde stop etme yok.

Banada her götürdüğüm yer dinamo dedi dinamoyla alakasi yokmuş.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yakup Başaran

yetkili ford servisine götürdüyseniz, ve aracınızdaki arıza geçmedi ise neden parçayı iade etmediğinizi sormak isterim. servislerin güzel tarafı (benim bildiğim) teşhisten sonra arıza giderilmediyse, eski parçayı geri takın derseniz takiıyorlar. Yanlışmı biliyorum.

Arızanıza gelince; aracınızda resmen elektrikler gidip geliyorsa; sizin aracınızda ne rölanti problemi var nede dinamo ne de akü. Öncelikle kutup başlarına bir baktırın. Gerekirse temizletip tekrar takın. Yine geçmedi ise sigortaların hepsini söküp tekrar takın. Yine olmadıysa elektrik tesisatınız tek tek elden geçecek. Geçmiş olsun. Eğer olayları abartmadan anlattıysanız teşhisim budur.

yok biraz abarttıysanız focus ların klasik rölanti sorununuz var bunu yaşıyorsunuz. rölanti valfini ve gaz kelebeğini temizleyerek başlayın işe.

kayışla alakası yok, kayış kaçırıyor olsa dahi işini yapacaktır. kaçırıyor olsaydı, muhtemelen yanardı, muhtemelen marketin önünden aldığınız eşyalarla eve taksiyle dönerdiniz.

Yorum bağlantısı
Ahmet Erdoğan Özkan

Yakup Bey öncelikle Yetkili ford servisi dinamonun Türkiye de olmadığını ve 1 ayı geçkin bir süre sonra geleceğini söyledi bende ordan alıp aracımı özel Bosch car serviceye gittim tüm bakımlarını yaptırdığım yere dinamom altını çizerek söylüyorum Özel Servisten sipariş edildi Denso marka.Dinamo değiştirme sebebim yetkili serviste ve özel serviste şarjın 12 lerde olması dinamonun arızalı olmasından kaynaklandığını söylediler.Ben tamir ettirmektense 0 parça takmayı tercih ederim.Daha önce edindiğim bilgilere göre tamir edilsede bi kaç bin km sonra bozulabiliyormuş ve inanın yaşadığım yerde iyi bir elektrikçi yok.Olan oldu diyorum şuan en kısa sürede akü kutup başlarını kabloları sigortayı kontrol ettirmek için Yetkili Servise gideceğim işler güçler nedeniyle gidemiyorum bir tek onlar kaldı zaten.Abartarakta anlatmıyorum ben Kullandığım eşyalarda kusursuzluğu severim tık bile dememeli hiç bi bakımı aksatmadım yan sanayisi 35 tl olan geri vites müşürünü bile orjinal Ankara dan getirtip 110 tl verdim.Hiçte pişman olmadım içimde yanmadı sorunum çözüldü.Olay bitti.Ama şuanki durumumda sorun geçmedi.Geçmesi için uğraşıyorum.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
  • Çözüm
Ahmet Erdoğan Özkan

Evet elektrikçide akünün sabit olmadığı söylendi ayakları mı ne tutmuyomuş yerine tam oturmamış gibi bişey dendi akü sallandığı zamanlarda kabloların gerilmesi nedeniyle arada iletememezlik olabilirmiş dendi şarj dinamosu akü durumu gayet iyiymiş herhangi bi sıkıntı yokmuş zaten olsa şarj ışığı yakar dendi ölçümler yapıldı durum gayet normal.Bu kadar uğraştım kimisi ECU problemli bile dedi. şuanda en ufak bi kısılma göstergelerde titreme yok teyp düzgün çalışıyor tüm elektrik aksamlarını sorunsuz çalıştırıyorum.Hala şaşkınım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yakup Başaran

ya hocam, nerden nereye; benim arabanın motorunu indireceklerdi nerdeyse, yok sente atlamış, yok sübap ayarları felan derken, benzin ejektörlerini temizleyince araba kız gibi oldu. farklı ustalara gitmek lazım. aynı ustaya takılmamak lazım. ve aynı servise. geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Ahmet Erdoğan Özkan

Şu an canavar inanmazsınız arabanın rölantisi bile daha oturaklı hale geldi.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Yasin Çalışkan

focus 1 makyajlı makyajsız kasa düşük rölanti problemi olanlar irtibata geçebilir benimle.çözülmüştür.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

focus 1 makyajlı makyajsız kasa düşük rölanti problemi olanlar irtibata geçebilir benimle.çözülmüştür.

Çözümü burdan paylaşsaniz özelden irtibat yerine daha faydalı olacağı kanaatindeyim.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...