İçeriğe Yönlendir

Orjinal 165/65R/15 Ebatı Değiştirsemmi?


Saygın Can Oğuz

Recommended Posts

Saygın Can Oğuz

İkinci aracımız Clio 1.2 Authentique aracın orjinal lastikleri 165/65R/15 ölçüsünde. İnce ve 15 inch olan bu lastik birçok markada yok, olanlar pahalı. En uygun fiyat 125 TL ile Falken var. Pirelli 160 TL. Üzerindeki marka olan Bridgestone Turanza 205 TL, neredeyse benim Focus lastiklerimden daha pahalı.

Clio'nın dizel modellerinde bildiğim kadarıyla 185-65-15 kullanmışlar. Bu ölçüler piyasada daha çok.

Falken vs. alıp orjinal ölçülerde mi kalsam yoksa 175 veya 185 tabana geçsemmi diye düşünüyorum. Ama 1.2lt motoru daha da zorlarmıyım, tüketim artarmı diye de endişelerim var. Ne tavsiye edersiniz?

Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

En güzeli fabrikanın taktığı orjinal olan, birçok testler sonucu onu takıyorlar....

Yorum bağlantısı
Ertuğrul Büber

185/55/15 takarsanız 0.5 cm aracınız yere yaklaşır,175/60/15 takarsanız 0.2 cm yere yaklaşır,Bence takılabilir.Yere basan yüzey bir miktar artacak buda yakıtı artıracak ancak çap'ta bir miktar küçüleceği için yakıt kısmen azalacaktır.Sonuç yakıtınız biraz artabilir ancak artış fazla olmaz kanaatindeyim.

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

165 taban çok ince motor lastiği gibi.2001 fiesta flairlerin 165/70/13 lastikleri var ben 175/70/13 yapmıştım inanılmaz derecede etki ediyor.Şimdi 185/60/14 yapıcam.Siz de yapın derim.Yol tutuşu yakıt tüketiminden daha önce gelir benim için.

Yorum bağlantısı
Talip Eren

Lastik tabanını bir ölçü genişletmeniz yakıtı pek etkilemez ama yol tutuşu iyi yönde etkiler.Taban genişlerken yanak yüksekliği azalır.Lastik denklik tablolarından tam karşılığını bulabilirsiniz.Taban genişlerken lastiğin dış çapı da artarsa hem performans düşer hem yakıt artar. 

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
(düzenlendi)

Normalde orjinal ölçülerde kalmayı yeğlerim ama bu sefer kafam biraz karışık açıkçası.

165 tabanlı araba mı kaldı? :)

 

Lastik tabanını bir ölçü genişletmeniz yakıtı pek etkilemez ama yol tutuşu iyi yönde etkiler.Taban genişlerken yanak yüksekliği azalır.Lastik denklik tablolarından tam karşılığını bulabilirsiniz.Taban genişlerken lastiğin dış çapı da artarsa hem performans düşer hem yakıt artar. 

Denklik tablolarına baktım.

185-60-15 olursa fark (çap değişim yüzdesi) 1.24378109452%

175-65-15 olursa fark 2.13640098603% oluyor.

%3 üzeri tavsiye edilmiyor diyor sitelerde, dolayısı ile kabul edilir fark olduğunu anlıyorum.

Ama motor 185'te daha zorlanır, performans düşer, tüketim artar gibi de geliyor?

tarihinde Saygın Can Oğuz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Normalde orjinal ölçülerde kalmayı yeğlerim ama bu sefer kafam biraz karışık açıkçası.

165 tabanlı araba mı kaldı? :)

 

Denklik tablolarına baktım.

185-60-15 olursa fark (çap değişim yüzdesi) 1.24378109452%

175-65-15 olursa fark 2.13640098603% oluyor.

%3 üzeri tavsiye edilmiyor diyor sitelerde, dolayısı ile kabul edilir fark olduğunu anlıyorum.

Ama motor 185'te daha zorlanır, performans düşer, tüketim artar gibi de geliyor?

185/60/15 işinizi gayet görecektir. Lastiğe vereceğiniz fark ile bu yakıt farkını zaten çıkartacaksınız ;)

195/55/15'ler de işinizi çözer.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

185/60/15 işinizi gayet görecektir. Lastiğe vereceğiniz fark ile bu yakıt farkını zaten çıkartacaksınız ;)

195/55/15'ler de işinizi çözer.

Yok, yakıt farkı olmasın mümkünse. Zaten benzinli atmosferik 7 lt tüketim var ş. içinde. Hanım Focus'a göz dikiyor valla :)

Kılavuz ne diyor Saygın ?

Kılavuza bakmadım abi, Türk usulü gidiyoruz işte :)

Şaka bi yana bakayım bakalım ona da.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yok, yakıt farkı olmasın mümkünse. Zaten benzinli atmosferik 7 lt tüketim var ş. içinde. Hanım Focus'a göz dikiyor valla :)

Kılavuza bakmadım abi, Türk usulü gidiyoruz işte :)

Şaka bi yana bakayım bakalım ona da.

15 ten 18 e bile %10 farketmiyor. Sikmayin bu kadar canınızi ;)
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Murat Çevlik

Benim aracın üzerinde de 185/65/14 lastik+jant var...
Hazır lastikleri değiştirmek zorundayken, jantı 15'e çıkarıp yanağı 55'e düşürüp taban genişliğini aynı tutmayı düşünüyorum...

Sizce mantıklı mı? Yani GHİA'lar zaten 15 inch, Ambiante'de neden olmasın diye düşündüm...

Özetle 185/65/14 den 185/55/15'e geçmek doğru olur mu, artı ve eksileri nelerdir... ?

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Hüseyin Turan

konu eski ama başka konu açmayım, 

aracımın orijinal lastikleri 185/60/15 elimde  2 adet yaz lastiği var  arkalara takacağım önlere 185/65/15 alayım diyorum, hem daha ucuz hemde motor fazla bağırmaz diye düşünüyorum ne dersiniz, bu işlerden anlayan arkadaşların görüşlerini alayım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...