İçeriğe Yönlendir

Ka - Bi-Xenon, Müzik Tesisatı Ve Stop Lambası Problemi


Misafir

Recommended Posts

Ford KA'ya uyguladığımız bi-xenon farların çalşma detaylarını ve foto-çizgi videosunu paylaşamadan bir problemle geldim.

 

Araçta amfi, bas ve 4 komponent hoparlör var.

 

Bu ses sistemini taktığım 5 ay sonundaki arıza özetim;

 

ilk ay ön sol far gitti, ampülü değiştirdim.

Devam eden aylarda sürekli arka sol stop ampülü gitti, değiştirdim.

2 ay önce İlker Kemal'den custom bi-xenon far yaptık ve 3 gün önce gece far açık giderken teybi açınca sağ ön far söndü.

(Bu sönme farları yeni taktığımda da olmuştu ama ertesi gün far düzelmişti kendi kendine)

Bu sefer düzelemedi malesef, sanırım bi-xenon ampülü patlattık.

 

Bu bahsettiğim problemler düzgün uygulanmayan tesisattan mıdır, yoksa sadece tesadüf ve aslında aküm yetmiyor böyle bir problem mi çıkıyor? Akü 1,5 yılllık, bu sürede yapılan kilometre 20,000. 

 

Konu elektrik olunca aracı kullanmayı bıraktım ve önce akü voltaj kontrolünü sonra da müzik sisteminin bağlantılarının kontrolünü yaptıracağım, kontrol etmem gereken başka bir nokta var mıdır? 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sanıyorum ses sistemlerinde kapasitör bağlayıp bu problemlerin önüne geçiyorlardı ama tam emin değilim. Ustalarımız yazar birazdan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Fidan

Geçmiş olsun Erhan. Ampül genelde az voltaj değil de yüksek voltaj veya akım yüzünden yada fazla ısınınca patlar sanırım? Düşük voltajda ampül patlamaması lazım

Geçenlerde angel için küçük tekli led ampullerden almıştım. En fazla kaç volt ile yanıyor diye test ettim 9 volt verdim led renkten renge girdi en sonunda da yandı. 5 volt verdim beyaz ışık verdi ve yanmadı

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

arka stop lambası patlamasını bir kaç kez yaşadım benzincilerdeki ampullerin ömrü çok kısa fakat far ile ilgili tesadüf diyebilirim benim sol ön park lambası arada sönüyordu farın üstüne tokat atınca yanmaya başlıyordu temassızlık yada kısa devre olabilir.

Yorum bağlantısı
Alper Keskin

Problem amplinin çok akım çekmesinden oluşuyor olabilir.Subwoofer bass vururken ampli ilk anda normalden fazla akım çeker ve aracın bütün elektriksel bileşenlerini etkiler.Ses sisteminden dolayı bildiğimiz flamanlı ampuller yanmaz,sadece aydınlatması kısılır bass durunca (akım bitince) eski parlaklığına döner.Kalitesiz olanlar basın neden olduğu titreşimlerden dolayı içindeki flamanı çabuk koparır ve bozulur.Xenonlar da ilk çalışma anından itibaren çok az akımla çalıştıklarından dolayı bu elektrik dalgalanmasından çok ciddi olmadığı sürece etkilenmemeli normalde.Ampli ve bileşenlerin marka ve modellerini yazarsanız daha net yorum yapılabilir.Probleme dair belli başlı sebepler:

1-Aracın aküsü zayıflamış ve bass vurunca anormal voltaj düşüklüğüne sebep oluyor (12 volt altı)

2-Amplifikatör bağlı olduğu mid ve subwoofera göre güçsüz ve çok akım çekiyor bu da 1. maddeye sebep oluyor.

3-Ampli güç ve şase kabloları gereğinden ince...

Yorum bağlantısı

Geçmiş olsun Erhan. Ampül genelde az voltaj değil de yüksek voltaj veya akım yüzünden yada fazla ısınınca patlar sanırım? Düşük voltajda ampül patlamaması lazım

Geçenlerde angel için küçük tekli led ampullerden almıştım. En fazla kaç volt ile yanıyor diye test ettim 9 volt verdim led renkten renge girdi en sonunda da yandı. 5 volt verdim beyaz ışık verdi ve yanmadı

Senin şu angel çalışman da merak uyandırmaya başladı :)

 

arka stop lambası patlamasını bir kaç kez yaşadım benzincilerdeki ampullerin ömrü çok kısa fakat far ile ilgili tesadüf diyebilirim benim sol ön park lambası arada sönüyordu farın üstüne tokat atınca yanmaya başlıyordu temassızlık yada kısa devre olabilir.

Barış dediğin gibi 2 tl'lik ampülün bass kuvvetiyle de patlaması normal sayılabilir aslında. 

xenon ampül gidince epey tokat attım hatta aşırıya bile kaçmış olabilirim o panikle :)

 

Problem amplinin çok akım çekmesinden oluşuyor olabilir.Subwoofer bass vururken ampli ilk anda normalden fazla akım çeker ve aracın bütün elektriksel bileşenlerini etkiler.Ses sisteminden dolayı bildiğimiz flamanlı ampuller yanmaz,sadece aydınlatması kısılır bass durunca (akım bitince) eski parlaklığına döner.Kalitesiz olanlar basın neden olduğu titreşimlerden dolayı içindeki flamanı çabuk koparır ve bozulur.Xenonlar da ilk çalışma anından itibaren çok az akımla çalıştıklarından dolayı bu elektrik dalgalanmasından çok ciddi olmadığı sürece etkilenmemeli normalde.Ampli ve bileşenlerin marka ve modellerini yazarsanız daha net yorum yapılabilir.Probleme dair belli başlı sebepler:

1-Aracın aküsü zayıflamış ve bass vurunca anormal voltaj düşüklüğüne sebep oluyor (12 volt altı)

2-Amplifikatör bağlı olduğu mid ve subwoofera göre güçsüz ve çok akım çekiyor bu da 1. maddeye sebep oluyor.

3-Ampli güç ve şase kabloları gereğinden ince...

Alper yorumun için teşşekkür ederim.

 

ses sistemi şu şekilde;

Pilippo po-960 ampli;

Max 2500w, 5 kanal amplifikatör

Mos-fet güç kontrolü

4ohm 4X75w+1X150w

2ohm 4X85w+1X255w

Köprülenmiş güç 4ohm 2X170w+255w

Giriş duyarlılığı 200mv-5v

Sinyalin güce oranı 90db

Bas yükseltme 0db-18db

Yüksek Ses Filtresi 75hz-2khz

Y-Thd sapma -%0.05

4ohm köprü ve 2ohm stereo yükleme

 

4 adet Sierra dsr 262b mid (16 cm, 140 W)

Pilippo po-302c 30 cm bass (30 cm, 1200 W)

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

İlk defa duyuyorum böyle markaları.Ayrıca dediği gibi ampuller yüksek voltajda patlar.Benim arabanın bagajında da 30 cm jbl bass var ama hiç arka ampullerim patlamadı.Sizin aracınızda aşırı derecede akım dalgalanması var.Öncelikle sarj dinamosunu ve akünüzü kontrol ettirin.Ben ilk bağlattığımda direk aküyü büyültmüştüm.

Yorum bağlantısı
Alper Keskin

Değerler ampli ile uyumlu görünüyor.Aküyü ölçtürmekte fayda var...

Yorum bağlantısı

Değerler ampli ile uyumlu görünüyor.Aküyü ölçtürmekte fayda var...

+1

 

Erhan,akşam konuştuğumuz gibi acil aküne baktır kardeşim...

Yorum bağlantısı
Alper Sakalli

12 volt sistemin çalışması için gereken gerilim 12.5 - 12.7 volt civarlarıdır. Farları yakınca bile 11.5volt'a düşme eğilimine giriyor kaldı ki; Amfi, bass, farlar, stoplar vs.. bu gerilimi iyice düşürüyor. Sürekli olarak düşük gerilimle çalışan sistemler dediğiniz gibi yavaş yavaş bozuluyor. Sonuç olarak ya aküyü değiştireceksin, sağlamsa alternatörü değiştireceksin.

 

Bu aynı bir deveye taşıyamayacağı yükü yükleyip ayakta durmasını beklemeye benzer.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...