İçeriğe Yönlendir

Abs Tcs Ve Esp


Serdar Samancıoğlu

Recommended Posts

Serdar Samancıoğlu
(düzenlendi)

Forumda arattığımda daha önce açılmış buna benzer bir konu gördüm ama yazılı anlatım şeklinde. Ben de videolusunu paylaşmak istedim. iyi seyirler :)

 

Not: 03:44 'den itibaren izlerseniz sıkıcı kısımları atlamış olursunuz videoyu oradan başlatamadım bir türlü

 

tarihinde serdar samancıoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

1.14' saniyedeki viraja herhangi bir iyi araç, 50 ile girince salavat getiriyor. Hem aracın kalitesi hemde sistemin mükemmeliği insanın huyusu suyunu bozuyor :f1:

 

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Allah'a çok şükür binebildiğim araçta Abs de Tcs de Esp de ve hatta Xds de var.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Vw de olmazsa olmaz donanımlar :)  :p

Evet, başka türlü yerinde duramıyor garibim araç :biggrin:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Evet, başka türlü yerinde duramıyor garibim araç :biggrin:

İşin gücün üfür :D Passat için böyle demiyordun ama :p

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1.14' saniyedeki viraja herhangi bir iyi araç, 50 ile girince salavat getiriyor. Hem aracın kalitesi hemde sistemin mükemmeliği insanın huyusu suyunu bozuyor :f1:

 

finish te manidar.... zira yolun tek bildiğimiz virajı orasıydı :f1: bozacan arabayı basma

vesile ile esp lambası hala yanmadı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hem aracın kalitesi hemde sistemin mükemmeliği insanın huyusu suyunu bozuyor :f1:

 

 

Bunların üstüne bir de koni koy... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Kavuk

Bizim arabalarda da TVC var. Anladığım kadarıyla esasında ikisi de aynı şey, sadece isimleri farklı..

 

VW "XDS”
Elektronik dinamik diferansiyel kilidi “XDS”, bilinen EDL fonksiyonunun geliştirilmiş ve genişletilmiş versiyonudur.
Ancak, XDS çekiş kaybına odaklanmak yerine hızlı viraj geçişlerinde virajın iç bölgesinde bulunan ön tekerlek yükünün azalmasına tepki verir. XDS, tekerleğin patinaj yapmasını önlemek için virajın iç bölgesindeki tekerleğe ESP hidroliği üzerinden fren basıncı üretir. Bu şekilde çekiş iyileştirilir ve yetersiz yönlendirme eğilimi azaltılır. Bu esnada basınç seviyesi yaklaşık 5 bar’dan 15 bar’a kadar uzanan aralıkta hareket edebilmektedir. Sürüş izlenimi, ayarlı bir diferansiyel kilidinin hafifletilmiş şekline benzer. Tek taraflı, hassas bir fren basıncı yapılandırılması sayesinde daha sportif, daha hızlı ve hedef konusunda daha hassas bir viraj kabiliyeti elde edilir.
 
Ford "TVC"
Dinamik Tork Kontrolü, araç virajı alırken motor torkunun ön tekerlekler arasında dağılımını sürekli olarak dengeliyor ve daha iyi yol tutuşu sağlayarak, virajlarda önden dışarı kayma eğilimini azaltıyor.Sistem, otomobilin Elektronik Denge Programı (ESP) modülünü kullanarak çalışıyor ve aracı saniyede 100 kez sıklıkta izliyor. Otomobil virajdan çıkışta hızlanırken, sistem, ön iç tekerleğin ne zaman patinaj yapmaya başladığını algılıyor ve o tekerleğe hissedilmeyecek miktarda fren uyguluyor. Bu da tekerleğin patinaj yapmasını önlüyor ve motor torkunu daha fazla yol tutuşuna sahip dıştaki tekerleğe aktarıyor. Böylece çekişi ve direksiyon kontrolünü koruyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdar Samancıoğlu

 

Bizim arabalarda da TVC var. Anladığım kadarıyla esasında ikisi de aynı şey, sadece isimleri farklı..

 

VW "XDS”
Elektronik dinamik diferansiyel kilidi “XDS”, bilinen EDL fonksiyonunun geliştirilmiş ve genişletilmiş versiyonudur.
Ancak, XDS çekiş kaybına odaklanmak yerine hızlı viraj geçişlerinde virajın iç bölgesinde bulunan ön tekerlek yükünün azalmasına tepki verir. XDS, tekerleğin patinaj yapmasını önlemek için virajın iç bölgesindeki tekerleğe ESP hidroliği üzerinden fren basıncı üretir. Bu şekilde çekiş iyileştirilir ve yetersiz yönlendirme eğilimi azaltılır. Bu esnada basınç seviyesi yaklaşık 5 bar’dan 15 bar’a kadar uzanan aralıkta hareket edebilmektedir. Sürüş izlenimi, ayarlı bir diferansiyel kilidinin hafifletilmiş şekline benzer. Tek taraflı, hassas bir fren basıncı yapılandırılması sayesinde daha sportif, daha hızlı ve hedef konusunda daha hassas bir viraj kabiliyeti elde edilir.
 
Ford "TVC"
Dinamik Tork Kontrolü, araç virajı alırken motor torkunun ön tekerlekler arasında dağılımını sürekli olarak dengeliyor ve daha iyi yol tutuşu sağlayarak, virajlarda önden dışarı kayma eğilimini azaltıyor.Sistem, otomobilin Elektronik Denge Programı (ESP) modülünü kullanarak çalışıyor ve aracı saniyede 100 kez sıklıkta izliyor. Otomobil virajdan çıkışta hızlanırken, sistem, ön iç tekerleğin ne zaman patinaj yapmaya başladığını algılıyor ve o tekerleğe hissedilmeyecek miktarda fren uyguluyor. Bu da tekerleğin patinaj yapmasını önlüyor ve motor torkunu daha fazla yol tutuşuna sahip dıştaki tekerleğe aktarıyor. Böylece çekişi ve direksiyon kontrolünü koruyor.

 

 

Aynısı mıdır değil midir onu bilmiyorum. İşlevler benzer olsa da abs, esp, tcs gibi donanımlar Bosch firması tarafından üretilip çeşitli firmalar bunu otomobillerine entegre ederek kullanıyorlar. Diğer otomobil üreticileri (BMW, Mercedes vs.) benzer işlevleri gören farklı teknolojileri geliştirdiklerinde de kendileri isimlendirmektedir. Yani tek fark isimde gibi gözükse de, aslında donanımda ve çalışma prensibinde farklılıklar olması kaçınılmazdır.

Bosch'un bu ürünleri şu sayfada yer almaktadır.

http://www.bosch-automotivetechnology.com/en/de/driving_safety/driving_safety_systems_for_passenger_cars_1/active_safety/active_safety_2.html

 

O değil de hiç unutmam, ben küçükken (yaklaşık 20 yıl önce) evimizde Bosch marka bi mikser vardı, ki o da annemlerin düğün hediyesiymiş. Nerden baksanız şu anda 32 yıllık mikserdir ve hala taş gibi sorunsuz çalıştığını bilirim. Adamlar işini gerçekten iyi yapıyorlar  :) .

Yorum bağlantısı
Murat Kavuk

Aynısı mıdır değil midir onu bilmiyorum. İşlevler benzer olsa da abs, esp, tcs gibi donanımlar Bosch firması tarafından üretilip çeşitli firmalar bunu otomobillerine entegre ederek kullanıyorlar. Diğer otomobil üreticileri (BMW, Mercedes vs.) benzer işlevleri gören farklı teknolojileri geliştirdiklerinde de kendileri isimlendirmektedir. Yani tek fark isimde gibi gözükse de, aslında donanımda ve çalışma prensibinde farklılıklar olması kaçınılmazdır.

Bosch'un bu ürünleri şu sayfada yer almaktadır.

http://www.bosch-automotivetechnology.com/en/de/driving_safety/driving_safety_systems_for_passenger_cars_1/active_safety/active_safety_2.html

 

O değil de hiç unutmam, ben küçükken (yaklaşık 20 yıl önce) evimizde Bosch marka bi mikser vardı, ki o da annemlerin düğün hediyesiymiş. Nerden baksanız şu anda 32 yıllık mikserdir ve hala taş gibi sorunsuz çalıştığını bilirim. Adamlar işini gerçekten iyi yapıyorlar  :) .

 

Hocam, özetle her iki sistem için de diyor ki; "ESP'nin yardımı ile ön tekerleklerde patinaj başladığı anda tekerleklerin fren basıncı değiştirilir, böylece yol tutuş iyileştirilir, araç virajı daha net döner". Yani ikisi de aslında aynı şeyler. Bu sistemlerin patenti zaten Bosch firmasında. Avrupada şu an rakip firma yok bildiğim kadarıyla.

Yorum bağlantısı
Serdar Samancıoğlu

Hocam, özetle her iki sistem için de diyor ki; "ESP'nin yardımı ile ön tekerleklerde patinaj başladığı anda tekerleklerin fren basıncı değiştirilir, böylece yol tutuş iyileştirilir, araç virajı daha net döner". Yani ikisi de aslında aynı şeyler. Bu sistemlerin patenti zaten Bosch firmasında. Avrupada şu an rakip firma yok bildiğim kadarıyla.

 

Sizin yazınızı iyi okumamışım. Orada yazdığına göre TVC ESP ile birlikte çalışan ayrı bir sistem. Yani aslında amaç aynı olmakla birlikte (aracın kontrolünü sağlamak), birisi tekerlere ayrı ayrı fren basıncı uygulayarak çalışırken, diğeri motordan aldığı torku tekerlere farklı güçte ileterek yardımcı oluyor. Yani sizin aracınızda ikisi de mevcut bu durumda.

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

1.14' saniyedeki viraja herhangi bir iyi araç, 50 ile girince salavat getiriyor. Hem aracın kalitesi hemde sistemin mükemmeliği insanın huyusu suyunu bozuyor :f1:

 

 

telif hakkı istiyorum arkadaş :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...