Burak Gülnar 3 Kasım 2014 Paylaş 3 Kasım 2014 Merhaba, Uzun zamandır forumda okuyucuyum, dikkat ettiğim bir konu bir çok arkadaş kış lastikleri için varolan 17' 18' Jantları söküp 15' teneke Jant ile birlikte kışlık lastik kullanıyorlar. Bunun sebebi 15' kışlık lastik fiyatlarının düşük olması mı ? Aracımı yeni aldım lastikler bitik durumda üzerinde de 15' teneke Jant var hazır kışlık lastik alacağım madem birde 17' jant alırım diyordum fakat şimdi aklım karıştı. Teneke Jantıma kışlık lastik alıp yaza kadar binmek mi yoksa 17 Jant ve kışlık lastik almak mı ? Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 3 Kasım 2014 Paylaş 3 Kasım 2014 Tercih tamamen size bağlı olmakla birlikte hem 15" teneke jant ve lastik maliyet yönünden düşük olması hem de lastiğin sökülüp kış lastiği takılması ardından yaz lastiği için tekrar jant üzerinden lastiğin sökülmesi ve yaz lastiğinin takılması hem jantta hem de lastikte deformasyon yapması nedeni ile hazır janata takılı lastik lerin yani kış için ayrı jant lastik yaz için ayrı jant lastik bulundurulması tercih edilmektedir. Ayrıca 17" ve 18" lastiklerin yanak ebatları dar olduğundan ufak darbelerde deforme olabilme ihtimali daha yüksektir. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Aybeyaz 3 Kasım 2014 Paylaş 3 Kasım 2014 Sanırım sebebi kışlık lastiklerin 15" fiyatlarının daha uygun olması. Tabi bu markadan markaya da değişebilir. Örneğin benim geçen sene Doblo aracımda kullandığım Michelin Alpin 185x65x15 kışlık lastiklerim şu anda adet fiyatı 180 TL civarı. Ama siz kendi ebatınızda diğer markalarda bu fiyatlara bulabilirsiniz sanırım. Gerçi ben satılığa koydum Michelinleri ama 1 aydır satılmadı kargo benden ve yarı fiyatına verdiğim halde tertemiz lastikler ama kısmetini bekliyor demek Tercih yine size kalacak tabi ki ama teneke jant ile kullanmak diğer jantlarınıza gelecek zararları çizilmeleri de önleyecektir diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 3 Kasım 2014 Paylaş 3 Kasım 2014 en büyük nedeni maliyet. 15 lik lastikler daha ucuz, sac jantta ucuz. ayrica aluminyum jantlarin üzerindeki boya kisin cabuk sökülüyor (bunun en büyük etkeni tuz) tabi bu da ekstra maliyet (jant bakimi). bir de karli havalarda dar lastigin daha iyi yol tuttugu söyleniyor. (bunu arastirmam lazim:) Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 3 Kasım 2014 Paylaş 3 Kasım 2014 Bir sebebide Köstebek çukuru dolu yollar suyla dolup görünmez hale gelince 18" jant ve lastikleri mindar etmemek için 15 yada 16" kışlık daha mantıklı oluyor sanırım. Yorum bağlantısı
Metehan Şahin 3 Kasım 2014 Paylaş 3 Kasım 2014 Maliyet tabi ki bir faktör asıl önemli nokta dar tabanlı lastik ıslak veya karlı zeminde yola daha iyi basar ve geniş tabanlı lastiğe göre yol tutuşu daha iyidir. 2 Yorum bağlantısı
Kerim Taşkan 6 Kasım 2014 Paylaş 6 Kasım 2014 (düzenlendi) Tavsiye bekliyorum..Michelin Pilot Alpin PA4 mü Bridgestone Blizzak LM 32 mi yoksa Pirelli Sottezero W240 Serie II mi? Hepsi 215/45/R18 yani orjinal lastiklerimle aynı boyutta?Lastiklerin notları;Michelin Yakıt: E Islak ve Karlı Zemin : C Ses : 70dbBridgestone Yakıt : F Islak ve Karlı Zemin : C Ses : 70dbPirelli Yakıt: C Islak ve Karlı Zemin : C Ses : 72db 6 Kasım 2014 tarihinde Kerim Taşkan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İnan Çınar 6 Kasım 2014 Paylaş 6 Kasım 2014 (düzenlendi) Merhaba, Uzun zamandır forumda okuyucuyum, dikkat ettiğim bir konu bir çok arkadaş kış lastikleri için varolan 17' 18' Jantları söküp 15' teneke Jant ile birlikte kışlık lastik kullanıyorlar. Bunun sebebi 15' kışlık lastik fiyatlarının düşük olması mı ? Aracımı yeni aldım lastikler bitik durumda üzerinde de 15' teneke Jant var hazır kışlık lastik alacağım madem birde 17' jant alırım diyordum fakat şimdi aklım karıştı. Teneke Jantıma kışlık lastik alıp yaza kadar binmek mi yoksa 17 Jant ve kışlık lastik almak mı ? en büyük nedeni maliyet. 15 lik lastikler daha ucuz, sac jantta ucuz. ayrica aluminyum jantlarin üzerindeki boya kisin cabuk sökülüyor (bunun en büyük etkeni tuz) tabi bu da ekstra maliyet (jant bakimi). bir de karli havalarda dar lastigin daha iyi yol tuttugu söyleniyor. (bunu arastirmam lazim:) +1 Yazacaklarimi birebir yazmışsınız benden önce:) 6 Kasım 2014 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Kerim Taşkan 12 Kasım 2014 Paylaş 12 Kasım 2014 Bugün itibariyle falkenlerimiz geldi..desenler ve dişler beklediğimden daha güzel..lastikler japonyada uretilmis..tarih haziran 2014.. Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen 11 Aralık 2014 Paylaş 11 Aralık 2014 Tavsiye bekliyorum..Michelin Pilot Alpin PA4 mü Bridgestone Blizzak LM 32 mi yoksa Pirelli Sottezero W240 Serie II mi? Hepsi 215/45/R18 yani orjinal lastiklerimle aynı boyutta? Lastiklerin notları; Michelin Yakıt: E Islak ve Karlı Zemin : C Ses : 70db Bridgestone Yakıt : F Islak ve Karlı Zemin : C Ses : 70db Pirelli Yakıt: C Islak ve Karlı Zemin : C Ses : 72db tam michelin olmazsa da pirelli diyecekken yarı fiyatı görünce falken almışsın. o lastik kuruda biraz başarısız. fren mesafesi ıslakta c ama sonunda ve çok gürültülü. yine de fiyatına göre hepsinden daha iyi. güle güle kullan. hatta gelecek kış taktığından tekrar deneyimlerini yaz lütfen. Yorum bağlantısı
Recommended Posts