Çağlar Bayur 18 Ekim 2017 Paylaş 18 Ekim 2017 4 dakika önce, Önder Özcan yazdı: düşük devirlerde gelmiyor mu? yooo... yan yan hatta griyorum her gün sokağa 2 dakika önce, Mert Gülkokan yazdı: 2 dk çalıştırın diye uyarı vardır yokmuş yanlış bilgi bol bol stop et yolda duruken Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ekim 2017 Paylaş 18 Ekim 2017 2 dakika önce, Mert Gülkokan yazdı: geçen ay teknoloci gelişti 2 ay uzun süre stop et marş yap stop et marş yap Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 18 Ekim 2017 Paylaş 18 Ekim 2017 Var, yarın foto çeker atarım. Bir arkadaşım halen etiketli folyolu naylonlu geziyor Yorum bağlantısı
Servet Aydın 18 Ekim 2017 Paylaş 18 Ekim 2017 8 dakika önce, Mert Gülkokan yazdı: Valla uzun zamandır kiaların dizellerinde sürücü kapısında stop önceden önce aracı rölanti devrinde 2 dk çalıştırın diye uyarı vardır Ona rağmen 200.k giden turbosunu görmek nasip olmadı Yorum bağlantısı
Önder Özcan 18 Ekim 2017 Paylaş 18 Ekim 2017 4 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: yooo... yan yan hatta griyorum her gün sokağa yokmuş yanlış bilgi bol bol stop et yolda duruken Konumuz standart otomobiller ve sürücüleri. Supradan, Celicadan ve pilotlarından bahseden ayrı bir konu ihtiyacı hasıl olmuş anlaşılan. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ekim 2017 Paylaş 18 Ekim 2017 1 dakika önce, Mert Yeldan yazdı: halen etiketli folyolu kötü müşteriğ ne o öyle.... bol stop marş şart. çimenleri koruyalım Şimdi, Önder Özcan yazdı: Celicadan konumuz lastik yakma ise Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Ekim 2017 Paylaş 18 Ekim 2017 doremifasol formüllü mangalda yürek. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 18 Ekim 2017 Paylaş 18 Ekim 2017 10 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: yooo... yan yan hatta griyorum her gün sokağa Niye bizden gizledin bu vidyonu? Hesap ver şimdi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ekim 2017 Paylaş 18 Ekim 2017 2 dakika önce, Servet Aydın yazdı: gizledin yutup yok zamanı .... benzeri olmuştu lem ilerde benzer arabaya el koymuşlardı üzüldük ama... maslakta mövenpick oteli zamanları istinyeye yokuş aşağı kaçardık Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ekim 2017 Paylaş 18 Ekim 2017 J turn nün tersi gibi bişi bu durum. 1 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Dökülmeye ne içtiysem öhöhhh.... kpatatlım kuzum bu mevzuyu Yorum bağlantısı
Önder Özcan 18 Ekim 2017 Paylaş 18 Ekim 2017 2 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: ne içtiysem Var bişeyler belli Yorum bağlantısı
Servet Aydın 18 Ekim 2017 Paylaş 18 Ekim 2017 ev yapımı mı Dilek'in kuzeni yapmış Var bişeyler belli [emoji3]Hastanede şu an. Artık ne verdiler ise orada Yorum bağlantısı
Önder Özcan 18 Ekim 2017 Paylaş 18 Ekim 2017 1 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Hastanede Narkozcu tanıdık mı,duble vermiş galiba Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 19 Ekim 2017 Paylaş 19 Ekim 2017 Ben de beklerim tam dakika tutmasam da, hatta sokaktan çıkınca yokuş aşağı yol var orda boşta giderim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Ekim 2017 Paylaş 19 Ekim 2017 Yüksek hız veya zor şartlar sonrası stop etmem gerekiyorsa bekliyorum.. Bunun dışında, asla beklemiyorum atmosferik gibi kullanıyorum. İlk çalıştırmada zaten gerek ev gerekse iş otoparkı çıkışı sonrası rolantide yürüyorum. Bu sebeple ilk harekette de beklemiyorum. Gerek görmüyorum. 2 Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 7 Mart 2020 Paylaş 7 Mart 2020 (düzenlendi) Konuyu Hortlatıyorum kusura bakmayın Turbo Dizel acemisiyim ve öğrenmeye çalışıyorum... Konuyu baştan sona okudum ve sürekli fikrim değişti Bu işin doğrusu ne ; bende şehir içinde eve gelirken neredeyse arabayı rölantide getiriyorum en az 2 ışık bekliyorum 1 dk kadar , iş yerine ulaşırkende yaklaşık 60-80 km hızdan düşüyorum ve stop ediyorum.Uzun yolada çıkıyorum 1100 km yol gidiyorum aynı günde burada arabayı bir kaç saat 100-130 km aralığında kullanıp mola veriyorum. Benim uygulamam yaklaşık 30 sn çalıştırıp motoru stop etmek. Başlıktan anladığım mantıkta yorumlara dayanarak aracı şehir içi kullanımda çok zorlamazsak rölantide beklemeye gerek yok , ki ben yinede bir süre bekleyeceğim Uzun yolda yada Hızlı kullanım sonrası ise Turbonun soğuması için kesinlikle yaklaşık 30 sn kadar bekleyeceğim. Uygulama hakkında düşünceniz yada doğrusu nedir ? 7 Mart 2020 tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin 7 Mart 2020 Paylaş 7 Mart 2020 Sadece duyumlara dayanarak bildiğim kadarıyla yüksek devirde kullanılan turbo dizel araç 2 dakika rölantide kalmalıymış. Yoksa turboyu eline alırsın deniliyor. Bence belli bir süresi yok ama muhakkak turbonun ömrünü uzatacaktır. Kısa mesafelerde ise gerek yok diye biliyorum. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 7 Mart 2020 Paylaş 7 Mart 2020 (düzenlendi) benzin yada dizel fark etmeksizin turbonun dönen pervanesinin yük bindirdiği burç/rulman ısındığı için soğuması amaçlanıyor. ısınan yağ inceliyor yağlama yeteneği azalıyor vb. öncelikle yüksek ısıya dayanabilen türde iyi bir motor yağı kullanmak lazım. sonrasında, normal şartlarda insan gibi kullanılan araçlar sözkonusu ise, 15 20 sn beklemek yeterli olur. uzun yol yada şehir içi pek fark etmez. bizim sanayiden iş çıkışında kaçarcasına uzaklaşan, emanet ve belliki kiralık/şirket arabası olan, plasiyer araçlarının ömrünün neden kısa olacağını bilmek için mekanik dehası olmaya gerek yok bu nedenle. konu dışı tabi da aynı cevherleri mesai başlangıcında da görmek isteriz. 7 Mart 2020 tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Mart 2020 Paylaş 7 Mart 2020 start stoplu arabaları satan bir bayiye sorulabilir? 3 Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 7 Mart 2020 Paylaş 7 Mart 2020 Benim aracın manueli kayıptı netten indirmiştim , incelediğimde motoru durdurma sekmesinde herşeyi net biçimde yanıtlanmış... Manuele göre Yağ basıncı kontak kapanana kadar devam ediyor eğer gaza basarsak turbo daha devirli döneceğinden Turbo palleri durana kadar yağlama için kontağı kapatmamak gerekiyor yani dönmeye devam eden turbonun yatakları Stop sonrası yağsız kalıp hasar alabiliyor. Bunu engellemek için rölantiye düşüp (Turbo devride düşüyor) yağlama devam ederken kontağı kapatmak gerekiyor. Benim Manuelden çıkardığım sonuç bu , en azından Turbo basınçlı Ford araçlar için. Birde benim eski araçta arabayı çalıştırdığımda rölanti devri motor ısınana kadar yüksek seyredip ısınınca düşüyordu stop ederken nasıldı hatırlamıyorum. Yeni aracımda durum nasıl bakacağım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Mart 2020 Paylaş 8 Mart 2020 Ne güzel anlatmış. Motor devri rölanti devrine düşünce stop edin demiş 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 8 Mart 2020 Paylaş 8 Mart 2020 Bizim VW araçlarda yağ sıcaklığı göstergesi var. rampalı ciddi sıkıştırmalı yollarda bir süre sonra 115-120 lere doğru yağ sıcaklığı çıkıyor. Bunun inmesi için 2 dakika rampa sonrası sakin gidilirse yahut rölantide beklenirse 85-88 dereceye düşüyor. Söylenmek istenen budur. Böyle bir yola gitti iseniz yolun sonuna doğru sakin sürmeye başlayın durunca da kapıları eşyaları ayarlayıncaya kadar araç çalışsın manevranızı sakin yapın. sağa sola bakın telefonunuzu alın sonra kapatın. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts