İçeriğe Yönlendir

Apartman Yönetmeliği


Rasim Bolat

Recommended Posts

Rasim Bolat
(düzenlendi)

Herkese selamlar bir sıkıntıdan dolayı bu konuyu açıyorum. konuyla ilgili kulaktan dolma bilgi değilde net cevap verirseniz şimdiden teşekkürler.....

 

1-apartman aidat toplama işi apartman giderlerinin karşılanması için; bu aidat için toplanan tutar bina sakinlerin ortak kararıyla alınabilir mi ?  

 

2-apartman sakinlerinin onayı olmadan aidat arttırılabilir mi?  

 

3-apartman için toplanan paranın harcanan yerden fatura, fiş, v.s gibi  alınan evraklarla her ay bina sakinlerinin görebileceği bir yere asılması veya aidat makbuzunda gösterilmesi zorunlu değil mi?  

 

4- asıl sorum toki yönetimini bimer'e şikayet ettiğimde belediye veya mali polis ne oranda ilgilenir veya nereye şikayet etmem gerekir?  

 

bu konuyla ilgili yorumlarınızı bilgi ve deneyimlerinize ihtiyacım var yardımlarınızı bekliyorum :blush:  :blush:  :flowers:  

tarihinde Rasim Bolat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Volkan Doğrular

http://emlakkulisi.com/apartman-yonetimi-yonetmeligi/167821

1. Yönetim kurulu toplantısı kararları Gereği yapılır.

2. Yönetim kurulunda belirlenir aidat ve artışları.

3. Kurul içerisinde apartman yöneticisi ,yardımcısı ve 2 denetmen seçilir. Gider makbuzlarının sergilenmesi gerekmez fakat hepsi gider defterine işlenmeli ve saklanmalıdır.

4. Boş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rasim Bolat

http://emlakkulisi.com/apartman-yonetimi-yonetmeligi/167821

1. Yönetim kurulu toplantısı kararları Gereği yapılır.

2. Yönetim kurulunda belirlenir aidat ve artışları.

3. Kurul içerisinde apartman yöneticisi ,yardımcısı ve 2 denetmen seçilir. Gider makbuzlarının sergilenmesi gerekmez fakat hepsi gider defterine işlenmeli ve saklanmalıdır.

4. Boş.

teşekkürler :bravo:  :bravo:  :bravo:

Yorum bağlantısı
Osman Ozturk

Apartmanınızla ilgili tapu dairesinde yönetim planı bulunmaktadır.Tapu sahibi olarak başvurduğunuzda bu plan size ibraz edilmek zorundadır.Bu planı incelerseniz toki ile ilgili şikayetiniz ile ilgili daha net karar verebilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Herkese selamlar bir sıkıntıdan dolayı bu konuyu açıyorum. konuyla ilgili kulaktan dolma bilgi değilde net cevap verirseniz şimdiden teşekkürler.....

 

1-apartman aidat toplama işi apartman giderlerinin karşılanması için; bu aidat için toplanan tutar bina sakinlerin ortak kararıyla alınabilir mi ?  

 

 

Apartman kurulu toplantısında bir sonraki yılın aidatı belirlenir. Karar defterine yazılı imzalı olmalıdır. 

 

 

2-apartman sakinlerinin onayı olmadan aidat arttırılabilir mi?  

 

Kurul toplantısına  (duyurusu yapılmış) katılanların onayı ile olur. Katılmayan varsa onun imzası olmaz ama çoğunluk kararı geçerli.

 

 

3-apartman için toplanan paranın harcanan yerden fatura, fiş, v.s gibi  alınan evraklarla her ay bina sakinlerinin görebileceği bir yere asılması veya aidat makbuzunda gösterilmesi zorunlu değil mi?  

 

Yıl sonunda ibrası gerekli. Her ay zorunlu değil. asılması da değil. Bilançoyu dağıt. isteyen dosyayı inceleyebilir diye not düşülür. fişler klasörlenir. ya da torbaya atılır. (ben torbaya atıyorum, incelemek isteyen dosyalasın!)

 

 

4- asıl sorum toki yönetimini bimer'e şikayet ettiğimde belediye veya mali polis ne oranda ilgilenir veya nereye şikayet etmem gerekir?  

 

Pek birşey olacağını sanmıyorum. bu durumlarda problemin boyutu ve sosyal olarak önemi önem kazanır. Türkiye'de malesef hukuk kuralları ufak tefek problemler için işletilmez. Ufaklık büyüklük kararı ise birinci kademe elemanlar (savcı, belediye görevlisi, şikayet masası görevlisi, polis) tarafından verilir. 

 

 

Apartmanlarda en önemli husus güven sağlanmasıdır. Güven sağlanmadığı durumda yapılması gereken en önemli şey toplantılara katılmaktır. Toplantıya siz çağrılmıyorsanız grup oluşturup yönetime toplantı talebi yaparsınız. Kulak asmazsa bunu noterden gönderirsiniz. Yine kulak asmazsa o zaman bu noter isteği ile birlikte mahkemeye verme şansınız olabilir. 

 

 

bu konuyla ilgili yorumlarınızı bilgi ve deneyimlerinize ihtiyacım var yardımlarınızı bekliyorum :blush:  :blush:  :flowers:  

Yorum bağlantısı
Osman Bilgin
(düzenlendi)

4- Mali işlere Belediye bakmaz, Belediye Özel mülklere fazla karışamaz ancak sağlığı tehdit eden durumların da ya da kaçak yapılaşma/tadilat, sızıntı vs. gibi konularda karışır.. Hukukçu arkadaşlar daha iyi bilir; apartman yönetimi gibi hususlarda kat mülkiyet kanununu geçerlidir...

Ayrıca Bimer den direk olarak Belediyeye gelmez genelikle Valilik ya da Kaymakamlık yoluyla gelir gelen şikayetler incelenir, şikayet ile ilgili tespit, ihtar, zabıt, tutanak vs fotokopileri bimeri gönderen üst kuruma cevap olarak gönderilir, daha sonrasında vatandaşa cevap nasıl gider gitmez bilmiyorum...

tarihinde Osman Bilgin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Rahmi Nural

Konuyla pek ilgisi yok ama paylasmak istedim.Apartman yoneticisinin aidat vermeme gibi bir luksu yok.Kat mulkiyeti kanununda yonetici aidat vermez diye kesinlikle bir hukum yada madde  yok.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Konuyla pek ilgisi yok ama paylasmak istedim.Apartman yoneticisinin aidat vermeme gibi bir luksu yok.Kat mulkiyeti kanununda yonetici aidat vermez diye kesinlikle bir hukum yada madde  yok.

 

ben yöneticiyim veriyorum. ama karar alınırsa olabilir. genelde yönetici olmak istemeyenleri biraz telafi etmek için öngörülür. düşük aidatlı normal apartmanlarda iyidir.  yüksek aidat olan yerde (havuz vs olan ve personel çalışan küçük binalarda) vermemek durumu diğerlerinin gözüne batar. herkes eşit verirse huzur olur.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rahmi Nural

ben yöneticiyim veriyorum. ama karar alınırsa olabilir. genelde yönetici olmak istemeyenleri biraz telafi etmek için öngörülür. düşük aidatlı normal apartmanlarda iyidir.  yüksek aidat olan yerde (havuz vs olan ve personel çalışan küçük binalarda) vermemek durumu diğerlerinin gözüne batar. herkes eşit verirse huzur olur.

Bence yonetici kesinlikle ne olursa olsun aidat vermemeli.Oturdugum apartmandaki yoneticinin bircok konuda verdigi savas parayla olculemez.Ama madem bu kadar kosturuyor bununda bir karsiligi olmali.(Isterse verebilir o keyfine kalmis ) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bazı sitelerde %50 diyorlar.  benim sitede 300 lira aidat. zaten 8 daire var. ben vermesem aidat 350 olmak zorunda :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkut Uysal

Kat mulkiyeti kanunu bu uslerin anayasasi gibidir okuyup inceleyebilirseniz iyi olur...

Yorum bağlantısı
Okan Tansel

2 dönemdir 78 daireli site yönetiminde muhasip üye olarak görev yapmaktayım tecrübelere dayanarak önce şunu söyleyim siteniz veya binanızda yönetim ekibi Katmülkiyeti kanununa,iş güvenliği kanununa,çalışma bakanlığı kanununa ve medeni kanunlarına bilgi sahibi bir ekip olması gerekir.No: kat mülkiyet kanunundan öne yönetim planı ve karar defteri esas alınır çünkü karar defteri bir sitenin ve binanın ana yasası gibidir.

 

1.Genel kurul ( malikler veya vekilleri) toplantısında malik sayısının 1.toplantıda yarıdan 1 fazla olması adet sağlanamazsa 2. toplantı yeter sayı sağlanamazsa 3. toplantı ve bu toplantıda malik adeti aranmaz  katılanların yarıdan 1 fazlası oyuyla belirlenir.Yalnız şunu iyi bilin eğer Toplantıda yeni yönetim oluşturulacaksa mutlaka ve mutlaka var olan malik sayısının 1 fazlası olması gerekir yoksa seçim geçersizdir.

2.1. maddedeki şartlar aynen aranır ve genel kurulda alınarak artırılır ve katılan katılmayan herkese kara defteri nüshası ilam edilir ve postalanır.

3.Yönetim bu harcamaları tek tek ilam etmek zorunda degildir. aylık mali bilanço yayınlar tabi yönetim kurulunca böle bir karar alındıysa.yönetici yönetim kuruluna ve yönetim kurulu denetim heyetine hesap vermekle yükümlüdür her malike tek tek hesap verme zorunluluğu yoktur.

4.Bimeri bilmiyorum lakin maliye ilgilenmesi için siteniz vergi mükellefi olması gerekir buda şöyle sağlanır siteye ait gelir getiren daire,dükkan varsa. yoksa aidat gelir teşkil etmedi için maliyeye yükümlüğü yoktur.Yalnız her harcamayı faturalı veya gider makbuzlu yapmak zorunda ve mutlaka noter onaylı işletme defterine ay ay işlemelidir.


Konuyla pek ilgisi yok ama paylasmak istedim.Apartman yoneticisinin aidat vermeme gibi bir luksu yok.Kat mulkiyeti kanununda yonetici aidat vermez diye kesinlikle bir hukum yada madde  yok.

Genel kurulda alınan kara varsa vermez yoksa öncelik yönetim planına bakılır orada bu ibare yoksa KMK göre aidatın %50 öder.Ama yönetici işe başladıktan sonra bazı gerekçelerle kendine maaş baglaya bilir KMK böyle der.;)

Yorum bağlantısı
Rahmi Nural
(düzenlendi)

2 dönemdir 78 daireli site yönetiminde muhasip üye olarak görev yapmaktayım tecrübelere dayanarak önce şunu söyleyim siteniz veya binanızda yönetim ekibi Katmülkiyeti kanununa,iş güvenliği kanununa,çalışma bakanlığı kanununa ve medeni kanunlarına bilgi sahibi bir ekip olması gerekir.No: kat mülkiyet kanunundan öne yönetim planı ve karar defteri esas alınır çünkü karar defteri bir sitenin ve binanın ana yasası gibidir.

 

1.Genel kurul ( malikler veya vekilleri) toplantısında malik sayısının 1.toplantıda yarıdan 1 fazla olması adet sağlanamazsa 2. toplantı yeter sayı sağlanamazsa 3. toplantı ve bu toplantıda malik adeti aranmaz  katılanların yarıdan 1 fazlası oyuyla belirlenir.Yalnız şunu iyi bilin eğer Toplantıda yeni yönetim oluşturulacaksa mutlaka ve mutlaka var olan malik sayısının 1 fazlası olması gerekir yoksa seçim geçersizdir.

2.1. maddedeki şartlar aynen aranır ve genel kurulda alınarak artırılır ve katılan katılmayan herkese kara defteri nüshası ilam edilir ve postalanır.

3.Yönetim bu harcamaları tek tek ilam etmek zorunda degildir. aylık mali bilanço yayınlar tabi yönetim kurulunca böle bir karar alındıysa.yönetici yönetim kuruluna ve yönetim kurulu denetim heyetine hesap vermekle yükümlüdür her malike tek tek hesap verme zorunluluğu yoktur.

4.Bimeri bilmiyorum lakin maliye ilgilenmesi için siteniz vergi mükellefi olması gerekir buda şöyle sağlanır siteye ait gelir getiren daire,dükkan varsa. yoksa aidat gelir teşkil etmedi için maliyeye yükümlüğü yoktur.Yalnız her harcamayı faturalı veya gider makbuzlu yapmak zorunda ve mutlaka noter onaylı işletme defterine ay ay işlemelidir.

Genel kurulda alınan kara varsa vermez yoksa öncelik yönetim planına bakılır orada bu ibare yoksa KMK göre aidatın %50 öder.Ama yönetici işe başladıktan sonra bazı gerekçelerle kendine maaş baglaya bilir KMK böyle der. ;)

Burasi Turkiye.Bence de kendini maasa baglayabilir. :)

tarihinde Rahmi Nural tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...