İçeriğe Yönlendir

4X4 Araca Binek Otomobil Lastiği Takılırsa?


Ertuğrul Büber

Recommended Posts

Ertuğrul Büber

4*4 aracıma lastik alacağım.215/60/17 ebatında.4*4 lastiği değilde binel oto lastiği alsam kullanım açısından ne gibi artı ve eksiler yaşarım.

Yorum bağlantısı

Aracını arazide kullanamazsın. Başka da birşey olmaz. Zaten 4X4 araçların çoğunda asfalt lastiği var. Az bi kuma geçilse herkes "tırtlıyor"

 

Yalnız yük indeksine dikkat etmelisin. Lastik ağır arazi aracını taşıyabilmeli.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Madem 4 çeker araba alıyorsunuz niye AT BFgoodrich gibi lastik takmıyorsunuz. Arazide binmeyecekseniz büyük diye mi 4 çeker araç aldınız. Ya kusura bakmayın off-road'ta yapıyorum ben ama büyük diye havadan bakmak için 4 çeker kamyonete binenleri anlamıyorum.

 

BFG-AT-TA-KO-l.jpg


Koloes ise sözüm meclisten dışarı :)

Yorum bağlantısı
Ertuğrul Büber

Havadan bakma amacıyla değil.Arazi dışında kullanımım ayda bir yada iki kez oluyor.4 çeker özellikle karda çok iyi olduğu için vazgeçmek istemiyorum.Özellikle kar yağdığı zamanlar karda dağları gezmeye bayılıyorum.Yazın genelde şehir içi uzun yol ve azda olsa araziyi ortak kullanıyorum.Dayanıp dayanmayacağını bilemediğim için binek araç lastiği  kullanımı nasıl olur diye sizlere sormak istedim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Madem 4 çeker araba alıyorsunuz niye AT BFgoodrich gibi lastik takmıyorsunuz. Arazide binmeyecekseniz büyük diye mi 4 çeker araç aldınız. Ya kusura bakmayın off-road'ta yapıyorum ben ama büyük diye havadan bakmak için 4 çeker kamyonete binenleri anlamıyorum.

Koloes ise sözüm meclisten dışarı :)

Niye öyle düşünüyorsunuz. Ben yüksek araç seviyorum. Araziye çıkmayacağım. Almıyayım mı [emoji4]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Madem 4 çeker araba alıyorsunuz niye AT BFgoodrich gibi lastik takmıyorsunuz. Arazide binmeyecekseniz büyük diye mi 4 çeker araç aldınız. Ya kusura bakmayın off-road'ta yapıyorum ben ama büyük diye havadan bakmak için 4 çeker kamyonete binenleri anlamıyorum.

 

BFG-AT-TA-KO-l.jpg

Koloes ise sözüm meclisten dışarı :)

 

4x4 araçlar sadece tepeden bakmak için değildir. Aracın yol tutuş kabiliyeti 2 çeker araçlara göre çok daha iyidir. Güvenliği arttırır. Ayrıca araç iç mekanı daha geniştir. Günümüzde üretilen pek çok suv veya crossover araç arazide gitsin diye üretilmemiştir.

Araçlar size büyük geliyor diye herkesin fikrinin aynı olmasını beklememelisiniz.

 

Yorum bağlantısı

4x4 Araç lastiklerinin çoğu amaca özel üretilmiştir yani kg olarak ağır, çok çeşitli hava ve yol şartlarına uygun araçlar içindir, Otomobillere göre yüksek ve ağır olan Arazi araçları virajlarda otomobil gibi tutunamaz,bir otomobilin karşılaştığı hava şartlarından daha çetin şartlar için amaçlanmıştır oyüzden otomobil lastiklerinden farklıdır, kanal ve su tahliye yollarından tutunda ıslak zemin kum kar ve çamurda daha iyi tutunma. özel konstrüksiyonu sayesinde kesilme yarılma ve zedelenmelere karşı daha dayanıklıdır.

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

4x4 kullanan biri olarak ; Yukarıda görünen markada ve desende lastik totalde (asfaltta. çamurda,karda v.s) en sonucu veriyor izlenimlerime göre. Ben competus kullanıyorum. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

4x4 kullanan biri olarak ; Yukarıda görünen markada ve desende lastik totalde (asfaltta. çamurda,karda v.s) en sonucu veriyor izlenimlerime göre. Ben competus kullanıyorum. :)

+1

df129c9d6d1e376e7fbf70b8c11332d7.jpg

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Otomobil lastiği Suv'a olmaz. Yanak kalınlıkları farklı iki lastiğin, yanal yatma yüksek araçta mutlaka daha fazladır, isterse otomobilden hafif olsun. Sadece yük endexi kafii değil.

Yorum bağlantısı

Otomobil lastiği Suv'a olmaz. Yanak kalınlıkları farklı iki lastiğin, yanal yatma yüksek araçta mutlaka daha fazladır, isterse otomobilden hafif olsun. Sadece yük endexi kafii değil.

Çok güzel bir noktadan cevap vermişsin abi.

Suv kategorisindeki lastiklerin profilleri ve konstrüksiyonları binek otomobil lastiklerinden farklıdır.Güvenlik açısından tehlikeli durumlar ortaya çıkabilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Madem 4 çeker araba alıyorsunuz niye AT BFgoodrich gibi lastik takmıyorsunuz. Arazide binmeyecekseniz büyük diye mi 4 çeker araç aldınız. Ya kusura bakmayın off-road'ta yapıyorum ben ama büyük diye havadan bakmak için 4 çeker kamyonete binenleri anlamıyorum.

 

BFG-AT-TA-KO-l.jpg

Koloes ise sözüm meclisten dışarı :)

suva tek takacağım lastik olurdu gerçi ben takılmışını aldım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Abi bizdede 2011 koleos var kışlık binek lastik var araziyede girdik hiçbi sıkıntı yok :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

suva tek takacağım lastik olurdu gerçi ben takılmışını aldım :)

Bende diyorum nerde benim stepneler

Yorum bağlantısı
Tuğbay ışıklar

Normal lastik alabilirsiniz.

 

Aracınız 4x4 arazi aracı değil otomobil.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Ölçüler, hız ve yük endeksi uyduktan sonra her lastik her araca takılır. Otomobil, minibüs, suv, kamyonet, otobüs, kamyon, tır farketmez...

Ancak, kullanım amacına göre (ralli, drift, offroad, vb) veya yol durumuna göre (çamur, kar, buz, ıslak, kuru, v.s) uygun lastik seçilir...

Konuyu açan arkadaşın sorusuna gelecek olursak, 215/60/17 ölçü ve hız/yük endeksi araç üreticisinin standart veya alternatif ölçüleri arasındaysa bu ölçüdeki herhangi bir lastik takılabilir. Tıpkı üreticinin spesifikasyonunu karşılayan farklı marka yağ, mazot, ampul, vb kullanmak gibi...

Araç sürekli offroad veya dağda bayırda kullanılacaksa, arkadaşların yukarda önerdiği dişli (bfgoodrich) bir lastik seçmek mantıklı olur, ama araç sürekli asfaltta kullanılacaksa standart lastikler de tercih edilebilir...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...