İ. Halil Koç

Explorer - Hangi Motor Yağı?

Recommended Posts

İ. Halil Koç
(düzenlendi)

castrol 5w30 magnatec A1 , shell helix ultra pure plus 5w30 , shell helix hx7 prof Af 5w30 bu yaglardan hangisi ni tavsiye edersiniz veya tavsiyeniz olan varmı?

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Rahmi Nural

Castrol 5w30 magnatec.

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emre Olgum

Ben ex imde 2 sene 5w_30 magnetec kullandim motor cok sarsintisiz ve sessizdi

Burada onemli olan yagin viskozitesi 5_30 tam sentetik olmasi cok onemli yoksa shell de kullanabilirsiniz

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
İsmail Demir

 5w30 castrol magnatec

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
İ. Halil Koç

Bende castrol düşündüm ancak Shell in pure plus ı çok övdüler yüzde 3e varan yakıt tasarrufu falan denildi. Zaten motor sılk koydurmuştum sarsıntı ses falan minimum da. Yinede sizlerin tavsiyesine uyup castrol kullanıcam tşkler :)

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emin Burak Yurdakul
Yiğit Hakan Ünlü yazdı:
Merhabalar;

Yeni bir Explorer kullanıcısıyım.Sakaryada yaşıyorum.Dolayısıyla usta ve parça sıkıntısı çekiyorum.Aracım yağ bakımı geldi fakat buradaki ustalar 10/40 koyalım dediler.Benim araştırmalarım sonucu 5w/30 A1 diye bir yağ çıktı.Bu konuda bilgisi olan varsa ve paylaşırlarsa sevinirim.Birde hava filitremin değişmesi gerekiyor.Fakat burada bulamadık.Bulabilceğim yerler nerelerdir yardımcı olursanız sevinirim.

Merhabalar Yiğit Bey;

Genel olarak tüm sıfır araçların kullanım talimatnamesinde (yeni nesil motor) 5W30 veya 10W40 konulması tavsiye edilir. Ancak aracınızın kilometresi arttıkça örneğin 100.000 km' yi geçtikten sonra yağın kalınlığını arttırmanız gerekir. Arabalarda piston kolları ile ana yataklardaki yağ boşluğu 0,02 mm' dir.Aracın kilometresi arttıkça bu boşluk da mikron düzeyde artar, dolayısyla kullanacağınız ince yağ yani 5W30 veya 10w40 yataklarda yastık görevi göremez ve metal metale sürtmeye başlar, böylece aracınız çok daha kısa sürede kendini bitirir. Benim size tavsiyem aracınıza 15W50 Mobil 1 tam sentetik yağ koydurmanızdır. Yağın litresi yaklaşık 25 TL civarıdır. Bu yağ esasen motorsiklet yağı olarak geçer ancak tüm dört zamanlı motorlara konabilir. Ya da aracınıza 15W50 yarı sentetik yağ da koyabilirsiniz. Ben uzun zamandır bu yağı kullanıyorum, motorum hem sessiz çalışıyor hem de zincirden ses gelmiyor. Yağ filitresini de Mahle OC 105 olarak kullanmanızı tavsiye ederim, yerli filitrelerden veya yan sanayi kalitesiz filitrelerden ben kaçınmanızı tavsiye ederim. Hava Filitresi olarak da Euro Filtreyi herkes tavsiye ediyor (Türkiye'de), ben bizzat aldım, taktım ve denedim yakıtı %10 mertebesinde arttırıyor, ve kenar silikon tabanları çabucak yırtılıp içine toz alıyor. Bunun yerine yurtdışından orjinalini getirtin derim. Ben bu araçların ve diğer amerikan araçlarının tamiri, revizyonu ile uğraşmaktayım, sorularınız olursa seve seve cevaplandırırım.....iyi günler dilerim

Merhabalar,

Aracımın dijital ekranında yağ değişimi zamanı geldiğine dair uyarı görüyorum. Yağını değiştireceğim fakat yukarıda birkaç sene evvel yazılan bir yazı var ki aklımı karıştırdı .

Bu konuda daha kalın yağ koymak sizce doğru mu değil mi? Teknik olarak anlatılan aşınma doğrudur fakat 5W30 yerine 15W50 sentetik ya da yarı sentetik yağ kullanan  var mı aracında bilmek istedim..

selamlar..

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emin Burak Yurdakul

 

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

Arkadaşlar tekrar  merhaba,

Sormak istediğim konu  daha önce yağ tipi ile  ilgili konu hakkında başkası tarafından  yazılan yoruma  yukarıda  bitiştiği  için tekrar yazma gereği duydum.

Aracımın dijital ekranında yağ değişimi zamanı geldiğine dair uyarı görüyorum. Yağını değiştireceğim fakat yukarıda birkaç sene evvel yazılan bir yazı var ki aklımı karıştırdı .

Bu konuda daha kalın yağ koymak sizce doğru mu değil mi? Teknik olarak anlatılan aşınma doğrudur fakat 5W30 yerine 15W50 sentetik ya da yarı sentetik yağ kullanan  var mı aracında bilmek istedim..

selamlar..

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

triger ziniciri hidrolik tapetlidir, viskozite ile fazla oynamayın derim V6 da

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Sonra da 20/50 ye mi çıkacağız.
Bana da mantıklı gelmedi.

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali_Polat

Öncelikle acemi bir yaklaşımım olursa kusura bakmayın. Arabalar ve mekaniği hakkında çok sınırlı bilgim var. Cevap verecek arkadaşlar da bu çerçevede izah ederlerse çok memnun olurum. 

Maalesef imkanım olmadığı ve aceleye geldiği için 400 bin KM kullanılmış, 2010 model 4.0L V6 (bir arkadaş gösterdi, motorun kenarında böyle yazıyor) bir araç satın aldım. İmkanım olmadığı için diyorum, çünkü yurtdışındayım ve bu araç oldukça uygun bir fiyata idi. Usta bir arkadaş gerekli kontrolleri yaptı ve büyük bir sorun olmadığını söyledi. 

Yine acemilikle, ilk kontrolleri yaptırıp uzun yola çıktığımda (yağ değişimi, filtre değişimi de yaptırmamıştım) sorun yaşadım. Şöyleki; 

Aracı yaklaşık 400 km kullandıktan sonra bir mola verip tekrar çalıştırdığımda gaz ve fren çalışmamaya başlayarak kırmızı yağ göstergesi yandı. Aracı bir kaç km ilerdeki benzinliğe götürdüm. Yine usta arkadaşı arayıp ne olabileceğini sorunca, motor yağının çok eski olabileceğini söylediler. Yağı değiştirdik. Değiştiren arkadaş "aslında bu yağ bu araç için değil ama elimde başka yağ yok" demişti. (Hangi yağ olduğunu bilmiyorum) Yağ değişimi sonrası araç çalıştı ama devir almada filan bir tutukluk hissediliyordu. 500 km yine yol yaptık, sorun çıkmadı. Bir kaç gün sonra tekrar aynı 500 km'lik yolu gidip bir mola verdiğimizde mola sonrası araç yine aynı arızayı verdi. 

Bu noktada yine bulunduğum şehirdeki bir benzinlikte yağı kontrol eden arkadaş " bu ne biçim yağ, su gibi" diye bir yorum sonrası

Castrol GTX 20W-50 Yağ kullandı ve servislerde bile bu yağın kullanıldığını söyledi. Bu yağ değişimi sonrası araç kendine geldi desem yeridir. Ama (yine tecrübesizlik ve belki başka yoğunluklar) daha sonra araç için gereken yağın yağ kapağında SAE 5W-30 olduğunu görünce vesvese oldu. 

Aracın ilk çalıştığı ve ısındığı durumlardaki performansını anlamaya çalışıyorum ama çok da iyi değilim gibi bu konularda. Ustama henüz götüremedim ama şanzumana bakmakta fayda olabilir diyenler oldu. Benim temel sorum yukarıda Emin Burak Yurdakul Bey'in de yorumu ile; 

400 bin KM yol yapmış bir aracın standard yağı yine de kapakta yazan yağ mıdır. 

Şu anda kullandığım 20W-50 yağ'ı değiştirmelimiyim? 5000 km kullanımlık olduğunu söylediler ama yaklaşık 1500 km kullandım daha çok. Şehir içi kullandığım için şehirler arasında sorun yaşarmıyım endişesi var. 

Aracın geçmişi hakkında bilgisi olmayan birisi için en temel ve önemli (yolda kalmayı engelleyecek diyelim) ne tür kontrollerin yapılması lazım?

Umarım kurallar ve içerik itibariyle ilk mesajımızda offsayt a düşmemişizdir. 

:) 

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

arızayı anlamadım, sanırım yolda motor mu stop etmiş? yağ olarak 5/30 dur orjinali, 2010 model bir arabada 20/50 kullanan kalmadıi yağcı neyin kafasını yaşamış? hangi ülkedesiniz?

2010 model yılı olarak Explorer v6 yı, biz Türkiye de hiç gömedik göremeyiz de.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

2010 model yılı olarak Explorer v6 yı, biz Türkiye de hiç gömedik göremeyiz de.

Klavye hatasıdır muhtemelen, 2001'dir diye düşünüyorum.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Klavye hatasıdır muhtemelen, 2001'dir diye düşünüyorum.

2001 i çoktan çöpe atmışlardır yurt dışpında diye düşünüyorum

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ali_Polat

Cevaplar için teşekkürler. Evet, araç yolda stop etti.  Suudi Arabistandayım. Model ve KM bilgileri doğru.2010 yani. 

Yazdıklarım karışık olabilir ama çözebilen daha iyi bir cevap da verebilirse sevinirim.

 Yukarıda Emin bey "Aracın kilometresi arttıkça bu boşluk da mikron düzeyde artar, dolayısyla kullanacağınız ince yağ yani 5W30 veya 10w40 yataklarda yastık görevi göremez ve metal metale sürtmeye başlar, böylece aracınız çok daha kısa sürede kendini bitirir." dediği için, 400K yol yapmış bir araç için orijinal yağını mı kullanmak lazım yoksa daha farklı bir yağ mı sorusunu sormak istiyorum. 

Acaba yağı değiştirsem mi tekrar?  İmkan olsa daha temiz ve tanıdık birinden araç alırdım ama böyle oldu işte. 

:)

 

 

 

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Çağlar Bayur

triger zincir gergisi de yağ basıncı ile çalışır, vizkozite artırmak gergiye iyi gelmez

Mesajı paylaş


Mesajın linki