İçeriğe Yönlendir

Gold Bilgisayar'dan Alışveriş Deneyimi


Mustafa Yenigün

Recommended Posts

Mustafa Yenigün

Alışverişlerimizin çoğunu yerimizden kalkmadan internetten yapmayı tercih ettiğimiz şu dönemde, Gold Bilgisayar ile ilgili bu referans konusunu açmak istedim.

 

Gold Bilgisayar'dan bundan 2 yıl kadar önce bir alışverişim olmuştu. O alışverişimde ürünü Yurtiçi Kargo seçmeme rağmen MNG Kargo ile göndermişlerdi. Ürün maalesef kargoda kaybolmuş ve ben kendilerine ürün bedelini taksit taksit öderken, kargodan kayıp ürün bedelini tazmin etmem için en ufak bir destek vermemişlerdi. Sonuç olarak 8-10 ay gibi bir sürede geri alabildiğim bedel, bende Gold Bilgisayar ile ilgili pek iyi olmayan anılar bırakmıştı.

 

Üzerinden zaman geçince ve aradığım bir ürünü yine Gold Bilgisayar'da bulunca satın almak hatasına düştüm ve sağolsun firma bir daha asla kendilerine şans vermemem gerektiğini hatırlattı.

 

Konuya gelirsek, Navitech'in 7" bir navigasyonu olan QXV 714 modelini arıyordum. Dİğer firmalara nazaran daha uygun olarak Gold'un internet sitesinde buldum. Sitedeki ilanı aynı şekilde yapıştırıyorum.

 

F1cBl1f.jpg

 

Link isterseniz :

 

http://www.gold.com.tr/navitech-qxv-714-primo-7-tms-li-vr-navigasyon-cihazi_u

 

Ürün fiyatı ben alırken 230 TL'ydi ve stok sayısı 3'tü. Mağaza stoklarını kontrol etmek istediğimde sadece internet mağazasından sipariş verilebileceğini gördüm. Bu nedenle de ürünü gidip görme ve sonrasında alma şansım da yoktu. Sizlerin de görebileceği gibi "yeni ürün" logosu da tam altta yer alıyor. Ben siparişi verirken de, bu ilan aynı bu şekildeydi.

 

Sonuç olarak siparişi verdim, hemen kargoya verildi, bugün evde olmadığım için akşam kargo şubesine gidip elden teslim aldım. Hemen orada paketi açtım.

 

Sonuç : Kullanılmış ve tamir görmüş (kalite etiketi ortadan yırtık), ekran çerçevesinde zorlamalar bulunan bir navigasyon cihazı... Kullanılmış bir cam tutucusu... Bir de olmayan garanti belgesi ve kullanım kılavuzu... İçeriği gelişigüzel paket içine atılmış, sağdan soldan ezik bir kutu...

 

Kargo yetkilisi ile tutanağı tuttuk, ancak direk iadesini yapmadım. Çünkü akıllı firmamız Gold Bilgisayar satış sözleşmelerinde iade süreçlerinin 3 aya kadar uzayabileceğini size kabul ettirerek satış yapıyor.

 

Bu cihazı normalde sökmek için almıştım, ancak yine de tüketici hakem heyetine başvurabilme hakkımı saklı tutmak için tutanağımı tutturdum.

 

Bu tip ürünleri "teşhir" , "tamir görmüş" gibi isimler altında tüketiciye bildirerek indirimli satabilirsiniz ancak "sıfır ürün" gibi satmak nasıl bir ticaret ahlakıdır, sizin yorumunuza bırakıyorum.

 

Muhtemelen kullanılmış veya arızalı olduğu için iade edilmiş bir ürünü, bir şekilde tamir ettirip bu şekilde kutulayan ve satmaktan utanmayan bu firmadan bir daha kesinlikle alışveriş yapmayacağım.

 

Alışverişte bu firmayı tercih ederken ikinci kez düşünmeniz için durumu sizlerle de paylaşmak istedim.

 

ZjKcdec.jpg

 

rFwuEkd.jpg

 

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan

Ben de iki defa alışveriş yaptım. Biri fotoğraf makinesiydi diğeri telefon, ikisinde de memnun kaldım hatta telefon ben satın aldıktan bir hafta sonra indirime girmiş hesabıma indirim tutar kadar iade aldım.

 

Siz de iki defa mağdur olmuşsunuz. Benden referans isteseler hiç düşünmeden olumlu referans verirdim ama şimdi düşünürüm.

Yorum bağlantısı
Bedri Baki

Ben de navitech nav75 tablet+navigasyon almıştım, bir sorun yaşamadım. Bir dahaki alışverişimde düşünürüm. Hepsiburada da zaten cılkını çıkardı, geriye sadece hızlıal kalıyor o zaman.

Yorum bağlantısı
Umut Taşlı

allah allah? :unsure2: yıllardır alış-veriş yaparım gold'dan, hiç başıma böyle bir şey gelmedi. ben de d&r ile belalıyım gerçi. şans işi bir yerde. geçmiş olsun. 

Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

Ortalama değerinin çok altındaysa biraz düşünmek gerekiyor, teşhir ürünü gönderebilirler yada defolu, ben çoğu şeyi yurt içi dışı olarak net den alırım bir kaç şeyde aksilik yaşadım biri de;  seramik tava almıştım en iyi markalardan birisiydi ortalama fiyatının çok altındaydı, ürün bir geldi üst kenarında çizik var neyse dedim kullanmaya başladık, tava şimdi kap kara oldu.. Maalesef bazen başımıza geliyor bu tür vakıalar...

Yorum bağlantısı
Mesut Nalbant

Geçmiş olsun. Gold bilgisayar ile ilgili bir çok kez olumsuz yorumlar duymuştum (özellikle bu şekil kullanılmış cihaz göndermeleri konusunda). Hiç alım yapmadım, bana güven vermiyorlar. Hepsiburada'ya da kızmıştım geç gönderdikleri ürünler nedeniyle ama hiç kullanılmış ürün ile karşılaşmadım. Bu arada hızlıal'da gold bilgisayara ait diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Onur Bulut

Abi sikayet var sitesine bu konuyu aynı şekilde açın.Ne adi bir firmadır bu yazıyı okuduktan sonra gold'dan hic bir sey almam.

Yorum bağlantısı
Murat Aydın

ülkede internet alışverişi pek güvenli değil. gerek kargoda olabilecekler, gerek parayı peşin peşin alıp malı sonradan göndermeleri doğru bir tutum değil . bence alışveriş şu şekilde olmalı  malı şipariş edince banka malın parasını satıcı için bloke edip mal teslim alındıktan 5 gün sonra tüketici malı geri iade etmemiş ise para serbest bırakılmalı. bu şekilde hem satıcı hemde alıcı korunmuş olup

uygun olmayan malı göndermiş olan satıcılara tüketiciler yedirilmiş olmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay

Gold mu kalsın almıyım.hiç alışveriş yapmadım yapmamda.Geçmiş olsun

Bende zorunlu kalmadıkça almam. Ama daha önce hızlı aldan defalarca alışveriş yaptım, hiçbir sorun çıkmadı. Oysa ikisi de aynı firma
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Gold Bilgisayar'ın Altunizade'de çok büyük bir mağazası vardır, muhtemelen merkezi olabilir. Oradan birkaç kez görerek, seçerek alışveriş yaptım. Tabii ürününü kutusunu elinize aldığınızda fikir sahibi olabiliyorsunuz. O zaman sorun yaşamamıştım. Ancak internet alışverişlerinde bu mümkün değil.

 

Aslında bu alışverişten şu durumu çıkarmak oldukça kolay. Artık piyasada eskisi kadar bulunmayan bir ürün arıyorsanız, bunu bulduğunuz sitenin size teşhir ürünü ya da bu tip bir ürün gönderme ihtimali çok yüksek. Teşhirden sonra kaldırıp depolarının bir köşesine koydukları ürünleri, daha sonra sıfır olarak satabiliyorlar.

 

Teknosa'da da benzer bir sorun yaşamıştım. Sitelerinde 3 adet görülen bir ürün için bulunduğu mağazaya gittiğimde, 3 ürünün de arızalı iade olduğunu, aslında bu ürünlerin stokta görünmemesi gerektiğini, tamir için üretici firmaya gitmek için depoda beklediklerini öğrenmiştim.

 

Sonuç olarak Gold'un nereden nereye geldiğini az çok biliyorum. Böyle oyunlarla şimdilik kazanıyor olabilirler ama gelecekte kendilerine yazık ettiklerini anlarlar.

Yorum bağlantısı

Gold, hizlial, sanalpazar metro grubunun bunyesinde buyuk bir e ticaret aği. Tabi Almanya kokenli bir firma olmasi ayni uygulamayi Almanya'da yapabilir mi sorusunu akla getiriyor. Teknosada basima gelen bir konu vardi zamaninda. Urunu hala kullaniyorum ama goz gore gore teshir almak canimi hala sıkar. Ustelik iki teshirden bir tane saglam 5.1 ses sistemi yapmistim. Ancak belki 100km yaptim arabayla bir o magza, obur magza derken. Bu tecrube ile artik elimizde urun yok, biz tahsil edelim siz diger magazadan alin ya da getirtelim tekliflerini hemen reddediyorum. Ben buradayim,getir urunu al parani diyorum zincir magazalarda.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Bugün Gold Bilgisayar - Müşteri Hizmetleri ile görüştüm. Sipariş ettiğim ürünün sipariş sonrasında öncelikle tedarikçi firmadan kendilerine, sonrasında bana gönderildiğini söylediler. Dolaylı olarak tedarikçi firmayı suçladılar. Bana göre doğru değil, çünkü sipariş esnasında stokta 3 adet gözüküyordu. Bu da doğrudan Gold'un deposundan geldiğini gösteriyor. Zaten kargoya verilmesi süresine bakıldığında, aynı gün kargoya vermelerinden ortada bir tedarik süresinin olmadığı da gözüküyor.

 

Neyse, sonuç olarak iade sürecini başlatmamı, değişim yapacaklarını ilettiler. Yarın kargo ile geri gönderimi yapacağım. Yanında kargo tespit tutanağını da ekleyeceğim. İade sürecini önceliklendireceklermiş, göreceğiz. Süreçteki gelişmeleri sizlerle de paylaşacağım.

 

Öyle ya da böyle, aldığım bir ürünle bu tip bir nedenden dolayı bu kadar uğraşmak zorunda olmam benim için kabul edilebilir değil.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Benzer bir durum hepsiburada da başımıza geldi. Arkadaşa aldığımız navigasyon garanti bandı yırtılmış ve çalışmaz bir halde geldi.Üstelik vidalarından biri yoktu.Aynı navigasyondan 2 adet sipariş geçmiştik sadece biri bu şekilde geldi.Dolayısıyla iade ettik.

Yorum bağlantısı

 1 kere fotoğraf makinesi almıştır. Hiçbir sorunla karşılaşmadım. Ama sizin yaşadıklarınızı okudum ve daha alışveriş yapmam.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir

Çok geçmiş olsun.

Hızlıal.com aynı grup firmasıdır. Yıllardır alış veriş yapıyorum hiç şikayetim olmadı. 1 senelik kulaklığım bozuldu servis burun kıvırınca para iadesi yapıp ürünü aldılar benden, çok memnun kaldım.

Geçen yıl evimin beyaz eşyalarına kadar oradan aldım. Toplamda 10.000 TL üstü alış-veriş yapmışımdır, bir sefer sorun yaşamadım. Sanırım biraz şans işi.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Fiziki gold mağazalarından alışverişim oldu ama netten hiç alışverişim olmadı. Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Ben bu konuda önyargılı olmama taraftarıyım. Sorunlar iletilir, çözümlenmezse o zaman kötü düşünülebilir, yandaşlıkların oyuna başvurulabilir. Hatasız kul olmaz.  Daha önce h.b... adlı internet sitesinden yapmış olduğum alışverişle ilgili yazdığım olumsuz yorumu yayınlamadıkları için artık oradan hiç alışveriş etmiyorum.  

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Arkadaşa zamanında nikon d90 alacağız. Kampanya yapmışlar Nikon türkiye garantili 1700Tl gibi bir rakama düşmüştü 2200Tl den, kaçırdık kampanyayı. Başka yerden ara derken MAİL atalım dedik GOLD à. kampanyada ki gibi 1700Tl ye verirlerse alabileceğimizi söyledik. Kabul ettiler. Bize özel link oluşturup yolladı lar ve aldık makineyi. Geldi baktık nikon türkiye garantili değil. Müşteri hizmetlerini aradık iade ettik ve doğrusunu yolladı lar. Ben iyi bilirim yani

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Yenigün

Sürecin son durumunu tekrar paylaşmak istiyorum.

 

Kargo raporu ile birlikte ürünü iade etmek üzere Gold ile görüştüm. İade sürecini başlatmamı istediler. Buna paralel olarak konuyu Şikayetvar.com sitesinde de paylaştım. Başlık açılır açılmaz Gold Bilgisayar oradaki konuyu görüp, konuyla birebir ilgilenecek birini görevlendirdi, bu görevli beni arayıp konuyu takip edeceğini iletti. Belgeleri ekleyip ürünü geri gönderdim. Ürün ellerine geçtikten sonra iadeyi kabul ettiler. Geri ödeme ya da farklı bir ürün göndermeyi teklif ettiler. Ben aynı ürünün stokta kalan son 1 tanesinin kontrol edilmesini, eğer sorunsuzsa bana gönderilmesini istedim.

 

Gönderim yapıldıktan sonra kargoyu dün yine aynı kargo şubesinden, şube yetkilileri yanında açarak teslim aldım. Bu sefer düzgün bir ürün gelmişti. Ancak paketi açtığımda şunu da farkettim, bir önceki gönderilen üründe normalde kutu içince bulunması gereken TMS (trafik bilgi) adaptörü de alınmış ve yerine standart bir şarj aleti koyulmuştu. Bu pakette olması gereken şarj aleti bulunuyordu.

 

Sonuç olarak 10 gün sonunda konu çözüme ulaştı. Açıkçası ilk paketi kargo şubesinde açıp rapor tutturmamış olsaydım, yani evde imza atıp teslim alsaydım, o ürünü iade edebilir miydim bilemiyorum. Ürünün içini benim açmadığımı, şarj aletini değiştirmediğimi ve ürüne zarar vermediğimi ispatlayamazdım.

 

Öyle ya da böyle süreç sonuca ulaştı. Kargo raporu olmasa, Gold Bilgisayar'ın bu konuda nasıl bir tutum izleyeceğini bilemediğim için, sonucu Gold Bilgisayar açısından pozitif ya da negatif olarak değerlendiremiyorum. Ancak başlığın firmaya karşı önyargı oluşturmaması için, sizin değerlendirmenize bırakmak üzere son durumu paylaşmak istedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferhat Bulut

Gg bu konuda iyi bence.. Ürün geliyor sonra onay veriyorsun. sorun varsa ödeme onayı vermiyorsun iade ediyorsun. Nette alışveriş çok karlı ama Türkiye olunca iyi düşünmek lazım

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...