İçeriğe Yönlendir

Linea - 1.3 Multijet Triger Zinciri Değişim Zamanı ?


Ahmet Taşkın

Recommended Posts

Ahmet Taşkın

Merhabalar,

 

İzmirde Ustaeller ford servisi gibi çalışan özel bir fiat servisi olmadığından aracı yetkili servise mecburen götürüyoruz.

 

170binde 1.3 multijet 95hp 2012 model bir lineamız var. Multijetlerde triger kayış değil zincir. 160binde servis triger setini değiştirmek istiyor. Serviş danışmanları muhtemelen pirim aldıkları için bu tür değişimlerin yapılması konusunda sizleri çok zorluyorlar. Aracında garantisi 150binde bittiğinden artık ben ne dersem onu değiştiriyor servis. 

 

90binden beri taktı debriyajı değiştireceğim diye. Ben hala değiştirmiyorum. Debriyajımda gayet düzgün. Bir önceki babamın aracını 245binde debriyajı değiştirmiştik o da bir sebepten ötürü şanzuman indirildiği için oldu. Sonuçta bitmeye yakın değiştirmek mantıklı. Ama adamlar yepyeni debriyajı bile değiştirmek için tutturuyorlar.

 

Şimdi ise triger kafamı çok kurcalıyor. Sonuçta kopsa 6-7binlira masraf açabilir. Ancak parasından değil, genel olarak motorun kurcalanmasından hoşlanmıyorum. Sonuçta kayış değil zincirin kopabileceğine de pek inanmıyorum. Yetkili serviste olsa işçiliklerine güvenmiyorum. Sizce gerçekten değiştirmek gerekir mi ? Kaç bine kadar değiştirebiliriz. Taksicilerin 250binde değiştirdiklerini duymuştum doğrumudur ?

 

Sizlerin tavsiyeleri nedir ? Hiç zinciri kopan araç duydunuz mu? Kaç kilometrede değiştirmeliyim ?

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Multijet araştırırken hatırladığım kadarı ile motorun ilk senelerinde 250 binde değiştiriyormuş servisler daha sonraları (herhalde iş çıkarmak için) 150 bine çekmişler değişimi diye okumuştum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Bulut

Ahmet ihmale gelmez bu kitapçıkta bile 160.000 km diyor.Trigerden ses geldiginde herşey için çok geç olabilir.Şıkırtıyı verdimi koparır.Koparsa çıkan maliyet seni üzebilir.O yüzden degiştir kafan rahat etsin.Zincir kopmaz diye birşey yok öyle bir koparki :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Multijet araştırırken hatırladığım kadarı ile motorun ilk senelerinde 250 binde değiştiriyormuş servisler daha sonraları (herhalde iş çıkarmak için) 150 bine çekmişler değişimi diye okumuştum.

bende 2008 1,3 mj vardı,kitapçıkta 300000 yazıyordu diye hatırlıyorum,okumuştum çünkü.ama sonra indirdiler 160.000 e

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yalçın Dağlıoğlu

Renault 19 vardı bende triger zincir 130 binde alıp 175 binde satmıştım şuan araç arkadaşımda 210 binde hala trigerle ilgili bir sıkıntısı yok.  

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Renault 19 vardı bende triger zincir 130 binde alıp 175 binde satmıştım şuan araç arkadaşımda 210 binde hala trigerle ilgili bir sıkıntısı yok.  

 

Benimde 1.6 RT 95 R19'um vardı. 212binde hiç triger zinciri değiştirmeden kullandım sattım.

 

Bende değiştirmek hiç istemiyorum. Benim de oyum hala ses gelene kadar değiştirmemekten yana. Triger yüksek devirde şakırdıyor mu nasıl ses yapar. Bizim fordlar kayışlı olduğundan hiç bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

multijetler ilk çıktığında 250.000 km de değişiyormuş sonra birkaçtane doblo zinciri kırmış motoru yemiş onun için öne çekmişler güya böyle bile olsa doblolar binek araca göre daha çabuk yoruluyor ticari olması yük taşıması falan bunu iyi bir ustaya gösterip ses yapıyormu esneme yapmışmı baktırmak lazım iyi ise yola devam zincir hemen bozulabilecek bir parça değil bende 2008 albea multijet vardı 80.000 km de ustama sormuştum 160.000 km de bakarız iyiyse 200.000 km bakarız demişti ama tabi ben o km lere kadar kullanmadım.

Yorum bağlantısı

160.000'de degisecek. Sirket Albea'larindan biri 160.000 bakiminda degismeyen zinciri 162.000'de kirdi ve arac sehir disinda uzun sure tamir bekledi. Multijet duratork gibi degil. Zincir kirma ihtimali var ve omurluk degil, periyodik degisim zamanı uzun sadece.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Triger zinciri nasıl ses yapıyor şıkırdıyor mu ?

 

multijetler ilk çıktığında 250.000 km de değişiyormuş sonra birkaçtane doblo zinciri kırmış motoru yemiş onun için öne çekmişler güya böyle bile olsa doblolar binek araca göre daha çabuk yoruluyor ticari olması yük taşıması falan bunu iyi bir ustaya gösterip ses yapıyormu esneme yapmışmı baktırmak lazım iyi ise yola devam zincir hemen bozulabilecek bir parça değil bende 2008 albea multijet vardı 80.000 km de ustama sormuştum 160.000 km de bakarız iyiyse 200.000 km bakarız demişti ama tabi ben o km lere kadar kullanmadım.

 

Nasıl bakıyor biliyormusunuz ? Bir yöntemi var mı ?

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Triger zinciri nasıl ses yapıyor şıkırdıyor mu ?

 

 

Nasıl bakıyor biliyormusunuz ? Bir yöntemi var mı ?

kaç para acaba zincir ve diğer ekipmanların değişimi,değecek mi bu kadar riske.değiştirsek kafamız rahat binsek?

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

kaç para acaba zincir ve diğer ekipmanların değişimi,değecek mi bu kadar riske.değiştirsek kafamız rahat binsek?

 

Parasında değilim. Daha önceki yaşadığım deneyimlerden triger değiştirmekten ve motora anahtar değmesinden sadece hoşlanmıyorum. Ne yazık ki motora anahtar değince fabrikadan çıktığı hali bozuluyor. 

Eski fiestamda 5 yıl dolduğu için kilometresi gelmeden değiştirdim çünkü kayıştı mecburiyetten değiştirdim ancak bu zincir ve kafamı kurcalıyor değiştirip değiştirmemek.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Parasında değilim. Daha önceki yaşadığım deneyimlerden triger değiştirmekten ve motora anahtar değmesinden sadece hoşlanmıyorum. Ne yazık ki motora anahtar değince fabrikadan çıktığı hali bozuluyor. 

Eski fiestamda 5 yıl dolduğu için kilometresi gelmeden değiştirdim çünkü kayıştı mecburiyetten değiştirdim ancak bu zincir ve kafamı kurcalıyor değiştirip değiştirmemek.

Zincir koparsa ortada bir motor kalmayacak ama.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Memet Çakmak
(düzenlendi)

zincirden ses 300 bin km gelene kadar kullanın ses gelmiyorsa 300 bin kmye kadar yolu var. yeter ki yağ çok kirlenmeden, çamur gib olmadan değiştirin. hiç bir şey olmaz.

ama söyle birşey var, zincir sağlamdır değişmeye gerek yoktur ama zinciri gergisi aşınabilir belki bunun değişmesi şarttır.

tarihinde Memet Çakmak tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sedat Ünsal

gelecekteki ilan başlığını görebiliyorum. "sahibinden bakımları düzenli yapılmış çok çok çok temiz araba" :sandalye: 

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

gelecekteki ilan başlığını görebiliyorum. "sahibinden bakımları düzenli yapılmış çok çok çok temiz araba" :sandalye: 

 

Kendi aracımda aldığım mazotların fişini bile saklıyorum. Siz merak etmeyin.

Yorum bağlantısı
Sedat Ünsal

Önder bey yazmış sağolsun. servis kitapçığında yapılması gerekenler var. şimdi sana birisi1.000.000 km gider dese o zinciri kopartıncaya kadar devam mı edeceksin? madem paradan kaçmıyorsun. değiştirin. yetkili servise yaptırın. motordan ses sorun gelirsede sokarsın aynı servise düzeltin dersin. firmalar senin kullanabileceğin en güvenli km hesabını yapıyor zaten. gökten zembille gelmiyor bu km ler. kayışları 5 yıl doldu diye değiştiriyorsun da zincir için neden tereddüt ediyorsun ? 

 

Galiba yine istemeyerek değiştireceğim.

Yorum bağlantısı
mehmet emin masmas

Eski aracim Astra 1.3 ctdi larda ayni moturu kullaniyor.. ben 170 binde degistirdim triger setiní.. ama aekadaslara katiliyorum bu zincirI ses yapmiyorsa degistirmek gereksiz masraf.. benimki ses yapiyorsu artik kaputu actigimda cok sesliydi.. ses yoksa sorun yok..

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Servis ne diyorsa bence onu yapın, belli tecrübelere göre belirlemişlerdir km yi. 

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Engin Dündar

arkadaslar ilk çalıştırdığınızda şıkırtı sesine benzer bir ses gelip bir kaç saniye içerisinde kesiliyorsa ve aracınızdan zincir sesi duyuyorsanız hiç durmayın ve zinciri değiştirin benim başıma 160.000 km de geldi umursamadım bana maliyeti 7 bin lira oldu motorum nerdeyse komple revizyon gördü bu yüzden aracımdan soğudum umarım kimsenin başına gelmez

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Yalçın Buyuk
On 18.12.2014 at 13:26, Ahmet Taşkın yazdı:

Merhabalar,

 

İzmirde Ustaeller ford servisi gibi çalışan özel bir fiat servisi olmadığından aracı yetkili servise mecburen götürüyoruz.

 

170binde 1.3 multijet 95hp 2012 model bir lineamız var. Multijetlerde triger kayış değil zincir. 160binde servis triger setini değiştirmek istiyor. Serviş danışmanları muhtemelen pirim aldıkları için bu tür değişimlerin yapılması konusunda sizleri çok zorluyorlar. Aracında garantisi 150binde bittiğinden artık ben ne dersem onu değiştiriyor servis. 

 

90binden beri taktı debriyajı değiştireceğim diye. Ben hala değiştirmiyorum. Debriyajımda gayet düzgün. Bir önceki babamın aracını 245binde debriyajı değiştirmiştik o da bir sebepten ötürü şanzuman indirildiği için oldu. Sonuçta bitmeye yakın değiştirmek mantıklı. Ama adamlar yepyeni debriyajı bile değiştirmek için tutturuyorlar.

 

Şimdi ise triger kafamı çok kurcalıyor. Sonuçta kopsa 6-7binlira masraf açabilir. Ancak parasından değil, genel olarak motorun kurcalanmasından hoşlanmıyorum. Sonuçta kayış değil zincirin kopabileceğine de pek inanmıyorum. Yetkili serviste olsa işçiliklerine güvenmiyorum. Sizce gerçekten değiştirmek gerekir mi ? Kaç bine kadar değiştirebiliriz. Taksicilerin 250binde değiştirdiklerini duymuştum doğrumudur ?

 

Sizlerin tavsiyeleri nedir ? Hiç zinciri kopan araç duydunuz mu? Kaç kilometrede değiştirmeliyim ?

Linea larda giriverdi zinciri vardır 100binde değişmesi gerekir tirigeri kayisli olanlar daha tehlikelidirler 70binde degistirilmelilerdir cunki zincirli olanlara nazaran kayislilar kopma riski yüksektir zincirli olan tiriger ler zamanında degismeseler bile hasar vermesi zor bir ihtimaldir

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...