İçeriğe Yönlendir

Explorer Sarsıntı Ve Titreme Sorunu


Mustafa Emre Özdemir
Çözüme git Misafir tarafından,

Recommended Posts

Mustafa Emre Özdemir

Merhaba sevgili forum üyeleri, bende 2 ay önce 97 explorer 4.0 xlt sahibi oldum şuan aracımda bir sorun var ama çözemedim  aracımla 50 km yi geçince araç titremeye sarsılmaya başlıyor  80 km den sonra dahada artıyor çok yüksek derecede uğultu titreme sarsıntı oluyor gazdan ayağımı çekince hız düşmeye başlayınca seste azalıyor  ayrıca bugün kırmızı ışıkta kalktıktan hemen sonra hız 20-30 km arasındayken sanki yakıt bitiyormuş gibi tekleme oldu  hızlanınca tekrar titremeye başladı  2 gündür bu sorun var, aracım lpgli 

tenha bir yerde sesi dinleyeyim dedim ve yavaşça kalktım  teker dönmeye başlayınca sağ ön taraftan tekerin dönme hızıyla doğru orantılı sürtünme,atma sesi gibi ses geliyor (patlak lastikle gidince gelen sese benziyor)  lütfen yardımcı olun  yaşadığım yerde bizim araçtan anlayan usta bulmak çok zor  buradan aldığım bilgiyle aracımı tamir için  götürürsem  sağlam olan yerlerininde oynanmamasını sağlarım. Şimdiden teşekkür ederim 

Yorum bağlantısı
Mustafa Emre Özdemir

Ayrıca aracım aldığımda yükseltilmişti  şuan bu şekilde kullanıyorum

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

50den sonraki titremeye benzer sorunu Erol eser pahtfinderda Yaşadı.

Konuyu görünce yazar

Ben bilgi vereyim yine de :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Ucuz çözümlerden başlayın. Lastikleri sağ sol yapın. Ateşleme problemi de olabilir. İnşallah lastiktir. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Emre Özdemir

50den sonraki titremeye benzer sorunu Erol eser pahtfinderda Yaşadı.

Konuyu görünce yazar

Ben bilgi vereyim yine de :)

Teşekkür ederim ilginiz için erol beyin yazmasını merakla bekleyecem  :)

Ucuz çözümlerden başlayın. Lastikleri sağ sol yapın. Ateşleme problemi de olabilir. İnşallah lastiktir. :)

teşekkür ederim dediğiniz gibi inşallah lastiktir  daha büyük bir sorun çıkmaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Merhaba sevgili forum üyeleri, bende 2 ay önce 97 explorer 4.0 xlt sahibi oldum şuan aracımda bir sorun var ama çözemedim aracımla 50 km yi geçince araç titremeye sarsılmaya başlıyor 80 km den sonra dahada artıyor çok yüksek derecede uğultu titreme sarsıntı oluyor gazdan ayağımı çekince hız düşmeye başlayınca seste azalıyor ayrıca bugün kırmızı ışıkta kalktıktan hemen sonra hız 20-30 km arasındayken sanki yakıt bitiyormuş gibi tekleme oldu hızlanınca tekrar titremeye başladı 2 gündür bu sorun var, aracım lpgli

tenha bir yerde sesi dinleyeyim dedim ve yavaşça kalktım teker dönmeye başlayınca sağ ön taraftan tekerin dönme hızıyla doğru orantılı sürtünme,atma sesi gibi ses geliyor (patlak lastikle gidince gelen sese benziyor) lütfen yardımcı olun yaşadığım yerde bizim araçtan anlayan usta bulmak çok zor buradan aldığım bilgiyle aracımı tamir için götürürsem sağlam olan yerlerininde oynanmamasını sağlarım. Şimdiden teşekkür ederim

Geçmiş olsun.

Benim aracımda da 60 km den sonra ciddi bir titreme vardı, çok işlemden sonra şaft 'ın ters takıldığı anlaşıldı düzeltince sıkıntı kalktı .160 im hızla ip gibi şu an.

Size tavsiyem aracı lifte kaldırıp tekerleri çevirin .Buradaki amaç herhangi bir yerde sürtme varmı gözle kontrol.

Sizin sorun büyük ihtimal şaft ta.istavrozlar kilitlenmiş olabilir.altını vurduysaniz şaft balans yapmış olabilir.

İkinci bir yöntem on şaft sökülür yola çıkılıp bakılır titreme geçtiyse sıkıntı on şaft ta dir .Ehil bir usta tesisi koyar.sıkıntı şaft ta değilse ,

Ön aks lar boşluk yapmış olabilir.o surtme sesi de ön disklerde balata ekipmanında çıkık kırık kopuk ses yapıyor olabilir.

Bu ihtimaller haricinde başka bir şey değildir bence.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Geçmiş olsun.

Benim aracımda da 60 km den sonra ciddi bir titreme vardı, çok işlemden sonra şaft 'ın ters takıldığı anlaşıldı düzeltince sıkıntı kalktı .160 im hızla ip gibi şu an.

Size tavsiyem aracı lifte kaldırıp tekerleri çevirin .Buradaki amaç herhangi bir yerde sürtme varmı gözle kontrol.

Sizin sorun büyük ihtimal şaft ta.istavrozlar kilitlenmiş olabilir.altını vurduysaniz şaft balans yapmış olabilir.

İkinci bir yöntem on şaft sökülür yola çıkılıp bakılır titreme geçtiyse sıkıntı on şaft ta dir .Ehil bir usta tesisi koyar.sıkıntı şaft ta değilse ,

Ön aks lar boşluk yapmış olabilir.o surtme sesi de ön disklerde balata ekipmanında çıkık kırık kopuk ses yapıyor olabilir.

Bu ihtimaller haricinde başka bir şey değildir bence.

Hızır gibi geldin :) bugün 2 oldu [emoji4]
Yorum bağlantısı
Mustafa Emre Özdemir

Geçmiş olsun.

Benim aracımda da 60 km den sonra ciddi bir titreme vardı, çok işlemden sonra şaft 'ın ters takıldığı anlaşıldı düzeltince sıkıntı kalktı .160 im hızla ip gibi şu an.

Size tavsiyem aracı lifte kaldırıp tekerleri çevirin .Buradaki amaç herhangi bir yerde sürtme varmı gözle kontrol.

Sizin sorun büyük ihtimal şaft ta.istavrozlar kilitlenmiş olabilir.altını vurduysaniz şaft balans yapmış olabilir.

İkinci bir yöntem on şaft sökülür yola çıkılıp bakılır titreme geçtiyse sıkıntı on şaft ta dir .Ehil bir usta tesisi koyar.sıkıntı şaft ta değilse ,

Ön aks lar boşluk yapmış olabilir.o surtme sesi de ön disklerde balata ekipmanında çıkık kırık kopuk ses yapıyor olabilir.

Bu ihtimaller haricinde başka bir şey değildir bence.

Çok teşekkür ederim erol bey verdiğiniz bilgiler için pazartesi günü aracımı ustaya götürecem dediğiniz gibi kontrol edilmesini isteyecem  bilgileri not aldım 

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Çok teşekkür ederim erol bey verdiğiniz bilgiler için pazartesi günü aracımı ustaya götürecem dediğiniz gibi kontrol edilmesini isteyecem bilgileri not aldım

Rica ederim.sonucu yazarsanız sevinirim...Orada american ustası yoksa mümkün olduğunca dört çeker tamiri yapan ustalara gidin.nissan mitsubishi ford ve... dört çeker pikaplar illaki vardır orda onlardan da anlayan usta denk getirmeye çalışın. tarihinde Erol Eser tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Emre Özdemir

Rica ederim.sonucu yazarsanız sevinirim...Orada american ustası yoksa mümkün olduğunca dört çeker tamiri yapan ustalara gidin.nissan mitsubishi ford ve... dört çeker pikaplar illaki vardır orda onlardan da anlayan usta denk getirmeye çalışın.

Sonucu mutlaka bildirecem size adanada amerikan ustası bulmak sıkıntı çok sorduk ama anlayan yok bizim aracı götürünce adamlar yaratık falan görmüş gibi bakıyorlar her usta kafasından birşey söylüyor ve tek amaçları nasıl daha fazla para alırız oluyor dediğiniz gibi 4x4 tamiri yapan yere götürecem inşallah sorunsuz hallederler  sonucu size bildirecem erol bey iyi akşamlar

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Şaftın şanzımana bağlandığı kısımda sarsıntı önlemeye yarayan 6 köşe lastik olması lazım. O yırtılmış olabilir. Çünki, arkadan itişli araçların sarsıntı problemlerinde temel etken bu lastiktir. 

Yorum bağlantısı

Şaftın şanzımana bağlandığı kısımda sarsıntı önlemeye yarayan 6 köşe lastik olması lazım. O yırtılmış olabilir. Çünki, arkadan itişli araçların sarsıntı problemlerinde temel etken bu lastiktir.

4 çekerlerin çoğunda o yok hocam.yüke binme ve zorlama riski çok olduğundan hiç bir firma riske girip onu koyamaz.
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Şafta tonlarca ağırlığında yük binmiyor normalde. Asıl yükü kaldıran şanzıman ve diferansiyel dişlileridir. İmkanınız olsa, şaftı elle çevirmek suretiyle aracı hareket ettirebilirsiniz. Bundan başka, konfor açısından  salmastrasız bir hareket aktarımı düşünmek imkansız gibi.  Araç dört çeker olunca ön tekerler doğrudan şanzımandan hareket aldığı için  gerekmeyebilir, ancak arka tekerler için mutlaka olması lazım. Sadece farklı bir biçimde yapılmış olabilir.

Yorum bağlantısı
Mustafa Emre Özdemir

Aracimi ustaya götürdüm lifte kaldırdılar herhangi bir sorun görememişler vidaları sıkmışlar bugünde otoparta direksiyonu tam cevirdim ve ileriye gaza bastim büyük bir ses geldi takır tukur diye sanki bise kırılmış gibi vitesi geriye takinca buyuk bir vuruntu oldu ve geriye gitmedi araci söndürüp bıraktım orda ayrica yere baktim parmak boyunda kalın bir vida düşmüş yardimci olursaniz sevinirim acaba şanzımandamı problem ama direksiyonu cevirince oldu lütfen yardimci olun tesekkur ederim

Aracimi ustaya götürdüm lifte kaldırdılar herhangi bir sorun görememişler vidaları sıkmışlar bugünde otoparta direksiyonu tam cevirdim ve ileriye gaza bastim büyük bir ses geldi takır tukur diye sanki bise kırılmış gibi vitesi geriye takinca buyuk bir vuruntu oldu ve geriye gitmedi araci söndürüp bıraktım orda ayrica yere baktim parmak boyunda kalın bir vida düşmüş yardimci olursaniz sevinirim acaba şanzımandamı problem ama direksiyonu cevirince oldu lütfen yardimci olun tesekkur ederim

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Misafir

Aracimi ustaya götürdüm lifte kaldırdılar herhangi bir sorun görememişler vidaları sıkmışlar bugünde otoparta direksiyonu tam cevirdim ve ileriye gaza bastim büyük bir ses geldi takır tukur diye sanki bise kırılmış gibi vitesi geriye takinca buyuk bir vuruntu oldu ve geriye gitmedi araci söndürüp bıraktım orda ayrica yere baktim parmak boyunda kalın bir vida düşmüş yardimci olursaniz sevinirim acaba şanzımandamı problem ama direksiyonu cevirince oldu lütfen yardimci olun tesekkur ederim

Aracimi ustaya götürdüm lifte kaldırdılar herhangi bir sorun görememişler vidaları sıkmışlar bugünde otoparta direksiyonu tam cevirdim ve ileriye gaza bastim büyük bir ses geldi takır tukur diye sanki bise kırılmış gibi vitesi geriye takinca buyuk bir vuruntu oldu ve geriye gitmedi araci söndürüp bıraktım orda ayrica yere baktim parmak boyunda kalın bir vida düşmüş yardimci olursaniz sevinirim acaba şanzımandamı problem ama direksiyonu cevirince oldu lütfen yardimci olun tesekkur ederim

Mustafa emre bey Ö.M kapalıydı sizin buradan yazıyorum.

lifte kaldırıp tekerlekleri dönderdinizmi gözle bir kontrol yapılmalıydı liftteyken araç çalıştırılıp tekerler dönderilip... sonra ön şaft sökülüp denenmeliydi en fazla on tane civata , neye göre birşey yok demişler titremeden bahsettiyseniz...

parmak büyüklüğünde civata büyük ihtimal amortisör salıncak traves bağlantı civatalarından biridir, veya şanzıman takozu motor takozu vs,,, araç şuan yürür durumdamı lifte yada kanala alıp bakmak lazım ,,, altına eğilin bakın vitese taktığınızda araç yürümüyor şaft dönüyormu? yada şafttamı dönmüyor, bakmadan birşey anlaşılmaz, cep numaranızı öm atarsanız konuşuruz.

Saygılar...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Emre Özdemir

Mustafa emre bey Ö.M kapalıydı sizin buradan yazıyorum.

lifte kaldırıp tekerlekleri dönderdinizmi gözle bir kontrol yapılmalıydı liftteyken araç çalıştırılıp tekerler dönderilip... sonra ön şaft sökülüp denenmeliydi en fazla on tane civata , neye göre birşey yok demişler titremeden bahsettiyseniz...

parmak büyüklüğünde civata büyük ihtimal amortisör salıncak traves bağlantı civatalarından biridir, veya şanzıman takozu motor takozu vs,,, araç şuan yürür durumdamı lifte yada kanala alıp bakmak lazım ,,, altına eğilin bakın vitese taktığınızda araç yürümüyor şaft dönüyormu? yada şafttamı dönmüyor, bakmadan birşey anlaşılmaz, cep numaranızı öm atarsanız konuşuruz.

Saygılar...

Erol bey aracımın sorunu çözüldü fırsat bulup yazamadım,şaftın bağlantı yerinde vidaların yeri zamana bağlı olarak açılmış ve vidalar boşa dönüyormuş düşen vida oranın vidasıymış 4 tane yeni vida aldık ve şaftı söküp tornada işlem yaptılar ve yeniden taktılar sorun düzeldi usta bulabilmek için biraz zorlanmıştık süre o yüzden uzadı çok şükür sorunumu hallettim ilginiz için size ve yardımcı olan forum üyelerine çok teşekkür ederim, maliyet olarakda cüzi bir miktar tuttu bunada ayrıca sevindim tekrardan çok teşekkür ederim sağlıcakla kalın :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...