İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - 1.4 TDCİ Aracım 2000 Devirde Tekleme Yapıyor


selim kırılmaz

Recommended Posts

Erdem Aydoğan

Merhabalar, Benimde aracım soğukta yani motor soğukken 2000 devire gelince gazı kendi kesip veriyor, ısınınca sorun kalmıyor. Bu sorun başına gelen veya bir fikri olan varmıdır ? Soruna ilişkin video çekmiştim onuda yayınlıyorum.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Emre Usta

Ilk once Map sensorune ve mazot filtresine bi baktirin.Bende cekmeme sorunu arac hizlanirken devir yukselmiyordu 2 3 sn arac sanki arkadan birisi tutuyormus gibi yapiyordu.map sensorunu degistirdim.simdi ayni arizayi cok sukur yapmadi.

Yorum bağlantısı
Sercan Eskin
bendede vitesde iken gazdan cekince ve gaza basinca yada dusuk hizlarda 15-20 gibi 2.vitese takip devriyaji birakinca silkeleme yapiyor, sorun ne olabilir
 
silkeleme tam olarak, cok hafif, birkez ileri-geri silkeleyip duzeliyor.

Genel olarak düşük devirde kullanıyorsanız partikül filtresini tıkamış olabilir. Düşük vites yüksek devir 10-15 dakika kullanım filtreyi temizleyecektir. Düzelmezse yakıt pompasına bakılabilir.
Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Cenk Ünsal Uysal
(düzenlendi)
On 15.03.2017 at 20:53, Yusuf Genc yazdı:

Selamlar benim 2009 ford fiesta aracim var uzun zamandan beri 2000 2200 devir arasinda ozellikle 3.4. Viteste ve  rampalarda kesiklik gibi silkeleme yapiyor. Gitmedigim usta baglatmadigim cihaz kalmadi. Tum musurler. Sensorler. Enjektotorler. yakıt pompası elektrik aksamı, değişti Kontrol edildi ancak bir sonuc alamadim. Bu konuda deneyimi olan ve sorunu cozen var ise yardimlarinizi bekliyorum. 

 

tarihinde Cenk Ünsal Uysal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Erdogan Berlik

2006 dizel fiesta aracimda ayni problem var uzun zamandir. Ozellikle 2. Vites sabit hizda giderken tutup birakma veya silkeleme yapiyor. Gaz vermeye devam edersem sorun yok ama sabit tutunca yapiyor.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Mevlüt Gürsoy

Arkadaşlar aynı sorun benim aracımdada vardı fusion 2007 1,4 tdci çok araştırdım çoğu parçayı değiştirdim bir türlü  sonuca ulaşamadım ama taki iki gün öncesine kadar çok basitmiş  

Debriyaj pedalında 1 fren pedalında 2 adet müşür var bunları söküp zımparaladım bacaklarını biraz gerdim taktım düzeldi ama hangisinden düzeldi bilmiyorum büyük ihtimal debriyaj pedalınkinden çok canımı sıkıyordu şükür kurtardım bu siteyede bunu açıklamak sizide bu dertten kurtarmak için üye oldum 

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mevlüt Gürsoy

Turbo değiştim enjektör değiştim egr valfi değiştim egr yi iptal ettim hava akışmetre değiştim ben çok masraf ettim siz etmeyin sadece debriyaş bedalındaki müşürü değiştirin kurtarın 150 tl civarı yenisi ama gerekyok temizletip takın

 

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Mehmet Akyıldız

Abiler bende 2006 1.4 tdcı var enjektör memelerini 1.5 sene önce değiştirdim 1000 tl ye turbodan sıfır ama gazı geç yiyor önceden 1800 de hissettiğim turboyu 2200 2300 de hssediyorum ve yakıt arttı gazı geç yiyor ekran da geri dönüş yanı artış inip bindikleri sonra belli miktar artma olur du pek olmuyor.sıkıntı ne olabilir araç tekliyor sanki..başına gelen arkadaşlar varmı.bu araçlarda en dikkatli husus mazot kalitesi ama shellde ve Opet alırım genelde.çok sıkıştırmadan kullanıyorum...saygılar herkese abiler...ali abiden yorum bekliyorum bu konuda özellikle ali cihangir olması lazım daha önceki yazılarını okumuştum. ...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

yettim, araç IDS ye bağlanıp gerçek zamanlı okumayla pompa üstündeki müşürlere bakılmalı, verilerde anlık atlama varsa o müşürler değişmeli, hata kodu vermez bu durumda, ayrıca maf sağlammı, onada bakılmalı, obd adaptörünüz varsa elm mesela maf a bakarsınız, torque programıyla, bakalım ölçüm doğrumu arada atlama yapıyormu, onun dışında debriyaj pedalı müşürünüde kontrol edin, bu alette torku kesen bir sistem var, bu müşürden hatalı veri gelirse anına güç kesintisi yapar, testi şöyle, bu dediğim sadece çalışıp çalışmadığını gösterir doğru veri gönderdiğini değil, araca bini 4 viteste 2500 devirde gidin, 4 vites diyorumki rahat yapın harekti araç yavaşlamasın, neyse giderken gaz veriyorsunuz, gazdan ayağınızı çekmeden fren yapın biraz, şanzıman hata ışığı yanacak, dişli şeklinde bir sarı ışık, yanmazsa biraz daha frene basın zorlayın, ışık yanarsa müşür çalışıyor yanmazsa bozuk, değişin :)  yalnız unutmayın bu test müşürü kabaca test eder, sinyal verip ışık yakıyordur ama dalgalı sinyal veriyordur yada kesintili oda arabada anlık güç kesintisi yaşatır, bunlara bakın hele bakalım herşey normalmi, masrafsız test işleri bunlar aslında ama servisler gıcık, alete bağlamayada para alıyorlar, alın tamam ama çok istemeyin be kardeşim...

 

maf okuma değerleri; rolantide 9.7 gr yüklenince 27 gr. hava çekişi  gibiyse buna yakınsa (hava filtresi temiz) sorun yok, ama bu değerler atlama yapmayacak, mesela rolantide 9,7 gr. okurken birden 1 sn. liğine 0 oluyor yada saçama seviyede artıyorsa 20 falan olup tekrar 9.7 ye düşüyorsa gaza yüklenincede sabit gazda bunun gibi atlama yapıyorsa MAF bozuk mesela, bu olay diğer müşürlerde aynıysa onlarda bozuk, elbette değeler farklı olacak ama IDS ile arabaya bağlandın mazot pompasında ki müşürün biri atıyorum 100 değeri veriyorken hep sabit yada çok az oynarken birden üstte yazdığım gibi anormal değer verip tekrar düzeliyorsa bozuk demektir, sanırım anlatım yeterli gelecektir :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Akyıldız
(düzenlendi)

Abiler ustaya aracı götürdüm...az çok dedimi anlattım...kaputu açtı...motor güzel çalışmıyor dedi değişik bi ses sanki vs...pompacı arkadaşına götürdü...enjektör dedi...söküldü...işeme yapmış ve bobinin  biri yanık birinin direnci...1500 tl ye enj...işçilik.conta vs..aracı aldım düzeldi sanki...çok binemedimmm.arafta mazot yoktu 50 tl ye 7.5 litre mazot koydum. ..150 km gidebilir (ekranda)tahmini bilgisayardır ama şehir içi 70 km gidemedimmm...çok yakıyor yine...baskı balata ya baktıracagim ve ali beyin dediği gibi diğer sensörleré. ..maf sensörü nde temazsızlık vardı bazen ışık yakıyor du bazen düzeliyordu....

tarihinde mehmet akyıldız tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Akyıldız

Birde @alicihangiroğlu pompa üstündeki müşürler ve diğer sensörler bilgisayara bağlasak çıkmazmı...hata kodu arıza vs...elimde iobd2 mini diye alet var xplood uygulaması. bu basınç rail  havaakış emme sıcaklık vs görüyor lakin tam kapsamlı değil...maf okumada 9.7 gr ye bakacağım.bilgisayarda debriyaj sensörü görülmesi lazım aslında.o kadar korkuttular ki servise gitmeye üşeniyorummm...aynı işe 3 katı fiyat bu zamanda çok k yuyor be abi afedersiniz...araçtan soğudum. ..çok severek aldım ama...

Yorum bağlantısı
Mehmet Akyıldız
(düzenlendi)

@Ali Cihangiroğlu abi maf sensörü iobd ile okudum  8.70 8.67 okuyor hızlı düşüş iniş olmuyor

tarihinde mehmet akyıldız tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
mehmet akyıldız yazdı:

@Ali Cihangiroğlu abi maf sensörü iobd ile okudum  8.70 8.67 okuyor hızlı düşüş iniş olmuyor

sağlam demekki, maftan sanmam bu derece hata vereceğini, sen pompa müşürlerine baktır, onlardansa hata kodu vermez, boşa kod arama, gerçek zamanlı mafta yaptığın gibi bakmak lazım, sendeki obd2 mini ile bakamazsın o değerlere, servis yada cihaz şart, bosch servislerdeki aletle oluyormu bir sor istersen, servisten ucuza gelir birde laf anlatmak zorunda kalmazsın az bilmişlere.....

Yorum bağlantısı
Mehmet Akyıldız

@Ali Cihangiroğlu abi bu sabah ta hız göstergesindeki ibre kendi kendine oynama yapıyor 2 3 mm yukarı aşağı. Cihaza sokacağım..yazarım arkadaşa rica ederim ne yapalım...Hayırlı akşamlar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Cengizhan Bekir BAYRAM
Metin Taşcı yazdı:

bu silkeleme sorununu çözen var mı acaba? 

Ben  2009 fiestamı ilk aldıgımda 2000 devirlerde aynı sekilde tekleme yapıyordu . aracı komple agır bakıma soktum. enjektörler değişti egr değişti maf sensörü degişti baskı balata vs. yağ ve filtre bakımları. 2 aydır öyle bir sorunum yok su an . birde kaliteli yakıt kullanmak önemli. sorun tamamen çözülmeden önce sürekli po dan aldım azalmıştı. dedigim degisimleri yapınca komple gitti su an . 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Akyıldız
Metin Taşcı yazdı:

inş sıkıntıyı çözersiniz, haber bekliyoruz 

Abiler havaakış metre soketi  6 pinli ama 5 tane kablosu var 1 tanesi temassızlık yaptığından hem arıza vermiyor hem tekleme (azda olsa)hemde fazla yatkırıyor aracı...araç bayılıyor du resmen.gerçi tam siemens orijinal bulamadım ama araştırıyorum hala çıkma falan Bile bulamıyorum havaakışmetre...

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Burak Demirtas
Ali Cihangiroğlu yazdı:

yettim, araç IDS ye bağlanıp gerçek zamanlı okumayla pompa üstündeki müşürlere bakılmalı, verilerde anlık atlama varsa o müşürler değişmeli, hata kodu vermez bu durumda, ayrıca maf sağlammı, onada bakılmalı, obd adaptörünüz varsa elm mesela maf a bakarsınız, torque programıyla, bakalım ölçüm doğrumu arada atlama yapıyormu, onun dışında debriyaj pedalı müşürünüde kontrol edin, bu alette torku kesen bir sistem var, bu müşürden hatalı veri gelirse anına güç kesintisi yapar, testi şöyle, bu dediğim sadece çalışıp çalışmadığını gösterir doğru veri gönderdiğini değil, araca bini 4 viteste 2500 devirde gidin, 4 vites diyorumki rahat yapın harekti araç yavaşlamasın, neyse giderken gaz veriyorsunuz, gazdan ayağınızı çekmeden fren yapın biraz, şanzıman hata ışığı yanacak, dişli şeklinde bir sarı ışık, yanmazsa biraz daha frene basın zorlayın, ışık yanarsa müşür çalışıyor yanmazsa bozuk, değişin :)  yalnız unutmayın bu test müşürü kabaca test eder, sinyal verip ışık yakıyordur ama dalgalı sinyal veriyordur yada kesintili oda arabada anlık güç kesintisi yaşatır, bunlara bakın hele bakalım herşey normalmi, masrafsız test işleri bunlar aslında ama servisler gıcık, alete bağlamayada para alıyorlar, alın tamam ama çok istemeyin be kardeşim...

 

maf okuma değerleri; rolantide 9.7 gr yüklenince 27 gr. hava çekişi  gibiyse buna yakınsa (hava filtresi temiz) sorun yok, ama bu değerler atlama yapmayacak, mesela rolantide 9,7 gr. okurken birden 1 sn. liğine 0 oluyor yada saçama seviyede artıyorsa 20 falan olup tekrar 9.7 ye düşüyorsa gaza yüklenincede sabit gazda bunun gibi atlama yapıyorsa MAF bozuk mesela, bu olay diğer müşürlerde aynıysa onlarda bozuk, elbette değeler farklı olacak ama IDS ile arabaya bağlandın mazot pompasında ki müşürün biri atıyorum 100 değeri veriyorken hep sabit yada çok az oynarken birden üstte yazdığım gibi anormal değer verip tekrar düzeliyorsa bozuk demektir, sanırım anlatım yeterli gelecektir :)

3 defadır Pompanın üzerinde bulunan müşürlerden sadece büyük olanı değiştirdim ama bin km sonra tekrar aynı sorun başlıyor. Ayrıca araç sabit gazda giderken silkeleme esnasında bazen sarı dişli uyarısı yanıp sönüyor

Yorum bağlantısı
Yaşar Yüce
(düzenlendi)

Aynı araç ben de de vardı. 2 defa bu arızayla karşılaştım. Yakıt basınç sensörü (rail müşürü) denen parça değişti düzeldi. Rail hattının uç kısmında bulunuyo bu sensör.

 

Aşağı linkteki parça

 

https://orjinalfordparca.com/fiesta-reil-musuru-enjektor-2002-2009-orjinal?gclid=EAIaIQobChMIjNLo34XZ5wIVyPZRCh39fgH1EAQYASABEgJ5EvD_BwE

tarihinde Yaşar Yüce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Hakan Uzun
Mevlüt Gürsoy yazdı:

Turbo değiştim enjektör değiştim egr valfi değiştim egr yi iptal ettim hava akışmetre değiştim ben çok masraf ettim siz etmeyin sadece debriyaş bedalındaki müşürü değiştirin kurtarın 150 tl civarı yenisi ama gerekyok temizletip takın

 

Hocam bendede ayni sorunlar mevcut ben musuru soktum o sekilde kullandim ama tekleme devam etti sence yinede degismeliyimiyim?

Yaşar Yüce yazdı:

Aynı araç ben de de vardı. 2 defa bu arızayla karşılaştım. Yakıt basınç sensörü (rail müşürü) denen parça değişti düzeldi. Rail hattının uç kısmında bulunuyo bu sensör.

 

Aşağı linkteki parça

 

https://orjinalfordparca.com/fiesta-reil-musuru-enjektor-2002-2009-orjinal?gclid=EAIaIQobChMIjNLo34XZ5wIVyPZRCh39fgH1EAQYASABEgJ5EvD_BwE

Ben bugun degisttirdim faka sorun devam ediyor

Ali Cihangiroğlu yazdı:

yettim, araç IDS ye bağlanıp gerçek zamanlı okumayla pompa üstündeki müşürlere bakılmalı, verilerde anlık atlama varsa o müşürler değişmeli, hata kodu vermez bu durumda, ayrıca maf sağlammı, onada bakılmalı, obd adaptörünüz varsa elm mesela maf a bakarsınız, torque programıyla, bakalım ölçüm doğrumu arada atlama yapıyormu, onun dışında debriyaj pedalı müşürünüde kontrol edin, bu alette torku kesen bir sistem var, bu müşürden hatalı veri gelirse anına güç kesintisi yapar, testi şöyle, bu dediğim sadece çalışıp çalışmadığını gösterir doğru veri gönderdiğini değil, araca bini 4 viteste 2500 devirde gidin, 4 vites diyorumki rahat yapın harekti araç yavaşlamasın, neyse giderken gaz veriyorsunuz, gazdan ayağınızı çekmeden fren yapın biraz, şanzıman hata ışığı yanacak, dişli şeklinde bir sarı ışık, yanmazsa biraz daha frene basın zorlayın, ışık yanarsa müşür çalışıyor yanmazsa bozuk, değişin :)  yalnız unutmayın bu test müşürü kabaca test eder, sinyal verip ışık yakıyordur ama dalgalı sinyal veriyordur yada kesintili oda arabada anlık güç kesintisi yaşatır, bunlara bakın hele bakalım herşey normalmi, masrafsız test işleri bunlar aslında ama servisler gıcık, alete bağlamayada para alıyorlar, alın tamam ama çok istemeyin be kardeşim...

 

maf okuma değerleri; rolantide 9.7 gr yüklenince 27 gr. hava çekişi  gibiyse buna yakınsa (hava filtresi temiz) sorun yok, ama bu değerler atlama yapmayacak, mesela rolantide 9,7 gr. okurken birden 1 sn. liğine 0 oluyor yada saçama seviyede artıyorsa 20 falan olup tekrar 9.7 ye düşüyorsa gaza yüklenincede sabit gazda bunun gibi atlama yapıyorsa MAF bozuk mesela, bu olay diğer müşürlerde aynıysa onlarda bozuk, elbette değeler farklı olacak ama IDS ile arabaya bağlandın mazot pompasında ki müşürün biri atıyorum 100 değeri veriyorken hep sabit yada çok az oynarken birden üstte yazdığım gibi anormal değer verip tekrar düzeliyorsa bozuk demektir, sanırım anlatım yeterli gelecektir :)

Hocam debriyaj

musurunden hatali veri gelirse demissiniz ben musuru soktum o sekilde kullandim fakat tekleme devam etti 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Hakan Uzun yazdı:

 

Hocam debriyaj

musurunden hatali veri gelirse demissiniz ben musuru soktum o sekilde kullandim fakat tekleme devam etti 

Söküp denemek ile bozuk müşür aynı etkiyi yaratır çünkü veri gelmez. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Metin Taşcı yazdı:

Ben söküp deneyince debriyaja basınca motor küt diye vuruyor takınca düzeliyor yine de değiştirdim ancak düzelmedi.

2 bin devir civarında tekleme devam ediyor

Şöyle bir durum var, eğer debriyaj müşürü arızalı ise hız sabitleme devredışı kalır (tamamen arızalı olması lazım) Eğer kısmı bir arıza varsa bunu söksenizde sökmesenizde müşürden olup olmadığını anlayamazsınız. Sadece daha kötü olur.

 

2000 devirde silkelemenin sebebi turbo boşluğu olabilir, takozlardan olabilir, yakıt müşürü, enjektör olabilir.

 

Deneme yanılma yerine anlık okuma yapıp aracı incelemek lazım. Birde bence aracın kalibrasyon değerlerinin hepsini forscan ile silmek lazım. Tabi bunu yaparken dikkatli olmak gerekir

Yorum bağlantısı
Hakan Uzun
(düzenlendi)
Burak Demirtas yazdı:

3 defadır Pompanın üzerinde bulunan müşürlerden sadece büyük olanı değiştirdim ama bin km sonra tekrar aynı sorun başlıyor. Ayrıca araç sabit gazda giderken silkeleme esnasında bazen sarı dişli uyarısı yanıp sönüyor

Bende bugun degistirdim canim cikti degisirken mazot pompa uzerindeki buyuk tombul olan sensoru degistim tekleme devam ediyor hatta arrtida ayrica fiyatida 490 tl enjektorcuye baktiracagim simdiki teZim enjektorlerin biri yada birkacinin geri donus valfleri haddinden fazla kaciriyor ve guc istedigimde tekliyor tezim bu bakalim hayirlisi sonucu yazarim hatta uzerinde birde ugultu basladi off off

tarihinde Hakan Uzun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hakan Uzun
(düzenlendi)
Metin Taşcı yazdı:

Ben enjektörleri de yaptırdım. Enjektörün Geri dönüş contaları da sıfırlandı durum aynı. Boşuna masraf yapmayın.

 

sorun büyük ihtimal egr kaynaklı

Egr mi? Valla bende soyle bir durum gelisti sensor degisim sonrasi yakit geri donus hatti ugultu yapmaya basladi ben oyle tespit ettim buda bana basinc tutamiyor sistem geri kaciriyor izlenimini yaratti buda teklemeye sevep oluyor diye dusundum. arac 220 binde sokup bakmakta fayda  goruyorum baktim olmadi pat egr soker degisirim araba rahmetli babamin arabasi gozumdeki masrafin kurus degeri yok yeterki araba olsun.

tarihinde Hakan Uzun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...