İçeriğe Yönlendir

2011 Ve Sonrası Mondeo Otomatik Şanzıman


Çağlar Üsdün

Recommended Posts

Çağlar Üsdün

Benim bildiğim 2012 yılına kadar MK4'lerde kullanılan otomatik şanzıman japon Aisin marka. 2012 yılından sonraki tüm otomatik araçlar powershift olarak mı geldi? 

 

yoksa 140hp lik araçlar Aisin, sadece 163 hp lik versiyonlar mı powershift?

 

Teşekkürler,

Yorum bağlantısı
Muhammet Arslan

Ben de merak ediyorum.

Bir de benzinli ve otomatik seçeneği neden yok (2008 sonrasında) mondeo'da (2.0 ecoboost dışında)? Teknik bir açıklaması var mı acaba?

Diğer markaların bu segment araçlarında manuel bulmak oldukça zorlaştı. Mondeo farklı bir istikamette :)

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Gelecek cevapları merakla bekliyorum.  Aisin firmasının ismini ilk kez duydum.  Ufak bir araştırma ile Türkiye'de dahi yatırımlarının olduğunu gördüm.

Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Yanlış biliyor olabilirim. 2010 yılına kadar 6 ileri tam otomatik aisin .2010 dan sonra powersifth(6ileri çift kavramalı) )

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Elimdeki broşürlere göre 163 hp ile powershift şanzımana geçiliyor.

c2ccc33e0da6b9b6fbbd7302b62a231e.jpg

Kaynaklarim orijinal...[emoji6]

Yorum bağlantısı
Çağlar Üsdün

Elimdeki broşürlere göre 163 hp ile powershift şanzımana geçiliyor.

Kaynaklarim orijinal...[emoji6]

Buna göre 2012 model 140 beygirlik araçta Aisin. Ancak 163 beygir versiyonu powershift!

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

2008-2009-2010 ve 2013 broşürlerim var...2012 yok maalesef...

Yorum bağlantısı
Erdem Çağla

gündüz ledleri olan 2.0 tdcilar 163 ps ve powershift diğerleri eski tip. PowerShift olanlar daha az yakıyor DSG misali. Opel insignia'Nın da 2.0 dizel otomatiği var ama mazot düşmanı. i30 ve kia  ceed'in olduğu gibi.

Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

gündüz ledleri olan 2.0 tdcilar 163 ps ve powershift diğerleri eski tip. PowerShift olanlar daha az yakıyor DSG misali. Opel insignia'Nın da 2.0 dizel otomatiği var ama mazot düşmanı. i30 ve kia ceed'in olduğu gibi.

Erdem bey yanlış bilgi sahibisiniz. Benim 2011 yeni kasa makyajlı kasa 2.0 tdci selective mondeom 144 ps ve Asia tip otomatik vites. 2012 model de 163 bg ve PowerShift vites başladı.
Yorum bağlantısı
Erdem Çağla

Erdem bey yanlış bilgi sahibisiniz. Benim 2011 yeni kasa makyajlı kasa 2.0 tdci selective mondeom 144 ps ve Asia tip otomatik vites. 2012 model de 163 bg ve PowerShift vites başladı.

Allah allah ben 2011 makyajlı kasa ile 163 ps ve powershift geldi diye biliyorum. Aracınızın kasası makyajlı ama motoru ve şanzımanı 2008 modeller ile aynı mı yani?

Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

Allah allah ben 2011 makyajlı kasa ile 163 ps ve powershift geldi diye biliyorum. Aracınızın kasası makyajlı ama motoru ve şanzımanı 2008 modeller ile aynı mı yani?

03741ef5fae542203e7b1e13e4c4c972.jpgbakın bu aracim
Yorum bağlantısı
Misafir

Simdi bizde model yillari 2014'ten once tam ocak ayinda baslamadigindan bu tup yil hesaplarinda yanlislik olabilir. Yani 2011 model olarak gecen ama aslinda 2010 yilinin temmuz ayinda Türkiye'de yola cikan bir arac aslinda Almanya'da 2010 modeldi.

Bu konu daha once mk3 mindeoda esp'nin standart hale geldigi 2006 model araclarda gundeme gelmisti. 2006-2007'de standart esp olmasina ragmen bazi 2006 model araclarda bu opsiyon yoktu. oysa ki 2006 model araclar bizde 2005 yilinin temmuz ayinda yollardayken Almanya'da 2005 model olarak uretiliyordu ve bu opsiyon yoktu. Mehmet(Özyürek) Üstad daha ince bu tespiti yapmisti.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Çağlar Üsdün

140 hp olanlar normal otomatik, 163 hp olanlar powershift.

2011 de mondeo makyaj yedi ama eski motora-şanzumana devam etti. 1 sene sonra 2012 de motor ve şanzuman da makyaj yedi ve 163 hp powershift oldu.

140 hp'lerdeki otomatik şanzumanın çalışma prensibini ayrıntılı anlatan bir başlık forumda ihtiyaç.

Karışıklık yukarıda da bahsedildiği gibi ülkemizde 2011 Temmuz ayından sonra tescil edilen araçların 2012 model olması.

 

Çıkan Sonuç: 2012 yılında 140 beygirlik motorun 163 beygirlik ile değişmesi ile powershift şanzımana geçildi. Makyajli-Makyajsız kasada 140 beygirlik olan bütün araçlar Aisin marka otomatik şanzımanlı.

 

Herkese teşekkürler,

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Erdem Çağla

Geçen gün aracımı Forumda ünü epey yayılan Tuncay ustaya götürdüm. Ayak üstü konuşurken konu aisin-powershift ten açıldı.

Sorunsuzluk açısından aisin şanzıman tavsiye ediyor. Daha şu ana kadar arızadan dolayı aisin açmak nasib olmadı dedi. Geçenlerde bir problem yüzünden ilk defa aisin indirecektik, sorun elektronik çıktı, şanzımana yine dokunmadık dedi. Arkadaşına ikinci el volvo s80 almışlar. Özellikle aisin şanzımanlı arayıp bulduk dedi.

Powershift, DSG, EDC ve benzeri çift kavramalar daha hızlı, daha az yaktırıyor ama sorun ve masrafa daha açık.

bizim epicanın şanzımanı da aisin diye okumuştum. Evet vites atarken ğııııııınnnnn ğıııı diye yavaş atıyor performans kaybı oluyor roll yaparken (hiç yapmadım da düz yolda lineer hızlanmayı betimlemek için kullandım) . Ama sağlamlık hissi 10 numara. Tork konvertörlü eski tip şanzıman alınacaksa hem az yakması için opel insignia var 7.5 civarı yakıyor. Ama iç hacim konusunda mondeo ile yarışamaz. Mondi'nin arka diz mesafesini ararıyorum her arabada bulamıyorum

Yorum bağlantısı
İsa Acar

Geçen gün aracımı Forumda ünü epey yayılan Tuncay ustaya götürdüm. Ayak üstü konuşurken konu aisin-powershift ten açıldı.

Sorunsuzluk açısından aisin şanzıman tavsiye ediyor. Daha şu ana kadar arızadan dolayı aisin açmak nasib olmadı dedi. Geçenlerde bir problem yüzünden ilk defa aisin indirecektik, sorun elektronik çıktı, şanzımana yine dokunmadık dedi. Arkadaşına ikinci el volvo s80 almışlar. Özellikle aisin şanzımanlı arayıp bulduk dedi.

Powershift, DSG, EDC ve benzeri çift kavramalar daha hızlı, daha az yaktırıyor ama sorun ve masrafa daha açık.

 

140 hp' lik 2011 model 2.0 tdci aradığım şu günlerde ilaç gibi bir yorum oldu, teşekkürler Sefa Bey...  :good1:  :bravo:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...