İçeriğe Yönlendir

Focus 3 205/55/16 Lastik Değişimi


Gökhan Turunç

Recommended Posts

Gökhan Turunç

Merhaba,

Eski aracımdan kalan henüz 5 bin km yapmamış Kumho 205/55/16 yaz lastiklerimi, yeni aldığım Focus 3'e takmayı planlıyorum. Şuan araç üzerinde fabrika çıkışlı lastik bulunuyor ve önler 4mm, arkalar ise 3mm diş derinliğinde. Yani tam kritik seviyede. Takacağım Kumho, diş derinliği bitmiş ve eski üretim tarihli lastiklerden daha iyi performans göstereceğini düşünüyorum.

 

Ayrıca Cumartesi günü, İstanbul - Çorlu arasında uzun yol ( ne kadar çok uzun yol olmasa da :) ) yolculuğum var. Güvenlik açısından sıkıntı yaratmasın istiyorum.

 

1-2 ay içerisinde pek lastik masrafı yapmak istemediğinden dolayı da, 205'lik lastiklerimi kısa süreliğine taksam herhangi bir sorun olur mu? Buna dair konuları inceledim. Max %3'e kadar tolerans var denilmiş.  Şuan %1.7 çıkıyor. Tavsiye eder misiniz? Benim asıl önceliğim güvenlik. 1-2 ay sonra zaten gereken lastikleri alabilirim diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Aracın orjinal lastik ebadı nedir?

Yorum bağlantısı
Gökhan Turunç

Şuan araç üzerinde ( yanlış hatırlamıyorsam ) 215/55/16 ebatlarında 4 adet lastik bulunuyor.

Yorum bağlantısı
Taner Kültüroğlu

zaten focus 3 makyajlı kasa da 205/55/16 ebatına geri gönmüşler, 215 yerine 205 takmanızda hiçbir sakınca olmaz. 215 in tol tutuşu biraz daha iyidir sadece ama sizinkilerde eskidiğine göre lastiklerinizi takın gitsin.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Gökhan napıyon len :p

 

Arkadaşlar Gökhan benim eski iş arkadaşım.

 

205'i kullan Gökhan'cım, 215'ler zaten çok pahalı. Ben de olsam 205'le devam ederdim. Ancak servise uğra, kadranı 205'e göre ayarlasınlar bilgisayardan.

Yorum bağlantısı
Gökhan Turunç

Sani reis selam :)

 

Az önce servisi aradım; kadran ayarlaması için 200 lira ücret istediler. Çok mantıklı gelmedi açıkcası.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sani reis selam :)

 

Az önce servisi aradım; kadran ayarlaması için 200 lira ücret istediler. Çok mantıklı gelmedi açıkcası.

Çüş! Dalga mı geçiyorlar? Hangi servis bu? Sonra neden yetkili servis tercih etmiyoruz...

Bakım yaptırırken yaptırırsın kadran ayarlamayı. PC'ye bağlayıp 215 yazan satırı silip 205 yazacaklar topu topu...

Yorum bağlantısı
Gökhan Turunç

Ümraniye Ford Nuray'ı aradım. 205 kullanmam herhangi bir sorun yaratmıyorsa onu kullanayım; yoksa adam akıllı bir lastik almak istesem en az 1200 TL ödemem gerekecek. 1 ay sonra kasko poliçem de bitiyor, masraf çıkmasın şimdi :)

Yorum bağlantısı
Taner Kültüroğlu

205 lastik tabanı olduğundan kadran ayarına gerek olmaz, çünkü lastik yanak ölçüsü ve jant çapı aynı kalıyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ümraniye Ford Nuray'ı aradım. 205 kullanmam herhangi bir sorun yaratmıyorsa onu kullanayım; yoksa adam akıllı bir lastik almak istesem en az 1200 TL ödemem gerekecek. 1 ay sonra kasko poliçem de bitiyor, masraf çıkmasın şimdi :)

 

Olmaz olmaz, gereksiz masrafa gerek yok.

 

205 lastik tabanı olduğundan kadran ayarına gerek olmaz, çünkü lastik yanak ölçüsü ve jant çapı aynı kalıyor.

 

Renault'ta kadrana hepsini girmeniz gerekiyor. Ford'ta gerek olmuyor olabilir tabi.

Yorum bağlantısı
Gökhan Turunç
(düzenlendi)

Herkese teşekkürler; beni büyük bir masraftan kurtardınız :).

Kumho 205/55 R16 91V KU31 ECSTA SPT'den devam o zaman.

tarihinde Gökhan Turunç tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Turunç

50bin km sonra kumho tercihini bi daha konuşalım ama ;)

 

Tabii ki, o zaman Kumho'da ki gibi ucuza kaçmayı da düşünmüyorum :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Lastik ölçülerinde bildiğiniz gibi ikinci rakam gurubu birincinin yüzdelik oranını ifade ediyor. 205 ile 2015 sayılarının yüzde 55'i arasında çok küçük bir fark vardır, yani lastik çapı yarım cm büyür.(  215/55=118,25 mm ,  205/55=112,75 aradaki fark: 5,5 mm )

Yorum bağlantısı
İsa Köse

205/55/16 lastik 200TL iken

215/55/16 lastik 400 TL !!!

 

1 cm.lik taban genişliği bu kadar fark ettirir mi?

 

Yoksa işin içinde başka bir şey mi var? 

Yorum bağlantısı
Gökhan Turunç

205/55/16 çok tercih edilen bir lastik modeli o yüzden seri üretim maliyeti ve pazarlama stratejileri dolayısıyla fiyat seviyeleri aşağılara iniyor. Her sektörde yaşanan normal bir durum, işin içinde bir şey yok.

 

Açıkcası ben bu kadar fiyat farkı olacağını hiç düşünmüyordum, taa ki fiyatlara bakana kadar. Genelde jant ölçü değişimlerinde fiyat farkı artar diye düşünüyordum.

Yorum bağlantısı
Bayram Aktaş

Gökhan napıyon len :p

 

Arkadaşlar Gökhan benim eski iş arkadaşım.

 

205'i kullan Gökhan'cım, 215'ler zaten çok pahalı. Ben de olsam 205'le devam ederdim. Ancak servise uğra, kadranı 205'e göre ayarlasınlar bilgisayardan.

 

 

Sani abi Gökhan da benim liseden beri arkadaşım,şuanki arabasını geçenlerde inceleyip beraber aldık fordclub'e gel diye ben dedim :D

 

Kanka sıkıntı yok sana daha öncede söyledim birşey olmaz illede param var diyorsan sana başka lastik alalım 200 lira neye istemişler öyle arabayı bakıma sokmuyorsun sadece kadran ayarlattırıcan servisler çıldırmış olmalı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Bünyamin Göksu

Hiçbir sıkıntı olmaz takın kullanın benimde 215 likler eskimişti eski focusumdan kalan 205 likleri taktim pek bir fark görünmüyor yaklaşık 5.000 kilometredir kullanıyorum bir sıkıntı yasamadım halende kullanıyorum.

Yorum bağlantısı
Gökhan Turunç

Sani abi Gökhan da benim liseden beri arkadaşım,şuanki arabasını geçenlerde inceleyip beraber aldık fordclub'e gel diye ben dedim :D

 

Kanka sıkıntı yok sana daha öncede söyledim birşey olmaz illede param var diyorsan sana başka lastik alalım 200 lira neye istemişler öyle arabayı bakıma sokmuyorsun sadece kadran ayarlattırıcan servisler çıldırmış olmalı.

 

Araba demek masraf demek; servislerde sonuna kadar faydalanmaya çalışıyorlar :) İlk fırsatta 205'liklere geçiş yapacağım. Kullanım süresince bir sorun görürsem buradan bildiririm.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...