Hakan Kalkan 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Arkadaşlar dizellerin torku benzinlilere göre yüksek ama benzinli araçların 0-100 leri daha iyi ve daha performanslı yani benzinli araçlarda torkun çok büyük önemi yok gibi örnek: Arkadaşımda 2012 opel corsa 1,3cdı var bende de 2013 1,25 benzinli fiesta vardı kapıştık bana yaklaşamadı bile bide beni geçecegini sanıyordu1 tepsi baklavasını yedik. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 normal kullanımda tork, kapışmada beygir gücü. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Tork yarış kazandırır, beygir araç sattırır 6 Yorum bağlantısı
Kubilay Evis 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Örneğin: Mazda3 de 120 beygir, 150 NM tork var; performans vasat... Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Rampada deneseydiniz ? 1.3 dizel araçta sorun bar gibi geldi bana. 3 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Sorun yoktur , güç düşük olduktan sonra geçemez. Örneğin: Mazda3 de 120 beygir, 150 NM tork var; performans vasat... vasat gibi görünür de kapışmada tdci ı geçer. Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Düz yolda seri kullanımda tabii ki benzinli. Aynı kapışmayı bir de rampa çıkarken yapın bakalım. 1 Yorum bağlantısı
Hakan Kalkan 24 Mart 2015 Yazar Paylaş 24 Mart 2015 (düzenlendi) hiçte sorun yok araç 9000km de ve kendine çok güvenen birisiydi ama tatlısını yedik sonra chip tuning işlerine girdi. Kapışma ist çorlu arasında oldu yaklaşık 100km 24 Mart 2015 tarihinde Hakan Kalkan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Rampada deneseydiniz ? 1.3 dizel araçta sorun bar gibi geldi bana. Mehmet Hocam görmedim aynı anda yazmışız. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 hiçte sorun yok araç 9000km de ve kendine çok güvenen birisiydi ama tatlısını yedik sonra chip tuning işlerine girdi.Araçları değiştirin teste Çıkın. Rampada kesin yer sizin aracı. 1.3 linea ve punto kullanmış biri olarak nasıl kaçtığını çok iyi biliyorum. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Hocam ,benzinli 6500 devire kadar uzuyor ya, ne kadar devir o kadar hız. Yorum bağlantısı
Murat Bal 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Arkadaşlar dizellerin torku benzinlilere göre yüksek ama benzinli araçların 0-100 leri daha iyi ve daha performanslı yani Bir aracın 0 - 100' ünü maksimum Tork ve bu Tork'u kaç devirden itibaren verdiği belirler. Beygirgücü ise maksimum hızı ifade edebilir diyebiliriz. Sizin bahsettiğiniz olayda bence söför hatası vardır. Yanlış bakmadıysam fiesta da 114N/m maksimum torku var, corsa da ise 190N/m . Biraz değişik bir durum 3 Yorum bağlantısı
Musa Doğru 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 bu burum zaman zaman benimde başıma geliyor benzinli yüksek deviri sayesinde düz yolda fark atıyor fakat ufak bir rampada bayılmaya başlıyor bu durumda benzinli araçta beygir dizel araçta tork derim Yorum bağlantısı
Tuna İşgören 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Cok ciddi bi konu cok ciddi bi kafa ütüsü ) dizelin kaymagi rampada yenir ayrica cdti motor torku gec veriyor alt devirler cansiz psa motorlari daha dusuk devir bandinda veriyor düzlükte ne olur bilemem ama rampa yukari vurdugunuzda egzos gazi yer 1.25 . ,, eski aracim 1.2 75 hp clioydu 107nm tork cok baygin bi motor ust devirlerde canliydi ama cokta gideri yoktu acikcasi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Hocam ,benzinli 6500 devire kadar uzuyor ya, ne kadar devir o kadar hız. Üretilen torku biri daha kısa devirde üretiyor. Bilmiyorum bana bir Yanlışlık var gibi geldi. 2.0 dizel ve 2.0 benzinli kullandım ( ikiside manuel ) Dizelin düzü rampası yok fena harcar benzinliyi. 4 Yorum bağlantısı
Misafir 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 kapıştığınız araç 1.3 korsa,bide 1,6 dizel fokusla kapışın Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Ağırlığı beygir gücüne oranı büyük oranda performansı verir. 1.3 cdti o yüzden geçmez hem ağır hem gücü düşük. Tabi kullanan 6000 devire kadar basmalı. Dizel benzin meselesi değil , güç ve ağırlık oranı. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Altınoluk 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Rampada tork hızda beygir. Açık ve net. Yorum bağlantısı
Hakan Kalkan 24 Mart 2015 Yazar Paylaş 24 Mart 2015 arkadaşlar (160nm olan bir araç ve 125bg olan focus) ile (270 nm ve 115 bg olan bir focus) kapışırsa sonuç ne olur sizce? Yakında bunuda deneriz iki aracında 0-100 ve maks hız değerleri aynı Yorum bağlantısı
Emre Öğüt 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 tork = güç bu en belirgin olarak rampada görülebilir:) arkadaşlar (160nm olan bir araç ve 125bg olan focus) ile (270 nm ve 115 bg olan bir focus) kapışırsa sonuç ne olur sizce? Yakında bunuda deneriz iki aracında 0-100 ve maks hız değerleri aynı 270 NM 115 PS Focus alır bence 1 Yorum bağlantısı
Talip Eren 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Kısa kalkışlarda tork avantajdır,araç daha çabuk hızlanır ama iş uzamaya geldiğinde beygiri yüksek olan alır.Test de 100 km lik yolda yapılmış. Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 (düzenlendi) Hız için beygir gücü gereklidir. Yeterli beygir gücüne sahipseniz şanzıman oranlarıyla istediğiniz torku elde edersiniz. Tork aracın çekiş gücünün ifadesidir ve sadece yük çekmeye yarar. Pratikte her zaman için beygir gücü yüksek araç torku yüksek aracı geçer. Takip ediyorsanız çok istisnalar hariç rallilerde, drag veya pist yarışlarında dizel araca rastlayamazsınız. 24 Mart 2015 tarihinde Cemal Cangöner tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Kısa kalkışlarda tork avantajdır,araç daha çabuk hızlanır ama iş uzamaya geldiğinde beygiri yüksek olan alır.Test de 100 km lik yolda yapılmış. yanlış. 1 Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Karıştırılan bir konuya açıklık getirmek istiyorum. Örnek: Benzinli araç 100 hp 130 Nm tork değerine sahipken, dizel araç ta 100 hp 180 Nm torka sahip olabilir. Dizelin yanma sonucu oluşturduğu itme kuvveti benzinliye göre çok daha yüksek olduğu için TORKU yüksek olur. Aracın tork grafiğinde alt devirlerden başlayıp üst devirlere kadar dalgalanma ne kadar az olursa araç performansı o kadar mükemmeldir. Dizel araçlarda bu performanstan söz etmek çok zordur. Üst segment araçlar hariç alt devirlerde tork değerleri oldukça düşüktür. Hıza bağlı olarak tork yükselir ve genelde 4 bin devirlerde en üst değerine ulaşır. Yorum bağlantısı
Recommended Posts