İçeriğe Yönlendir

Tork Mu? Beygir Mi? Yada Ikisimi?


Hakan Kalkan

Recommended Posts

Hakan Kalkan

Arkadaşlar dizellerin torku benzinlilere göre yüksek ama benzinli araçların 0-100 leri daha iyi ve daha performanslı yani benzinli araçlarda torkun çok büyük önemi yok gibi örnek: Arkadaşımda 2012 opel corsa 1,3cdı var bende de 2013 1,25 benzinli fiesta vardı kapıştık bana yaklaşamadı bile bide beni geçecegini sanıyordu1 tepsi baklavasını yedik.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Tork yarış kazandırır, beygir araç sattırır

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Kubilay Evis

Örneğin:

 

Mazda3 de 120 beygir, 150 NM tork var; performans vasat...

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Rampada deneseydiniz ?

1.3 dizel araçta sorun bar gibi geldi bana.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Sorun yoktur , güç düşük olduktan sonra geçemez. 


Örneğin:

 

Mazda3 de 120 beygir, 150 NM tork var; performans vasat...

vasat gibi görünür de kapışmada tdci ı geçer. 

Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy

Düz yolda seri kullanımda tabii ki benzinli. Aynı kapışmayı bir de rampa çıkarken yapın bakalım.  :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Kalkan
(düzenlendi)

hiçte sorun yok araç 9000km de ve kendine çok güvenen birisiydi ama tatlısını yedik sonra chip tuning işlerine girdi. Kapışma ist çorlu arasında oldu yaklaşık 100km 

tarihinde Hakan Kalkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fikret Özsoy

Rampada deneseydiniz ?

1.3 dizel araçta sorun bar gibi geldi bana.

Mehmet Hocam görmedim aynı anda yazmışız.  :blush:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

hiçte sorun yok araç 9000km de ve kendine çok güvenen birisiydi ama tatlısını yedik sonra chip tuning işlerine girdi.

Araçları değiştirin teste Çıkın. Rampada kesin yer sizin aracı. 1.3 linea ve punto kullanmış biri olarak nasıl kaçtığını çok iyi biliyorum.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Hocam ,benzinli 6500 devire kadar uzuyor ya, ne kadar devir o kadar hız.  :)

Yorum bağlantısı
Murat Bal

Arkadaşlar dizellerin torku benzinlilere göre yüksek ama benzinli araçların 0-100 leri daha iyi ve daha performanslı yani

 

 

Bir aracın 0 - 100' ünü maksimum Tork ve bu Tork'u kaç devirden itibaren verdiği belirler. Beygirgücü ise maksimum hızı ifade edebilir diyebiliriz. Sizin bahsettiğiniz olayda bence söför hatası vardır. Yanlış bakmadıysam fiesta da 114N/m maksimum torku var, corsa da ise 190N/m . Biraz değişik bir durum  :nea:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Musa Doğru

bu burum zaman zaman benimde başıma geliyor benzinli yüksek deviri sayesinde düz yolda fark atıyor fakat ufak bir rampada bayılmaya başlıyor bu durumda benzinli araçta beygir dizel araçta tork derim 

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

Cok ciddi bi konu cok ciddi bi kafa ütüsü :)) dizelin kaymagi rampada yenir ayrica cdti motor torku gec veriyor alt devirler cansiz psa motorlari daha dusuk devir bandinda veriyor düzlükte ne olur bilemem ama rampa yukari vurdugunuzda egzos gazi yer 1.25 . ,, eski aracim 1.2 75 hp clioydu 107nm tork cok baygin bi motor ust devirlerde canliydi ama cokta gideri yoktu acikcasi 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Hocam ,benzinli 6500 devire kadar uzuyor ya, ne kadar devir o kadar hız. :)

Üretilen torku biri daha kısa devirde üretiyor.

Bilmiyorum bana bir Yanlışlık var gibi geldi.

2.0 dizel ve 2.0 benzinli kullandım ( ikiside manuel )

Dizelin düzü rampası yok fena harcar benzinliyi.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Ağırlığı beygir gücüne oranı büyük oranda performansı verir. 1.3 cdti o yüzden geçmez hem ağır hem gücü düşük. Tabi kullanan 6000 devire kadar basmalı. 


Dizel benzin meselesi değil , güç ve ağırlık oranı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Kalkan

arkadaşlar (160nm olan bir araç ve 125bg olan focus) ile (270 nm ve 115 bg olan bir focus) kapışırsa sonuç ne olur sizce? Yakında bunuda deneriz iki aracında 0-100 ve maks hız değerleri aynı

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

tork = güç bu en belirgin olarak rampada görülebilir:)


arkadaşlar (160nm olan bir araç ve 125bg olan focus) ile (270 nm ve 115 bg olan bir focus) kapışırsa sonuç ne olur sizce? Yakında bunuda deneriz iki aracında 0-100 ve maks hız değerleri aynı

270 NM 115 PS Focus alır bence

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talip Eren

Kısa kalkışlarda tork avantajdır,araç daha çabuk hızlanır ama iş uzamaya geldiğinde beygiri yüksek olan alır.Test de 100 km lik yolda yapılmış.

Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner
(düzenlendi)

Hız için beygir gücü gereklidir. Yeterli beygir gücüne sahipseniz şanzıman oranlarıyla istediğiniz torku elde edersiniz.

Tork aracın çekiş gücünün ifadesidir ve sadece yük çekmeye yarar.

Pratikte her zaman için beygir gücü yüksek araç torku yüksek aracı geçer.

 

Takip ediyorsanız çok istisnalar hariç rallilerde, drag veya pist yarışlarında dizel araca rastlayamazsınız.

tarihinde Cemal Cangöner tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Kısa kalkışlarda tork avantajdır,araç daha çabuk hızlanır ama iş uzamaya geldiğinde beygiri yüksek olan alır.Test de 100 km lik yolda yapılmış.

yanlış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Karıştırılan bir konuya açıklık getirmek istiyorum.

Örnek:

Benzinli araç 100 hp  130 Nm tork değerine sahipken, dizel araç ta 100 hp 180 Nm torka sahip olabilir.

Dizelin yanma sonucu oluşturduğu itme kuvveti benzinliye göre çok daha yüksek olduğu için TORKU yüksek olur.

 

Aracın tork grafiğinde alt devirlerden başlayıp üst devirlere kadar dalgalanma ne kadar az olursa araç performansı o kadar mükemmeldir.

Dizel araçlarda bu performanstan söz etmek çok zordur. Üst segment araçlar hariç alt devirlerde tork değerleri oldukça düşüktür. Hıza bağlı olarak tork yükselir ve genelde 4 bin devirlerde en üst değerine ulaşır.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...