Misafir 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Karıştırılan bir konuya açıklık getirmek istiyorum. Örnek: ......... Dizel araçlarda bu performanstan söz etmek çok zordur. Üst segment araçlar hariç alt devirlerde tork değerleri oldukça düşüktür. Hıza bağlı olarak tork yükselir ve genelde 4 bin devirlerde en üst değerine ulaşır. Turbo dizel araclarda maksimum tork sabittir ve yaklasik 1750d ile 4000 devir araliginda bu tork alinir. Bu konuda benim mi bilgim yanlis?Yukardaki ifadeniz ile oldukca ters dusuyor su anki turbo dizel kucuk hacimli motorlar. Oysa ki basarilari torku dusuk devirlerdennitibaren surekli ve sabit verebilmeleridir. Benzinli araclarda tork alt devirlerde dusuktur ama devir saatinin son noktasina kadar nerdeyse torku da artar. Hizlandikca guc de alinir ve keyfinburadan gelir. Dizel de ise yaklasik 4000'devirden sonra tork gucu dusmeye baslar ve debriyaji bitmis arac gibi bagirir ama guc gaz pedalina basma hizinin tersine duser. Bu neeenle dusuk devirlerdeki gucun verdigi haz 2.0lara denk hatta yuksektir. Zaten tork degerleri de hemen hemen aynidir. Saygilarimla. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 (düzenlendi) BEYGİR = K * TORK * DEVİR olarak hesaplanır. merak eden varsa K değerini de bulur söylerim. güç birimi beygirdir. 24 Mart 2015 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Recep Güney 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 (düzenlendi) Aracim dizel ve rampada hissettigim hizlamayi duz yolda hissedemiyorum. Kutahya karabuk arasi her yil 8-9defa gidiyorum, 195 kmsi otoban, duzlukte herkes 100-200 km gidiyor ve ortalama bir arac olarak yol aliyorum. Ancak geredede otobandan cikip gerede karabuk arasindaki inisli cikisli yollara gelince herkes 100 le girdigi rampayi 80 le tamamlarken ben 140 i gecmemek icin rampa sonuna dogru ayagimi gazdan cekiyorum.diger bir fark da yakit tuketiminde ortaya cikiyor;) 24 Mart 2015 tarihinde Recep Güney tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Osman Ozturk 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Dizel araçların yüksek torku forumda devamlı dile getirilen bir konu,Okuduklarım dan anladığım kadarıyla bu torku sağlayan turbo.Aynı motor hacmine ve beygirine sahip olsalar ama benzinli araçda turbo beslemeli olsa sonuç benzinli lehine olur değil mi ? 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Bu konu daha öncede konuşulmuştu; 3222cc E 320 CDI 204 BG 500 Nm Torklu aracı Bursa-İnegöl çevreyolu rampasında geride bıraktım. Lakin benim araba litre litre benzin (5500 -6500 rpm) içiyorken o çok daha ekonomikti sanırım 2.0 TDI 177 BG Audi A6 yı da aynı yerde geride bırakmıştım Benim araç 225 Bg 310 Nm Beygir gücü benden yüksek olan dizelleri geçemiyorum ama... A6 3.0 TDI (245 Bg), Yeni nesil E350 CDI (265 BG) vs. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Normal kullanımda, düşük devirde sürdüğümüzden dizelleri daha hızlı diye düşünüyoruz, bu bizi yanıltıyor. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Torkun avantajını rampada ve ara hızlanmalarda hissedersiniz. Onun dışında her türlü beygir gücü önemlidir. Ayrıca turbo dizeller torku 1400 devirden 4000 devire kadar sabit üretemezler, 1700 civarı başlar 2700 civarı azalır. Yukarıda birisi sormuş 1.0 ecoboost ile 1.6 tdci focus yarışsa hangisi alır diye, 1.0 ecoboost 1400-4500 devir arası sabit tork veriyor bunu da hesaba katmak lazım. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Torkun avantajını rampada ve ara hızlanmalarda hissedersiniz. Onun dışında her türlü beygir gücü önemlidir. Ayrıca turbo dizeller torku 1400 devirden 4000 devire kadar sabit üretemezler, 1700 civarı başlar 2700 civarı azalır. Yukarıda birisi sormuş 1.0 ecoboost ile 1.6 tdci focus yarışsa hangisi alır diye, 1.0 ecoboost 1400-4500 devir arası sabit tork veriyor bunu da hesaba katmak lazım. korkup arabayı kullanamayanlar devir yapamayanlar için evet doğrudur. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Ayrıca benzinliyi rampa çıkamaz zannetmeyin, 1.3 cdti corsanın 140 la çıkabildiği rampayı 1.25 fieasta da 140 la çıkar. 3. vitese alıp deviri sona dayarsan her türlü çıkar. Beygir gücünün tamamını kullanabilmek için devir bandının da tamamını kullanmak gerekir. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Bu konu daha öncede konuşulmuştu; 3222cc E 320 CDI 204 BG 500 Nm Torklu aracı Bursa-İnegöl çevreyolu rampasında geride bıraktım. Lakin benim araba litre litre benzin (5500 -6500 rpm) içiyorken o çok daha ekonomikti sanırım 2.0 TDI 177 BG Audi A6 yı da aynı yerde geride bırakmıştım Benim araç 225 Bg 310 Nm Beygir gücü benden yüksek olan dizelleri geçemiyorum ama... A6 3.0 TDI (245 Bg), Yeni nesil E350 CDI (265 BG) vs. soru hangisi ekonomik diye sorulmamış. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 soru hangisi ekonomik diye sorulmamış. Ben zaten soruya kendi deneyimlerime göre cevap verdim hocam, o kısmı ekstra bilgi Karşı araçların şöförleri sonuna kadar basmamış olabilir danışıklı bir çekişme değildi belirtmek isterim, zaten 2 yıldır 2-3 kere böyle bir durum olmuştur. Özetle sizin denklemi doğrulamış oluyorum sanırım. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 http://www.metaris.com/hp-relations.php 1 Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Şu şöyle bu böyle diye olmuyo malesef ben 2.0 dizel captivayı da geçtiğimi biliyorum önemli olan bence ağırlık başına düşen güç ve şanzıman dizel araçla yolda gazladığınızda vites düşürmeden rahatlıkla hızlanırsınız ama benzinlide klasik laf 2 vites küçültüp pistonlara yüklenip benzini de egsozdan atarcasına hızlanabilirsiniz [emoji23] 2 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Şu şöyle bu böyle diye olmuyo malesef ben 2.0 dizel captivayı da geçtiğimi biliyorum önemli olan bence ağırlık başına düşen güç ve şanzıman dizel araçla yolda gazladığınızda vites düşürmeden rahatlıkla hızlanırsınız ama benzinlide klasik laf 2 vites küçültüp pistonlara yüklenip benzini de egsozdan atarcasına hızlanabilirsiniz [emoji23] Benzinli araçta turbolu ise ? Yada dizel olan atmosferik ise ? Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Turbo dizel araclarda maksimum tork sabittir ve yaklasik 1750d ile 4000 devir araliginda bu tork alinir. Bu konuda benim mi bilgim yanlis?Yukardaki ifadeniz ile oldukca ters dusuyor su anki turbo dizel kucuk hacimli motorlar. Oysa ki basarilari torku dusuk devirlerdennitibaren surekli ve sabit verebilmeleridir. Benzinli araclarda tork alt devirlerde dusuktur ama devir saatinin son noktasina kadar nerdeyse torku da artar. Hizlandikca guc de alinir ve keyfinburadan gelir. Dizel de ise yaklasik 4000'devirden sonra tork gucu dusmeye baslar ve debriyaji bitmis arac gibi bagirir ama guc gaz pedalina basma hizinin tersine duser. Bu neeenle dusuk devirlerdeki gucun verdigi haz 2.0lara denk hatta yuksektir. Zaten tork degerleri de hemen hemen aynidir. Saygilarimla. Burada zaten üst segment (turbo dizel) araçlar hariç diye bir açıklama yapmıştım. Karşılaştırma benzin-dizel karşılaştırmasıydı. Araç yakıt verimliliği ve performansı için turbo devrede olduğu sürece alt devirlerde yüksek tork tan dolayı araç çok daha rahat hızlanmaktadır. Ancak benzinli araçta da vites dişli oranları nedeniyle bu değerlere yakın güç üretilebilmektedir. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Turbo benzinli her şekilde alır rampadada düzdede dizelin atmosferik benzinliye göre tek avantajı turbo Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 (düzenlendi) Benzinli araçta turbolu ise ? Yada dizel olan atmosferik ise ?O zaman tam tersi olur abi [emoji23][emoji23] turbo benzinliye yanaşmıyacaksın 1.0 eco focusun neler yaptığını bilen biriyim ayrıca atmosferik dizel de kullanıyorum arada turbo candır ama ben turbo benzinli araçların eğer blok güçlendirilmeden yapıyorlarsa uzun kmler iş yapacağını düşünmüyorum 24 Mart 2015 tarihinde Eray Alicikoğlu tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 (düzenlendi) Burada zaten üst segment (turbo dizel) araçlar hariç diye bir açıklama yapmıştım. Karşılaştırma benzin-dizel karşılaştırmasıydı. Araç yakıt verimliliği ve performansı için turbo devrede olduğu sürece alt devirlerde yüksek tork tan dolayı araç çok daha rahat hızlanmaktadır. Ancak benzinli araçta da vites dişli oranları nedeniyle bu değerlere yakın güç üretilebilmektedir. ? Benzinli araçta turbolu ise ? Yada dizel olan atmosferik ise ? beygirde biter. tabi ağırlık başına beygir. (ayni aynı araçta) 24 Mart 2015 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Safak Acar 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 1.0 ecoboost 125beygir 1.6tdci beni gecemedi nassi is arabanin torkundan da haberim yok cahalim biraz[emoji14] 1.0 125beygir 170 torkla yola devam[emoji123] Benzinli araba candir gerisi heyacan[emoji23] 2.vites100km/h 4.vites200km/h. Daha ne yapsin bide 6si var[emoji1] kadran sonu[emoji16] Sonuc olarak soruya cevap net bisi diyemiyorum[emoji23][emoji23] Hep eray in isleri 1 Yorum bağlantısı
Misafir 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 1.0 ecoboost 125beygir 1.6tdci beni gecemedi nassi is arabanin torkundan da haberim yok cahalim biraz[emoji14] 1.0 125beygir 170 torkla yola devam[emoji123] Benzinli araba candir gerisi heyacan[emoji23] 2.vites100km/h 4.vites200km/h. Daha ne yapsin bide 6si var[emoji1] kadran sonu[emoji16] Sonuc olarak soruya cevap net bisi diyemiyorum[emoji23][emoji23] Hep eray in isleri Ecobost 182 beygir değilmi Yorum bağlantısı
Safak Acar 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Ecobost 182 beygir değilmi 1.6 eco 182.hp Abi 1.0 eco 125hp Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Mk3 2.0 benzinli ile tdci manuellerin hızlanma süreleri aynı idi. Tdci Mondeo tanıtımı adına ford kendi sitesinde bir animasyon ile bu durumu gösteriyordu. Degerler benzinli 145 hp/190 nm, dizel 130/330. 0-100 degerlerinin aynı olması şanzıman oranları farkından kaynaklıydı. Iki araçta ayni sürede hızlanmasına rağmen tdci bunu yüksek torktan dolayi daha agresif ve koltuğa yapistirarak, benzinli ise daha yumusak ve kesintisiz yapar. Kural olarak beygir gücü hem hizlanmayi hem de son hızı belirler. Tork bu hızlanmanin daha güçlü hissedilmesini sağlar. Günlük kullanim dizel araçlar büyük bir çekiş gücüyle yolu yirtarak ilerlese de ayni beygirdeki benzinlisi ile esit sürede hizlanirlar. Hızlanmada beygir gücü/ağırlık orani ve sanziman oranları durumu belirler. Yüksek hizlarda ve son hizda buna aerodinami de eklenir. Yüksek süratlerde mücadele hava sürtünmesine karşıdır ve ayni beygir gücüne ağırlığa ve şanzıman oranlarına sahip araçlardan ruzgar katsayısı düşük olan yarışı alır. 2 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Önce turbo dizel ile turbo benzini karşılaştırmak lazım. Onun dışında önemli olan beygirdir, çünkü işi yapan güçtür. Ayrıca bir yerde görmüştüm, çok hoşuma gitmişti. 0-100'ü şanzıman belirler, motorun ne mal olduğu sonrasında ortaya çıkar. Gerçi 0-100 değeri de doğrudan bir performans verisi değildir. 0-100 değeri daha uzun olan bir araç kısa olan bir aracı geçebilir. Yorum bağlantısı
Onur Bulut 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 1.6 Vti Honda Audi A8 3.0 tdı boy boy fark atıyorken 1.25 fiesta neden 1.3 cdti opele fark atmasın https://youtube.com/watch?v=k-0JozDsHos 1 Yorum bağlantısı
Emre Öğüt 25 Mart 2015 Paylaş 25 Mart 2015 1.6 Vti Honda Audi A8 3.0 tdı boy boy fark atıyorken 1.25 fiesta neden 1.3 cdti opele fark atmasın https://youtube.com/watch?v=k-0JozDsHos bu hondada 1.6 vti dan fazlası var stock motor olamaz 0-100 ü 7.9 sn olan 233 ps V6 ve 4 çeker bir aracı bu şekilde tokatlamaya 1.6 vti nin cürmü yetmez , en basiti 1.6 Vti in 0-100 ü 8.1 sn honda teknik veride 0.2 sn gerideyken a8 i bu şekilde yaramaz Yorum bağlantısı
Recommended Posts