Mehmet Ozyurek 29 Mart 2015 Paylaş 29 Mart 2015 Olmaz.. ölü eşek olur... dizellerde turbo olmazsa bu tork değerleri yine yüksek olurmu? Yorum bağlantısı
Hakan Kalkan 29 Mart 2015 Yazar Paylaş 29 Mart 2015 yani eski bmc veya 302 ler gibi mi? yokuşu 1. vitesle çıkarlardı.. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 29 Mart 2015 Paylaş 29 Mart 2015 Gibi, eskiden şanzuman ile olabilecek en yüksek torka ulaşılırdı. Misal transitler. 1.vites ile rölantide düz duvara çıkarlar ama yüksek hız ulaşamazlardı. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 29 Mart 2015 Paylaş 29 Mart 2015 mk1 bulsak? Olur tabi sonuçta beygirler aynı Yorum bağlantısı
Hakan Kalkan 2 Nisan 2015 Yazar Paylaş 2 Nisan 2015 arkadaşlar yeni focusumla fuleans ı tokatladım mesafe 17km focus 125bg benzinli fuleans 110bg dizel dir 1 tepsi baklava daha yiyecez.. ibre 210 gördü edirne otobanı focus 2014 makyajlı 3200km trend x fuleans 2013 ıcon 36300km de Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Nisan 2015 Paylaş 2 Nisan 2015 Bu şekilde yarışlar bizim foruma göre değil Tekniği konuşalım yeter. 2 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 2 Nisan 2015 Paylaş 2 Nisan 2015 arkadaşlar yeni focusumla fuleans ı tokatladım mesafe 17km focus 125bg benzinli fuleans 110bg dizel dir 1 tepsi baklava daha yiyecez.. ibre 210 gördü edirne otobanı focus 2014 makyajlı 3200km trend x fuleans 2013 ıcon 36300km de 15 beygir fark var normal. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Nisan 2015 Paylaş 3 Nisan 2015 TDCİ ve Benzinli Mondeo’nun 0-100 değerleri aynı olsa da 0-200’ü hangisinin önde bitireceğini merak ediyorum. Hızımızı kesmek zorunda kalmayacağımız tamamen düz bir yolda beygir farkı nedeniyle son süratte benzinlinin geçeceği kesin gibi. Teknik verileri kendi kullandığımız yol şartlarına göre değerlendirelim. Örneğin Mersin’den otobana girip Niğde’den çıkalım. Sadece teknik olduğu için kullanıcı etkisi olmayacak. Her ne kadar son süratte benzinli geçer desek bile, bu yolda hızımızı pek çok defa düşürmek zorunda kalabileceğimiz rampa, viraj, kamyon, tır ve radar var. Bu hız düşüşlerinden yüksek tork sayesinde TDCİ’nin önde çıkacağını ve Niğde’ye benzinliden önce gireceğini düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 3 Nisan 2015 Paylaş 3 Nisan 2015 Benzinli de vites düşürüp devir avantajını kullanır. Aynı hesaba gelir. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Nisan 2015 Paylaş 3 Nisan 2015 Buradaki yazma amacım teknik verilerin gerçek yol şartlarında ne derece uygulanabilir olduğu. Bahsettiğiniz devir avantajı kısa mesafede kullanılabilir ama 300-500 km olan bir yolda sürekli vites küçültmek pratikte pek mümkün değil. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 3 Nisan 2015 Paylaş 3 Nisan 2015 Atmosfer basıncı farkı yaşananan yerde aşırı besleme olmayan motor güçten düşer fakat, aşırı beslemesi olan motor yine aynı güçle devam eder. İki araç sahilde aynı gidebilir ama Niğde gibi 1000 metre rakımı olan yerde işler değişir. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 3 Nisan 2015 Paylaş 3 Nisan 2015 Buradaki yazma amacım teknik verilerin gerçek yol şartlarında ne derece uygulanabilir olduğu. Bahsettiğiniz devir avantajı kısa mesafede kullanılabilir ama 300-500 km olan bir yolda sürekli vites küçültmek pratikte pek mümkün değil. Normal kullanımda dizel avantajlıdır zaten, doğru. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Nisan 2015 Paylaş 3 Nisan 2015 Çikalim mi Tem e Gerek yok,akşam sen gelsene Eminönüne Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner 3 Nisan 2015 Paylaş 3 Nisan 2015 Bir aracın güçlü olması tork ile ilgili, hızlı olması ise devirle ilgilidir. Tork ve devir transmisyon sayesinde birbirlerine dönüşebilir. Torku - devire, deviri - torka dönüştürmek transmisyon sayesinde mümkündür. Hızlanmada tork çok önemli olsa yüksek torka sahip kamyonların en hızlı araç olması gerekirdi. Halbuki maksimum hız için önemli olan tekerleğin devridir. Yani tekerleğin birim zaman içerisinde kat ettiği mesafedir. Transmisyon aracılığıyla mevcut devri yarıya düşürerek torku 2 katına çıkarabiliyoruz. Veya torku yarıya düşürerek mevcut devri iki katına çıkarabiliyoruz. Bu esnekliği bize sağlayan beygir gücüdür. Elimizde ne kadar fazla beygir gücü varsa devir ve tork konusunda o kadar çok esnekliğimiz vardır. Beygir gücü: tork ve devrin ne kadarını birbirine dönüştürebileceğimizi gösteren hesaplanabilir bir özelliktir. Bu nedenle yüksek beygir gücüne sahip bir araç - yüksek torklu araca göre daha hızlıdır. 5 Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 3 Nisan 2015 Paylaş 3 Nisan 2015 Bir aracın güçlü olması tork ile ilgili, hızlı olması ise devirle ilgilidir. Tork ve devir transmisyon sayesinde birbirlerine dönüşebilir. Torku - devire, deviri - torka dönüştürmek transmisyon sayesinde mümkündür. Hızlanmada tork çok önemli olsa yüksek torka sahip kamyonların en hızlı araç olması gerekirdi. Halbuki maksimum hız için önemli olan tekerleğin devridir. Yani tekerleğin birim zaman içerisinde kat ettiği mesafedir. Transmisyon aracılığıyla mevcut devri yarıya düşürerek torku 2 katına çıkarabiliyoruz. Veya torku yarıya düşürerek mevcut devri iki katına çıkarabiliyoruz. Bu esnekliği bize sağlayan beygir gücüdür. Elimizde ne kadar fazla beygir gücü varsa devir ve tork konusunda o kadar çok esnekliğimiz vardır. Beygir gücü: tork ve devrin ne kadarını birbirine dönüştürebileceğimizi gösteren hesaplanabilir bir özelliktir. Bu nedenle yüksek beygir gücüne sahip bir araç - yüksek torklu araca göre daha hızlıdır. Bilgili olmak gibisi yok ağzınıza sağlık hep düşünüp de kelimelere dökemediğim şeyleri söylemişsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Hakan Kalkan 3 Nisan 2015 Yazar Paylaş 3 Nisan 2015 arkadaşlar bu konuya herkesin bir cevabı var bu yüzden bu konu sabitleştirilmeli diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Nisan 2015 Paylaş 3 Nisan 2015 Buradaki yazma amacım teknik verilerin gerçek yol şartlarında ne derece uygulanabilir olduğu. Bahsettiğiniz devir avantajı kısa mesafede kullanılabilir ama 300-500 km olan bir yolda sürekli vites küçültmek pratikte pek mümkün değil. Bence de. Bununla beraber otomatik vitesli araçlarda sadece yarışmak gibi bir amaç olursa gaza yüklendikçe düşen vites avantaj verir. Bugün Fiesta ile Ankara Bolu arasında düşük beygirin tükenişini bir çok rampa çıkışında önümde beni yavaşlatan araçlar olduğunda yaşadım. Multijet motor bu tip durumlarda daha kolay toparlıyor. Yinede beygir gücünü tam kullanmayan Fiesta'dan büyük motorlu araçlardan yol almasını bildi 1.5tdci motor. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Nisan 2015 Paylaş 3 Nisan 2015 (düzenlendi) Test ettim.Beygir[emoji41] Mk4 dizel ov. Kaç beygir di ki[emoji6] 3 Nisan 2015 tarihinde Erol Eser tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 3 Nisan 2015 Paylaş 3 Nisan 2015 niye beygirli arabalar gördüm üstünde Şanzıman yoktu nice torklu arabalar gördüm devir çevirebilecek motor yoktu. Felan filan Max torku ve beygİri ne kadar geniş devir aralığında sağlarsa bi motor ve devirlenmeyi ne kadar az törpüleyen bi Şanzıman olursa araçta o kadar zevkli bir araba olur. Yine lafı yıldıza getircem ama eski kompresörde tork ve beygir değerleri o kadar Optimum bi devre yaklaşık 5000 é doğru tavan yapıyordu ki 5g tronic de öyle güzel oranlanmış vitesler vardı ki 4. Vitesi 200 ile bitirirken 5. Viteste ivmelenmesi sanki yeniden başlıyor Yani o yüzden ondan daha torklu benzer beygir gücündeki araçları zorlanmadqn geçebiliyordum Yorum bağlantısı
Servet Aydın 5 Nisan 2015 Paylaş 5 Nisan 2015 Bu işin sonu turbi benzinlilere bağlanacak gibime geliyo.hem beygir hem torkOrtağımda turbo benzinli araç var. O biçim dizellerin üstünden atlıyor 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts