İçeriğe Yönlendir

Yeni Hyundai I20 1.4 Crdi Style+ Vs 2015 Fiesta Tit. Tdci


Muhammed Lokman Tosun

Recommended Posts

Hakan Gürsu

Ford  her modelinde yol tutuşa çok kafa yoran bir marka, ben olsam Fiestayı tercih ederdim.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Bekir Diri

Marka olarak Hyundai ve Ford kıyaslanamaz,Ford çok daha üstün ama artık günümüzde kötü araba yok,piyasa kızıştı ve hepside birbirinden güzel,o yüzdende görsel olarak fiesta dan çok çok üstün olan vede tasarım ödülleri alan İ20 benim ilk tercihim olurdu ... Not : Tabikide güzellik yargısı özneldir .

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Çok lüks modeller haricinde bence artık kalite farkı pek yok araçlar arasında.i20 görüyorum yollarda ve gözüm kayıyor resmen güzel araç yapmışlar bence.Arkadaş geçen hafta polo aldı dizel sıfır comfortline modeli 53.5

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Recai Fırfırası

Alisamadim bu hyundaiye hic , icerisinde kalite algisini yasayamiyorum ,  ix35 o kadar pahali olmasına rağmen on göğüs kapi içleri sert plastik arkadaş insan azcik yumuşak olsun istiyor

yeni i 20 lerde göğüste filan yumuşak plastik kullanılmış fiesta gibi. içi de dışı da çok şık olmuş. biz de 2014 modeli var.boş line. otomatik. biraz fazla yakıyor ve torku çok düşük. neden turbo kullanmıyorlar çok merak ediyorum 

Yorum bağlantısı
ibrahim turhal

i20 alanlar pişman olacaktır ilerleyen zamanda bana kalırsa. İçi mükemmel gerçekten ama dıştan 106 gibi geliyor bana. İlk gördüğümde çok hoş gelmişti sonradan ise asla almayacağım bir tip.

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Mehmet Emin BADIR
(düzenlendi)

Merhabalar. Konu açılalı epey olmuş ama daha günceli olmadığından devam etmek istedim. Aralık ortasında 1.2 benzinli 5 ileri manuel vites Style+ donanımlı kırmızı (ama bordoya yakın kırmızı ki ben daha çok seviyorum) renk cam tavanlı modelini aldım. Sıfır araç alma fikri bir anda oluşmuştu, ikinci el alırken 4-5 ay araştırmak zorunda kalmak istemedim, 2008 Focusu bu kadar süre araştırma ve bir sürü telefon görüşmesi, kazıklanmaktan son anda kurtulmak gibi badireler sonunda almıştım memnun da kaldım ama efsaneyi sattık artık.

 

Esas konu i20 ve fiestaya gelirsek. Ben de birçok forumdaşımın dediği gibi, yeni araçların hemen hepsinin benzer kalite sunduğunu düşünüyorum. Ancak detaylara girdikçe değişiyor elbette iş. Mesela Fiat, Renault ve Hyundai asla almam demedim hiç ama almak istemem derdim hep, nitekim i20 aldım ve büyük konuşmanın sonucunu gördüm :) Peki neden i20?

 

Tasarım: Öncelikle son kasa ile araç uzakdoğunun çirkin tasarımlarından ziyade bir avrupalı, bizim de millet olarak sevdiğimiz yakışıklı ve biraz da hayta bir çocuk olmuş bu araç. Tasarım elbette özneldir ancak en az bir Avrupa aracı gibi gayet düzgün, anormal hatları olmayan bir kasa var karşımızda, bu konuda herkes hem fikirdir sanırım. Farların üzerine florasan gibi yanan kaşları herkes sevmeyebilir, ama ben sevdim. Özellikle güneşin doğmak ya da batmak üzere olduğu loş zamanlarda kaşları açarak gidince araç gayet ilgi çekici oluyor. Arka stoplar led değil ancak belirgin hatlar içerisinde kalan aydınlatma en azından o izlenimin tadından şöyle bir parmak bal tatmış gibi bir tat oluşturuyor bende. Style+ pakette sis farları standart, Fiestada ise Titanium seviyesinde var ancak. Viraj içi aydınlatma var artık birçok araçta olduğu gibi, özellikle aydınlatmanın yetersiz olduğu yerlerde aracın direksiyon simidi belirli bir açıdan fazla dönünce otomatik olarak o taraftaki sis farını açması çok güzel. Lastikler 195/55/16, yani 16 inç alaşımlı ve şık jant da orta pakette standart, bu da Fiestanın 15 inçlik (ICA harici) jantlarını geride bırakıyor. Hem ön hem de arka far grubunun enine tasarımı ise aracı sınıfında gayet geniş gösteriyor, oturaklı sözcüğü ise abartı olur öyle heybetli bir duruş elbette yok bu araçta, zaten B sınıfında hiçbir araba için oturaklı, heybetli, yere sağlam basan bir görünüm sunuyor diyemeyiz. Ancak enerjik, atılgan ve sizi asfaltla her daim bağlantıda tutmak isteyen bir duruşu var.  Farlar geniş gösteriyor demiştik, peki içeride durum nasıl? Sınıfının en geniş bagaj hacmini sunuyor, 301 litre. Arka yolcular için diz mesafesi de gayet yeterli, ancak 1.85 ve üzerinde uzun boylu bir şoför olursa onun arkasındaki koltuk için diz mesafesi çok daralıyor. İç tasarımda da Hyundai gayet başarılı, benim çift renkli döşemelerim ve yine çift renkli göğüs plastiğim var aracımda. Ön cam dibindeki siyah plastik, kapı altlarındaki kısımlar ve vites topuzunun oturduğu platformun dışındaki plastikler, bildiğiniz plastik, gayet sert. Ancak bu fiyata bu sınıfta diğer markalarda da durum farklı sayılmaz. Ancak kapı iç kollarının ikinci renkteki kısımları ve şoföre yakın ikinci renkli plastik kısımlar nispeten yumuşak, kalite hissi biraz var diyebiliriz buralarda. Benim binip dokunduğum Fiesta, hatta Yaris ve Polo arasında i20 ile ciddi bir kalite farkı hissetmişliğim yok.

 

Performans: Bu aracı Amerikada kullanmaya kalksanız trafiğe çıkamayabilirsiniz :) Şaka bir yana 1.2 benzinli 84 ps atmosferik benzinli motor, tork değeri yazmışlar ama siz onu yok sayın. Fiesta için de aynı durum geçerli, onda da 82 beygir sunuyor 1.25 motor. 4 kişi binmiş halde araç doğal olarak zorlanıyor. Can sıkıcı mı, benim pek performans ilgim olmadığı için değil.

 

Güvenlik: Ncap sonuçları 4 yıldız. Fiesta ise 5 yıldız. Burada Fiesta önde. Ancak yetişkin, çocuk, yaya için ve güvenlik asistanları için ayrı ayrı bakıldığında yüzdelere ciddi bir fark görünmüyor. Önemli olan, Allah korusun, sizin o ciddi fark etmez sanacağınız şiddette kaza durumu, benim kanaatim Fiestanın daha sağlam olduğu. Baz ve benim donanımda sadece 2 hava yastığı var, Fİestada da öyle, ancak en üst pakettte yan ve perde hava yastıkları sunuyor Hyundai. Fiesta ise güvenlik paket seçerseniz Titanium olmasa da sunabiliyor bunu, hem de 1000 liradan azıcık yukarıda bir fiyat farkıyla. Ancak geçtiğimiz yıl yaz sonlarında Ankara Eskişehir yolunda bir genç kardeşim belediye sulama aracını geç farketmesi sebebiyle hayatını kaybetmişti, Allah rahmet eylesin. Araç Fiesta idi, dolayısıyla B segmenti bir araç yüksek hızlarda kullanımda size güvenlik pek sağlayamıyor, C bile olsa çok fark etmez herhalde. Nice Mersedes var dağılmış, yasal sınırları aşmayın, aşırı hızdan kaçının.

 

Kullanım: Araç kullanımı gayet zevkli. Elektrikli direksiyon konforlu bir sürüş sağlıyor, şehir içi çok manevra yapmak gereken yerlered sizi yormuyor. Yapaylık hissi dedikleri bir şey var, otomobilden o kadar da anlamadığım için bu konuda birşey demem yanlış olur. Motor sesi yok denecek kadar az, hele de 2008 Focustan sonra bu araç müthiş sessiz. Yol sesi de kabul edilebilir seviyede, hatta gayet az. Yüksek hızlarda ise araç B sınıfı olduğunu hatırlatıyor ve daha yavaş git dercesine titreşimler vs üretiyor, elbette üzerinde kış lastiği ve henüz 2000 kilometreyi yeni devirmesi faktörleri de var. Zaten 2000 olana dek 2-4 bin devir bandını aşmadım rodaj için. Isıtma konusunda dikkatimi çeken bir detay var. Mesela hem yüzünüze hem de cama doğru birlikte hava üfleme seçeneği yok. Sadece ayak, sadece yüz, sadece cam, ayak ve cam, ayak ve yüz var. Ayrıca ayak ısıtmasını sa orta taraflardan yapmışlar, kapıya yakın sol ayağınız ve yolcunun kapıya yakın sağ ayağı yeterince ısı alamıyor, kötü ve basit bir hata.

 

Fİesta Avantajları:

-Ncap 5 yıldız (2012 sonuçları)

-Daha prestijli marka

İ20 avantajları:

-Daha modern tasarım

-Daha fazla iç hacim ve bagaj hacmi

-Panoramik cam tavan seçeneğinin olması

-Çok sessiz motor

Fiesta Dezavantajları:

-Dar iç mekan

İ20 Dezavantaj:

-Ayak ısıtma kanalları saçma bir şekilde başarısız

-Hyundainin geçmişteki kalitesiz, ucuz araba algısı

-Ncap 4 yıldız

 

Sonuç olarak, araçtan beklentinizin ne olduğuna göre iki araç da daha makul olabilir sizin için. Ancak i20 için şunu diyeceğim, almasanız dahi bir test edin, önceki Hyundailere göre gerçekten markanın çağ atlatmış bir modelini göreceksiniz. Mümkün olduğunca öznel yorum yapmamaya çalıştım, herkes arabası ile mutlu olsun.

tarihinde Mehmet Emin BADIR tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...