Rıdvan Cebeci 19 Nisan 2015 Paylaş 19 Nisan 2015 Dün gece yolda giderken bir anda hararet lambası yandı hemen kenara çektim kaputtan Dumanlar felan sonra baktım su kaynatmis. Otobandan mecbur cekiciyle aldirdim ustaca götürdüm baktı patlak yok kaçak yok fan 105 de devreye giriyor odb ile baktım. Neden olmuş olabilir usta adı antifreze kullanmıştır oda balcik gibi olmuştur borularda dedi osman ustaya gidemeden başıma gelmeyen kalmadı Yorum bağlantısı
Onur Bulut 19 Nisan 2015 Paylaş 19 Nisan 2015 (düzenlendi) Antifiriz borularda nasıl balçık gibi olmuşta hararet buna bağlanmış çok merak ettim. Geçmiş olsun. 19 Nisan 2015 tarihinde Onur Bulut tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 19 Nisan 2015 Paylaş 19 Nisan 2015 Antifreeze yoksa bilemem de, araç 100'de fan açmalı, 90'da kapamalı. Hararet müşürü vs kontrol edilmeli. Yorum bağlantısı
Misafir 19 Nisan 2015 Paylaş 19 Nisan 2015 Antifreeze yoksa bilemem de, araç 100'de fan açmalı, 90'da kapamalı. Hararet müşürü vs kontrol edilmeli. Fan 102 de açmıyo muydu? Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven 20 Nisan 2015 Paylaş 20 Nisan 2015 Bundan yıllar önce 84 model opel kadettimiz vardı. Bu araç hararet yaptıktan sonra motor yaptırdık ve babamın ustası oto elektrikçi şöyle bir sistem yapmıştı: Fan devreye girdigi zaman otomatik olarak göstergeye yerleştirdigi ilave ışık yanıyordu.Böylece motor ısındıgında fanın devreye girip girmedigini kontrol ediyorduk.. İlave olarak istenildiginde fanı manuel olarak açan bir açma kapama anahtarı vardı. Diyelimki araç çok dik bir rampaya girecek.O sırada fanı manuel olarak elle açıyorduk ki erkenden devreye giren fan motorun ısınmasını beklemedigi için rampa bitiminde motor ısı göstegesi de çok yükselmiyordu.Bu sistemi babam sonraki aracı olan 93 model toledoya da yaptırdı. Böyle bir sistem yaptırmanızı tavsiye ederim. Yorum bağlantısı
Hasan Kabil 20 Nisan 2015 Paylaş 20 Nisan 2015 (düzenlendi) Gecen aksam bende yolda giderken isiklarda durdum, aracta gaza basmadigim halde aracta biri gaza basiyo gibi ses gelmeye basladi. Saga cektim araci kontagi kapadim actim normale dondu. Bu neyden kaynaklanmis olabilir ? Hararetmidir bu ? Ayrica o gun bir hafta uzerine araci calistirdim, acelem oldugundan araci fazla da isindiramadim. Bununla da baglantili olabilir mi ? Son olarak araci calistirdigimda her zaman olmamakla beraber ilk basta egsoz dan siyah duman geliyor, bunun icin benzinciden bir yag aliniyormus galiba. Nedir o yagin durumu, kullanimi nasildir ? Bilgisi olan arkadaslar bilgi paylasirlarsa sevinirim. 20 Nisan 2015 tarihinde Hasan Kabil tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 20 Nisan 2015 Paylaş 20 Nisan 2015 Gecen aksam bende yolda giderken isiklarda durdum, aracta gaza basmadigim halde aracta biri gaza basiyo gibi ses gelmeye basladi. Saga cektim araci kontagi kapadim actim normale dondu. Rolanti valfinden yapar bunu. Bende de yapmaya başladı geçenlerde. Önce No Name Serviste temizledikvalfin içini, bir hafta kadar denedik, temizlemek işe yaramadı, bu haftasonu yenisini taktık. Fazla ihmal etmeyin, gereksiz yakıt israfı. Tahmini 200-250 tl civarı bir parça. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Nisan 2015 Paylaş 20 Nisan 2015 Bundan yıllar önce 84 model opel kadettimiz vardı. Bu araç hararet yaptıktan sonra motor yaptırdık ve babamın ustası oto elektrikçi şöyle bir sistem yapmıştı: Fan devreye girdigi zaman otomatik olarak göstergeye yerleştirdigi ilave ışık yanıyordu.Böylece motor ısındıgında fanın devreye girip girmedigini kontrol ediyorduk.. İlave olarak istenildiginde fanı manuel olarak açan bir açma kapama anahtarı vardı. Diyelimki araç çok dik bir rampaya girecek.O sırada fanı manuel olarak elle açıyorduk ki erkenden devreye giren fan motorun ısınmasını beklemedigi için rampa bitiminde motor ısı göstegesi de çok yükselmiyordu.Bu sistemi babam sonraki aracı olan 93 model toledoya da yaptırdı. Böyle bir sistem yaptırmanızı tavsiye ederim. Enjeksiyonlu araçta bu tip bir şeye ihtiyaç yok. Sistem kendisi ayarlıyor fan kapama açma derecelerini. Tabi biri müdahelede bulunmadıysa daha evvel... Yorum bağlantısı
Misafir 20 Nisan 2015 Paylaş 20 Nisan 2015 Enjeksiyonlu araçta bu tip bir şeye ihtiyaç yok. Sistem kendisi ayarlıyor fan kapama açma derecelerini. Tabi biri müdahelede bulunmadıysa daha evvel... Ama ışığın yanması fikri güzelmiş. Ben bazen duyamıyorum çünkü fanın açılışını Yorum bağlantısı
Rıdvan Cebeci 20 Nisan 2015 Yazar Paylaş 20 Nisan 2015 Allah işini bilmeyen ustalardan korusun ne diyeyim. Su koydum devam ediyorum şimdi. İnşallah 23 nisanda sağsalim noname e atarım kendimi. Çukura girdim tekerden bir ses geldi acaba birşey mi kırıldı diye ustaya götürdüm. Çapraz diye birşey söyledi değişmesi lazım dedi birini taktı diğerini takamadı tutuşturdu elime .Bu araba böyle gitmez dedi. Şimdi Parça ile dolaşıyorum Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 20 Nisan 2015 Paylaş 20 Nisan 2015 Allah işini bilmeyen ustalardan korusun ne diyeyim. Su koydum devam ediyorum şimdi. İnşallah 23 nisanda sağsalim noname e atarım kendimi. Çukura girdim tekerden bir ses geldi acaba birşey mi kırıldı diye ustaya götürdüm. Çapraz diye birşey söyledi değişmesi lazım dedi birini taktı diğerini takamadı tutuşturdu elime .Bu araba böyle gitmez dedi. Şimdi Parça ile dolaşıyorum 23 nisan'da noname açık mı? Yorum bağlantısı
Rıdvan Cebeci 20 Nisan 2015 Yazar Paylaş 20 Nisan 2015 23 nisan'da noname açık mı? İnşallah oda resmi tatile girmez Yorum bağlantısı
Burak Fidan 20 Nisan 2015 Paylaş 20 Nisan 2015 Selamlar, tesisattaki suyu, radyatörün altındaki hortumu sökerek boşaltın, resmen kurum akıyor. daha sonra su doldurmadan önce takın. antifreeze eklemeyi unutmayın yoksa normal suya da hemen hararet yapıyor. zira benim öyle olmuştu yolda kaldım traktör çekti beni Yorum bağlantısı
Misafir 20 Nisan 2015 Paylaş 20 Nisan 2015 Selamlar, tesisattaki suyu, radyatörün altındaki hortumu sökerek boşaltın, resmen kurum akıyor. daha sonra su doldurmadan önce takın. antifreeze eklemeyi unutmayın yoksa normal suya da hemen hararet yapıyor. zira benim öyle olmuştu yolda kaldım traktör çekti beni Sende de amma çekilme macerası varmış Yorum bağlantısı
Atilla Ertan Çığır 21 Nisan 2015 Paylaş 21 Nisan 2015 Ben trafikte 90 dereceyi geçtiğimde kaloriferi sıcağa ayarlayıp açarım o sıkışık trafikte 80 e kadar düşürdüğümü bilirim. Sizede tavsiye ederim.biara peugeot 206 1,4 hdı aracımın müşürü bozuktu (kronik) hararet çıktığında direk sıcak fanı açardım düşürürdüm ordan alışkanlık oldu Yorum bağlantısı
Ayrılmış Üye 21 Nisan 2015 Paylaş 21 Nisan 2015 Fan açtığını nasıl duyuyorsunuz? ya benimki açmıyo yada çok sessiz:) Yorum bağlantısı
Sadık Aksakal 21 Nisan 2015 Paylaş 21 Nisan 2015 Fan açtığını nasıl duyuyorsunuz? ya benimki açmıyo yada çok sessiz:) Aynı soruyu bende sordum ama cevap alamamıştım. Ben de hiç duymuyorum. Yaz geliyor aslında fanın açma sesini öğrensek iyi olur hocam. Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 22 Nisan 2015 Paylaş 22 Nisan 2015 fan 100 derecede açıyor obd ile bakıldığında 102 yi görüp düşmeye başlıyor fan sesini dikkatli dinlerseniz duyabilirsiniz bir miktarda devirde oynama yapıyor çok dikkatli dinlemek gerek. yada, bir yere gittiğinizde aracı park ederken motoru durdurmayın ve kaputu açıp bir süre bekleyin fark edersiniz fan açtığını Yorum bağlantısı
Ayrılmış Üye 22 Nisan 2015 Paylaş 22 Nisan 2015 Kalorifer açma işi aynı görevi görüyorsa yaz kış bir kademe çalıştırmak lazım ozaman harareti engellemek adına,otomatik girmesini beklemek yerine. Yorum bağlantısı
Misafir 22 Nisan 2015 Paylaş 22 Nisan 2015 Kalorifer açma işi aynı görevi görüyorsa yaz kış bir kademe çalıştırmak lazım ozaman harareti engellemek adına,otomatik girmesini beklemek yerine. Kalorifer değil de klimayı açmak fanı çalıştırıyor bende. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Nisan 2015 Paylaş 22 Nisan 2015 Kalorifer değil de klimayı açmak fanı çalıştırıyor bende. Tüm araçlarda böyledir. Fan çalışmazsa vay halimize ama Fanın sağlam olup olmadığı zaten klima ile kontrol edilebilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts