Mustafa Erhan 21 Nisan 2015 Paylaş 21 Nisan 2015 Forumdaşlar merhaba, HB sitesinin böyle bir uygulama yapması görmeden alışveriş adına büyük bir adım olmuş diye düşünüyorum ama asıl sorum şudur: Diyelim cep telefonu aldık... Hattımızı takıp kullanmaya başladık... 4-5 saat sonra telefonda bir sorun olduğunu teşkil ettik ve siteye bunu bildirerek cihazı iade etme talebinde bulunduk. Yani tüm olay ilk gün yaşandı. Böyle bir durumda iade alıyorlar mı? Buna benzer bir durum yaşayan var mı? Ya da sorun yaşayan? 1 Yorum bağlantısı
Misafir 21 Nisan 2015 Paylaş 21 Nisan 2015 Buna benzer durumu Vatan Bilgisayarda yaşadık. Telefonu aldık vatanın içerisinde denediler çalışıyor. Eve geldik konuşma esnasında karşı taraf sesin gelmediğini fark ettik. Tekrar Vatana gittik. Kabul etmediler. Samsung onay vermeden değişim ve iade alamıyolarmış. İşleyiş bu şekildeymiş. Yetkilinin dediği, kapıdan dışarı çıktığın anda iş bitmiştir, geri alamazmış. Bizde tıpış tıpış Samsunga götürdük. Güncel porgram yüklendi düzelti. Sizinkine benzer bir durum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Nisan 2015 Paylaş 21 Nisan 2015 Koşulsuz iade şartıyla satılanlardansa kullandıysanız da 7 gün içinde iade edebiliyorsunuz: 1 Yorum bağlantısı
Tahir İlter 21 Nisan 2015 Paylaş 21 Nisan 2015 Arıza bildirirsen kabul etmez servise yönlendirir. Memnun kalamadım dersen sorgusuz sualsiz geri alır. 4 Yorum bağlantısı
Misafir 21 Nisan 2015 Paylaş 21 Nisan 2015 Sanırsam açılmadık kutular için filan olabilir.. Ama detay mutlaka yazar sitede biryerlerde. Yorum bağlantısı
Mustafa Erhan 21 Nisan 2015 Yazar Paylaş 21 Nisan 2015 Buna benzer durumu Vatan Bilgisayarda yaşadık. Telefonu aldık vatanın içerisinde denediler çalışıyor. Eve geldik konuşma esnasında karşı taraf sesin gelmediğini fark ettik. Tekrar Vatana gittik. Kabul etmediler. Samsung onay vermeden değişim ve iade alamıyolarmış. İşleyiş bu şekildeymiş. Yetkilinin dediği, kapıdan dışarı çıktığın anda iş bitmiştir, geri alamazmış. Bizde tıpış tıpış Samsunga götürdük. Güncel porgram yüklendi düzelti. Sizinkine benzer bir durum. Ali Bey Vatan'da çalışmış biri olarak izlenimlerimi aktarayım: Vatan, Gold, Media gibi mağazalarda ve ürünü görerek aldığımız mağazalarda bir takım kurallar var. Elbetteki bu kurallar tam kesin çizgi halinde değil. Genelde sim kart takılma aşamasında bariz bir sorun var ise yardımcı oluyorlar ancak aradan zaman geçip tekrar geldiğinizde ürün 3 saatlik bile olsa servise gitmesi gerekiyor. Bu tarz mağazalar sadece satış işleminden sorumlu konumunda. Ancak internet alışverişlerinin çok tercih edilmesi yasalarla daha çok destekli halde olması. Görerek alınan ürünlerde iade durumları zorlaşıyor ancak internet alışverişlerinde görerek alamadığımız için birtakım haklarımız mevcut. HB sitesi bu durumu çok daha garanti altına almış görünüyor. Yorum bağlantısı
Tahir İlter 21 Nisan 2015 Paylaş 21 Nisan 2015 Sanırsam açılmadık kutular için filan olabilir.. Ama detay mutlaka yazar sitede biryerlerde. Yeniden satılabilirliği bozulmamış gibi bir şart var.Yani aslında yoruma dayalı iade almaları Yorum bağlantısı
Ahmet Aybeyaz 21 Nisan 2015 Paylaş 21 Nisan 2015 Eskiden cep telefonu satışlarında sim kart takılmaması diyordu. Ancak şimdi inceledim 14 günlük iade haklarında şöyle belirtmiş Hepsiburada.com: "Telefon iadesinde;Ürün ekranında yer alan koruma bandı çıkarılmamış olmalıdır. Ekranda ve telefonun diğer yerlerinde çizik, hasar vs olmamalıdır.Bütün standart aksesuarları hasarsız ve tam olarak orijinal paketleri ile birlikte gönderilmelidir." Yani sim kart takılıp denenmesi önemli değil, ekran koruma bandı çıkarılmamış olsun yeter, yani tekrar satabileyim ben bunu diyor İlgili link: http://www.hepsiburada.com/Liste/MyPage/FAQDetail.aspx?id=36 1 Yorum bağlantısı
Misafir 21 Nisan 2015 Paylaş 21 Nisan 2015 Hepsiburada yada başka bir internet sitesi hangisi olursa olsun elektronik cihazı internetten satın almayın derim, arkadaşım kargo firmasında çalışıyordu birgün aracı yükleme yaparken gördüm üzerinde kırılacak falan yazıyor ya bizde sanıyoruz ki dikkatlice kamyona yüklüyorlar ! ama öyle değil resmen fırlatıp atıyorlar yüklerken daha sonra istifliyorlar.Onu gördüm göreli artık elektronik cihazları gidip mağazadan bizzat kendim alıyorum tabi mağazaya da nakliye ile geliyor ancak depodan gelirken daha dikkatli olduklarını düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Misafir 21 Nisan 2015 Paylaş 21 Nisan 2015 Ali Bey Vatan'da çalışmış biri olarak izlenimlerimi aktarayım: Vatan, Gold, Media gibi mağazalarda ve ürünü görerek aldığımız mağazalarda bir takım kurallar var. Elbetteki bu kurallar tam kesin çizgi halinde değil. Genelde sim kart takılma aşamasında bariz bir sorun var ise yardımcı oluyorlar ancak aradan zaman geçip tekrar geldiğinizde ürün 3 saatlik bile olsa servise gitmesi gerekiyor. Bu tarz mağazalar sadece satış işleminden sorumlu konumunda. Ancak internet alışverişlerinin çok tercih edilmesi yasalarla daha çok destekli halde olması. Görerek alınan ürünlerde iade durumları zorlaşıyor ancak internet alışverişlerinde görerek alamadığımız için birtakım haklarımız mevcut. HB sitesi bu durumu çok daha garanti altına almış görünüyor. Biz zaten satış temsilcisinin samimiyetine inanmıştık. Arkadaş yapabileceği hiçbir şeyin olmadığını söyledi. Telefonu onlar gönderirse baya uzun sürüyormuş gelmesi kuryeden kaynaklı. Biz Samsunga direk verdik daha hızlı oldu. Sizin sorunuza cevap veremedim kusura bakmayın. Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 21 Nisan 2015 Paylaş 21 Nisan 2015 (düzenlendi) Vatanın mağazasından aldığınız ürünler için standart tüketici hakları geçerlidir. Kendiniz mağazaya gidip aldığınız için koşulsuz iade hakkınız yoktur. Ancak İnternet üzerinden aldığınız ürünlerde mesafeli satış şartları geçerlidir. İnternetten aldığınız ürünlerde aksi belirtilmedikçe 7-14 gün içerisinde sorgusuz sualsiz iade edebilirsiniz. Ancak satış siteleri siz siparişi verirken sizin onaylamanızı istediği sözleşmede cep telefonu , bilgisayar v.s. gibi ürünlere özel maddeler koyup, arıza halinde servis raporunu şart koşuyor. 21 Nisan 2015 tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Aybeyaz 21 Nisan 2015 Paylaş 21 Nisan 2015 Hepsiburada yada başka bir internet sitesi hangisi olursa olsun elektronik cihazı internetten satın almayın derim, arkadaşım kargo firmasında çalışıyordu birgün aracı yükleme yaparken gördüm üzerinde kırılacak falan yazıyor ya bizde sanıyoruz ki dikkatlice kamyona yüklüyorlar ! ama öyle değil resmen fırlatıp atıyorlar yüklerken daha sonra istifliyorlar.Onu gördüm göreli artık elektronik cihazları gidip mağazadan bizzat kendim alıyorum tabi mağazaya da nakliye ile geliyor ancak depodan gelirken daha dikkatli olduklarını düşünüyorum. Bu gibi olaylar yüzünden gelen kargolar kargocuya imza atıldıktan sonra 2 dakika beklermisin yanında acıcam deyip bekletilmeli, sorun varsa tutanak tutulmalı ve sonra ilgili siteye iade edilmeli. Kargo sorumluluk taşıyor eğer ürünü kırdıysa karşılıyorlar.. Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten 21 Nisan 2015 Paylaş 21 Nisan 2015 http://www.donanimhaber.com/diger/haberleri/internetten-Alisveris-Cayma-Hakki-ve-Yasal-Duzenlemeler.htm Yorum bağlantısı
Misafir 21 Nisan 2015 Paylaş 21 Nisan 2015 Bu gibi olaylar yüzünden gelen kargolar kargocuya imza atıldıktan sonra 2 dakika beklermisin yanında acıcam deyip bekletilmeli, sorun varsa tutanak tutulmalı ve sonra ilgili siteye iade edilmeli. Kargo sorumluluk taşıyor eğer ürünü kırdıysa karşılıyorlar.. Ürün kırılmasından daha çok ürünün içinde darbeye bağlı bir sıkıntı olması asıl sorun onu anlamak pek mümkün değil kargocu en fazla 2 dk bekler sonra gider, telefon yada notebooku açıp çalışmıyormu diye kontrol etmemizi beklemez. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Nisan 2015 Paylaş 21 Nisan 2015 Ortağıma bir telefon almıştık... Açtı denedi bir gün kullandı... Bu benim ihtiyaçlarımı karşılamıyor dedi ve sorunsuz kabul edip, kargoya verildiği gün ücret iadesi yaptılar.. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 21 Nisan 2015 Paylaş 21 Nisan 2015 Aslında bu tip sorgusuz sualsiz iadeler bir yerde iyi değil. Hani bazen şikayetler oluyor ya bana kullanılmış ürün geldi falan filan diye..İşte çark böyle dönüyor benim iade ettiğim malı bir başkasına gönderiyorlar. Bu çok açık ve net. Kutusuyla istemeleri bütünlüğünü daha doğrusu satılabilirliğinin bozulmamış olması şartı başka ne sebeple olabilir ki.. Ortağıma bir telefon almıştık... Açtı denedi bir gün kullandı... Bu benim ihtiyaçlarımı karşılamıyor dedi ve sorunsuz kabul edip, kargoya verildiği gün ücret iadesi yaptılar.. İşte o telefonda bir başkasına satıldı daha sonra.. Sıfır telefon aldım diye sevinip duran birisine belki de 1 Yorum bağlantısı
Misafir 21 Nisan 2015 Paylaş 21 Nisan 2015 Hepsiburada com dan zamanın da dünya paraya fotoğraf makinasj almıştım. Kısa bir sürede flaşhı bozuldu aynısıyla değiştirdiler. Hiç uğraştırmadılar. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 21 Nisan 2015 Paylaş 21 Nisan 2015 Hb dan 32 gb sdcard almıştım. Tam 1 yıl sonra arızalandı. Geri gönderdim. Yenisini gönderdiler.... Yorum bağlantısı
Mustafa Erhan 21 Nisan 2015 Yazar Paylaş 21 Nisan 2015 HB bu konuda çok iyi olduğunu verdiğiniz örneklerden gösteriyor. Yorum bağlantısı
Hasan Ekci 21 Nisan 2015 Paylaş 21 Nisan 2015 (düzenlendi) CAYMA HAKKI ALICI, Sözleşme konusu ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa tesliminden itibaren 14 gün içinde hiçbir sebep göstermek zorunda olmaksızın cayma hakkına sahiptir.Cayma hakkının kullanılması için 14 günlük süre içinde SATICI'ya faks, telefon veya elektronik posta ile bildirimde bulunulması ve ürünün işbu sözleşmenin 5. madde hükümleri çerçevesinde ve işbu Sözleşmenin ayrılmaz parçası olan ve İnternet Sitesinde yayınlanmış olan önbilgiler gereğince ürünün ambalaj ve içeriğinin denenirken hasar görmemiş olması ve SATICI tarafından tekrar satışa arz edilebilir nitelikte olması şarttır. Eğer sözleşmede bu madde varsa iade edilir. 7 gün idi 14 olmuş. 22 Nisan 2015 tarihinde Mehmet Özyürek tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Kırmızı 22 Nisan 2015 Paylaş 22 Nisan 2015 Arkadaşlar internetten ya da televizyondan aldığınız ürünleri beğenmediğiniz taktirde 14 gün içinde Cayma formu doldurup eksiksiz bütün belgelerle birlikte geri gönderebilirsiniz.. Gönderim işlemini iadeli taahhütlü posta ile ptt den yaparsanız eğer bu belge ve faturanız ile birlikte (sıkıntı olduğunda tabi ki) Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru yapabilirsiniz. Eğer kapıdan satışla ya da görerek herhangi bir ürün alırsanız bunun da iade süresi 7 gündür. Müsaadenizle çalıştığım ilçenin T.H.H raportörlüğü görevini de yürütmekte olduğum için kaymakamlığımızın internet sitesindeki T.H.H sayfasının linkini gönderiyorum.Buradan gerekli dosyaları da indirip işlemlerinizi yapabilirsiniz.. İlaveten aldığınız ürünün tamiratı söz konusu olduğu zaman firma 3 kere tamire gönderebilir.. 3 kereden sonra da T.H.H lerine başvurup bilirkişi incelemesi yapıldıktan sonra (siz o kısmına karışmıyorsunuz, hakem heyetleri hallediyor) yeni ürün için ya da paranızın iadesi için T.H.H tarafından karar alınabiliyor.. Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil 22 Nisan 2015 Paylaş 22 Nisan 2015 (düzenlendi) Forumdaşlar merhaba, HB sitesinin böyle bir uygulama yapması görmeden alışveriş adına büyük bir adım olmuş diye düşünüyorum ama asıl sorum şudur: Diyelim cep telefonu aldık... Hattımızı takıp kullanmaya başladık... 4-5 saat sonra telefonda bir sorun olduğunu teşkil ettik ve siteye bunu bildirerek cihazı iade etme talebinde bulunduk. Yani tüm olay ilk gün yaşandı. Böyle bir durumda iade alıyorlar mı? Buna benzer bir durum yaşayan var mı? Ya da sorun yaşayan? Bu durumla ilgili sana direk ilk ağızdan cevabını veriyorum, evet iade alıyorlar, daha 10 gün önce hb den note 3 aldık normal birşekilde açtık kullandık, ön jiletinini vs çıkartık attık yerine jiletin aldık taktık ve 10 gün civarı kullandık, kız kardeşime almıştık, ilk 1-2 gün normal kullanmış sonrasında şarjının hemen bittiğini farketmiş yani yarım günde fln sonra bana söyledi Allahtan,bende evde eski bir bilgisayar vardı uzun süredir format fln atmamıştım cihazı ona bağlamıştık muhtemelen virüs girmiştir diye düşünüp sıfırlayalım dedim, öncesinde samsungu aradım durumu anlattım, garantiye yollayın dediler direk,hiçbir çözüm sunmadan,şunu yapın bunu yapın demeden, neyse bende iphone dan tecrübeli olduğum için yazılımsaldır deyip cihazı recovery modda sıfırladım, kardeşim ilk gün abi sıkıntı yok dedi,sonraki gün hem donmaya hemde yine şarjının az gittiğini söyledi,sonra aklıma bu iade olayı geldi, aradım dedim böyle böyle bir sorunumuz var, direk gönderin iade alalım dediler, gönderdim hemen 14 gün olmadan,p.tesi cihazı gönderdim,salı ellerine ulaştı sabah aynı gün paramı iade ettiler,1699tl. Aslında tüm alışverişlerin artık hb gibi güvenilir sitelerden yapılması daha güzel. Mağzalardan yapılan alışverişlerde görüp aldığınız için iade süresi ve şartları daha zorlaşıyor. Ayrıca sitelerin puan,indirim ve hediye çeki gibi uygulamalarındanda yararlanabiliyorsun.Umarım faydalı olmuştur. 22 Nisan 2015 tarihinde Mesut Eyibil tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Erhan 22 Nisan 2015 Yazar Paylaş 22 Nisan 2015 Bu durumla ilgili sana direk ilk ağızdan cevabını veriyorum, evet iade alıyorlar, daha 10 gün önce hb den note 3 aldık normal birşekilde açtık kullandık, ön jiletinini vs çıkartık attık yerine jiletin aldık taktık ve 10 gün civarı kullandık, kız kardeşime almıştık, ilk 1-2 gün normal kullanmış sonrasında şarjının hemen bittiğini farketmiş yani yarım günde fln sonra bana söyledi Allahtan,bende evde eski bir bilgisayar vardı uzun süredir format fln atmamıştım cihazı ona bağlamıştık muhtemelen virüs girmiştir diye düşünüp sıfırlayalım dedim, öncesinde samsungu aradım durumu anlattım, garantiye yollayın dediler direk,hiçbir çözüm sunmadan,şunu yapın bunu yapın demeden, neyse bende iphone dan tecrübeli olduğum için yazılımsaldır deyip cihazı recovery modda sıfırladım, kardeşim ilk gün abi sıkıntı yok dedi,sonraki gün hem donmaya hemde yine şarjının az gittiğini söyledi,sonra aklıma bu iade olayı geldi, aradım dedim böyle böyle bir sorunumuz var, direk gönderin iade alalım dediler, gönderdim hemen 14 gün olmadan,p.tesi cihazı gönderdim,salı ellerine ulaştı sabah aynı gün paramı iade ettiler,1699tl. Aslında tüm alışverişlerin artık hb gibi güvenilir sitelerden yapılması daha güzel. Mağzalardan yapılan alışverişlerde görüp aldığınız için iade süresi ve şartları daha zorlaşıyor. Ayrıca sitelerin puan,indirim ve hediye çeki gibi uygulamalarındanda yararlanabiliyorsun.Umarım faydalı olmuştur. tam olarak duymak istediğim buydu. HB bu konuda gerçekten çok iyi. Paylaşım için teşekkürler. Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil 22 Nisan 2015 Paylaş 22 Nisan 2015 tam olarak duymak istediğim buydu. HB bu konuda gerçekten çok iyi. Paylaşım için teşekkürler. Az önce gittik ve mediamrkt ten kardeşimin ısrarı üzerine note 3 aldık, ben internetten alalım dedim ama dinlemedi, alırken sordum iade işlemleri yokmuş,iade ancak 34 tl lik kontrol işlemi satın alındığında ve orda ilgili kişi bakıp eğer bir şey çıkarsa iade yada değişim yapabileceklerini, sonrasında alıp birkaçgünde bir sıkıntı çıkarsa garantiye yollamamız gerektiğini söylediler.Aynı şekilde telefonda teknosa ya da sormuştum onlardanda benzer cevap aldım, yani internetten almak şuanda daha mantıklı. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts