İçeriğe Yönlendir

Güvenli Sürüş Eğitimi


Oğuzhan Demir

Recommended Posts

Oğuzhan Demir

Öncelikle cümleten saygılar selamlar. Geçtiğimiz Perşembe Erzurum'da çalıştığım firma tarafından 13 kişilik bir ekip ile teorik ve pratik olarak 6-7 saatlik "Trafikte Tehlikeleri Tanımlama" Eğitimi aldık.

Eğitim hocamız eski ford motorsport pilotlarından Yener GÜLÜNAY'dı.

Eğitimde eksiklerimizi tamamladık. Hem öğrendik, hem bilgilerimizi paylaştık hemde sohbet ettik. Hocamız ile forum hakkında da güzel sohbetlerimiz oldu. Genel olarak bildiğimiz konular gibi görünse de yanlış bildiğim konular yok değilmiş. Tabi asıl önemli olan bu eğitimi almak değil uygulamak. Bazı alışkanlıklardan kurtulmak zor gibi görünse de elimden geleni yapacağım.

 

rJGZ9Zk.jpg?1

 

F6VLQ7J.jpg?1

 

Konu tam buradayken aklıma şu konu geldi, led fren lambalarının faydalarını belirttim, Hocamız hemen notunu aldı. Burada ufaktan bir fordclubtr ve geceucusu reklamı yaptım :)

 

9OLQr9Y.jpg?1

 

Eğitim sonrası epeyce sohbet ettik Yener hocamla. Hocamız zaten bizlerden biri sayılır Ford Ka ile şampiyonluğu varmış. Sizlere de selamlarını iletmemi istedi.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

aleyküm selam..

 

bende bu tarz eğitim almayı çok isterim..çok şanlısınız..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Pratik olarak da eğitim oldu mu?

İntercity İstanbulPark Akademi'de katıldım ben de, slalom, engelden kaçış, panik fren, doğru oturma pozisyonları gibi konuları pratik de yapınca araç kullanımı tamamen değişyor resmen. Çok faydalı gerçekten  :good1:

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir

Pratik olarak da eğitim oldu mu?

İntercity İstanbulPark Akademi'de katıldım ben de, slalom, engelden kaçış, panik fren, doğru oturma pozisyonları gibi konuları pratik de yapınca araç kullanımı tamamen değişyor resmen. Çok faydalı gerçekten  :good1:

Pratik oldu olmasına da bizim başlığımız "Trafikte Tehlikeleri Tanıma" olduğundan ona göre oldu, kısacası pek bir atraksiyon yoktu, Bildiklerimizi pekiştirdik ama uygulama kısmı zorluyor başta oturma pozisyonu olmak üzere :) Erzurum dönüşü deneyeyim dedim 100 km sonra her şey eski haline döndü.

Yorum bağlantısı

Pratik oldu olmasına da bizim başlığımız "Trafikte Tehlikeleri Tanıma" olduğundan ona göre oldu, kısacası pek bir atraksiyon yoktu, Bildiklerimizi pekiştirdik ama uygulama kısmı zorluyor başta oturma pozisyonu olmak üzere :) Erzurum dönüşü deneyeyim dedim 100 km sonra her şey eski haline döndü.

 

abi alıştır bence kendini, ilk başta bana da zor geldi ama fren testinde arada 2 metre fark çıkınca anladım önemini, aynı şekilde slalomlarda da direksiyonu rahat çevirmek,ani manevra kabiliyeti için çok gerekli 

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir

mesela en bilmediğiniz ne çıktı?

Aslında yabancı olduğum bir başlık yoktu, eğitim öncesi ve sonrası olan sınavda ilk etapta yaptığım yanlışlar;

Ayna ayarı (araç görünmeyecek şekilde olacak)

Bakış açısı 3 derece olacakmış, ezber bir konu olduğundan ben 5 demiştim (üçe beşe bakmayalım :) )

Sanırım birde sisli havada takip mesafesi idi ki onu nasıl yalnış cevapladığım hakkında hiç bir fikrim yok.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir

2 milyon yol yapıp koltuk ayarı bilmeyen çıktım ben :)

Ben bir türlü alıştıramadım kendimi, biliyorum ama gel gör alışkanlıklar zorluyor.

 

abi alıştır bence kendini, ilk başta bana da zor geldi ama fren testinde arada 2 metre fark çıkınca anladım önemini, aynı şekilde slalomlarda da direksiyonu rahat çevirmek,ani manevra kabiliyeti için çok gerekli 

Yıllardır bildiğim konu ama çok zorluyor, genelde yoruldukça doğru pozisyona doğru geçiyorum. Yeri geliyor günde 1000 km yapıyorum aynı yerlere git-gel işin ağırlığı da olunca salıyor insan kendini, çoğu zaman vücut o koltukta dinleniyor.

Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Aslında yabancı olduğum bir başlık yoktu, eğitim öncesi ve sonrası olan sınavda ilk etapta yaptığım yanlışlar;

Ayna ayarı (araç görünmeyecek şekilde olacak)

Bakış açısı 3 derece olacakmış, ezber bir konu olduğundan ben 5 demiştim (üçe beşe bakmayalım :) )

Sanırım birde sisli havada takip mesafesi idi ki onu nasıl yalnış cevapladığım hakkında hiç bir fikrim yok.

Ayna ayarı nasıl olmalıymış?

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir

Ayna ayarı nasıl olmalıymış?

Doğru oturma pozisyonu ayarlandıktan sonra, aynada kendi aracımızın hiç bir parçasını görmeyecek şekilde 90 derecelik bir açı ile ayarlanmalıymış.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Doğru oturma pozisyonu ayarlandıktan sonra, aynada kendi aracımızın hiç bir parçasını görmeyecek şekilde 90 derecelik bir açı ile ayarlanmalıymış.

Park etme olayı nasıl olacakmış?
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir

Park etme olayı nasıl olacakmış?

Biz park durumuna göre ayarlayıp, yolda 90 ile giderken kafayı uzatıp aynada kör nokta kontrolü yapıyoruz ya, işte o kafayı uzatma işlemini 2-3 km ile park ederken uygulayacakmışız :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Biz park durumuna göre ayarlayıp, yolda 90 ile giderken kafayı uzatıp aynada kör nokta kontrolü yapıyoruz ya, işte o kafayı uzatma işlemini 2-3 km ile park ederken uygulayacakmışız :)

En iyisi otomatik parklı bir araba almak lazım[emoji4]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...