İçeriğe Yönlendir

1.5 Tdci Fiesta Intercooler Var Mı


Burak Güler2

Recommended Posts

Burak Güler2

Hem merakımdan ötürü :)  hem de ileride yapabileceğim modifikasyonlardan ötürü sormak istedim. 2013 yeni kasa fiesta 1.5 tdci 75 beygir araçlarda intercooler var mı acaba ? 1.4 tdci larda intercooler olmadığını duymuştum bu yüzden de motorun şişme yaptığını (şişme ne demek bilmiyorum :D  buna da birisi değinebilirse iyi olur :D ) duydum. Ayrıca bu intercooler ne işe yarıyor tam olarak artısı eksisi nedir ? neden var/yok acaba ? 

Yorum bağlantısı
Nevzat YÜKSEL

evet var o modelde ve basit bir mantıkla yanma odasına daha soğuk hava girmesini sağlayarak daha az yakıtla daha kaliteli yanma yaratarak yakıt tasarrufu yapmaya ve güçlü bir motor yaratmaya yarar.

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

Tatilden yeni geldim kusadasina gittim. 1330 km yol yaptim. 4 yetişkin 1 bebek bagaj full dolu klima acik hava 36 dereceyi kadar gordu bi kere şişmedi 1.4 tdci aracim

Yorum bağlantısı
Burak Güler2

Ben duydum zaten sadece ne demek olduğunu da tam olarak bilmiyorum şişmenin :) şişer demedim yani. 1.5 tdci 75 bg fiesta da ben de intercooler var diye biliyordum ve intercooleri basit olarak sizin tanimladiginiz gibi dusunuyordum ne ise yaradığını fakat 1.4 tdci da yok ve 68 beygir. 1.5 tdci da var ve 75 bg. Arada motor hacmi ve intercooler olmasina ragmen beygir farkinin az olmasi ilginc geldi. O yüzden emin olamadım. Sonuc olarak intercooler 1.5 75 liklerde kesin var yani :)

Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy

ben yok diye biliyorum, hava girişinde sadece hava filtresi var, yanılıyorsam düzeltin.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Şişmeden kasıt şudur:

Turbo dışarıdan aldığı havayı sıkıştırırken ısıtır. İntercooler ise aracın önünde konumlandırılıp ısınan havayı radyatör vasıtası ile soğutur.

Emilen hava ne kadar soğuksa oksijen miktarı o kadar yüksektir. Yüksek oksijen, daha az yakıt ve doğal olarak daha performans demektir. Turbo devirlendikçe hava daha da ısınacağı için intercooler'sız araçlar belli bir devirden sonra tork kaybını daha fazla yaşarlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Şişmeden kasıt şudur:

Turbo dışarıdan aldığı havayı sıkıştırırken ısıtır. İntercooler ise aracın önünde konumlandırılıp ısınan havayı radyatör vasıtası ile soğutur.

Emilen hava ne kadar soğuksa oksijen miktarı o kadar yüksektir. Yüksek oksijen, daha az yakıt ve doğal olarak daha performans demektir. Turbo devirlendikçe hava daha da ısınacağı için intercooler'sız araçlar belli bir devirden sonra tork kaybını daha fazla yaşarlar.

Teknik adamın hali başka :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Güler2

Abi açıklama için teşekkürler :) peki 1.5 tdci 75 lik fiestalarda kesin olarak var mi yok mu. Kesin olarak cevaplayanilecek var mi :)

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Burak Güler2

Evet arkadaşlar hala kesin bir cevap yok sanırım :)

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Teknik adamın hali başka :)

Tam olmamış yalnız, direk işin özüne atlamış Sani :) evet oksijen fazladır ama neden? Isınan hava genleşir, interkulda soğutulan hava daralacağından silinidere daha fazla hava basılır, ısı arttıkça ise tersi olur şişmeden kasıt budur, turbodan basılan hava sıcaksa 1 birim batı diyelim, soğuksa 2 birim,  oksijen olayı böyledir yani, içeri daha fazla hava basarsın, sadece oksijen değil  :D  :p

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...