Burak Güler2 13 Haziran 2015 Paylaş 13 Haziran 2015 Hem merakımdan ötürü hem de ileride yapabileceğim modifikasyonlardan ötürü sormak istedim. 2013 yeni kasa fiesta 1.5 tdci 75 beygir araçlarda intercooler var mı acaba ? 1.4 tdci larda intercooler olmadığını duymuştum bu yüzden de motorun şişme yaptığını (şişme ne demek bilmiyorum buna da birisi değinebilirse iyi olur ) duydum. Ayrıca bu intercooler ne işe yarıyor tam olarak artısı eksisi nedir ? neden var/yok acaba ? Yorum bağlantısı
Nevzat YÜKSEL 13 Haziran 2015 Paylaş 13 Haziran 2015 evet var o modelde ve basit bir mantıkla yanma odasına daha soğuk hava girmesini sağlayarak daha az yakıtla daha kaliteli yanma yaratarak yakıt tasarrufu yapmaya ve güçlü bir motor yaratmaya yarar. Yorum bağlantısı
Tuna İşgören 14 Haziran 2015 Paylaş 14 Haziran 2015 Tatilden yeni geldim kusadasina gittim. 1330 km yol yaptim. 4 yetişkin 1 bebek bagaj full dolu klima acik hava 36 dereceyi kadar gordu bi kere şişmedi 1.4 tdci aracim Yorum bağlantısı
Burak Güler2 14 Haziran 2015 Yazar Paylaş 14 Haziran 2015 Ben duydum zaten sadece ne demek olduğunu da tam olarak bilmiyorum şişmenin şişer demedim yani. 1.5 tdci 75 bg fiesta da ben de intercooler var diye biliyordum ve intercooleri basit olarak sizin tanimladiginiz gibi dusunuyordum ne ise yaradığını fakat 1.4 tdci da yok ve 68 beygir. 1.5 tdci da var ve 75 bg. Arada motor hacmi ve intercooler olmasina ragmen beygir farkinin az olmasi ilginc geldi. O yüzden emin olamadım. Sonuc olarak intercooler 1.5 75 liklerde kesin var yani Yorum bağlantısı
Çağatay Özsoy 14 Haziran 2015 Paylaş 14 Haziran 2015 ben yok diye biliyorum, hava girişinde sadece hava filtresi var, yanılıyorsam düzeltin. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 15 Haziran 2015 Paylaş 15 Haziran 2015 Var gibi duruyor... http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=18046 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 15 Haziran 2015 Paylaş 15 Haziran 2015 Şişmeden kasıt şudur: Turbo dışarıdan aldığı havayı sıkıştırırken ısıtır. İntercooler ise aracın önünde konumlandırılıp ısınan havayı radyatör vasıtası ile soğutur. Emilen hava ne kadar soğuksa oksijen miktarı o kadar yüksektir. Yüksek oksijen, daha az yakıt ve doğal olarak daha performans demektir. Turbo devirlendikçe hava daha da ısınacağı için intercooler'sız araçlar belli bir devirden sonra tork kaybını daha fazla yaşarlar. 2 Yorum bağlantısı
Cem Işık 15 Haziran 2015 Paylaş 15 Haziran 2015 Şişmeden kasıt şudur: Turbo dışarıdan aldığı havayı sıkıştırırken ısıtır. İntercooler ise aracın önünde konumlandırılıp ısınan havayı radyatör vasıtası ile soğutur. Emilen hava ne kadar soğuksa oksijen miktarı o kadar yüksektir. Yüksek oksijen, daha az yakıt ve doğal olarak daha performans demektir. Turbo devirlendikçe hava daha da ısınacağı için intercooler'sız araçlar belli bir devirden sonra tork kaybını daha fazla yaşarlar. Teknik adamın hali başka 1 Yorum bağlantısı
Burak Güler2 15 Haziran 2015 Yazar Paylaş 15 Haziran 2015 Abi açıklama için teşekkürler peki 1.5 tdci 75 lik fiestalarda kesin olarak var mi yok mu. Kesin olarak cevaplayanilecek var mi Yorum bağlantısı
Burak Güler2 2 Temmuz 2015 Yazar Paylaş 2 Temmuz 2015 Evet arkadaşlar hala kesin bir cevap yok sanırım Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 12 Eylül 2015 Paylaş 12 Eylül 2015 (düzenlendi) Teknik adamın hali başka Tam olmamış yalnız, direk işin özüne atlamış Sani evet oksijen fazladır ama neden? Isınan hava genleşir, interkulda soğutulan hava daralacağından silinidere daha fazla hava basılır, ısı arttıkça ise tersi olur şişmeden kasıt budur, turbodan basılan hava sıcaksa 1 birim batı diyelim, soğuksa 2 birim, oksijen olayı böyledir yani, içeri daha fazla hava basarsın, sadece oksijen değil 12 Eylül 2015 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts