İçeriğe Yönlendir

Mazda 6 ( 2015 )


Kurtaran Kurt

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

92-93 yilina kadar ozellikle Japonlarin evladiyelik modelleri mevcuttu. Artik hic bir aractan bu sekilde bir performans beklemeyin. Evladiyelik artik kaporta, ic aksamda olur ama motorsa olmaz. En basitinden 85 toyotanin rolanti ayarini el ile yaparken, su anda rolantiyi bile bir sensor,aracin diger sensorlerinden gelen verilerle hesaplayip ayarliyor, elle mudahale imkani bulunmuyor. Bu sensorlerin aractaki yogunlugu ariza frekansini ve maliyeti dogal olarak arttirirken yagini suyunu koyup gezme devrini de sona erdiriyor. O tarz bir arac ariyorsaniz enjeksjyonu yerine karburatorlu araclardan secim yapmaniz lazim.

Saygilarimla.

 

tam tersi. ayar gerektirmeyen, araç eskidikçe parametreleri kendisi ayarlayan sayısal akıllı motor yönetim sistemleri var. burda belirleyici etken aslında arabanın ekonomik ömrünün tüketim ekonomisi ile kısalması. Bizim ford fusion 280 binde. sadece mazot koyduk bugüne kadar.

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

tam tersi. ayar gerektirmeyen, araç eskidikçe parametreleri kendisi ayarlayan sayısal akıllı motor yönetim sistemleri var. burda belirleyici etken aslında arabanın ekonomik ömrünün tüketim ekonomisi ile kısalması. Bizim ford fusion 280 binde. sadece mazot koyduk bugüne kadar.

 

 "planned obsolescence". Teknolojiye paralel olarak etkisi çok daha güçlü artık otomobil sektöründe. Otomobillerin dayanıklılık anlamında  ömrü uzadıkça, modasal tasarımsal anlamda ömürleri kısaltılmaya çalışılıyor. Sorunsuz ve geç eskiyen otomobilini tüketici elinden çıkarıp yenisini almak istemeyebiliyor, bu nedenle üreticiler tasarımsal ve kozmetik değişiklikler yaparak eski modelleri "modası geçmiş" gösterip yeni modellerinin alınmasını sağlamaya çalışıyor. Günümüz motorları eskisine göre genel olarak çok daha stabil ve dayanımlı. İstisnalar olabilir ama genel durum bu. ABD üretimleri bile bir zamanların o "sorun abidesi olma"  etiketini atıp artık daha uzun ömürlü ve güvenli motorlara ve elektronik donanımlara sahip araçlar olmaya başladılar. Ezici küresel rekabet kökenli sıkı maliyet kontrol uygulamaları malzeme kalitesinin özellikle görünmeyen ya da  göz önünde olmayan  yerlerinde düşük olmasına sebep olsa da genel olarak araçlar her yeni modelde daha sorunsuz oluyorlar.  Zaten bunu yapamayan model cezasını çok güzel çekiyor. Hiçbir tüketici adı sorunluya çıkmış marka/model almak istemiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Aciklamalariniz ve zaman ayırdığınız icinnyesekkur ederim. Vergiden kacmiyorum burada vergiler beygir üzerinden. Ayrıca burada 2.0 değil full ünde 2.5 motor var ))) zaten trafik yoğun fazla güç gerektirmiyor zaten ışıklardan hızlı kalmayın desen yanında mercedes lexus bmw mutlaka var ve affetmiyorlar. Benim istediğim arabaya bindiğim zaman servise sadeceyağ değişimi için gitmek . Garantisi bitince servise veya sanayiye girmemek.

 

  Sağolun. Yorumumu Türkiye için yaptım, özellikle mtv ile ilgili kısmı, yurtdışında yaşadığınızı bilmiyorum. Ama Avrupa geneli için ikinci el durumu aynı, yani ikinci eli çok zayıf.. Rusya nasıldır bilemem, araştırmadım hiç. Yaşadığınız yerde ikinci el durumu nedir onu siz bilirsiniz, ama Türkiye'de yok.   Sorunsuzluğa gelince,Ford'un mk4 Mondeo dizeli örneğin tam bir sorunsuzluk abidesi; çok şanssız değilseniz kayda değer bir kronik sorunu olmadığı için yağ/su/yola devam formülünüz tutar, benim 230bin km'ye kadar yaptığım gibi.. Daha ileri km  lerde nasıl olur kendim henüz yaşamadım ama 600bin km de orijinal turbo-enjektör takımı ile gezen motoru açılmamış bir kaç mk4 dizel olduğunu biliyorum. Birkaç  örnek referans alınmaz belki  ama yurtdışı forum sitelerindeki beyanlardan benzer km lerde benzer durumda pek çok Mondeo olduğuna şahit oldum.   Mondeo her modelde sorunsuzluğunu yukarı taşıyor, burası kesin. Ama baktığınız Mazda 6'nın sorunsuzluğu ile ilgili yeteri kadar dönüş yok henüz. Mazda 6 Artık Ford'un motorunu da kullanmıyor...  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kurtaran Kurt

  Sağolun. Yorumumu Türkiye için yaptım, özellikle mtv ile ilgili kısmı, yurtdışında yaşadığınızı bilmiyorum. Ama Avrupa geneli için ikinci el durumu aynı, yani ikinci eli çok zayıf.. Rusya nasıldır bilemem, araştırmadım hiç. Yaşadığınız yerde ikinci el durumu nedir onu siz bilirsiniz, ama Türkiye'de yok.   Sorunsuzluğa gelince,Ford'un mk4 Mondeo dizeli örneğin tam bir sorunsuzluk abidesi; çok şanssız değilseniz kayda değer bir kronik sorunu olmadığı için yağ/su/yola devam formülünüz tutar, benim 230bin km'ye kadar yaptığım gibi.. Daha ileri km  lerde nasıl olur kendim henüz yaşamadım ama 600bin km de orijinal turbo-enjektör takımı ile gezen motoru açılmamış bir kaç mk4 dizel olduğunu biliyorum. Birkaç  örnek referans alınmaz belki  ama yurtdışı forum sitelerindeki beyanlardan benzer km lerde benzer durumda pek çok Mondeo olduğuna şahit oldum.   Mondeo her modelde sorunsuzluğunu yukarı taşıyor, burası kesin. Ama baktığınız Mazda 6'nın sorunsuzluğu ile ilgili yeteri kadar dönüş yok henüz. Mazda 6 Artık Ford'un motorunu da kullanmıyor...  

inanin piyasasina bakmiyorum. Yeterki ariza vermesin bana yeter gerekirse yok parasina gitsin hic dusunmyorum. Araba konusunda cok sanssizim.Ilk arabam Forddu (2.5) cok rahattim. kullanirdim dahada cok ama park halindeyken arabayi perte cikardilar. yerine gecici bir araba aldim onada park halinde vurdular. zaten geciciydi onuda sattim. Dedim huyunu suyunu bildigim saglam olan ekonomik bir araba olsun ford focus alayim sifir alayim ben binmis olayim herseyinide bilmis olurum dedim. Buda sanziman kanser etti beni. Artik gece uyku uyuyamaz oldum stresten. Dun servise gittim. anlattim anlattim. Aktarmanin oldugu blogu komple degiseceklermis. Biz sizi cagiracagiz siz surmeye devam edin dediler. Ne zaman ortalama cagirirsiniz dedim 3 ay sonra dediler. Sinirden aglayacaktim. Ben araba surmeyi o kadar seven bir insanim ki bana arabada yat kalk arabadan ayrilma deseler yaparim, usanmam. Onun icin beni servise goturmeyecek araba bakiyorum )))

yağ değişmeden 200bin km nasıl bir şey?

Caglar abi araba bu bizim ki degil ama aynisi

http://auto.ru/cars/used/sale/1012818709-99b90/

Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Bu paralara ağustosta gelecek yeni superb manuel alınır. Bir inceleyin derim.

Yorum bağlantısı
Kurtaran Kurt

Bu paralara ağustosta gelecek yeni superb manuel alınır. Bir inceleyin derim.

Skodaya karşı çok ciddi karşıyım. Şahsi olarak karşılaştığım bir olay paylaşmak isterim. Bi gün ışteyim gece ofiste çalışıyorum. 23:00 gibi bir telefon. Arabanın yanına gelir misin. Arabamın yanına gittim (2009 ford focus). Arabayı uzaktan gördüm kaldırıma çıkmış santiyenin önünde üstü bembeyaz olmuş bir skoda oktavya 2010. Adam sarhoş hızlanmış. Direksiyonda sızmış benim arabaya vurmuş benim arabanın sağ arka tekeri içeri sokmus arka kapı yırtık sase yamulmus. Skoda ise sağ on tenerife amortisörün benim yanımda bırakmış. Yaklaşık 20 mt suruklendikten sonra yanmış ))))

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Sizin için sorunsuzluk ön planda ise mazda6 helede 2,500 motor olacak ise hiç düşünmeyin bence. Verilen cevapların çoğu Ülkemizdeki şartlar düşünülerek verilmiş. Benzinin ucuz servislerin çok iyi olmadığı Rusyada 2500 cc atmosforik motorlu mazda6 çok iyi bir tercih olacaktır. Alın en az bir kaç yüz bin km.sorun düşünmeden kullanın ağız tadıyla...Orada Ben olsaydım hiç düşünmez ve 6 siilindirli araçtan aşağısınada binmezdim.

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Kendim kolay kolay vw grubundan araba almam. Kisa sure sonra satmayi dusunuyorsam olabilir. Bu hem Turkiye hem de Avusturya icin gecerli. Avusturya icin konusirsak, mazda toyota gibi araclarin ölüsünü bile zenciler gelip sadece marsa basip motorun duzgun calisip calismadigina bakip pazarlik bile yapmadan aliyorlar. Rusya da durum nasildir bilmiyorum. Zaten sizin aklinizda satma gibi bir dusunce yok. Skoda seat vw hatta audi bile kesinlikle dusunmemeli. Sorunsuzluk isteniyorsa japonlardan sasmamali. Ford dusunulebilir ama otomatik olamamali bence riskli. Mazdalar genel olarak guzel ve sorunsuz arabalar (son kasa mazda 6 yi bilmiyorum) son olarak araba cogu zaman sans isi. En sorunsuz arabayi bile alsaniz, sansiniz yoksa surekli sorun cikarma ihtimali var. Umarim gonlunuze gore ve sizi en az 400000 sorunsuz goturecek bir araba kismet olur.

Yorum bağlantısı
Kurtaran Kurt

Kendim kolay kolay vw grubundan araba almam. Kisa sure sonra satmayi dusunuyorsam olabilir. Bu hem Turkiye hem de Avusturya icin gecerli. Avusturya icin konusirsak, mazda toyota gibi araclarin ölüsünü bile zenciler gelip sadece marsa basip motorun duzgun calisip calismadigina bakip pazarlik bile yapmadan aliyorlar. Rusya da durum nasildir bilmiyorum. Zaten sizin aklinizda satma gibi bir dusunce yok. Skoda seat vw hatta audi bile kesinlikle dusunmemeli. Sorunsuzluk isteniyorsa japonlardan sasmamali. Ford dusunulebilir ama otomatik olamamali bence riskli. Mazdalar genel olarak guzel ve sorunsuz arabalar (son kasa mazda 6 yi bilmiyorum) son olarak araba cogu zaman sans isi. En sorunsuz arabayi bile alsaniz, sansiniz yoksa surekli sorun cikarma ihtimali var. Umarim gonlunuze gore ve sizi en az 400000 sorunsuz goturecek bir araba kismet olur.

Tesekkur ediyorum. Yok ya 400.000 de gozum yok beni 100-150 bin gotursun bana kafi.

Yorum bağlantısı
Kurtaran Kurt

Sizin için sorunsuzluk ön planda ise mazda6 helede 2,500 motor olacak ise hiç düşünmeyin bence. Verilen cevapların çoğu Ülkemizdeki şartlar düşünülerek verilmiş. Benzinin ucuz servislerin çok iyi olmadığı Rusyada 2500 cc atmosforik motorlu mazda6 çok iyi bir tercih olacaktır. Alın en az bir kaç yüz bin km.sorun düşünmeden kullanın ağız tadıyla...Orada Ben olsaydım hiç düşünmez ve 6 siilindirli araçtan aşağısınada binmezdim.

Abi, benzinin litresi 95 oktan eurosu 0.69$ hic benzin dusunmuyorum acikcasi. Gaza basarken allah ne verdiyse. Benzin cok yiyordiye dusununenler aracina tup taktiranlar burdada var guluyorum sadece. Ama buyuk motorlarla ilgili birde soyle birsey duydum. Agriza verirse 1.6 motordan 2.0 motordan daha pahaliymis parcalari. Genel olarak zaten pahali parcalar Turkiyeye gore. Araba almak benim icin bildigin iskence oldu valla. Burada Yaya ve bisikletlere saygi var trafikte. Acaba diyorum bisiklet mi alsam? )))

Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir

Dün "otorite" programında testini izledim açıkçası hayran kaldım araca. Benzin ve vergiyi düşünmenize gerek olmadığına göre neden olmasın. Türkiye de yaşasanız bu sebeplerden ötürü iyi bir seçim olmayabilir. Ama bence sizin için bu araç iyi bir seçim.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Abi, benzinin litresi 95 oktan eurosu 0.69$ hic benzin dusunmuyorum acikcasi. Gaza basarken allah ne verdiyse. Benzin cok yiyordiye dusununenler aracina tup taktiranlar burdada var guluyorum sadece. Ama buyuk motorlarla ilgili birde soyle birsey duydum. Agriza verirse 1.6 motordan 2.0 motordan daha pahaliymis parcalari. Genel olarak zaten pahali parcalar Turkiyeye gore. Araba almak benim icin bildigin iskence oldu valla. Burada Yaya ve bisikletlere saygi var trafikte. Acaba diyorum bisiklet mi alsam? )))

 

Senin yaşlarında iken bir araç gördüm ve beğendimmi gider alır ve bir güzel binerdim. Gerçi o zamanlar ben şanslıydım internet icad edilmemiş kafa karıştıracak bir sürü bilgi kirliiği ve bir sürü işe yaramaz ıvır zıvırlar ile süslenmiş arabalarda yoktu. Benim 2 aradığım özellik olurdu abs ve klima. Zaten çokta fazla seçenek yoktu oda ayı bir konu :) Mazda kolay kolay arıza verecek bir araç değil ama verirse ne fark eder.4 silindirli 1,6 yada 2,0 motordan fazladan ilave edilmiş +2 silindir ve bunun içindeki parçalar mevcut. Araçtaki diğer herşey nredeyse aynıdır.Atmosfotik 2,5 litre bir motor zamanında bakım ve iyi bir sürücü ile tahminimce 500-600 bin km.normal bakımları dışında hiçbir sorun çıkarmayacaktır. Yada hiç sorun istemiyorsan dediğin gibi bir bisiklet alırsın soğuk ve yağışlı havalardada toplu taşıma ile gider gelirsin :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...