İçeriğe Yönlendir

Bana Çok Kuvvetli Bir Yapıştırıcı Lazım


Emrah Altun

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Senin anlatışını yesinler. :p Bi de Türkçe alabilir miyiz aynısını? :D

Kısaca benim yapıştırıcı tekniğim Godumu oturtur, hayatta ayrılmaz demek istemiş Hüseyin kardeş  :D

 

Bu arada Hüseyin kardeş, senin 3m parça bantlar fenaymış harbiden, arabadaki fabrikasyon orjinal bantlardan bulmak dertti, seninkiler onlardan iyi  :good1:

 

Bu arada malzeme önemli tabii, yoksa tutunma olmuyor,  ben bundan kullanmıştım, fena tutar kendisi

Bisonepoxymetaltecnimetalmed.jpg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Plastik PP ise yumuşak bir yapıştırıcı kullanmanız gerekir, zira siyonaakrilatlar (caponlar) tutunamaz, plastik saf ABS ise metil etil keton gibi güçlü bir çözücü ile kaynatabilirsiniz düzgün yapabilirseniz bu gerçek anlamda yapışma oluşturur, yine hammaddeye göre yapışkan çeşidi değişir, örneğin far tasınız kırık olsaydı bildiğimiz japon inanılmaz kuvvetli yapıştırır derdim.

Sonuç olarak mekanik yapı ile kuvvetlendirmeniz şart ve her yüzeye ulaşıp dolgu yapabilecek epoxy malzemeler ile tutunma sağlayabilirsiniz.

 

Önceliklu bu bilimsel açıklama için teşekkür ediyorum :) Plastiğin cinsini nasıl anlayacağım ben. Ford Focus Mk2'lerin arka koltuğundaki bardaklığın plastiği. Cinsi ne olaki?

Yorum bağlantısı

Konu varken zıplayayım :) 

 

Benim de torpido açma mandalı kırıldı. İnce bir buluşma noktası var. Şimdi hangi yapıştırıcı ile dolgulasam ben bunu olumlu sonuç elde etmiş olurum üstadlar? 

Yorum bağlantısı

Hatta Emmi'nin sitesinden bir alıntı yaparak görselleştireyim. Kırmızı ile işaretlediğim yerden koptu. Mandal kısmında 3 adet ince kanatçık mevcut görülüyor sanırım. 

 

Mk3 gibi bulunsa yenisini alacağım da yok maalesef. :( 

 

pri7Hsl.jpg

Yorum bağlantısı

Hatta Emmi'nin sitesinden bir alıntı yaparak görselleştireyim. Kırmızı ile işaretlediğim yerden koptu. Mandal kısmında 3 adet ince kanatçık mevcut görülüyor sanırım.

Mk3 gibi bulunsa yenisini alacağım da yok maalesef. :(

pri7Hsl.jpg

Ne işçilik yapmıştım oraya beee, nasıl olsa bi jatco alacam ehtiyarlayınca, ozaman bidaha yaparım, onu yapıştıracaak maddeyi bende takipteyim[emoji106]
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Senin anlatışını yesinler. :p Bi de Türkçe alabilir miyiz aynısını? :D

mondeo iç plastik aksam yapışmaz. oldu mu gulümm

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Önceliklu bu bilimsel açıklama için teşekkür ediyorum :) Plastiğin cinsini nasıl anlayacağım ben. Ford Focus Mk2'lerin arka koltuğundaki bardaklığın plastiği. Cinsi ne olaki?

Bir yerlerinde simgeler olması lazım.

Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş

Bildiğimiz sigara külünü kırık yere düzgün bi şekilde parmakla koyup eziyoruz üstüne japonu sıkıyoruz sıkar sıkmaz duman çıkar ve saniyede donar kemik gibi olur ama külü düzenli koymak Lazım :D

+++Eğer yapışacak nesneler beyaz ise ,yemekler de kullandığımız karbonatı aynı şekilde dolgu mazlemesi olarak kullanabiliriz. 

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Önceliklu bu bilimsel açıklama için teşekkür ediyorum :) Plastiğin cinsini nasıl anlayacağım ben. Ford Focus Mk2'lerin arka koltuğundaki bardaklığın plastiği. Cinsi ne olaki?

Plastiğin arak tarafında bir yerler de yazar, PP, ABS+PC gibi kısaltmalar vardır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Plastiğin arak tarafında bir yerler de yazar, PP, ABS+PC gibi kısaltmalar vardır.

[emoji50] Adamsın [emoji5]
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

mondeo iç plastik aksam yapışmaz. oldu mu gulümm

 

 

Sağ ol Hüseyin. :)

Aslında Çağlar abi haklı, kolay kolay yapıştırılmaz, arabadaki bir çok şey yapışmaz genelde şu sebepten;

Otomotivde plastiklerdeki sıkıntı UV problemidir, UV plastikleri zaman içinde gevretmekedir, plastikler azalarak gaz salarlar biz bunu koku olarak hissedebiliriz, gaz salınımı sonucu plastik sertleşir ve içiten içe hacim kaybeder, biz de buna gevrekleşme deriz,  UV ışını da bu salınımı arttırır, otomotivciler e bu süreci yavaşlatmak için kabaca tabir etmek gerekir se daha ıslak plastikler kullanır, hem de darbeler karşısında kırılganlığını azaltarak esneklik kazandırırlar bu sebepten otomotivde genelde PP hammaddeli plastik kullanılır, anca PP ne mel'un bişeyse ne boya tutar ne de yapıştırıcı yüzey direnci yüksek yüzey enerjisi düşüktür bun da hidrofobik de denebilir, kabaca kendi içinde zayıf bağları olan plastik gruplarını yapıştırma gibi zayıf bağlayıcılar ile yapıştırmak çok zordur, zayıf bağlanma (Van Der Waalls bağları) oluşturabilmek için iki yapınında sert yapılı olması gerekir, gerçek anlamda yapışma plastiklerin volkanize yada başka bir fiziksel etki ile (ısıtma öncelikli) atom seviyesinde tutunmasıdır, sonuç olarak otomobil içinde bir şey bilhassa menteşe gibi cam takviye katkılı plastikler bobayi yapışır, mekanik bağlantı ile desteklenmesi gerekir.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Aslında Çağlar abi haklı, kolay kolay yapıştırılmaz, arabadaki bir çok şey yapışmaz genelde şu sebepten;

Otomotivde plastiklerdeki sıkıntı UV problemidir, UV plastikleri zaman içinde gevretmekedir, plastikler azalarak gaz salarlar biz bunu koku olarak hissedebiliriz, gaz salınımı sonucu plastik sertleşir ve içiten içe hacim kaybeder, biz de buna gevrekleşme deriz,  UV ışını da bu salınımı arttırır, otomotivciler e bu süreci yavaşlatmak için kabaca tabir etmek gerekir se daha ıslak plastikler kullanır, hem de darbeler karşısında kırılganlığını azaltarak esneklik kazandırırlar bu sebepten otomotivde genelde PP hammaddeli plastik kullanılır, anca PP ne mel'un bişeyse ne boya tutar ne de yapıştırıcı yüzey direnci yüksek yüzey enerjisi düşüktür bun da hidrofobik de denebilir, kabaca kendi içinde zayıf bağları olan plastik gruplarını yapıştırma gibi zayıf bağlayıcılar ile yapıştırmak çok zordur, zayıf bağlanma (Van Der Waalls bağları) oluşturabilmek için iki yapınında sert yapılı olması gerekir, gerçek anlamda yapışma plastiklerin volkanize yada başka bir fiziksel etki ile (ısıtma öncelikli) atom seviyesinde tutunmasıdır, sonuç olarak otomobil içinde bir şey bilhassa menteşe gibi cam takviye katkılı plastikler bobayi yapışır, mekanik bağlantı ile desteklenmesi gerekir.

 

uhu olmaz mı uhu :crazy:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

 

Bu arada Hüseyin kardeş, senin 3m parça bantlar fenaymış harbiden, arabadaki fabrikasyon orjinal bantlardan bulmak dertti, seninkiler onlardan iyi  :good1:

 

 

Bir arkadaşa da vermiştim, OGS yapıştırmış gendisi, hemde o ilacından sürmüş, sonra HGS alınca çıkaramamış, torna vida ile kanırtarak çıkartayım deyince camı patlatmış, beni arayıp atar yaptı o kadar güçlü olduğunu niye demedin dedi, sıkıntı yok camını ben yaptırırım o zaman, deyince yumuşadı, sonra hadi len dedim, OGS'de hasar varsa karşılayayım edim sonra yine hadi len dedim.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Sarp D. Uygur

sıkıntı yok camını ben yaptırırım o zaman, deyince yumuşadı, sonra hadi len dedim, OGS'de hasar varsa karşılayayım edim sonra yine hadi len dedim.

 

:hahahoho: :hahahoho:

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Plastiğin arak tarafında bir yerler de yazar, PP, ABS+PC gibi kısaltmalar vardır.

Bunları fren sistemi kısaltmalarının araç gövdesine işlenmesi sanıyordum.

Pp: power park

Abs: accelaration brake System

Pc: pedal control değilmi yani

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Bunları fren sistemi kısaltmalarının araç gövdesine işlenmesi sanıyordum.

Pp: power park

Abs: accelaration brake System

Pc: pedal control değilmi yani

:crazy::tease3:

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Bunları fren sistemi kısaltmalarının araç gövdesine işlenmesi sanıyordum.

Pp: power park

Abs: accelaration brake System

Pc: pedal control değilmi yani

ne yani,değil miymiş :shok:

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Bunları fren sistemi kısaltmalarının araç gövdesine işlenmesi sanıyordum.

Pp: power park

Abs: accelaration brake System

Pc: pedal control değilmi yani

değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş
(düzenlendi)

Aslında Çağlar abi haklı, kolay kolay yapıştırılmaz, arabadaki bir çok şey yapışmaz genelde şu sebepten;

Otomotivde plastiklerdeki sıkıntı UV problemidir, UV plastikleri zaman içinde gevretmekedir, plastikler azalarak gaz salarlar biz bunu koku olarak hissedebiliriz, gaz salınımı sonucu plastik sertleşir ve içiten içe hacim kaybeder, biz de buna gevrekleşme deriz,  UV ışını da bu salınımı arttırır, otomotivciler e bu süreci yavaşlatmak için kabaca tabir etmek gerekir se daha ıslak plastikler kullanır, hem de darbeler karşısında kırılganlığını azaltarak esneklik kazandırırlar bu sebepten otomotivde genelde PP hammaddeli plastik kullanılır, anca PP ne mel'un bişeyse ne boya tutar ne de yapıştırıcı yüzey direnci yüksek yüzey enerjisi düşüktür bun da hidrofobik de denebilir, kabaca kendi içinde zayıf bağları olan plastik gruplarını yapıştırma gibi zayıf bağlayıcılar ile yapıştırmak çok zordur, zayıf bağlanma (Van Der Waalls bağları) oluşturabilmek için iki yapınında sert yapılı olması gerekir, gerçek anlamda yapışma plastiklerin volkanize yada başka bir fiziksel etki ile (ısıtma öncelikli) atom seviyesinde tutunmasıdır, sonuç olarak otomobil içinde bir şey bilhassa menteşe gibi cam takviye katkılı plastikler bobayi yapışır, mekanik bağlantı ile desteklenmesi gerekir.

Mesleğinde iyi olanları hep takdir etmişimdir. Tebrikler ve teşekkürler.

Edit; imla. 

tarihinde Hikmet Demirtaş tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

:crazy::tease3:

Hap varmı hap?

ne yani,değil miymiş :shok:

Yıllarca kandırlıdık

 

P ile başlayanlar, sevsen yapışmaz.

Başka metodlar denesek ?

Yorum bağlantısı
Murat Dere

Hap varmı hap?

Yıllarca kandırlıdık

 

Başka metodlar denesek ?

 

Türkçe öğretmenin bile kandırmış seni. :crazy:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...