Ali Herdem 22 Temmuz 2015 Paylaş 22 Temmuz 2015 Bugün yolda giderken yaklaşık hızım 50-60 arası telefon ile oynayan bir bayan önüme atladı ani fren Yaptım araba kızakladı ABS devreye girmedi çok şükür ki 30-40cm kala durabildim geçenler de de bi araba atlamıştı onda da oldu aynı durum ama onda yeterince basmadım mı acaba diye düşünmüştüm Araba da herhangi bir arıza lambası yanmıyor ABS kaydığı anda devreye girmek zorunda değil mi? Kışın bir kaç defa girmişti fren pedalı vuruyor tak tak diye ancak su an çalıştığından şüpheliyim hiç güven vermiyor su anda Sorun benden Kaynaklı mı araçtan mı kafamda deli sorular Yorum bağlantısı
Burak Güler2 22 Temmuz 2015 Paylaş 22 Temmuz 2015 Direksiyon manevrası yapsaydınız ABS o zaman devreye girecekti diye düşünüyorum sizin anlattığınız kadarıyla. Ben de tam tersine fiestamda ABS nin düşük hızlarda devreye girmesinden şikayetciyim gereksiz yere Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 22 Temmuz 2015 Paylaş 22 Temmuz 2015 Direksiyon manevrasıyla alakası yoktur. Frenler kilitlendiği anda ABS devreye girer ve kızaklamayı önler. Herhangi bir arıza yada uyarı lambası yanmamasına rağmen devreye girmiyorsa bir sorun olabilir, müsait boş bir yolda daha sert fren yaparak deneyin. Yine devreye girmezse servise müracaat edin en iyisi. Yorum bağlantısı
Burak Güler2 22 Temmuz 2015 Paylaş 22 Temmuz 2015 Direksiyon manevrasıyla alakası yoktur. Frenler kilitlendiği anda ABS devreye girer ve kızaklamayı önler. Herhangi bir arıza yada uyarı lambası yanmamasına rağmen devreye girmiyorsa bir sorun olabilir, müsait boş bir yolda daha sert fren yaparak deneyin. Yine devreye girmezse servise müracaat edin en iyisi. Demek istediğim yanlış anlaşılmış olabilir. Büyük ihtimalle direksiyon manevrası yapmış olsaydınız ABS ye gerek kalmadığını veya ABS nin etkin olmuş olduğunu görürdünüz demek istedim yani araç kitlenmeden dönerdi diye tahmin ediyorum ve pedaldaki his değişirdi bu sefer demek istemiştim. Ben bunu yaşadım. Arkadaşın kasttetiği kızaklama da büyük ihtimalle hafif hafif gelen kayma sesidir. Zate ABS fren mesafesini kısaltmayacağı gibi duruma göre uzata da bilir. Daha erken durmazdı yani bildiklerim kadarıyla. Saygılarımla iyi forumlar Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Temmuz 2015 Paylaş 22 Temmuz 2015 Bugün yolda giderken yaklaşık hızım 50-60 arası telefon ile oynayan bir bayan önüme atladı ani fren Yaptım araba kızakladı ABS devreye girmedi çok şükür ki 30-40cm kala durabildim geçenler de de bi araba atlamıştı onda da oldu aynı durum ama onda yeterince basmadım mı acaba diye düşünmüştüm Araba da herhangi bir arıza lambası yanmıyor ABS kaydığı anda devreye girmek zorunda değil mi? Kışın bir kaç defa girmişti fren pedalı vuruyor tak tak diye ancak su an çalıştığından şüpheliyim hiç güven vermiyor su anda Sorun benden Kaynaklı mı araçtan mı kafamda deli sorular Aracın ilk sahibi misiniz? Yorum bağlantısı
Ali Herdem 23 Temmuz 2015 Yazar Paylaş 23 Temmuz 2015 Aracın ilk sahibi misiniz?Evet ilk sahibiyiz Direksiyon manevrası yapsaydınız ABS o zaman devreye girecekti diye düşünüyorum sizin anlattığınız kadarıyla. Ben de tam tersine fiestamda ABS nin düşük hızlarda devreye girmesinden şikayetciyim gereksiz yere Kışın buzlu yolda direk giriyordu manevraya ihtiyaç duymadan zaten buzda manevra yapsam daha kötü olurDireksiyon manevrasıyla alakası yoktur. Frenler kilitlendiği anda ABS devreye girer ve kızaklamayı önler. Herhangi bir arıza yada uyarı lambası yanmamasına rağmen devreye girmiyorsa bir sorun olabilir, müsait boş bir yolda daha sert fren yaparak deneyin. Yine devreye girmezse servise müracaat edin en iyisi.Bugün tekrardan bir deneme yapacagım Demek istediğim yanlış anlaşılmış olabilir. Büyük ihtimalle direksiyon manevrası yapmış olsaydınız ABS ye gerek kalmadığını veya ABS nin etkin olmuş olduğunu görürdünüz demek istedim yani araç kitlenmeden dönerdi diye tahmin ediyorum ve pedaldaki his değişirdi bu sefer demek istemiştim. Ben bunu yaşadım. Arkadaşın kasttetiği kızaklama da büyük ihtimalle hafif hafif gelen kayma sesidir. Zate ABS fren mesafesini kısaltmayacağı gibi duruma göre uzata da bilir. Daha erken durmazdı yani bildiklerim kadarıyla. Saygılarımla iyi forumlarTekerleri kitledi hafif hafif değil. ABS fren mesefaseni kısaltır araç kaydığı zaman yola tutunma azaldığı için daha uzun mesafede durur ancak tekerler kilitlenmediği zaman yol ile olan tutuşu artacağı için daha kısa bir mesafede dururEski arabalarda da zaten freni pompalamak gerekir daha kısa mesafede durmak için Yorum bağlantısı
Burak Güler2 23 Temmuz 2015 Paylaş 23 Temmuz 2015 Evet ilk sahibiyiz Kışın buzlu yolda direk giriyordu manevraya ihtiyaç duymadan zaten buzda manevra yapsam daha kötü olur Bugün tekrardan bir deneme yapacagım Tekerleri kitledi hafif hafif değil. ABS fren mesefaseni kısaltır araç kaydığı zaman yola tutunma azaldığı için daha uzun mesafede durur ancak tekerler kilitlenmediği zaman yol ile olan tutuşu artacağı için daha kısa bir mesafede durur Eski arabalarda da zaten freni pompalamak gerekir daha kısa mesafede durmak için Islak buzlu veya kaygan zeminde belki evet. Ama kuru zeminde malesef hayır Genellikle bu konu da etkisi olmaz ama negatif etkisinin de olduğu olabilir sadece fren mesafesini düşünürsek. Yorum bağlantısı
Misafir 23 Temmuz 2015 Paylaş 23 Temmuz 2015 Tekerlekler fren esnasında kilitlendiler mi? Kilitlenmedilerse abs ye gerek yok. Kilitlenme olmadığı sürece abs uykuda oluyor. Bu arada abs fren mesafesini kısaltmaz. Panik fren esnasında araca yön verebilmenizi sağlar. Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 23 Temmuz 2015 Paylaş 23 Temmuz 2015 Herkes yorum yapmış bende yapmadan duramayacağım. Öncelikle Abs sistemi şu şekilde çalışır. Tekerin dönüşü anlık olarak ölçülür. Tekrer kitlendiği an abs modülü devreye girerek fren hidroliğini saniyede bir çok kez açıp kapatarak tekerleklerin kitlenmesini engeller. Dönen tekerlek sürücünün manevra yapmasına olanak sağlar. Ancak iyi şöför abssiz araçla daha iyi fren yapabilir. Ancak değişen yol şartları ve iklim koşulları için bizim gibi standart sürücülerin kesinlikle ABS olmazsa olmazıdır. Siz ise fren yaptığınızda tekerlek kitleniyor ama abs girmiyorsa bir problem vardır. ABS siz arabada pompalamak ise doğru değil. En uygun frenleme hassas bir ayak ayarıyla kitlenmeyecek kadar sıkı frene basmaya çalışmaktır. Kitlenirse tekrar bırakıp açarak kitlenmeyecek şekilde basmaya çalışmaktır. Nitekim bizim fiestalarda kesinlikle fren kalibrasyonu hatası olduğunu iddia ediyorum. saatte 10-20 km arası yapılan frenlemede saçma bir şekilde ABS devreye girilebiliyor. Muhtemelen fren standartlardaki mesafesini küçültmek için yapılan testlerde düşük hıza uymayacak şekilde bir abs karakteristiği belirlenmiş. 1 Yorum bağlantısı
Ercan Ayas 23 Temmuz 2015 Paylaş 23 Temmuz 2015 Kullanilan lastik bile abs nin devreye erken girmesi yada girmemesini etkileye bilir benim kanaatimce 2 Yorum bağlantısı
Engin Ünal 24 Temmuz 2015 Paylaş 24 Temmuz 2015 Belki telefonla oynayarak , o yolu babası yaptırmış gibi sağa sola bakmadan yola atlayan bayana sizin abs tertibatıda kızmıştır . Yorum bağlantısı
Ali Herdem 24 Temmuz 2015 Yazar Paylaş 24 Temmuz 2015 Dün aracı tekrardan boş yola çıkıp bir kaç deneme Yaptım birisinde girdi devreye oda biraz bozuk bir yoldu diğer yerlerde hızımı 70 kadar çıkartarak denemeler Yaptım araba kaymadı bile fren sert yerine kadar bastım daha fazla basmamın imkanı yoktu şimdi buradan asfalt ve lastik den dolayı çok kaliteli ve araç tekerleri kilitlemiyor mu yoksa fren ayarlarında bir sıkıntı mı var balatalar değiştikten sonra bi garip olmuştu frenler bi arkadasım da balata Değişimi yaptı ve bir süre kullandıktan sonra tekrardan götürüp ayar yapıldı ancak bana boyle birşey söylemediler Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Temmuz 2015 Paylaş 24 Temmuz 2015 Girmesi gerekirdi... toprak veya mıcırlı bir yolda tekrar deneyin... Yorum bağlantısı
Misafir 24 Temmuz 2015 Paylaş 24 Temmuz 2015 (düzenlendi) Dün aracı tekrardan boş yola çıkıp bir kaç deneme Yaptım birisinde girdi devreye oda biraz bozuk bir yoldu diğer yerlerde hızımı 70 kadar çıkartarak denemeler Yaptım araba kaymadı bile fren sert yerine kadar bastım daha fazla basmamın imkanı yoktu şimdi buradan asfalt ve lastik den dolayı çok kaliteli ve araç tekerleri kilitlemiyor mu yoksa fren ayarlarında bir sıkıntı mı var balatalar değiştikten sonra bi garip olmuştu frenler bi arkadasım da balata Değişimi yaptı ve bir süre kullandıktan sonra tekrardan götürüp ayar yapıldı ancak bana boyle birşey söylemediler Aracınız bence sağlam, lastikleriniz de çok iyi durumda ki kilitlenmeden durabiliyor. Biraz bozuk dediğiniz yol muhtemelen toprak-mıcır karışımı bir yoldur ki ani frenlemede kayma kaçınılmaz olur ve aracın abs sistemi devreye girer. Abs'nin hızla ilgisi yoktur çok kaygan yolda araç boştayken bile frene bastığınızda devreye girer. Zaten biz frene basarken aynı zamanda debriyaja da basmıyor muyuz? Mutlaka emin olmak istiyorsanız, lastiklerin tutunamayacağı bir yolda biraz hız yaparak aniden aracı durdurmaya (kaydırmaya) çalışın, sistemin çalıştığını göreceksiniz. Bazı arkadaşların "ABS erken devreye giriyor" şeklindeki tespitleri de aslında lastiklerinin yola tutunamaması nedeniyle oluşan bir durumdur. Hızla ilgisi yoktur. Özellikle biraz serin bir ortamda lastikler ve asvalt henüz ısınmamışken deneyin. Soğuk lastik daha az tutunur. 24 Temmuz 2015 tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts