İçeriğe Yönlendir

Wd-40'ın Dikkatsiz Kullanımı Başımıza Iş Açtı Gibi. Ne Yapmalı?


Gökhan Yığman

Recommended Posts

Gökhan Yığman

Öncelikle herkese iyi akşamlar, iyi forumlar dilerim. Uzun bir yazı olacak sabırla okuyana tesekkürlerimi iletirim.

Abim Focus-2 aracında WD 40 ile motor temizliği yapmak istemiş fakat nereye sıkıp sıkmaması gerektiğine dikkat etmeksizin ateşleme sistemi de dahil olmak üzere motor yüzeyine WD 40 sıkmış. Sıkıntı da o andan sonra başladı.

Aracı çalıştırdığında rölantide tutunamayıp stop etme noktasına geldiğini fark ettik ve bu sebeple bir miktar gaza basılı tuttuk. Bu şekilde geçen 1 dakika sonrası -el fenerinin ışığı ile gördüğümüz kadarıyla- mavi renkte olduğunu düşündüğümüz ufak bir duman yükselmesi gördük. Lakin bu duman kesinlikle yoğun şekilde değildi sızıntı gibi ince inceydi. Biz de haliyle durumdan endişe ettik ve aracı durdurduk. Stop ettikten kısa bir süre sonra alttan ya da aradan diyeyim yukarı doğru sızıntıya benzer bu duman kesildi.

Ingilizce bir forumda birebir aynı durumu yaşadığını ifade eden bir başlık ve yapılan yorumlarda endişe edilecek hiçbir yön bulunmadığını, bu dumanın sıcak bölgeye temas eden WD 40'ın yanması sonucu ortaya çıkan duman olduğunu ve o bölgedeki WD 40 yanarak(veya buharlaşarak neyse artık tam doğru tabir) yok olduğunda dumanın kesilecegi ve işleyişin normale döneceğini söyleyen farklı kişilerin ortak yorumlarıyla karşılaştık. Bir Türkçe forumda da bol miktarda Boca edilen WD 40'ın başlangıçta dumana sebep olabileceğinı söyleyen bir cümle bulduk ama başka hiçbir şey göremedik Türkçe forumlarda.

Bu yorumlar bizi biraz rahatlatti ama endişemiz var. WD 40 Extremely Flammable yani çok çabuk alevlenen kategoride bir ürün. Sıcak motor bölgesi-kolay alevlenen ürün birleşmesi endişesi var aklımızda. Şimdi yarın dumanı görmezden gelip yorumlarda bahsedildigi gibi gaza basmaya devam mı etmeliyiz yoksa bu bir risk ise bunu yapmayıp tahliye edecek bir yol mu bulmalıyiz? Herkese teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Kadir Karataş

Bencede endise edilecek bi durum yok ben ayni anda wd40 mazot ve bol su ile yikarm bi sikinti olmadi bir kere baya bi dumanla karsilaatim ama sonrasinda bekledim ve gecti. Su sikinti yaratir.elektrik aksaminda ateslemede wd 40 dan sorun olmaz. Her derde deva gibi bsey. Yarina sorun kalmaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Kafanızda soru işareti var ise, wd 40 sıktığınız yerleri balata spreyi ile tekrar yıkayın. Hareketli parçalara çok temas ettirmeyin. Balata spreyi tüm yağı ve wd40'ı çözüp akıtacaktır. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Gökhan Yığman

Bencede endise edilecek bi durum yok ben ayni anda wd40 mazot ve bol su ile yikarm bi sikinti olmadi bir kere baya bi dumanla karsilaatim ama sonrasinda bekledim ve gecti. Su sikinti yaratir.elektrik aksaminda ateslemede wd 40 dan sorun olmaz. Her derde deva gibi bsey. Yarina sorun kalmaz

maf falan da sökmüş mü temizlik için

Öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim. Kadir Bey, peki siz de o duman problemini yaşadığınızda arabanın rölantide stop edecek olması sorunu yaşamış mıydınız? Bu Wd 40 ın haddinden fazla o bölgede kullanılmış olmasından kaynaklı olmuş olabilir mi ?

Çağlar Bey, İngilizce forumda Maf temizliği ile ilgili hiçbir ibare görmedim.

Yorum bağlantısı
Gökhan Yığman

Kafanızda soru işareti var ise, wd 40 sıktığınız yerleri balata spreyi ile tekrar yıkayın. Hareketli parçalara çok temas ettirmeyin. Balata spreyi tüm yağı ve wd40'ı çözüp akıtacaktır.

Semih Bey, biraz mantık dışı geliyor ama Wd 40 kapalı devre olan yerlere sızmış olamaz değil mi? Yani bloğun içine vs. Çıkan duman yüzeyde olan Wd 40 kaynaklı olsa duman yüzeyden çıkmaz mıydı ? Yağ kapağının olduğu yüzey bölgesi değil de onun arka orta veyahut alt taraflarından sızıyor gibiydi. Bir de fren balatasını LPG regülatörü ve ateşleme sistemi, motor bloğu gibi Wd 40 un sehven kullnıldığı bölümlere sıkmak problem oluşturmaz değil mi ?
Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Google amcaya WD 40 yaz donanım haberde yazilanlari oku canınıda sıkma ;) ilk sıktığınızda hava ile kurutsaydın daha iyi olurdu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kadir Karataş

Rolantide sorun yasamadm ben ve wd40 i cok sikmaninda sorun teskil edecegini sanmiyorum bir keresinde broadwayin motorunu yikadim ateslemeye su kacirdim calismadi,calistiginda tekkedi vs sonrasinda su bujilerin bagli oldugu 5 kavlolu bisey vardi adini unuttum onu sokup kuruladim.normale dondu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Sağı sölu söküp sıkmadıysa sorun olmaz, duman dediğin gibi buharlaşma dumanı, sıkıntı olmaz, aklında bulunsun, wd40 uzun vadede lastik kaucuk aksama zarar verir, bu arada motor tozda tutar, sıktıktan sonra hortumla su tutup durularsan ne duman çıkar ne toz tutar nede sıkıntı olur, haberin olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Yığman

Google amcaya WD 40 yaz donanım haberde yazilanlari oku canınıda sıkma ;) ilk sıktığınızda hava ile kurutsaydın daha iyi olurdu.

 

 

abiniz temizlik için maf sökmüş mü?

 

 

Rolantide sorun yasamadm ben ve wd40 i cok sikmaninda sorun teskil edecegini sanmiyorum bir keresinde broadwayin motorunu yikadim ateslemeye su kacirdim calismadi,calistiginda tekkedi vs sonrasinda su bujilerin bagli oldugu 5 kavlolu bisey vardi adini unuttum onu sokup kuruladim.normale dondu

 

 

Sağı sölu söküp sıkmadıysa sorun olmaz, duman dediğin gibi buharlaşma dumanı, sıkıntı olmaz, aklında bulunsun, wd40 uzun vadede lastik kaucuk aksama zarar verir, bu arada motor tozda tutar, sıktıktan sonra hortumla su tutup durularsan ne duman çıkar ne toz tutar nede sıkıntı olur, haberin olsun.

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Çağlar Bey abim sadece WD 40 sıkmış başka hiçbir işlem yok.

Yarın nasip olursa Bismillah deyip bir zorlayacağız artık. Peki, tahmin ettiğimiz gibi gaza basıyorken duman çıkmaya devam ederse Allah göstermesin bir aksilik olursa işlerin yolunda gitmediğini anlamamız için bir ipucu var mıdır? Ne ile karşılaşırsak bu işlemi bir an önce durdurmamız gerekir ? Daha önce böyle bir durumla karşılaşmadığımız için bir endişe var haliyle.

Son olarak, arabayı rölantide bırakamayışımız kafamı kurcaladı. Hem sizin yazdıklarınızla hem de başka yerlerde okuduklarımla biraz rahatladım ama yarın da rölantiye bırakmayı denediğimizde araba kendini bırakacak gibi olursa sabit bir devir tutturmaya çalışacağız artık pedalla.

 

Yorum bağlantısı
Guest Aykut Can

Siz yine de suyla ve motor temizleme ürünleriyle motoru yıkayıp öyle çalıştırın içiniz rahat edecekse. Tazyikli su tutmayın.

Yorum bağlantısı
Barış Adak

Geçmiş olsun . Bende bir problem olacağını sanmıyorum . Arkadaşların dediği gibi buharlaşıyordur . İçiniz rahat etmeyecekse durup kaputu açın . Motor ısınsın ve gözlemleyin. Birkaç nokta aklımızda bulunsun;

 

WD40 aşırı yoğun uygulandığında iletken olabildiğini gözlemledim. 

Bu tür spreyler herzaman mucizde değildir . Özellikle rulman , menteşe ve benzeri çalışan metallerin yağlanmasında pek tavsiye etmem . Zira ilk anda sorunu çözmüş gibi görünse de , aksam üstünde ki yağı da pislikle birlikte söküyor ve yağsızlık sözkonusu olabiliyor. Dolayısıyla bu tür yerlerde temizlikten sonra sprey , normal gresle yada önerilen yağ ile yağlama yapılmalı .

Yorum bağlantısı
Akif Özkan

Çağlar Abi sanırım kaputu açıp herhangi bir parça yerinden sökülmeden ve motorun üzerinde kir, tozu kiri temizlemek amacıyla wd40 sıkılmış.Yani wd40 ile motor yıkanmış gibi...

Gökhan Bey, sizin ilacınız Çağlar Bey'dir.

Ve Çağlar Bey abinizin yaptığı işlemleri anlamak için, maf sensörü diye adlandırılan hava akışını ölçen sensöre yönelik bir işlem yapılıp yapılmadığını sormuş.

Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Bizim eskiden bir usta motoru komple temizlemek için kullanıyordu. Babamın loganın bizde anlamıyorduk o zamanlar tabi ses etmiyorduk. Bir sıkıntı yaşamadık hiç. Ancak zamanla plastik parçalar wd-40 nedeniyle matlaştı ve renkleri açıldı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

wd-40 aslında yağlayıca değil, ne tür bir yağ varsa kısa sürede uçuyor ve su değdiğinde yağlama falan kalmıyor, bence temizleyici ağırlıklı kısa süre yağlama özelliğine sahip bir çözücü bu, motora sıkarsanız mutlaka su ile durulayın, motora su tutulmaz falanda demeyin, şakır şakır yıkanır, zaten yağmurda vs. yiyor suyu, sadece soketlerin dibine dibine basınçlı su tutmayın yeter.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yıkamayın. Akan yağ milyonlarca küp suyu. Metrekarelerce toprağı kirletecek.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Yıkamayın. Akan yağ milyonlarca küp suyu. Metrekarelerce toprağı kirletecek.

Sıkarken giden itici gaz, wd40 ın kendiside zarar, yapacak birşey yok, hava kirlenecek, gezegen ölecek, başka gezegene bir grup insan geçecek, kalanlar ya savaşla yada başka etmenlerden gidecek,yapacak birşey yok ve bu  durdurulamaz ne yazıkki...sıkın suyla yıkayın ama az su dökün bari, şakır şakır yıkamayın yada spreyle su püskürtün en güzeli, buharlaşma ile gitsin, belki ağaçlar işi halleder...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Çok özür dileyerek soruyorum motoru neden bu kadar detaylı temizlemeye çalışıyorsunuz ki?

motor bloğunun üstüne kenarına sızmış sıvanmış akmış vs yağ olmadıktan sonra motor temizliği bence çok ama çok riskli

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Çok özür dileyerek soruyorum motoru neden bu kadar detaylı temizlemeye çalışıyorsunuz ki?

motor bloğunun üstüne kenarına sızmış sıvanmış akmış vs yağ olmadıktan sonra motor temizliği bence çok ama çok riskli

Zevk ve zaman içinde özellikle plastik ve kaucuk aksamı korumak için, ayrıca blok üzerindeki yağı en güzel balataspreyi temizliyor, temizlik için yağlanmış olmasıda gerekmez, toz yapışan çamur vs. de zamanla hortum kablo vs. zarar verir, özellikle kabloların kaplamaları gevrekleşir, yıkama ya ilave korumada yapılması lazım, tabii bu zararlar 3-5 senede olmaz, benim gibi bir arabayı en az 10 sene kullanırsan bu temizlik şart oluyor :)

Yorum bağlantısı
Gökhan Yığman
(düzenlendi)

Öncelikle bütün yorumlar için teşekkür ediyorum. Bugün arabayi çalıştırdık ve arabayı rölantide stop edecek olduğu için 1.5 devir bandına sabitleyecek şekilde gaz vererek bir süre çalıştırdık. Çok şükür bu süre içerisinde herhangi bir duman çıkışı olmadı. Ya dün çıkan duman ile buharlaştı gitti ya da bir parça bizim o bölgeleri biraz silmemiz vs. Gibi sebeplerden ötürü bu problemle karşılaşmadık. Fakat rölanti problemi öylece duruyordu.

Neyin nesidir bu iş düşüncesiyle bakınırken hava filtresine giden büyük boruya bağlanan bir bağlantı ayağının kopuk olduğunu fark ettik. Bunun maf sensörünün bağlantı noktası olduğunu düşünüyoruz. Baktık ki bağlantı noktası çevresinde eskiden kalma yapıştırıcı kalıntısına benzer bir şey var.şu an baglanti ayağının vakti zamanında yapıştırıcı ile yapıştırıldığını ve sıkılan WD 40'ın bu yapıştırıcıyı oradan Sökerek, akıtarak sensör bağlantısını boşa çıkardığını düşünüyoruz.

Motor arıza ışığı sabit değil de yanıp söner şekilde şu an. Bunun da Maf sensöründeki bu sıkıntı kaynaklı olduğunu düşünüyoruz. Yarın sanayiye aracı düşük devirde götürüp bilgisayarla arıza koduna baktırıp eğer tahmin ettiğimiz gibi Maf çıkarsa o bağlantı noktasının tamiratını yaptırıp arıza kodundan ve rölanti probleminden kurtulacagımız düşüncesi var. Çıkma sensör bulsak iyi lakin maddi meselelerden ötürü bağlantı noktasının tamiratını düşünüyoruz şu an için.

Not:Kopukluk kablonun ortasında değil. Filtreye giden büyük boruya tam bağlantı noktasinda.

tarihinde G&#246khan Yığman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Zevk ve zaman içinde özellikle plastik ve kaucuk aksamı korumak için, ayrıca blok üzerindeki yağı en güzel balataspreyi temizliyor, temizlik için yağlanmış olmasıda gerekmez, toz yapışan çamur vs. de zamanla hortum kablo vs. zarar verir, özellikle kabloların kaplamaları gevrekleşir, yıkama ya ilave korumada yapılması lazım, tabii bu zararlar 3-5 senede olmaz, benim gibi bir arabayı en az 10 sene kullanırsan bu temizlik şart oluyor :)

Babamın 97 model Vectrasının 1 kez bile motorunu temizlemedik hiçbir sorun olmadı şimdiye kadar..arada sırada hafif nemli bir bezle sileriz o kadar..

Cruze varken saolsun servis 1 kere Temizledi yaşamadığım sorun kalmadı:)

Yorum bağlantısı
Kemal VİCDAN

W 40 yaglı bir temizleyici madedir yani mazot gibi düşün temizler yaglar motor temizliginde kulanımı pek tavsiye edemem ama balata spreyini tavsiye ederim hem ucuz hemde sadece temizleme işini görür temizler 5 dk sonra uçar ve w 40 gibi yag tabası bırakmaz zamanla düzelir.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

W 40 yaglı bir temizleyici madedir yani mazot gibi düşün temizler yaglar motor temizliginde kulanımı pek tavsiye edemem ama balata spreyini tavsiye ederim hem ucuz hemde sadece temizleme işini görür temizler 5 dk sonra uçar ve w 40 gibi yag tabası bırakmaz zamanla düzelir.

Balata spreyi metal yüzeylere uygun olup plastik kauçuk içeren aksami asindirici etkiye sahiptir. Bu iş için motor temizleyici ürünler idealdir. Astonish in ürünleri kalitelidir ve iş görür.
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Balata spreyi metal yüzeylere uygun olup plastik kauçuk içeren aksami asindirici etkiye sahiptir. Bu iş için motor temizleyici ürünler idealdir. Astonish in ürünleri kalitelidir ve iş görür.

Yağlı kısımın zaten blok üzerinde olduğunu farzederek söylemiştim, balata spreyi mafa bile sıkılmaz, millet bunuda yanlış biliyor bu arada...

Babamın 97 model Vectrasının 1 kez bile motorunu temizlemedik hiçbir sorun olmadı şimdiye kadar..arada sırada hafif nemli bir bezle sileriz o kadar..

Cruze varken saolsun servis 1 kere Temizledi yaşamadığım sorun kalmadı :)

Ekstra şanslıymışsın, özelliklede opel konusunda :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...