İçeriğe Yönlendir

Geç Gaz Yeme Sorunu


Bekir Topla

Recommended Posts

Bekir Topla

Değerli forum üyeleri öncelikle merhaba :)
2005 model benzinli aracımda şöyle bir sorun var; araca gaz verdiğimde devir göstergesi bir an düşüp araç kendini toparlıyor ve gazı öyle yiyor. Gazı ani verdiğimde araç yalpanalanıyor ve 1 saniye sonra kendini toparlıyor. Bazı yerlerde araştırdım sorunun enjektörler ve gaz kelebeğinden olabileceğinden bahsediliyordu. Ustaya götürdüğümde ise hiç bir sorun yok dedi. Benim aklıma takılan şu;

- Araca 95 oktan benzin koyarken daha sonra 98 oktana geçmem
- Her benzin aldığımda yakıta katkı maddesi eklemem
- Normal filtrenin yerine, spor filtre kullanmam

bunları yapmam bu sorunu ortaya çıkarmış olabilir mi ? Başına bu sorun daha önce gelen varsa bilgilerini paylaşabilir mi ?
Değerli yorumlarınız için hepinize şimdiden teşekkür ederim :)

Yorum bağlantısı

Ateşleme sistemi kontrol edilmeli,ucuzdan pahalıya, buji, buji kablosu vb kontrol ve mutlaka orjinali ile değişmeli

Bir de gaz kelebek boğazı yağsız kontak sprey ile temizlenmeli 

Yorum bağlantısı
Alper Keskin

1-Her yakıt alımında katkı koymanın amacı ne ki? Zaten katkı sonrası araç ciddi anlamda güç veya yakıt tasarrufu elde ediyor olsaydı akaryakıt firmaları bunu yakıtlarına entegre eder fiyat farkı ile satardı.Araca katkı koymadan kullanın...

 

2-Ülkemizde 95 ve 98 oktan yakıtlar arasında bariz bir fark olduğunu düşünmüyorum.En azından litre başına istenen fiyat farkından aracımızda da aynı oranda performans farkı oluşmasını beklememiz gerekiyor ve maalesef öyle bir şey yok.98 oktan yakıttan sonra stabilitesini kaybeden motorlara sahip kendim dahil birçok araç sahibi tanıyorum.95'ten devam edin bence...

 

3-Spor filtrenin çoğu araçta performansa pek bir katkısı olmamakla beraber aracın yaktığı yakıt miktarını arttırdığı konusunda sabit konular mevcut.Ayrıca yeni filtreden dolayı orijinal filtreye göre değişen gözenekli yapı ile aracın aldığı hava miktarı değişebileceğinden aracınız zengin veya fakir karışım elde eder duruma gelmiş olabilir.Bu da devirlenme isteğini değiştirmiş olabilir.Orijinal filtreye dönüş yapmayı deneyin.

 

Ateşleme sisteminden önce bence bu konulara değinerek aracınızdaki değişiklikleri gözlemleyin...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Topla

Her depoda katkı maddesi zararlı olabilir diye duymuştum...

Zararlı olduğunu duymamıştım üstelik her depoda koyuyurom.

Ateşleme sistemi kontrol edilmeli,ucuzdan pahalıya, buji, buji kablosu vb kontrol ve mutlaka orjinali ile değişmeli

Bir de gaz kelebek boğazı yağsız kontak sprey ile temizlenmeli 

Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Ancak orjinal ile değişmez ise bu sıkıntı mı yaratacak ?

1-Her yakıt alımında katkı koymanın amacı ne ki? Zaten katkı sonrası araç ciddi anlamda güç veya yakıt tasarrufu elde ediyor olsaydı akaryakıt firmaları bunu yakıtlarına entegre eder fiyat farkı ile satardı.Araca katkı koymadan kullanın...

 

2-Ülkemizde 95 ve 98 oktan yakıtlar arasında bariz bir fark olduğunu düşünmüyorum.En azından litre başına istenen fiyat farkından aracımızda da aynı oranda performans farkı oluşmasını beklememiz gerekiyor ve maalesef öyle bir şey yok.98 oktan yakıttan sonra stabilitesini kaybeden motorlara sahip kendim dahil birçok araç sahibi tanıyorum.95'ten devam edin bence...

 

3-Spor filtrenin çoğu araçta performansa pek bir katkısı olmamakla beraber aracın yaktığı yakıt miktarını arttırdığı konusunda sabit konular mevcut.Ayrıca yeni filtreden dolayı orijinal filtreye göre değişen gözenekli yapı ile aracın aldığı hava miktarı değişebileceğinden aracınız zengin veya fakir karışım elde eder duruma gelmiş olabilir.Bu da devirlenme isteğini değiştirmiş olabilir.Orijinal filtreye dönüş yapmayı deneyin.

 

Ateşleme sisteminden önce bence bu konulara değinerek aracınızdaki değişiklikleri gözlemleyin...

Öcelikle yorumunuz için teşekkür ederim :)

1- Amacım yakıtı daha kaliteli yapmaktı bundan ötesi yoktu :) 

2- Aynen, ben KKTC'de yaşıyorum sanırım 95 ve 98 yakıtının burada da belli bir farkı yok gibi. Bunu bende fark edip geri 95'e dönüş yaptımıştım.

3- Evet haklısınız. Bu şekilde gaz kelebeği tıkanmış olabilir aslında :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

giren hava miktarnı okuyor mu makineye bağlatıp kontrol ettrin. maf/map

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bekir Topla

giren hava miktarnı okuyor mu makineye bağlatıp kontrol ettrin. maf/map

Maf dediğiniz maf sensörü sanırım map'ı açababilir misiniz ?

Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman

Maf dediğiniz maf sensörü sanırım map'ı açababilir misiniz ?

MAF sensörü, hava filtresi yuvası ve hava giriş borusu gaz kelebeği gövdesi bağlantısı arasında yer almaktadır.

Bu bir sıcak film tipi hava akış sensörüdür. MAF sensörü bir sıcak film sensörü, yuvası, ölçüm borusundan meydana gelir.

Hava akış oranı sıcak film ucundan aktarılan sıcaklığın tespit edilmesi ile ölçülür ve hava akım oranındaki değişiklik sıcak film ucu düzeyinden hava akımına aktarılan sıcaklıkta değişikliklere sebep olur.

Bu değişiklikler sıcak film ucunun sıcaklığının değişmesine ve direncinin değişmesine sebep olur. Bu değişen dirençle ECU’ya sinyal gönderir ve havanın akış miktarına göre, yakıt oranı ayarlanır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Sami Ulusman

Normal yola cıktım 95 le gıderken gaz yemegı kestı hemen saga cektım gaz kablosu arıyorum yok, ustamı aradım gaz kablosu yok elektronık sıstem dedı arkadas geldı cekmeye basladı bır ara yıne gaz yemege basladı dur dedım yolun gerısını surdum geldım eve ertesı gun garaja gıttım usta 12 volt vermıyor aku dedı ve ustune basa basa 12 volt verecek dedı...aku degıstı sorun bıttı......

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...